Przetargi.pl
Utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości na drogach zlokalizowanych na terenie Gminy Wałbrzych

Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu ogłasza przetarg

  • Adres: 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 6414400, 6414408 , fax. 746 414 404
  • Data zamieszczenia: 2020-01-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu
    ul. Matejki 1
    58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie
    tel. 74 6414400, 6414408, fax. 746 414 404
    REGON: 89105084100000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości na drogach zlokalizowanych na terenie Gminy Wałbrzych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości na drogach zlokalizowanych na terenie Gminy Wałbrzych. Zamówienie obejmuje utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości jezdni, chodników, placów, ścieżek rowerowych, schodów terenowych zlokalizowanych w ciągach dróg publicznych i wewnętrznych w granicach administracyjnych miasta Wałbrzycha. Przedmiot zamówienia (w ramach jednej umowy) został podzielony na dwie części: część A - utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości terenów zlokalizowanych w Śródmieściu obszar pierwszy - ręczne z możliwością mechanicznego utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości Rynku, pl. Magistrackiego, jezdni dochodzących do Rynku, obszar drugi - ręczne z możliwością mechanicznego utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych, schodach terenowych na osiedlu Śródmieście obszar trzeci - ręczne z możliwością mechanicznego utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości wyznaczonych dróg i placów w Śródmieściu – centrum część B - utrzymanie czystości oraz odśnieżanie i likwidowanie śliskości terenów zlokalizowanych poza Śródmieściem. Wielkość zadania: część A - 31.101 m2 dziennie powierzchni pasa drogowego do utrzymania w okresie letnim i bezśnieżnym (utrzymanie co drugi dzień, maksymalnie 16 dni w miesiącu), - 49.698 m2 dziennie powierzchni pasa drogowego do utrzymania w okresie letnim i bezśnieżnym, powierzchnie będą utrzymywane maksymalnie przez 5 dni w miesiącu, - 71.570 m2 dziennie powierzchni pasa drogowego do utrzymania zimowego, - 166 szt. koszy w ramach utrzymania codziennego (w tym model z rurek niklowanych - 20 szt.), część B - 218.800 m2 dziennie powierzchni pasa drogowego do utrzymania w okresie bezśnieżnym (maksymalnie przez 5 dni miesiącu), - 208.146 m2 dziennie powierzchni pasa drogowego do utrzymania zimowego, - 173 szt. koszy do utrzymania codziennego (w tym model z rurek niklowanych - 145 szt.). Zamawiający może zlecić Wykonawcy w całym okresie obowiązywania umowy: 1) w ramach części A i części B - dodatkowe opróżnianie koszy w wymiarze 2.595 czynności opróżniania i utrzymania koszy, - dodatkowe bieżące zamiatanie, oczyszczanie z papierów, traw, chwastów i innych nieczystości, ręczne odśnieżanie, posypywanie, likwidowanie śliskości w ramach powierzchni wykazanych w załącznikach do umowy w wymiarze 930.804 m2, 2) w ramach części A - likwidacji nabojów lodowych m2 – 1 (część A obszar pierwszy), - wykonanie ścieków w śniegu zalegającym w hałdach na poboczu mb – 2 (część A obszar pierwszy), - wywóz śniegu na miejsce wskazane przez Zamawiającego (transport, załadunek i rozładunek) m-g – 2 (część A obszar pierwszy), - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) – oczyszczanie m2 – 5000 (część A obszar drugi), - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) – odśnieżanie i posypywanie m2 – 5000 (część A obszar drugi) - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) - likwidacja śliskości (posypywanie materiałami uszorstniającymi i chemicznymi) m2 – 1 (część A obszar drugi), - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) - wywóz śniegu na miejsce wskazane przez Zamawiającego (transport, załadunek i rozładunek) m-g – 2 (część A obszar drugi), - jednokrotne czynności, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy w okresie zimowym - likwidacji nabojów lodowych m2 – 1 (część A obszar trzeci), - jednokrotne czynności, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy w okresie zimowym- wykonanie ścieków w śniegu zalegającym w hałdach na poboczu mb – 1 (część A obszar trzeci), - jednokrotne czynności, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy w okresie zimowym - wywóz śniegu na miejsce wskazane przez Zamawiającego (transport, załadunek i rozładunek) m-g – 2 (część A obszar trzeci), - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) m2 – 5000 (część A obszar trzeci), 3) w ramach części B - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) – oczyszczanie m2 – 5000 (część B), - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) – odśnieżanie i posypywanie m2 – 5000 (część B), - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) - likwidacja śliskości (posypywanie materiałami uszorstniającymi i chemicznymi) m2 – 5000 (część B), - jednokrotne czynności na chodnikach, jezdniach, placach, ścieżkach rowerowych i schodach terenowych, które Zamawiający może zlecić dodatkowo do wykonania w trakcie trwania umowy (dotyczy również prac interwencyjnych, tj. porządkowanie po opadach deszczu, porzuconych innych nieczystości itp.) - wywóz śniegu na miejsce wskazane przez Zamawiającego (transport, załadunek i rozładunek) m-g – 3 (część B). Zakres obowiązków Wykonawcy: 1) utrzymywanie czystości w okresie letnim i bezśnieżnym: a) ręczne z możliwością mechanicznego (z wykorzystaniem lekkiego sprzętu dostosowanego do chodników) oczyszczanie Rynku, pl. Magistrackiego i jezdni dochodzących do Rynku (część A – obszar pierwszy), b) ręczne z możliwością mechanicznego (z wykorzystaniem lekkiego sprzętu dostosowanego do chodników), oczyszczanie chodników, jezdni, placów, ścieżek rowerowych, schodów terenowych (na podstawie wytypowanych przez Zamawiającego lokalizacji – część A – obszar drugi i obszar trzeci oraz część B), 2) utrzymywanie czystości i przejezdności (przejścia) w okresie zimowym: a) zakup środków niezbędnych do prowadzenia zimowego utrzymania – asortyment rodzajowy tych środków (piasek, sól drogowa) oraz ich ilości winny zapewniać skuteczne prowadzenie tego utrzymania w każdych możliwych warunkach zimowych, b) składowanie i magazynowanie środków, o których mowa w lit. a) w sposób odpowiedni dla ich rodzaju, przy uwzględnieniu wpływu warunków tego przechowywania na strukturę i skład tych środków, a tym samym na ich wartość użytkową w zimowym utrzymaniu (z zachowaniem wszelkich norm technicznych przechowywania i przy spełnieniu wszystkich zasad i norm ochrony środowiska), c) ręczne bądź mechaniczne skuteczne (poprzez zdjęcie całej pokrywy śnieżnej) odśnieżanie chodników, jezdni, placów, ścieżek rowerowych, schodów terenowych, a także zwalczanie na nich śliskości przy użyciu niezbędnej ilości (minimalnej ilości środków – w szczególności piasku - niezbędnych do osiągnięcia celu) środków uszorstniających oraz chemicznych, wg lokalizacji wskazanych przez Zamawiającego, d) wywóz nadmiaru śniegu i likwidacja nabojów lodowych, e) ręczne odśnieżanie i zwalczanie śliskości w Rynku, pl. Magistrackiego i jezdni dochodzących do Rynku (część A – obszar pierwszy), f) pełny nadzór kierownictwa Wykonawcy nad prowadzoną przez własne ekipy robocze akcją odśnieżania i zwalczania śliskości oraz składanie i udostępnianie Zamawiającemu informacji o jej rzeczywistym przebiegu w miarę potrzeb, g) utrzymywanie w czystości chodników, jezdni, placów, ścieżek rowerowych, schodów terenowych w okresach bezśnieżnych i bezoblodzeniowych, w zakresie uzgadnianym na bieżąco z Zamawiającym, stosownie do potrzeb i warunków pogodowych umożliwiających wykonywanie tych robót, 3) opróżnianie i utrzymywanie koszy, 4) usuwanie - z rozmieszczonych na powierzchniach objętych utrzymaniem barierek i słupków ograniczających wjazdy - zanieczyszczeń typu błoto, smugi po silnych deszczach, ptasie odchody, zabrudzenia powstałe w wyniku działań wandali. Sposób wykonywania prac, częstotliwość prac w zakresie utrzymania chodników, jezdni, placów, ścieżek rowerowych, schodów terenowych określają załączniki Nr 1 i Nr 2 do umowy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i zakresu obowiązków Wykonawcy oraz zasady współpracy i wzajemnych rozliczeń Wykonawcy z Zamawiającym zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ i w formularzu cenowym stanowiącym załącznik do SIWZ. Przy wykonywaniu usług Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia potrzeb osób niepełnosprawnych poprzez takie odśnieżanie i usuwanie oblodzenia w okresie zimowym, aby na trasie przejścia osoby niepełnosprawnej – przejazdu osoby na wózku inwalidzkim nie występowały muldy, zlodowaciałe odcinki chodnika, zaspy śnieżne, a tworzone przejścia były takiej szerokości, aby mogła przez nie przejechać osoba na wózku inwalidzkim. Uwagi 1. W przypadku zamknięcia dróg lub ich części w związku z prowadzonymi remontami i/lub inwestycjami, zakresy tych dróg lub ich części zostaną wyłączone na okres remontów /inwestycji, w całości lub w części, z zakresu świadczonych usług. Za okres wyłączenia Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie. 2. W przypadku zmiany podmiotu zobowiązanego do utrzymywania chodników, placów, schodów terenowych zakresy tych chodników, placów, schodów terenowych zostaną wyłączone z zakresu usług świadczonych przez Wykonawcę. Za wyłączony zakres Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90600000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące 00/100 złotych). 2. Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 Ustawy. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – 70 1020 3668 0000 5802 0430 1917 z zaznaczeniem na przelewie: „Przetarg – letnie i zimowe utrzymanie dróg”. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium”, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). 6. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Art. 46 ust. 4a. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Art. 46 ust. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, a w przypadku posiadania jeszcze aktualnej licencji na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego rzeczy – aktualną licencję na wykonywanie krajowego lub międzynarodowego transportu drogowego rzeczy (art. 5 ustawy z dnia 5 kwietnia 2013 r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców, Dz.U. z 2013 r., poz. 567). W przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie, warunek spełnia Wykonawca, który będzie realizować zamówienie w części na które wymagane jest posiadanie ww. uprawnień.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 2. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, złożenia oświadczenia na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 2). 3. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który wykonywać będzie przedmiot umowy z udziałem podwykonawców do złożenia oświadczenia na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 2) – dot. podwykonawców znanych na dzień złożenia oferty. 4. Wykonawca w ofercie ma wpisać dane dot. podwykonawców znanych na dzień składania oferty oraz zakres podwykonawstwa. 5. GRUPA KAPITAŁOWA (art. 24 ust. 11 Ustawy) Oświadczenia, które ma złożyć każdy Wykonawca w terminie 3 dni od dnia upublicznienia na stronie internetowej Zamawiającego wykazu złożonych ofert Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 [informacja z otwarcia ofert], przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w ust. 1 pkt 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia zawiera załącznik nr 2A do SIWZ.6. Wykonawcy zobowiązani są złożyć formularz oferty oraz formularz cenowy. 7. Oferta wraz z załącznikami winna być podpisana przez osobę(y) upoważnioną(ne) do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w jego imieniu. Oznacza to, że jeżeli pełnomocnictwo takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (odpisu z właściwego rejestru lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej) to do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza kopię pełnomocnictwa wystawionego na reprezentanta Wykonawcy przez osoby do tego upełnomocnione. W przypadku poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę(y) nie wymienioną(e) w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach