Przetargi.pl
Utrzymanie zieleni miejskiej oraz utrzymanie czystości i porządku dróg zarządzanych przez Dzielnicę Ursus m.st. Warszawy – Zadanie Nr 3 „Pielęgnacja i utrzymanie terenów zieleni oraz utrzymanie czystości i porządku na terenach utwardzonych, klatkach schodowych, podwórkach, wokół altan śmietnikowych, pozostających w zarządzie m.st. Warszawy Dzielnica Ursus w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r.

Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Urząd Dzielnicy Ursus ogłasza przetarg

  • Adres: 02-495 Warszawa, Plac Czerwca 1976 roku nr 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 60 00 , fax. 22 443 60 11
  • Data zamieszczenia: 2018-06-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy Urząd Dzielnicy Ursus
    Plac Czerwca 1976 roku nr 1 -
    02-495 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 60 00, fax. 22 443 60 11
    REGON: 01525966001220
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ursus.warszawa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie zieleni miejskiej oraz utrzymanie czystości i porządku dróg zarządzanych przez Dzielnicę Ursus m.st. Warszawy – Zadanie Nr 3 „Pielęgnacja i utrzymanie terenów zieleni oraz utrzymanie czystości i porządku na terenach utwardzonych, klatkach schodowych, podwórkach, wokół altan śmietnikowych, pozostających w zarządzie m.st. Warszawy Dzielnica Ursus w okresie od 01.01.2019 r. do 31.12.2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Utrzymanie zieleni miejskiej oraz utrzymanie czystości i porządku dróg zarządzanych przez Dzielnicę Ursus m.st. Warszawy. Zadanie 3. Pielęgnacja i utrzymanie terenów zieleni oraz utrzymanie czystości i porządku na terenach utwardzonych, klatkach schodowych, podwórkach, wokół altan śmietnikowych, pozostających w zarządzie m.st. W-wy Dzielnicy Ursus w okresie 01.01.2019r. do 31.12.2019r. CPV: 77300000-3 usługi ogrodnicze 77211600-8 sadzenie drzew 77310000-6 - usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych 77312000-0 - usługi usuwania chwastów 90611000-3 usługi sprzątania ulic 90610000-6 usługi sprzątania i zamiatania ulic 90911200-8 usługi sprzątania budynków 90620000-9 usługi odśnieżania I. Prace dotyczące utrzymania terenów zielenie Sprzątanie 8,8 ha terenów zieleni • zebranie z całej powierzchni trawników i z krzewów tzn. wybraniu wszystkich zanieczyszczeń stałych,(np. niedopałków, kapsli, biletów; papierków) oraz uprzątnięcie z pasów zieleni zwierzęcych odchodów i innych; • załadunek w szczelnie zawiązane worki i wywóz zanieczyszczeń do unieszkodliwienia w tym samym dniu. • usuwanie z zieleni zanieczyszczeń gabarytowych (gruz, płyty betonowe, złom i inne elementy). • usuwanie z pasów zieleni odpadów zielonych typu: gałęzie, liście, itp. Koszenie - czynność polegająca na: • usunięciu z trawnika zanieczyszczeń (elementów betonowych, kamieni, gruzu, szkła, metalu, toreb foliowych itp.); • dokładnym wykoszeniu trawników (czynność obejmuje koszenie ręczne i mechaniczne kosiarkami z koszem w zależności od sytuacji w terenie i stopnia zadrzewienia; • wykoszeniu z trawnika jednorocznych samosiewów drzew i krzewów; • usunięciu samosiewów, chwastów i trawy przy latarniach, słupkach, barierkach, koszach na śmieci, elementach małej architektury itp. usytuowanych na koszonych powierzchniach i w ich bliskim sąsiedztwie; • bieżącym oczyszczaniu przyległych terenów (chodników, ścieżek rowerowych, placów zabaw itp.) ze ściętej trawy natychmiast po skoszeniu; • zgrabieniu pokosu wraz z ewentualnymi śmieciami, gałązkami itp.: • załadunku i wywozie pokosu i śmieci nie później niż do godziny 9:00 następnego dnia od zakończenia koszenia pod warunkiem, że nie jest to niedziela ani dzień świąteczny – w takim przypadku załadunek i pokos musi nastąpić w dniu koszenia; Renowacja trawników-czynność polegająca na: • usunięciu z powierzchni kamieni, gruzu, szkła, metalu i innych zanieczyszczeń; • zdjęciu nadkładów ziemi nad krawężnikiem; • wybraniu 5 cm warstwy gruntu rodzimego; • przekopaniu na głębokość 15 - 25 cm w zależności od warstwy gleby – nie należy przekopywać podglebia a prace w obrębie drzew wykonywać ręcznie; • wyrównaniu powierzchni; • nawiezieniu i równomiernym rozłożeniu urodzajnej warstwy ziemi - grubość 5 cm na całej powierzchni; • zwałowaniu powierzchni; • wysianiu odpowiedniej specjalistycznej mieszanki traw . • przykryciu nasion; • powtórnym zwałowaniu; • zabezpieczeniu (wygrodzeniu) nowo założonego trawnika do czasu wzejścia trawy. Wiosenne i jesienne grabienie trawników - czynność polegająca na: • wygrabieniu zanieczyszczeń z liści z trawników oraz z pomiędzy krzewów w skupinie; • uprzątnięciu terenu prac i wywozie odciętych pędów nie później niż do godziny 9:00 rano następnego dnia po zakończeniu prac. Wygrabienie powinno odbywać się sukcesywnie w miarę opadania liści ok. 2-3 Pielenie (odchwaszczanie) krzewów i żywopłotów. • spulchnianiu gleby oraz usuwaniu ręcznych chwastów z systemem korzeniowym oraz odcięcie brzegów trawnika, skupin, żywopłotów; • uprzątnięciu terenu prac i wywozie zanieczyszczeń nie później niż w dniu prac; Uwaga: samosiew również jest chwastem. Cięcie żywopłotów. Czynność polegająca na: • równym przycięciu żywopłotu z każdej strony, w sposób najbardziej zbliżony do formy trapezu. Powierzchnia do rozliczenia to powierzchnia w m2 jaką zajmują krzewy u podstawy !. W przedmiotowej cenie muszą być uwzględnione wszystkie powierzchnie cięte (góra i boki żywopłotu). • zebraniu i wywozie do odzysku lub utylizacji odciętych pędów do 900 rano następnego dnia po zakończeniu prac; Cięcie pielęgnacyjne krzewów - czynność polegająca na: • wykonaniu cięć zgodnie z zasadami sztuki ogrodniczej (ostre narzędzia), smarowanie ran powyżej 3cm średnicy; • uprzątnięciu terenu prac i wywozie odciętych pędów nie później niż do godziny 9:00 rano następnego dnia po zakończeniu prac; Wycinanie oraz karczowanie samosiewów wraz z załadunkiem i ich wywozem Ustawianie, transportowanie elementów małej architektury (do 100 kg). Sadzenie drzew, krzewów, pnączy, bylin wraz pielęgnacją w ramach gwarancji Wymagania jakościowe dla materiału roślinnego zgodnie z normą: PN-R-67022:1987 (Materiał Szkółkarski – ozdobne drzewa i krzewy iglaste) i PN-67023:1987 (Materiał Szkółkarski – ozdobne drzewa i krzewy liściaste) oraz Zaleceniami jakościowymi dla ozdobnego materiału szkółkarskiego - wydanymi przez Związek Szkółkarzy Polskich w 2011 roku . PIELĘGNACJA ROŚLIN PO POSADZENIU Pielęgnacja w okresie gwarancyjnym (zgodnie z umową) polega na: • podlewaniu; • odchwaszczaniu; • nawożeniu; • usuwaniu odrostów korzeniowych; • poprawianiu misek; • okopczykowaniu drzew i krzewów, róż jesienią; • rozgarnięciu kopczyków wiosną i uformowaniu misek; • wymianie uschniętych i uszkodzonych drzew i krzewów; • wymianie zniszczonych palików i wiązadeł; • przycięciu złamanych, chorych lub krzyżujących się gałęzi (cięcia pielęgnacyjne i formujące). II. Ustawienie kontenera, załadunek i wywóz odpadów Ustawianie kontenerów będzie się odbywać w zależności od potrzeb ze wskazaniem lokalizacji. III. Prace dotyczące sprzątania ciągów pieszych, utrzymania ulic wewnętrznych oraz zatok parkingowych Czynność polegająca na: • zebraniu z terenów puszek, papierków, kapsli, niedopałków, psich odchodów, drobnych gałęzi i innych; • oczyszczaniu nawierzchni ciągów pieszych, chodników, dojść do posesji poprzez ich zamiatanie, odśnieżanie (do samych drzwi wejściowych budynków) • czyszczeniu alejek ręcznie w tym: usuwanie namułów u podnóża skarp, usuwanie okwiatu, owoców i liści; • myciu chodników w miejscach silnie zanieczyszczonych ptasimi odchodami; • sprzątaniu pod ławkami; • oczyszczaniu słupów oświetleniowych z wszelkich naklejek i ogłoszeń; • zamiataniu schodów; w tym schodów przy budynkach • odcięciu brzegów trawnika przy krawężnikach (głębokość rowka od 7 cm, szerokość od krawężnika 3-5 cm, czynność powinna być wykonana krawędziarką przy motokosie); • załadunku w szczelnie związane worki i wywozie zanieczyszczeń do utylizacji nie później niż 4 godziny po sprzątnięciu;); • uprzątnięcia martwych zwierząt wraz z ich utylizacją. • sprzątanie altan śmietnikowych, oraz terenów wokół altan śmietnikowych Zimowe utrzymanie ciągów Czynność polega na: • oczyszczeniu ręcznym ciągów pieszych na całej szerokości chodnika, należy oczyścić również śnieg przy ławkach. • oczyszczaniu mechanicznym ( płużenie: szerokość oczyszczania na szerokość pługa pasem nie mniejszym niż 2m), • posypywaniu czystym piaskiem (bez dodatków środków chemicznych) na szerokości pasa około 2m), IV. Prace dotyczące sprzątania powierzchni w budynkach Czynność polegająca na: • zamiataniu klatek schodowych, podestów – codziennie, • wycieraniu kurzu z parapetów, kaloryferów, skrzynek pocztowych, szafek, gablot, balustrad – raz w tygodniu, • sprzątaniu, zamiataniu pralni, suszarni, korytarzy piwnicznych, strychów - 1 raz w miesiącu, • myciu klatek schodowych, korytarzy, schodów, balustrad, podestów, koszy, gablot, parapetów w miarę potrzeb ale nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu, • myciu okien wraz z parapetami na klatkach schodowych i w pomieszczeniach ogólnych – wg potrzeb nie rzadziej niż 2 razy w roku (w marcu i w październiku), • myciu drzwi wejściowych do klatek schodowych i do pomieszczeń ogólnych, lamperii lub glazury – wg potrzeb ale nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu, • sprzątaniu, myciu i dezynfekcji w.c. ogólnego użytku – wg potrzeb ale nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu. • usuwaniu ze ścian budynków i klatek schodowych ogłoszeń, plakatów, afiszy, napisów i rysunków umieszczanych bez zgody Zamawiającego, zmyciu z ścian drzwi napisów wulgarnych i innych w razie konieczności środkami chemicznymi. • powiadamianiu Zamawiającego o zaśmiecaniu piwnic, korytarzy oraz strychów odpadami gabarytowymi. • zleceniobiorca zobowiązany jest stworzyć harmonogram sprzątania nieruchomości; • firma sprzątająca zapewnia we własnym zakresie : wodę do mycia, środki czyszczące, chemię i inne potrzebne do realizacji umowy. • Sprzątaniu w środku altany śmietnikowej raz w tygodniu 1) Zleceniodawca wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Zleceniobiorcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia polegające na pielęgnacji, utrzymaniu czystości i porządku na terenach zieleni, terenach utwardzonych oraz klatkach schodowych, podwórkach, wokół altan śmietnikowych . 2) W trakcie realizacji zamówienia Zleceniodawca lub podwykonawca uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Zleceniobiorcy odnośnie spełniania przez Zleceniobiorcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. Zleceniodawca uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zleceniodawcy w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Zleceniobiorca przedłoży Zleceniodawcy wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Zleceniobiorcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Zleceniobiorcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zleceniodawcy Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpisu osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Zleceniobiorcy lub podwykonawcy; 4) Z tytułu niespełnienia przez Zleceniobiorcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności Zleceniodawca przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Zleceniobiorcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Zleceniobiorcę w wyznaczonym przez Zleceniodawcę terminie żądanych przez Zleceniodawcę oświadczeń w celu potwierdzenia spełnienia przez Zleceniobiorcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Zleceniobiorcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Zleceniobiorcę lub podwykonawcę, Zleceniodawca może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77300000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: I. Kwota i termin wniesienia wadium 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 5 000,00 zł ( słownie: pięć tysięcy złotych 00/100 zł) 2. Termin wniesienia wadium upływa dnia 20.06.2018 roku o godz. 10:00 3. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 19.07.2018 roku; 4. Termin związania ofertą wynosi 30 dni, bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni. II. Formy i miejsce wnoszenia wadium 1. Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w jednej lub kilku następujących formach: 2. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: w pieniądzu - przelewem na rachunek zamawiającego; Numer rachunku zamawiającego: Bank Handlowy w Warszawie S.A. Nr konta: 32 103015080000000 550030136 O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego 3. Wadium wnoszone w jednej lub kilku dopuszczalnych formach wykonawca dołącza do oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem, oryginał składa w kasie Urzędu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Plac Czerwca 1976 r. Nr 1; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w kasie Urzędu m. st. Warszawy Dzielnicy Ursus, Plac Czerwca 1976r. Nr 1 w godz.: poniedziałek - piątek: 8 00 – 15 30 4. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodne z art. 46 ust. 4a lub 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniana tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz „Oferta”, sporządzona według wzoru formularza – stanowiący załącznik nr 5 do S.I.W.Z.; 2) Formularz „Cenowy”, sporządzony według wzoru – stanowiący załącznik nr 6 do S.I.W.Z.; 3) Wadium wnoszone w jednej lub kilku dopuszczalnych formach wykonawca dołącza do oferty w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem (potwierdzenie przelewu), oryginał poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowych, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, składa w kasie Urzędu Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy Plac Czerwca 1976 r. Nr 1, 02-495 Warszawa. 4) Zobowiązanie podmiotu do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, na zdolnościach lub sytuacji, którego wykonawca będzie polegał lub innych dokumentów lub oświadczeń w przypadku realizacji zamówienia lub części zamówienia przy użyciu innych podmiotów. Na podstawie zobowiązania (oryginał) lub innych dokumentów lub oświadczeń, zamawiający dokona oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia publicznego oraz oceni, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy inne podmioty, na zdolności, których wykonawca powołuje się w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, realizują usługi, których wskazane zdolności dotyczą 5) Pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii pełnomocnictwa powinno być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie; - postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy; - wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu i siedziby; - ustanowionego Pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania; - dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. 6) W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo określające jego zakres w tym podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy. W przypadku ustanowienia pełnomocnika, do oferty powinno być dołączone pełnomocnictwo złożone w oryginale lub w formie kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty po wezwaniu wykonawcy przez zamawiającego, którego oferta została oceniona najwyżej. Informacje o poleganiu na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów; 1. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu własnym wykonawcy, o którym mowa w części IV.I pkt 1-2 S.I.W.Z. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. Zamawiający ocenia, czy udostępnione wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 ustawy PZP. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji, których te zdolności są wymagane. 6. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nie udostępnienia tych zasobów, chyba że za nie udostępnienie zasobów nie ponosi winy. 7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w pkt 2 niniejszej S.I.W.Z., nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o której mowa w pkt 2 niniejszej S.I.W.Z. Udział w realizacji i zmiana podwykonawców; 1. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wykonawcy, o którym mowa w części IV.I. S.I.W.Z. 2. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie o którym mowa w art. 25a ust. 1, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 4. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 5. Zamawiający zastosuje przepisy art. 36ba. ust. 1 i 2 wobec dalszych podwykonawców, 6. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Podmioty wspólnie ubiegające się o udzielenie zamówienia; 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy występujący wspólnie, których oferta spełnia wymagania określone w niniejszej S.I.W.Z. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 2. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składają; 1) Oświadczenie własne wykonawcy, wymienione w części IV pkt.I.1a S.I.W.Z., składa pisemnie, każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w celu potwierdzenia, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. Oświadczenie własne wykonawcy, wymienione w części IV pkt.I.1b S.I.W.Z., składa pisemnie, ten z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, którego spełnianie warunków dotyczy. 2) Dokumenty wymienione w części IV pkt II.2 S.I.W.Z, winien przedłożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, w odniesieniu do tych podmiotów tak aby samodzielnie potwierdzić brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 3) Dokumenty wymienione w części IV pkt II.4 S.I.W.Z, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, muszą przedłożyć tak, aby potwierdzić spełnienie warunków. 3. Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Oryginał pełnomocnictwa lub notarialnie poświadczona kopia pełnomocnictwa powinny być załączone do oferty i w szczególności zawierać wskazanie: a) postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, b) wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu i siedziby, c) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania, d) dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji wykonawców. Dokumenty podmiotów zagranicznych 1) Jeżeli wykonawca, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w przypadku braku dokumentów wymienionych w część IV.II pkt 2 od ppkt. 1-3 S.I.W.Z. wg rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126), zamiast tych dokumentów składa dokument lub dokumenty inne równoważne wystawione w kraju, w którym podmiot, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2) Jeżeli wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w część IV.II pkt 3 od ppkt. 1-3 S.I.W.Z. wg rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126), zamiast tych dokumentów składa dokument lub dokumenty dla tych podmiotów wystawione w kraju, w którym podmiot, ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 3) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 4) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawione na wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń; 5) wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument informacja z Krajowego Rejestru Karnego, składa dokument, o którym mowa w pkt 1, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby - wystawione na wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, aktualnych na dzień złożenia dokumentów i oświadczeń. 6) Pozostałe dokumenty i oświadczenia wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa zgodnie z wytycznymi w S.I.W.Z.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: tak

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach