Przetargi.pl
Utrzymanie porządku i czystości na terenach Gminy - nie objętych stałą konserwacją - prace interwencyjne.

Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta ogłasza przetarg

  • Adres: 41-200 Sosnowiec, al. Zwycięstwa 20
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 2960600 , fax. 32 296 06 05
  • Data zamieszczenia: 2013-07-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta
    al. Zwycięstwa 20 20
    41-200 Sosnowiec, woj. śląskie
    tel. 32 2960600, fax. 32 296 06 05
    REGON: 27625548200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.sosnowiec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie porządku i czystości na terenach Gminy - nie objętych stałą konserwacją - prace interwencyjne.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi obejmującej utrzymanie porządku i czystości na terenach gminy nie objętych stałą konserwacją - prace interwencyjne. Niżej wymienione czynności podczas wykonywania których powstają odpady, winny zawierać koszty ich składowania. Wykonanie usługi polegać będzie na wykonywaniu w zależności od potrzeb niżej wymienionych czynności: 1.1.Wygrabianie trawników. Czynność ta obejmuje wygrabienie liści i zanieczyszczeń z trawników, z żywopłotów, skupin krzewów i transport do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Zamawiający wymaga aby wygrabione liście były zbierane na bieżąco. Niedopuszczalnym jest pozostawienie kupek z liśćmi na okres dłuższy niż 2 dni. Zamawiający zabrania gromadzenia liści w bezpośrednim sąsiedztwie wpustów ulicznych. Przy wykonywaniu tej czynności Zamawiający dopuszcza używania dmuchaw tylko w przypadku usuwania liści z żywopłotów i skupin krzewów. 1.2.Koszenie trawników - czynność ta obejmuje: -skoszenie trawy, -zgrabienie trawy, -zamiecenie powierzchni przylegających bezpośrednio do powierzchni koszonych trawników, -załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Zamawiający wymaga aby skoszona trawa była zbierana na bieżąco. Niedopuszczalnym jest pozostawienie kupek trawy na okres dłuższy niż 2 dni. Przy wykonywaniu tej czynności Zamawiający dopuszcza używanie dmuchaw do przemieszczenia skoszonej trawy z chodników i jezdni przylegających bezpośrednio do koszonych trawników tylko i wyłącznie na skoszone powierzchnie. Niedopuszczalne jest używanie dmuchaw do przemieszczenia skoszonej trawy na powierzchnie nieobjęte koszeniem. Zamawiający zabrania gromadzenia trawy w bezpośrednim sąsiedztwie wpustów ulicznych. Wycenę jednostkową dla koszenia terenu płaskiego i skarp należy uśrednić i skalkulować jako jedną cenę. Przy realizacji powyższych prac np. w rejonie zaparkowanych samochodów wymaga się aby pojazdy osłaniane były płachtami, uniemożliwiającymi ich zabrudzenie bądź uszkodzenie. Zamawiający ma prawo wstrzymać prace, jeśli podczas wizji w terenie stwierdzi, że są one realizowane niezgodnie z warunkami umownymi. 1.3. Wykoszenie chwastów i samosiewów, wygrabienie, zebranie w stosy, zamiecenie powierzchni przylegających bezpośrednio do koszonych powierzchni oraz załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Zamawiający wymaga aby kupki były zbierane na bieżąco, niedopuszczalnym jest pozostawienie kupek na okres dłuższy niż 2 dni. Wycenę jednostkową dla koszenia terenu płaskiego i skarp należy uśrednić i skalkulować jako jedną cenę. Przy realizacji powyższych prac np. w rejonie zaparkowanych samochodów wymaga się aby pojazdy osłaniane były płachtami, uniemożliwiającymi ich zabrudzenie bądź uszkodzenie. Zamawiający ma prawo wstrzymać prace, jeśli podczas wizji w terenie stwierdzi, że są one realizowane niezgodnie z warunkami umownymi. 1.4.Usuwanie drzew w wieku do 10 lat samosiejek. Czynność ta obejmuje wycięcie drzewa, zebranie, załadunek i wywóz dłużycy, gałęzi i oczyszczenie terenu. Biorąc pod uwagę tempo wzrostu poszczególnych gatunków drzew Zamawiający pod pojęciem drzew w wieku do 10 lat przyjmuje niżej wymienione parametry jako wzorcowe: -Brzoza brodawkowata, omszona: 34 cm, -Robinia akacjowa: 22 cm, -Klon pospolity, jawor: 19 cm, -Lipa drobnolistna, lipa szerokolistna: 26 cm, -Klon jesionolistny, wierzba biała: 43 cm, -Topole biała i czarna: 55 cm, -Jesion wyniosły: 19 cm. 1.5.Zebranie resztek budowlanych, gruzu i śmieci, złożenie zanieczyszczeń w pryzmy, załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów wraz z kosztami zakupu i ustawienia tablic informacyjnych, opisanych w dziale II, rozdziale 4, pkt 4.2. Specyfikacji 1.6.Usuwanie nielegalnych składowisk śmieci, odpadów komunalnych i ogrodowych, resztek budowlanych, odpadów wielkogabarytowych, itp. - załadunek zanieczyszczeń i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów wraz z kosztami zakupu i ustawienia tablic informacyjnych, opisanych w dziale II, rozdziale 4, pkt 4.2. Specyfikacji 1.7.Wykonanie trawników - ręczne przekopanie gleby, zagrabienie, rozścielenie 5 cm warstwy humusu, wysianie nasion trawy, zahakowanie grabiami oraz ubicie terenu. 1.8.Odmładzanie krzewów - polegać będzie na usunięciu wszystkich suchych i krzyżujących się pędów oraz przycięciu zdrowych i silnych tak, aby pozostała jedna czwarta ich długości, licząc od nasady, w celu pobudzenia rośliny do wydania młodych liczniejszych pędów. Odcięte pędy należy zebrać, załadować i wywieźć do miejsca unieszkodliwiania odpadów niezwłocznie w ciągu 1 dnia. 1.9.Odmładzanie żywopłotów - polegać będzie na radykalnym skróceniu wszystkich pędów na wysokości 10 - 20 cm nad ziemią. Odcięte pędy należy zebrać, załadować i wywieźć do miejsca unieszkodliwiania odpadów niezwłocznie w ciągu 1 dnia. 1.10.Przycinanie żywopłotów - polegać będzie na ukształtowaniu pokroju sztucznego. Będzie to cięcie z trzech stron, górna powierzchnia żywopłotu będzie prowadzona w jednej płaszczyźnie, bez wypukłości i zagłębień. Odcięte pędy należy zebrać, załadować i wywieźć do miejsca unieszkodliwiania odpadów niezwłocznie w ciągu 1 dnia. 1.11.Cięcie krzewów - polegać będzie na formowaniu krzewów zgodnie z jego naturalnym lub sztucznym pokrojem. W czasie wykonywania tej czynności należy usunąć gałęzie suche, połamane, stare, krzyżujące się i zagęszczające. Odcięte pędy należy zebrać, załadować i wywieźć do miejsca unieszkodliwiania odpadów niezwłocznie w ciągu 1 dnia. 1.12.Odchwaszczanie - czynność ta obejmuje przekopanie gleby w skupinach krzewów, w żywopłotach, usunięcie chwastów, zebranie chwastów i zanieczyszczeń, ich załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów niezwłocznie w ciągu 1 dnia. 1.13.Zbieranie wszelkich zanieczyszczeń wraz z ich wywozem do miejsca unieszkodliwiania odpadów. 1.14. Czynność związana z opróżnianiem koszy na śmieci obejmuje: -wybranie śmieci, -wymianę worków, -oczyszczenie terenu wokół koszy, -wywóz wybranych zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Kosze na śmieci mają pojemności: 40l i 70l. Wycenę jednostkową dla opróżnienia koszy na śmieci o pojemności: 40l i 70l należy uśrednić i skalkulować jako jedną cenę. 1.15.Zamiatanie chodników, kładek, schodów i parkingów. Czynność ta obejmuje: -zamiecenie 100% powierzchni chodników, kładek, schodów i parkingów (miejsce w miejsce), -oczyszczenie obrzeża chodnikowego z ziemi i darni, -zamiecenie powierzchni jezdni na szerokości 1 m przylegającej do krawężnika, -zebranie zamiecionych zanieczyszczeń (liście, papiery, niedopałki papierosów itp.) ich załadunek oraz wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Przy wykonywaniu tej czynności Zamawiający zabrania używania dmuchaw. Zamawiający wymaga aby kupki były zbierane na bieżąco, niedopuszczalnym jest pozostawienie kupek na okres dłuższy niż 2 dni. 1.16. Czyszczenie chodnika z darni - obejmować będzie usunięcie darni z chodnika, zamiecenie nawierzchni chodnika, załadunek i wywóz zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Zamawiający wymaga aby kupki były zbierane na bieżąco, niedopuszczalnym jest pozostawienie kupek na okres dłuższy niż 2 dni. 1.17.Usuwanie trawy i chwastów wyrastających pomiędzy płytkami chodnikowymi lub kostką brukową, bez względu na stopień zarośnięcia - obejmować będzie usunięcie trawy i chwastów, zamiecenie nawierzchni chodnika, załadunek i wywóz zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Zamawiający wymaga aby kupki były zbierane na bieżąco, niedopuszczalnym jest pozostawienie kupek na okres dłuższy niż 2 dni. 1.18.Czyszczenie krawężnika wraz z oczyszczeniem jezdni wzdłuż krawężnika - czynność ta obejmuje zebranie ziemi, darni i innych zanieczyszczeń z krawężnika oraz jezdni na szerokości 1 m, zgarnięcie zanieczyszczeń w stosy, zamiecenie nawierzchni, załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Przy wykonywaniu tej czynności należy uwzględnić w przypadku wystąpienia takiej konieczności odsłonięcie krawężnika jeżeli jest on całkowicie zasłonięty np. darnią. Zamawiający wymaga aby kupki były zbierane na bieżąco, niedopuszczalnym jest pozostawienie kupek na okres dłuższy niż 2 dni. 1.19.Usuwanie nadmiarów ziemi - obejmuje ścięcie nadmiaru ziemi, załadunek i wywóz do miejsca unieszkodliwiania odpadów. Zamawiający wymaga aby kupki były zbierane na bieżąco, niedopuszczalnym jest pozostawienie kupek na okres dłuższy niż 2 dni. 1.20. Ręczne ścinanie zagajników i krzewów - ręczny wyrąb zagajników i krzaków, złożenie w stosy, załadunek i wywóz. 1.21. Ręczne ścinanie i karczowanie zagajników i krzewów - ręczny wyrąb zagajników i krzaków wraz z wykarczowaniem pniaków, złożenie w stosy, załadunek i wywóz. 1.22. Montaż ławki - transport z magazynu Miejskiego Zakładu Składowania Odpadów przy ul. Grenadierów do miejsca zamontowania, przykręcenie śrubami czterech desek do podstaw betonowych i wkopanie podstaw betonowych do ziemi. 1.23. Demontaż ławki - czynność ta obejmuje wykopanie ławki z ziemi oraz wyrównanie terenu. 1.24. Montaż kosza na psie zanieczyszczenia - czynność ta obejmuje transport z magazynu do wskazanego na terenie miasta miejsca zamontowania i wkopanie podstaw do ziemi. 1.25. Opróżnianie kosza na psie zanieczyszczenia - czynność ta obejmuje: -wybranie zanieczyszczeń, -uzupełnienie zestawów: łopatka + worki na psie odchody, -oczyszczenie terenu wokół koszy oraz wywóz wybranych zanieczyszczeń do miejsca unieszkodliwiania odpadów. W wycenie należy uwzględnić koszty zakupu łopatek i worków na psie odchody. 1.26.Wymiana uszkodzonych lub skradzionych desek w ławkach wraz z zakupem desek. W wycenie należy uwzględnić: zakup deski, śrub i farby do pomalowania deski przed jej montażem do ławki. 1.27. Malowanie ławki - Zamawiający wymaga pomalowania desek w ławkach farbą olejną w kolorze żółtym lub w kolorze brązowym oraz podstaw betonowych farbą do betonu w kolorze jasnopopielatym. Czynność malowania musi być poprzedzona usunięciem łuszczącej się farby i zaszpachlowaniem ubytków. 1.28. Malowanie kosza - Zamawiający wymaga pomalowania koszy na śmieci farbą do betonu w kolorze jasnopopielatym. Wycenę za jednorazową czynność należy skalkulować dla pojemności 40 i 70 litrów koszy betonowych. 1.29. Ustawienie kosza - czynność ta obejmuje transport z magazynu Miejskiego Zakładu Składowania Odpadów przy ul. Grenadierów i ustawienie we wskazanym miejscu na terenie miasta Sosnowca. 1.30. Wymiana piasku w piaskownicy - czynność ta obejmuje wywiezienie piasku z poprzedniego sezonu, zakup czystego piasku i jego przywiezienie do piaskownicy i rozścielenie. 1.31. Plantowanie spycharkami - wyrównanie terenu przez ścięcie wypukłości, przemieszczenie urobku i zasypanie wgłębień - grunt kat. III - IV. 1.32. Zasypywanie dołów ziemią z odkładu - odspojenie i przemieszczenie ziemi z odkładu do dołu. 1.33.Zasypywanie dołów ziemią wraz z zakupem ziemi - czynność ta obejmuje przywiezienie ziemi, zasypanie dołów, wyrównanie terenu. W wycenie należy uwzględnić zakup ziemi. 1.34. Mechaniczne rozścielenie składowanej ziemi wraz z wyrównaniem terenu. 1.35. Ręczne rozścielenie składowanej ziemi wraz z wyrównaniem terenu przez zagrabienie. 1.36. Wyrównanie terenu z grubsza ze ścięciem wypukłości do 30 cm - obejmuje ścinanie wypukłości do 30 cm i zasypanie wgłębień w gruncie kat. III oraz wyrównanie powierzchni z grubsza z rozbiciem brył. 1.37.Usuwanie napisów graffiti metodą zmywania bądź ścierania z powierzchni budynków, ścian przejść podziemnych, wiat itp. Zakres prac obejmować będzie również przywrócenie powierzchni do pierwotnego stanu technicznego. 1.38.Usuwanie ulotek oraz naklejek ze słupów oświetleniowych, ścian przejść podziemnych wraz z usunięciem kleju pozostawionego po ich zdjęciu - zakres prac obejmować będzie usunięcie ulotek, naklejek oraz usunięcie pozostałości po nich. Przy wykonywaniu tej czynności należy używać takich metod, aby nie spowodować zniszczeń powierzchni, z której usuwane są ogłoszenia czy ulotki. 1.39.Zbieranie psich odchodów z terenu wraz z ich wywozem do miejsca unieszkodliwiania odpadów. 1.40. Odśnieżanie: -chodników polega na usunięciu luźnej warstwy śniegu na 80% szerokości chodników, w taki sposób żeby piesi nie poruszali się po zalegającym błocie pośniegowym. Śnieg należy pryzmować na 20% szerokości chodników, nie objętej odśnieżaniem. Śnieg należy pryzmować w miejscach nie utrudniających ruchu pieszych. Odśnieżanie można wykonywać ręcznie lub mechanicznie. W przypadku odśnieżania wykonywanego w sposób mechaniczny Zamawiający dopuszcza tylko specjalistyczny sprzęt; -parkingów, zatok parkingowych polega na usunięciu luźnej warstwy śniegu na 100% powierzchni parkingów, zatok parkingowych. Odśnieżanie można wykonywać ręcznie lub mechanicznie. W przypadku odśnieżania wykonywanego w sposób mechaniczny Zamawiający dopuszcza tylko specjalistyczny sprzęt; -przystanków komunikacji miejskiej należy wykonywać w taki sposób żeby usunąć warstwę śniegu na 100% powierzchni przystanku do pełnego odkrycia nawierzchni z której zbudowana jest powierzchnia przystanku. Śnieg należy spryzmować w miejscach nie utrudniających ruchu pieszych - z tyłu lub z boków wiaty przystankowej jeżeli przystanek jest wyposażony w wiatę. W przypadku ciągłych opadów śniegu trwających bez przerwy dłużej niż 10 godzin -odśnieżanie przystanków należy wykonywać sukcesywnie w trakcie tych opadów oraz później aż do pełnego oczyszczenia po ustąpieniu opadów śniegu; -schodów terenowych i prowadzących do przejść podziemnych należy wykonywać w taki sposób żeby usunąć warstwę śniegu na 100% powierzchni stopni schodów do pełnego odkrycia nawierzchni z której schody są zbudowane. W przypadku schodów terenowych śnieg należy spryzmować poza obszarem schodów. W przypadku schodów prowadzących do przejść podziemnych - śnieg ze schodów należy wynieść i spryzmować z boku przejścia podziemnego. W przypadku ciągłych opadów śniegu trwających bez przerwy dłużej niż 10 godzin - odśnieżanie schodów należy wykonywać sukcesywnie w trakcie tych opadów oraz później aż do pełnego oczyszczenia po ustąpieniu opadów śniegu. 1.41.Usuwanie śliskości poprzez posypanie piaskiem. W celu zapewnienia bezpiecznej komunikacji pieszej Zamawiający wymaga posypania piaskiem całej powierzchni objętej odśnieżaniem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906000003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 5.100,00 zł (słownie: pięć tysięcy sto złotych 00/100); 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt. 1 - 6 ustawy. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy - Gmina Sosnowiec ING Bank Śląski 97 1050 1142 1000 0008 0000 1208 z dopiskiem Wadium do zamówienia publicznego: Utrzymanie porządku i czystości na terenach Gminy - nie objętych stałą konserwacją - prace interwencyjne. WGK.271.01.59.2013 5. W przypadku złożenia przez wykonawcę wadium w formie pieniężnej zamawiający zaleca, aby wykonawca załączył do oferty kopię polecenia przelewu (poświadczoną przez wykonawcę za zgodność z oryginałem) wymaganej kwoty wadium na rachunek bankowy wskazany powyżej. 6. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na koncie zamawiającego. 7. W przypadku złożenia przez wykonawcę wadium w formie innej niż pieniądz wykonawca zobowiązany jest: a)oryginał tego dokumentu zdeponować w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, II piętro pokój 310, w godzinach od 800 - 1500 u pracownic tego Wydziału: Pani Jolanty Gorlewskiej, a podczas jej nieobecności u Pani Doroty Kuszper. Osoby te są uprawnione do poświadczenia - na jego kserokopii - faktu zdeponowania, który zaleca się, aby wykonawca załączył do oferty lub b)załączyć oryginał dokumentu stanowiącego wadium - osobno do oferty (nie spięty).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.um.sosnowiec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach