Przetargi.pl
Utrzymanie czystości, pielęgnacja terenów zieleni miejskiej oraz odśnieżanie i zwalczanie skutków gołoledzi na terenie miasta Dobre Miasto w 2018 r.

Gmina Dobre Miasto ogłasza przetarg

  • Adres: 11040 Dobre Miasto, ul. Warszawska
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 896 153 939 , fax. 896 161 443
  • Data zamieszczenia: 2018-01-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dobre Miasto
    ul. Warszawska 14
    11040 Dobre Miasto, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 896 153 939, fax. 896 161 443
    REGON: 51074365700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.dobremiasto.com.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie czystości, pielęgnacja terenów zieleni miejskiej oraz odśnieżanie i zwalczanie skutków gołoledzi na terenie miasta Dobre Miasto w 2018 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie czystości, pielęgnacja terenów zieleni miejskiej oraz odśnieżanie i zwalczanie skutków gołoledzi na terenie miasta Dobre Miasto. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1. Utrzymanie czystości na terenie miasta Dobre Miasto, tj.: 1) usuwanie zanieczyszczeń poprzez: systematyczne oczyszczanie z błota, piachu, liści i innych nieczystości ulic, chodników, placów, przystanków komunikacyjnych (na terenie miasta i gminy), ciągów komunikacyjnych, ciągów pieszych w parkach i skwerach; 2) utrzymanie przystanków komunikacyjnych (na terenie miasta i gminy) w odpowiednim stanie porządkowym poprzez naprawę uszkodzonych ławek/siedzisk, wymianę pękniętych lub stłuczonych osłon, wymianę uszkodzonych koszy oraz opróżnianie pojemników na odpady usytuowanych na tych przystankach co najmniej 1 raz w tygodniu; 3) utrzymanie w czystości oraz w należytym stanie technicznym znaków drogowych (tj. prostowanie, dokręcanie); 4) w przypadku wystąpienia anomalii pogodowych, usunięcie zanieczyszczeń w tym ułamanych konarów i gałęzi drzew, połamanych drzew (złomów), wywrotów drzew (wyrwane wraz z bryłą korzeniową) - niezwłocznie po ich ustąpieniu; 5) codzienne opróżnianie ustawionych na terenie miasta koszy ulicznych oraz ich bieżąca konserwacja; 6) minimum raz na pół roku mycie koszy ulicznych oraz raz do roku ich odkażanie; 7) zagospodarowanie powstałych po sprzątnięciu zmiotek i innych odpadów ulicznych w tym nieczystości z koszy ulicznych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa; 8) usuwanie nieaktualnych ogłoszeń umieszczanych na słupach ogłoszeniowych – po każdym weekendzie; 9) bieżące usuwanie ogłoszeń/reklam itp. ze słupów oświetleniowych, znaków drogowych, drogowskazów, drzew oraz innych miejsc nie przeznaczonych do tego celu; 10) usuwanie padłych zwierząt z przestrzeni publicznej miasta i gminy, zgłaszanych indywidualnie przez Zamawiającego ustnie, telefonicznie lub pisemnie – w ciągu 30 min od zgłoszenia; 11) utrzymanie toalety publicznej zlokalizowanej przy ul. Jana Pawła II poprzez: a) bieżące utrzymanie czystości pomieszczenia toalety i urządzeń w niej zainstalowanych, b) bieżące uzupełnianie papieru toaletowego, środków czystości i opróżnianie kosza z odpadków, c) utrzymywanie w należytym stanie technicznym urządzeń znajdujących się w toalecie, d) ponoszenie kosztów związanych ze zużyciem energii elektrycznej i wody, e) pobieranie opłat z tytułu korzystania z toalety – opłaty te będą stanowić dochód Wykonawcy. Wykaz powierzchni podległej oczyszczaniu stanowi załącznik nr 10 do SIWZ. Wykaz ulic, przy których ustawione się kosze stanowi załącznik nr 12 do SIWZ. Wykaz przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Dobre Miasto stanowi załącznik nr 16 do SIWZ. Podjęcie obowiązków w ramach utrzymania czystości następuje z inicjatywy Wykonawcy w terminach zapewniających prawidłowe ich wykonanie. 2. Pielęgnację terenów zieleni miejskiej, tj.: 1) koszenie trawników w miarę potrzeb, nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu; 2) zagospodarowanie skoszonej trawy zgodnie z ustawą o odpadach; 3) pielęgnacja trawnika: wiosenna i jesienna aeracja na głębokość 4-5 cm, wertykulacja, usunięcie resztek obumarłej trawy i nawożenie nawozem wieloskładnikowym dostosowanym do pory roku, dosiewanie trawy (mieszanką regeneracyjną lub taką samą mieszanką traw jak pielęgnowany trawnik), szczególnie w miejscach zdegradowanych na skutek użytkowania, wysuszenia lub wygnicia po zimie. Zapewnienie nawozów i sprzętu niezbędnego do należytego wykonania zlecenia leży po stronie Wykonawcy i wliczone jest w koszty usługi; 4) podlewanie trawników konwencjonalnych w miarę potrzeby w zależności od pogody; 5) podlewanie trawnika z rolki – w miarę potrzeby, w dni upalne co 2 dni, przez ok. 2h, w ilości ok. 3l/m2 powierzchni trawnika; 6) wiosenne i jesienne grabienie trawników z liści; 7) bieżące rozgrabianie, rozgarnianie hałd i usypisk śniegu zalegających na trawniku z rolki; 8) nasadzenia jednoroczne i wieloletnie (bylin, drzew, krzewów) z towaru dostarczonego przez Zamawiającego; 9) nawożenie 2-razy do roku i podlewanie nasadzeń drzew wskazanych w załączniku tabelarycznym oraz krzewów w zależności od pogody; 10) bieżące pielenie i uzupełnianie korą mis nowo posadzonych drzew i krzewów oraz rabat ściółkowanych korą; 11) przycinanie i formowanie żywopłotów i krzewów - co najmniej 2 razy w roku, zgodnie z zasadami pielęgnacji danego gatunku oraz bieżące przycinanie w miarę potrzeby krzewów i gałęzi drzew, które przerastają na ciągi pieszo - jezdne utrudniają poruszanie się lub przesłaniają znaki drogowe; 12) utrzymanie nadanego kształtu korony drzew formowanych (formowanie w kulę), wskazanych w zestawieniu tabelarycznym – 1 raz w roku (w okresie bezlistnym) oraz usuwanie odrostów korzeniowych z drzew formowanych i pędów regeneracyjnych wyrastających z pnia przesłaniających znaki lub wchodzących w skrajnię chodnika – co najmniej 2 razy w roku (I cięcie najpóźniej do końca czerwca, II cięcie najpóźniej do końca października); 13) pielenie żywopłotów i wycinanie odrostów oraz siewek drzew wyrastających z żywopłotów; 14) ucinanie odrostów korzeniowych wchodzących w kolizję z infrastrukturą; 15) utrzymywanie alejek parkowych i ciągów spacerowych poprzez: a) systematyczne odchwaszczanie alejek, b) systematyczne wykaszanie ciągów spacerowych, c) bieżące uzupełnianie ubytków i wyrównywanie nawierzchni alejek i ciągów, 16) systematyczna pielęgnacja rabat w tym: kwiatowych, krzewów rosnących w grupie, krzewów rosnących pojedynczo, nasadzeń drzew, rabat bez kory, polegająca na: a) pieleniu, b) podlewaniu rabat w zależności od pogody oraz nowo posadzonych drzew i krzewów, c) przykrywaniu roślin jesienią i odkrywaniu wiosną, d) przygotowanie igliwia (gałązek świerkowych) celem dekoracji donic, tzw. tortów w okresie świątecznym, e) nawożeniu drzew, krzewów, roślin ozdobnych jednorocznych oraz roślin cebulowych, 17) utrzymanie i konserwacja konstrukcji kwietnikowych i donic na terenie Dobrego Miasta; 18) konserwacja i bieżące podlewanie konstrukcji kwietnikowej w kształcie jelenia; 19) bieżące uzupełnianie palików i wiązań do drzewek oraz podpór krzewów i roślin pnących; 20) konserwacja i bieżące podlewanie konstrukcji kwietnikowej w kształcie jelenia; 21) pielenie trawy z chodników i krawężników; 22) uzupełnianie ziemi na rabatach i w gazonach oraz kory w nowo posadzonych drzewach i krzewach; 23) utrzymywanie i konserwacja ławek, polegająca na: - malowaniu 1 raz w roku (wiosną), - bieżącej naprawie i uzupełnianiu ubytków; Wykaz terenów zieleni miejskiej podlegającej pielęgnacji stanowi załącznik nr 13 do SIWZ. Wykaz ulic, przy których ustawione są ławki, stanowi załącznik nr 14 do SIWZ. Wykaz ulic, przy których ustawione są donice/torty/pergole/gazony, stanowi załącznik nr 15 do SIWZ. Rozpoczęcie prac związanych z utrzymaniem i pielęgnacją zieleni (tj. koszenie, cięcie, formowanie, podlewania) następuje z inicjatywy Wykonawcy. W/w prace należy wykonywać zgodnie ze sztuką ogrodniczą oraz zapewniać prawidłową wegetację roślin. 3. Zimowe utrzymanie ulic, chodników, ciągów pieszych i placów na terenie miasta, tj: 1) odśnieżanie ulic, chodników ciągów pieszych i placów, 2) zwalczanie śliskości nawierzchni ulic, chodników ciągów pieszych i placów, 3) usunięcie nadmiaru śniegu i piasku. Odśnieżanie chodników, ciągów pieszych i placów obejmuje odgarnięcie śniegu do krawężnika lub na zieleniec poza obręb ruchu pieszych. Decyzję o rozpoczęciu odśnieżania i usuwania śliskości na ulicach, chodnikach, ciągach pieszych i placach podejmuje Wykonawca. Rozpoczęcie prac należy rozumieć jako rozpoczęcie czynnej pracy sprzętu lub ludzi w danym miejscu 4) Zimowe utrzymanie dróg i ulic na terenie miasta prowadzone będzie zgodnie z następującymi wymaganiami: a) I kategoria zimowego utrzymania – prace należy rozpocząć w ciągu 0,5 godziny od wystąpienia zjawiska, ulice, chodniki, ciągi piesze i place powinny być odśnieżone i posypane na całej szerokości i długości, b) II kategoria zimowego utrzymania – prace należy rozpocząć w ciągu 1 godziny od wystąpienia zjawiska, ulice, chodniki, ciągi piesze i place powinny być odśnieżone nie mniej niż w 90% szerokości jezdni i posypane na całej długości, c) III kategoria – prace należy rozpocząć w ciągu 2 godzin od wystąpienia zjawiska, ulice, chodniki, ciągi piesze i place powinny być odśnieżone nie mniej niż w 90% szerokości jezdni i posypane na całej długości. 5) W przypadku opóźnienia ponad 24 godzin w rozpoczęciu wykonania obowiązków zimowego utrzymania ulic, chodników, ciągów pieszych i placów, Zamawiający może zlecić wykonanie tych czynności innemu przedsiębiorcy a Wykonawca zobowiązany jest pokryć koszty dodatkowe spowodowane powierzeniem wykonania przedmiotu umowy innemu przedsiębiorcy. Wykaz ulic, chodników, ciągów pieszych i placów objętych utrzymaniem zimowym na terenie miasta Dobre Miasto stanowi załącznik nr 11 do SIWZ. 4. Podjęcie obowiązków wynikających z realizacji zamówienia następuje z inicjatywy Wykonawcy w terminach zapewniających prawidłowe ich wykonanie. Wykonawca ma również obowiązek podjąć czynności wynikające z umowy w przypadku zgłoszenia takiej konieczności przez Zamawiającego – w takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest do przystąpienia do wykonywania określonych obowiązków w ciągu 30 minut od chwili otrzymania zgłoszenia. 5. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666). 6. Szczegółowe warunki realizacji wymagań określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa wyżej oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych warunków, a także rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, zostały zawarte w rozdziale XX niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90610000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 7.000 zł. (słownie: siedem tysięcy złotych).
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach