Przetargi.pl
Utrzymanie pasów drogowych oraz pielęgnacja skarpy obsadzonej bylinami.

Zakład Zieleni Miejskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 40523 Katowice, ul. Tadeusza Kościuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 515 186 , fax. 322 515 081
  • Data zamieszczenia: 2018-01-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Zieleni Miejskiej
    ul. Tadeusza Kościuszki 138
    40523 Katowice, woj. śląskie
    tel. 322 515 186, fax. 322 515 081
    REGON: 3545711101122
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.katowice.eu/jednostki/zzm

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie pasów drogowych oraz pielęgnacja skarpy obsadzonej bylinami.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są usługi w zakresie utrzymania pasów drogowych i terenów miejskich polegające na koszeniu pasów drogowych oraz pielęgnacji skarpy obsadzonej bylinami przy Muzeum Śląskim Katowice w 2018 roku. 2. Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części. 3. Opis przedmiotu zamówienia określają załączniki: 1) Załącznik Nr 1 do SIWZ – Część I – „Koszenie w pasach drogowych na terenie miasta Katowice na obszarze 4 o powierzchni 399 053 m2 w 2018 roku”, 2) Załącznik Nr 2 do SIWZ – Część II – „Pielęgnacja skarpy obsadzonej bylinami przy Muzeum Śląskim w Katowicach w 2018 roku”, OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ I „Koszenie w pasach drogowych na terenie miasta Katowice na obszarze 4 o powierzchni 399 053 m2 w 2018 roku” I. OPIS WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: a) pięciokrotnego koszenia:  traw, chwastów, usuwanie samosiejek drzew i krzewów (w wieku do 10 lat) oraz odrostów pniowych i korzeniowych w pasach drogowych ulic miasta wraz ze zgrabieniem trawy, liści i innych odpadów ulegających biodegradacji oraz odpadów komunalnych – z wywozem i zagospodarowaniem odpadów, na powierzchni 399 053 m2,  trawy, chwastów oraz samosiewów drzew i krzewów rosnących przy słupach elektrycznych, oświetleniowych, sygnalizatorach, znakach, barierkach, oraz krawężnikach w obrębie pasa drogowego wraz z wywiezieniem i zagospodarowaniem odpadów na pow. 3 990 m2, b) dwukrotnego sprzątania terenu objętego koszeniem (w tym usuwanie liści i zebranie odpadów komunalnych) wraz z wywozem i zagospodarowaniem odpadów, c) dwukrotnego przycięcia krzewów o powierzchni 11 027 m2 rosnących w pasach drogowych. 2. Prace obejmują wykoszenie terenów, zgrabienie pokosu i wywiezienie w ciągu 1 dnia od skoszenia (w tym zalegających liści, gruzu, odpadów komunalnych i innych). Wysokość koszenia wynosi 5cm. W przypadku stosowania kosiarek samobieżnych stosować normy przewidziane dla tego typu maszyn 3. Na danym obszarze należy wykonać również usunięcie samosiejek drzew i krzewów do 10 lat, usunięcie odrośli drzew a także usunięcia mechaniczne i chemiczne chwastów wieloletnich, w tym z rodzaju Polygonium wraz z wywozem i zagospodarowaniem zebranych odpadów. Trawę należy wykosić również przy latarniach i słupach posadowionych w pasach drogowych. 4. Cięcie żywopłotów obejmuje formowanie krzewów odpowiednio dla gatunku i odmiany na wysokość ustaloną na bieżąco przez Zamawiającego - z wywozem biomasy w tym samym dniu, po zakończeniu każdego etapu cięcia żywopłotów przy danej ulicy. Powierzchnia cięcia jest to rozwinięta powierzchnia żywopłotu (suma wszystkich powierzchni płaskich żywopłotu). Wykonane zostaną dwa zabiegi w ciągu roku kalendarzowego – podczas drugiego koszenia pasów drogowych oraz czwartego koszenia pasów drogowych. II. TERMINY WYKONANIA PRAC DLA CZĘŚCI I: 1) I sprzątanie od 12.03 do 31.03.2018 roku w ciągu 10 kolejnych dni roboczych (termin wykonania zależny od warunków atmosferycznych umożliwiających wykonanie zadania i zostanie wyznaczony przez Zamawiającego pisemnie nie później niż 5 dni przed jego rozpoczęciem), 2) I koszenie od 16.04 do 18.05.2018 roku w ciągu 15 kolejnych dni roboczych (termin wykonania zależny od warunków atmosferycznych umożliwiających wykonanie zadania i zostanie wyznaczony przez Zamawiającego pisemnie nie później niż 5 dni przed jego rozpoczęciem), 3) II koszenie od 23.05 do 15.06.2018 roku w ciągu w ciągu 15 kolejnych dni roboczych (termin wykonania zależny od warunków atmosferycznych umożliwiających wykonanie zadania i zostanie wyznaczony przez Zamawiającego pisemnie nie później niż 5 dni przed jego rozpoczęciem), wraz z przycięciem krzewów o powierzchni 11 027 m2 rosnących w pasach drogowych w tym samym terminie co koszenie, 4) III koszenie od 25.06 do 25.07.2018 roku w ciągu 15 kolejnych dni roboczych (termin wykonania zależny od warunków atmosferycznych umożliwiających wykonanie zadania i zostanie wyznaczony przez Zamawiającego pisemnie nie później niż tydzień przed jego rozpoczęciem), 5) IV koszenie od 13.08 do 14.09.2018 roku w ciągu 15 kolejnych dni roboczych (termin wykonania zależny od warunków atmosferycznych umożliwiających wykonanie zadania i zostanie wyznaczony przez Zamawiającego pisemnie nie później niż tydzień przed jego rozpoczęciem wraz z przycięciem krzewów o powierzchni 11 027 m2 rosnących w pasach drogowych w tym samym terminie co koszenie, 6) V koszenie od 21.09 do 19.10.2018 roku w ciągu 15 kolejnych dni roboczych (termin wykonania zależny od warunków atmosferycznych umożliwiających wykonanie zadania i zostanie wyznaczony przez Zamawiającego pisemnie nie później niż tydzień przed jego rozpoczęciem), 7) II sprzątanie od 22.10 do 30.11.2018 roku w ciągu 10 kolejnych dni roboczych (termin wykonania zależny od warunków atmosferycznych umożliwiających wykonanie zadania i zostanie wyznaczony przez Zamawiającego pisemnie nie później niż tydzień przed jego rozpoczęciem). III. OGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRAC: 1. Wszystkie prace należy prowadzić przy zachowaniu ruchu drogowego oraz zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami. Za zgodność i czytelność oznakowania odpowiada wykonawca przez cały okres trwania robót i obowiązywania czasowej organizacji ruchu drogowego. Wykonawca wśród osób przeznaczonych do wykonania zadań w ramach części I musi posiadać dwie osoby posiadające uprawnienia do kierowania ruchem drogowym dla osób wykonujących roboty przy drodze. 2. Koszty oznakowania terenu usług, jak również koszty zabezpieczenia stanowisk roboczych Wykonawca winien uwzględnić w wycenie robót. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania powyższego oznakowania w należytym stanie przez cały okres realizowania zamówienia – tj. od daty przejęcia frontu usług do całkowitego zakończeniu usług. Teren na którym będą prowadzone prace należy widocznie oznaczyć taśmą biało – czerwoną. 3. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania jedynie takich środków transportu, które nie wpływają niekorzystnie na jakość wykowanych usług ani na bezpieczeństwo osób trzecich. Pojazdy poruszające się po drogach mają spełniać wymagania dotyczące przepisów ruchu drogowego i mają być dodatkowo wyposażone w znaki i sygnały ostrzegawcze. 4. Usługi należy prowadzić przy zachowaniu wymogów i przepisów BHP. Należy stosować odzież ochronną w kolorze odblaskowym. Za wszystkie szkody powstałe w czasie wykonywania prac odpowiada finansowo Wykonawca. 5. Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość ich wykonywania, za zgodność z umową i poleceniami osób nadzorujących wyznaczonych przez Zamawiającego. 6. Kosiarki mechaniczne powinny być zabezpieczone w taki sposób aby nie wpływały negatywnie na bezpieczeństwo osób trzecich jak i mienia. 7. Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia pracy przepisy dotyczące ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 8. Opłaty za wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenów objętych umową ponosić będzie Wykonawca. 9. Wykonawca jest zobowiązany stosować się do przepisów Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 roku, a w szczególności musi posiadać zezwolenie na transport zebranych odpadów bądź wpis do ewidencji firm transportujących odpady. 10. Wynagrodzenie winno uwzględniać wszystkie koszty robocizny, pracy sprzętu i środków transportu, niezbędnych do wykonania usług w tym również koszty pośrednie i zysk. 11. Zamawiający przekaże Wykonawcy mapy z zaznaczonym zakresem prac dla terenów do Części I. Przekazanie terenu Wykonawcy nastąpi w ciągu 15 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 12. W przypadku istotnych wydarzeń strategicznych odbywających się na terenie miasta Katowice Zamawiający wskaże konkretne daty wykonania usługi w ramach terminów określonych w Opisie Przedmiotu Zamówienia niniejszej specyfikacji technicznej (pkt. II). OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA CZĘŚĆ II „Pielęgnacja skarpy obsadzonej bylinami przy Muzeum Śląskim w Katowicach w 2018 roku” I. OPIS WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie pielęgnacji bylin w okresie letnim i jesiennym wraz przygotowaniem do spoczynku zimowego, polegającej na: a) odchwaszczaniu bylin (w miarę potrzeb, minimum trzykrotnie aż do uzyskania efektu – teren wolny od chwastów) wraz z utylizacją powstałych odpadów, b) nawożeniu w ciągu sezonu – dwukrotnie, uwzględniając potrzeby występujących gatunków roślin, jak również oprysk środkami ochrony roślin na choroby i szkodniki, c) jesienne przycinanie roślin, uwzględniając gatunki bylin wysadzonych na skarpie, d) wymianę roślin w miarę potrzeb (w granicach do 5% powierzchni poszczególnej kwatery* obsadzonej roślinami), e) utrzymanie czystości terenu objętego przedmiotem zamówienia (sprzątanie śmieci wraz z wywozem i utylizacją). * Poprzez „ kwaterę”, rozumie się powierzchnię obsadzoną jednolitą grupą określonego gatunku roślin. 2. Skarpa została obsadzona następującymi gatunkami: kocimiętka Fassena, wydmuszyca piaskowa, oregano, rozchodnik okazały, kostrzewa sina, śmiałek darniowy, mięta pieprzowa, bodziszek, rdest w odmianach. 3. Powierzchnia skarpy do pielęgnacji wynosi 6 211,70 m2. II. TERMINY WYKONANIA PRAC DLA CZĘŚCI II w okresie od 1 maja 2018 roku do 31 października 2018 roku. III. OGÓLNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PRAC: 1) Pielęgnacja bylin polega na ich regularnym odchwaszczaniu, nawożeniu, usuwaniu przekwitłych kwiatostanów i obumarłych pędów, przycinaniu po kwitnieniu, kontrolowaniu porażenia przez szkodniki i choroby oraz opryskach na szkodniki i choroby oraz wymianie obumarłych roślin – prace należy wykonywać zgodnie ze sztuką ogrodniczą. 2) Odchwaszczanie powierzchni objętych utrzymaniem, polegające na pieleniu bylin, zebraniu chwastów i ich wywozie. 3) Nawożenie bylin powinno odbywać się dwukrotnie - w sezonie wiosennym (na początku maja), oraz w sezonie jesiennym (do końca września) nawozami wieloskładnikowymi odpowiednimi dla danego gatunku, odmiany oraz pory roku. Rodzaj nawozu oraz termin zabiegu należy skonsultować z pracownikami Działu Planowania i Uzgodnień lub Kierownikiem Konserwacji Śródmieście II z Zakładu Zieleni Miejskiej z min. trzydniowym wyprzedzeniem. 4) Regularnie należy usuwać przekwitłe kwiatostany oraz obumarłe/ zaschnięte pędy. 5) Byliny regularnie kontrolować pod kątem wystąpienia chorób lub szkodników, a ewentualne porażenie należy usuwać za pomocą odpowiednich środków ochrony roślin. Wykonawca odpowiedzialny jest za niedopuszczenie do zaatakowania patogenem i/lub szkodnikiem przekraczającego 15% populacji roślin porażonej odmiany lub gatunku. 6) Prace opisane w pkt 3 niniejszego opisu uznaje się za wykonane, jeśli oględziny dały wynik pozytywny. Za prace wykonane należycie uważa się, gdy na czas odbioru teren obsadzony bylinami pozostaje wolny od chwastów (dopuszcza się występowanie chwastów maksymalnie do 5 % całej powierzchni obsadzonej bylinami) przy czym wysokość chwastów nie może przekroczyć 12 cm, a w przypadku chwastów płożących powierzchnia ich nie może przekroczyć 5 % powierzchni bylin. 7) W trakcie wykonywania przedmiotu umowy Zamawiający będzie dokonywał komisyjnego odbioru prac za każdy miesiąc kalendarzowy. 8) Podczas komisyjnego odbioru prac na koniec każdego miesiąca zostanie sporządzony protokół (nie później niż do 5 dnia następnego miesiąca). 9) W przypadku nienależytego wykonania prac zostanie naliczona kara za każdy dzień, w którym istnieje niezgodność z umową w wysokości opisanej w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 2B do SIWZ. 10) W przypadku nieprzewidzianych zdarzeń np. aktów wandalizmu Wykonawca zobowiązany jest do poinformowania ZZM o zdarzeniu oraz ewentualnych szkodach. 11) Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usług zgodnie z postanowieniami umowy i poleceniami Zamawiającego. 12) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia prac wszelkie przepisy dotyczące przepisów BHP. 13) Cena ofertowa usług winna uwzględniać wszystkie koszty: w tym robocizny, nasadzeń nowych roślin, materiałów, pracy sprzętu i środków transportu, wszystkich niezbędnych elementów do wykonania usługi w tym również koszty pośrednie i zysk.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77300000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Części I - II: Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie na transport (wywóz) odpadów bądź wpis do ewidencji firm transportujących odpady, wynikające z ustawy o odpadach (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 21 z późn. zm) Zezwolenie na transport musi być wystawione na Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi być spełniony min. przez jednego z nich.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wraz z ofertą (wzór OFERTY - odpowiednio do Części Załączniki o numerach 1A lub 2A do SIWZ) a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ), b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ), c) pełnomocnictwo (w oryginale) dla osoby podpisującej ofertę w imieniu Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jeżeli umocowanie nie wynika z przepisów prawa lub innych złożonych dokumentów, ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego)’ 2). Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny, terminu wykonania zamówienia i warunków płatności zawartych w ofertach, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach