Przetargi.pl
Utrzymanie wód i urządzeń wodnych na terenie działania Zarządu Zlewni w Ostrołęce Nadzór Wodny w Ostrołęce i Nadzór Wodny w Szczytnie

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie- Zarząd Zlewni w Ostrołęce ogłasza przetarg

  • Adres: 00-844 Warszawa, Grzybowska
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48223720260 , fax. +48223720295
  • Data zamieszczenia: 2018-10-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie- Zarząd Zlewni w Ostrołęce
    Grzybowska 80/82
    00-844 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. +48223720260, fax. +48223720295
    REGON: 368302575
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://wodypolskie.bip.gov.pl; www.wody.gov.pl;
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: państwowa osoba prawna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie wód i urządzeń wodnych na terenie działania Zarządu Zlewni w Ostrołęce Nadzór Wodny w Ostrołęce i Nadzór Wodny w Szczytnie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych mających na celu Utrzymanie wód i urządzeń wodnych na terenie działania Zarządu Zlewni w Ostrołęce Nadzór Wodny w Ostrołęce i Nadzór Wodny w Szczytnie. Zamawiający podzielił zamówienie na trzy części: Część 1 – rzeka Struga Przeździęcka 1 Rzeka Struga Przeździęcka 3 000 mb, gm. Wielbark, pow. szczycieński Część 2 – rzeka Piasecznica 1 Rzeka Piasecznica 4 980 mb, gm. Kadzidło i Myszyniec pow. ostrołęcki Część 3 – Wał przeciwpowodziowy w Ostrołęce – lewy i prawy 1 Wał przeciwpowodziowy 6 321 mb, m. Ostrołęka, gm. Lelis i Rzekuń pow. ostrołęcki Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został określony w uproszczonej dokumentacji na wykonanie usług utrzymania wód i urządzeń wodnych, w wytycznych wykonania i odbioru robót – załącznik nr 2 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90721800-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: - część I – rzeka Struga Przeździęcka – 1 250 zł - część II – rzeka Piasecznica – 1 250 zł - część III – Wał przeciwpowodziowy w Ostrołęce – lewy i prawy – 400 zł 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w formie (art. 45 ust. 6 ustawy Pzp): pieniężnej – przelewem na konto Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Białymstoku, 15-085 Białystok, ul. Jana Klemensa Branickiego 17A – BGK nr 86 1130 1017 0020 1510 6790 0009 z dopiskiem „Wadium na przetarg nieograniczony na utrzymanie wód i urządzeń wodnych na terenie działania Zarządu Zlewni w Ostrołęce Nadzór Wodny w Ostrołęce i Nadzór Wodny w Szczytnie” na: Część 1 – rzeka Struga Przeździęcka Część 2 – rzeka Piasecznica Część 3 – Wał przeciwpowodziowy w Ostrołęce – lewy i prawy  przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego, potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej do godziny będącej upływem terminu składania ofert. Kopię przelewu należy załączyć do oferty.  poręczeń bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancji bankowych,  gwarancji ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r o utworzeniu Polskiej Agencji Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014r., poz. 1804 oraz z 2015r. poz. 978 i 1240). Dokumenty potwierdzające złożenie wadium w innej formie niż pieniężna, winny być wystawione na Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa i złożone przed upływem terminu składania ofert w oryginale w siedzibie Zarządu Zlewni w Ostrołęce – pokój 16, a w ofercie należy umieścić poświadczoną za zgodność kserokopię. 4. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy pzp. 5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej wykonawców dokument poręczenia lub gwarancji wadialnej powinien być podpisany przez Pełnomocnika. 6. Wszelkie dokumenty zabezpieczające wadium winny być ważne, co najmniej przez okres związania ofertą tj. 30 dni od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 8 jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami w przypadkach określonych w art. 46 ust.4a i ust.5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferowane warunki realizacji zamówienia muszą być złożone na załączonym formularzu ofertowym (form. nr 1), do którego należy załączyć:: 1.1. Dowód wniesienia wadium. 1.2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli ofertę składa pełnomocnik. 1.3. Zobowiązanie podmiotu trzeciego na form. Nr 10 jeżeli dotyczy. 1.5 Oświadczenia na formularzach nr 2 i 3 do SIWZ 1.4. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: a) Wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zawierać w szczególności: wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wskazanie ustanowionego pełnomocnika i zakres jego umocowania. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. Ustanowienie przedmiotowego pełnomocnika może zostać zawarte w umowie o współdziałaniu złożonej wraz z ofertą. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zostać złożony wraz z ofertą w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. b) Do dokumentu (lub dokumentów) zawierającego ustanowienie pełnomocnika należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawców w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz.1186, z pózn. zm.) albo zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 584, z późn. zm.). c) Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. d) Wypełniając formularz oferty, jak również inne dokumenty, powołując się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy, należy wpisać dane dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie pełnomocnika tych Wykonawców. e) Oferowane warunki realizacji zamówienia muszą być złożone na formularzu ofertowym podpisanym przez Pełnomocnika. f) Kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy (np. członka konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej) muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez tegoż Wykonawcę. g) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu przez wykonawców występujących wspólnie, kosztorys ofertowy/formularz wyceny – podpisuje Pełnomocnik. h) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego musi złożyć każdy podmiot składający ofertę wspólną w imieniu swojej firmy. i) Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak Wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 6 niniejszego rozdziału. Spółka cywilna ubiegająca się o zamówienie musi wyznaczyć pełnomocnika do jej reprezentowania. Ustawowe zasady reprezentacji spółki cywilnej zezwalające każdemu wspólnikowi na jej reprezentowanie w takich granicach, w jakich jest uprawniony do prowadzenia jej spraw, nie spełniają bowiem wymogu z art. 23 ustawy Pzp. Zakłada on, że członków konsorcjum ubiegających się wspólnie o zamówienie reprezentować może nie każdy z jego uczestników, jak to ma miejsce w przypadku spółki cywilnej, lecz tylko jeden z nich. j) W przypadku spółki cywilnej art. 23 ust. 2 ustawy Pzp nie będzie miał zastosowania, jeżeli oferta zostanie podpisana przez wszystkich wspólników. k) Obligatoryjny wymóg zawierania umowy spółki cywilnej nie istnieje, jeżeli Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia są małżonkowie, którzy prowadzą przedsiębiorstwo stanowiące ich współwłasność łączną. W takim przypadku Zamawiający nie może także żądać od małżonków zawarcia przez nich umowy regulującej ich współpracę. 1.5. Każda zawierająca jakąkolwiek treść strona oferty musi być podpisana przez Wykonawcę. Każda poprawka w treści oferty, a w szczególności każde przerobienie, przekreślenie, uzupełnienie, nadpisanie, przesłonięcie korektorem, etc. powinny być podpisane przez Wykonawcę. 1.6. Podpisanie oferty powinno być dokonane w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. czytelny podpis lub nieczytelny podpis wraz z imienną pieczątką osoby podpisującej dokument lub poświadczającej kopię). 1.7. Zasady dotyczące informacji, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa: a) Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, powinien wskazać w sposób nie budzący wątpliwości, które informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa oraz powinien zastrzec, że nie mogą być udostępniane. Wykonawca powinien również wykazać, nie później niż w terminie składania ofert, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003r. nr 153 poz. 1503, z późn. zm.). Wykonawca powinien więc wykazać, iż zastrzeżone informacje nie zostały ujawnione do dnia składania ofert, mają charakter techniczny, technologiczny, organizacyjny lub posiadają wartość gospodarczą oraz Wykonawca podjął w stosunku do nich czynności zmierzające do zachowania ich w poufności. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 8 ust. 3 ustawy Pzp). b) Powyższe informacje muszą być oznaczone klauzulą: „Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003r. nr 153 poz. 1503, z późn. zm.)” - zaleca się, aby były trwale, oddzielnie spięte. c) Powyższe zasady mają zastosowanie do informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, zawartych w szczególności w oświadczeniach, wyjaśnieniach i dokumentach składanych przez Wykonawcę w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, przy czym wskazanie tych informacji oraz wykazanie, że stanowią one tajemnicę przedsiębiorstwa powinno nastąpić przed upływem terminu do złożenia przez Wykonawcę wyjaśnień lub uzupełnień. 1.8. Oferta wraz z załącznikami musi być podpisana przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby ofertę podpisano zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi obejmować uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. Do pełnomocnictwa należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz.1186, z pózn. zm.) albo zaświadczenia o wpisie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 584, z późn. zm.). 1.9. Wymaga się, aby oferta wraz ze wszystkimi załącznikami była trwale spięta w sposób zapobiegający możliwości dekompletacji jej zawartości a zapisane strony oferty były ponumerowane. 2. Wykonawca przedstawi ofertę zgodną z wymaganiami SIWZ. 3. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę (art. 82 ust. 1 ustawy Pzp). 4. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim, w maszynopisie lub ręcznie pismem czytelnym i podpisana oryginalnie przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 5. Jeżeli ofertę składa pełnomocnik do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo określające jego zakres. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem kopii lub kopii opatrzonej adnotacją „za zgodność z oryginałem”, pieczęcią wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważnionej oraz jej podpisem i wystawionego przez osoby do tego upoważnione. 6. Wykonawca przygotuje ofertę w nieprzejrzystej kopercie opatrzonej pieczęcią wykonawcy, zaadresowanej do Zamawiającego oraz oznaczonej następująco: OFERTA NA PRZETARG PN: ………… (wstawić nazwę zamówienia). NIE OTWIERAĆ PRZED …………(wstawić datę otwarcia ofert i godzinę). 7. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu, przed terminem składania ofert (art. 84 ustawy Pzp). 8. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu zostanie przygotowane, opieczętowane i oznaczone zgodnie z postanowieniami pkt 4, a koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA”. Koperty oznakowane dopiskiem ZMIANA zostaną otwarte przy otwieraniu oferty wykonawcy, który wprowadził zmiany i zostaną dołączone do oferty. 9. Wykonawca uprawniony jest do zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które nie mogą być udostępniane innym uczestnikom postępowania i osobom trzecim. 10. Informacje te winny być umieszczone w osobnej wewnętrznej kopercie, odrębnie od pozostałych informacji zawartych w ofercie. Strony należy ponumerować w taki sposób, aby umożliwić ich dopasowanie do pozostałej części oferty (należy zachować ciągłość numeracji stron oferty). 11. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty i załączników do oferty na formularzach sporządzonych przez wykonawcę pod warunkiem, że ich treść, opis kolumn i wierszy odpowiadać będą formularzom określonym przez Zamawiającego. 12. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. 13. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w przetargu z zastrzeżeniem art. 93 ust.4.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach