Przetargi.pl
Usuwanie pojazdów (z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne) z dróg zlokalizowanych na terenie Powiatu Krapkowickiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 - 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 z późn. zm.) oraz prowadzenie parkingu strzeżonego, na którym przechowywane będą usunięte pojazdy

Powiat Krapkowicki ogłasza przetarg

  • Adres: 47-303 Krapkowice, ul. Kilińskiego
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 074 300 , fax. 774 074 332
  • Data zamieszczenia: 2019-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Krapkowicki
    ul. Kilińskiego 1
    47-303 Krapkowice, woj. opolskie
    tel. 774 074 300, fax. 774 074 332
    REGON: 53141253300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatkrapkowicki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie pojazdów (z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne) z dróg zlokalizowanych na terenie Powiatu Krapkowickiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 - 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 z późn. zm.) oraz prowadzenie parkingu strzeżonego, na którym przechowywane będą usunięte pojazdy
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie usuwania pojazdów (z wyłączeniem pojazdów przewożących materiały niebezpieczne) z dróg zlokalizowanych na terenie Powiatu Krapkowickiego, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 - 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r., poz. 1990 z późn. zm.) oraz prowadzenie parkingu strzeżonego, na którym przechowywane będą usunięte pojazdy. 2. Świadczenie usług odbywać się będzie całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (także w święta). 3. Dopuszcza się możliwość zmiany liczby i rodzaju zdarzeń zaistniałych w czasie realizacji umowy w stosunku do założonej w siwz pod warunkiem, że łączna wartość faktycznego zobowiązania finansowego Zamawiającego nie przekroczy wartości określonej w § 5 ust. 1 istotnych postanowień umowy. 1) szacunkowa ilość pojazdów przeznaczonych do usunięcia z drogi: ok. 136 szt. pojazdów, w tym: L.p. Rodzaj pojazdu Szacunkowa ilość usuniętych pojazdów 1 2 3 1 Rower lub motorower 8 2 Motocykl 8 3 Pojazd o d.m.c. do 3,5 t 90 4 Pojazd o d.m.c powyżej 3,5 t do 7,5 t 10 5 Pojazd o d.m.c. powyżej 7,5 t do 16 t 10 6 Pojazd o d.m.c. powyżej 16 t 10 2) szacunkowy czas przechowywania usuniętych pojazdów na parkingu: ok. 3110 dób, w tym: L.p. Rodzaj pojazdu Szacunkowa łączna ilość dób przechowywania pojazdów 1 2 3 1 Rower lub motorower 15 2 Motocykl 15 3 Pojazd o d.m.c. do 3,5 t 2780 4 Pojazd o d.m.c powyżej 3,5 t do 7,5 t 100 5 Pojazd o d.m.c. powyżej 7,5 t do 16 t 100 6 Pojazd o d.m.c. powyżej 16 t 100 4. Do szczegółowych obowiązków Wykonawcy w zakresie usuwania pojazdów należy: 1) współdziałanie z podmiotami uprawnionymi do wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, wymienionymi w art. 130a ust. 4 pkt 1-2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, 2) przyjmowanie każdego zlecenia usunięcia pojazdu na podstawie dyspozycji usunięcia pojazdu wydanej w formie pisemnej lub ustnie, w tym za pośrednictwem środków łączności. W przypadku wydania dyspozycji ustnie wymaga ona niezwłocznego potwierdzenia w formie pisemnej. Dyspozycja usunięcia pojazdu powinna być przyjmowana na wzorze określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2018 r., poz. 2285), 3) dojazd do miejsca zdarzenia w czasie nie dłuższym niż 60 min, 4) dojazd do miejsca zdarzenia i odstąpienie od usunięcia pojazdu, jeżeli ustaną przyczyny jego usunięcia, 5) załadunek pojazdu i jego części, jeżeli zostały oddzielone od pojazdu oraz zabezpieczenie pojazdu przed uszkodzeniem lub zniszczeniem w czasie przemieszczania go na parking Wykonawcy, 6) uporządkowanie miejsca zdarzenia z odpadów, tj. szkła, metalu i innych (bez ładunku, który znajdował się na pojeździe), jeżeli czynności te nie wymagają użycia dodatkowego specjalistycznego sprzętu, niż wymaganego do realizacji przedmiotu umowy, 7) holowanie oraz przewóz pojazdu na parking Wykonawcy, 8) rozładunek i ustawienie pojazdu na parkingu Wykonawcy, 9) wykonywanie usługi z wykorzystaniem pojazdów specjalistycznych spełniających warunki określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2016 r., poz. 2022 z późn. zm.), w liczbie, co najmniej 1-go pojazdu typu laweta przystosowanego do usuwania i przemieszczania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t oraz co najmniej 1-go pojazdu przystosowanego do usuwania i przemieszczania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, wyposażonego w wyciągarkę, zapewniające możliwość sprawnego i ciągłego usunięcia i holowania każdego rodzaju pojazdu i każdego miejsca w granicach administracyjnych Powiatu Krapkowickiego w ramach realizacji zamówienia, 10) posiadanie przez cały okres trwania umowy aktualnej oraz opłaconej polisy ubezpieczeniowej potwierdzającej ubezpieczenie od prowadzonej działalności w zakresie odpowiedzialności cywilnej do wysokości 100.000,00 zł. 5. Do szczegółowych obowiązków Wykonawcy w zakresie usługi przechowania pojazdów należy: 1) przechowywanie pojazdu na parkingu Wykonawcy, który spełnia następujące warunki: parking o nawierzchni utwardzonej, trwale ogrodzony, oświetlony, całodobowo zabezpieczany w postaci wewnętrznego monitoringu przy pomocy kamer lub dozorowany przy pomocy osób dozorujących, zamykany w sposób uniemożliwiający wjazd i wyjazd bez zezwolenia osoby dozorującej, posiadający dojazd drogą publiczną bez ograniczeń tonażowych oraz którego parametry umożliwiać będą przechowywanie wszystkich pojazdów sukcesywnie usuwanych z dróg, w przypadkach określonych w art. 130a ust. 1 - 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, w okresie trwania umowy, 2) zabezpieczenie pojazdu na parkingu Wykonawcy przed uszkodzeniem, kradzieżą oraz dewastacją, w sposób niezagrażający środowisku, 3) przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów oddzielonych od pojazdu, które mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu w miejscu przechowywania pojazdu, 4) wydanie pojazdu osobie uprawnionej do jego odbioru tj. osobie wskazanej w zezwoleniu na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego, osobie wskazanej w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) lub w pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe na następujących zasadach: a) wydanie pojazdu następuje po otrzymaniu zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego, którego wzór określony jest w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. (jeżeli wydanie takiego zezwolenia wymagane jest przepisami prawa) oraz dowodu wniesienia opłaty za usunięcie oraz przechowywanie pojazdu, jeżeli opłata ta została uiszczona, b) wydanie pojazdu następuje na podstawie potwierdzenia wydania pojazdu z parkingu, c) na Wykonawcy ciąży obowiązek poprawnej weryfikacji otrzymanego dowodu wpłaty w zakresie wielkości kwoty oraz numeru rachunku bankowego Zamawiającego, a w przypadku jego nie otrzymania poprawnego wyliczenia należnej opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu oraz ujęcia jej na potwierdzeniu wydania pojazdu z parkingu, d) na potwierdzeniu wydania pojazdu z parkingu należy ująć również różnicę (niedopłatę) wynikającą z weryfikacji otrzymanego dowodu wpłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu, e) przy wyliczeniu należnej opłaty Wykonawca musi uwzględnić aktualne stawki obowiązujące w tym zakresie, określone w uchwale Rady Powiatu Krapkowickiego. 5) niezwłoczne dostarczenie Zamawiającemu (fax nr: 77 4074359 lub 77 4074380) kopii otrzymanej przez Wykonawcę dyspozycji usunięcia pojazdu oraz kopii wydanego przez Wykonawcę potwierdzenia wydania pojazdu z parkingu, 6) powiadomienie Starosty Krapkowickiego, nie później niż trzeciego dnia od dnia upływu trzymiesięcznego okresu przechowywania pojazdu, o nieodebraniu pojazdu z parkingu Wykonawcy, 7) umożliwienie upoważnionym przez Zamawiającego osobom dokonywania oględzin przechowywanego pojazdu, 8) prowadzenie ewidencji usuniętych i przechowywanych pojazdów oraz udostępnienie jej w każdej chwili na potrzeby Zamawiającego, 9) umożliwienie upoważnionym przez Zamawiającego osobom przeprowadzenie kontroli, celem weryfikacji zgromadzonej przez Wykonawcę dokumentacji oraz prowadzonej ewidencji związanej z realizacją umowy, a także kontroli parkingu oraz ilości posiadającego sprzętu specjalistycznego zgłoszonego Zamawiającemu, 10) prawidłowe zabezpieczenie informacji oraz danych osobowych zebranych w czasie trwania umowy przed dostępem osób nieupoważnionych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, 11) na pisemne zlecenie Zamawiającego nieodpłatne przewiezienie na parking wskazany przez Zamawiającego pojazdu, który przechowywany był na parkingu Wykonawcy przez okres minimum 3 miesiące, licząc od dnia jego usunięcia. 6. Wymagania stawiane wykonawcy odnoszące się do wykonania zamówienia publicznego: 1) Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia. 2) Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. 3) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia. 7. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych oraz wariantowych. 8. Zamawiający nie przewiduje: 1) możliwości udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 Pzp 2) udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia o których mowa w art. 151 a) ustawy Pzp, 3) zwołania zebrania wszystkich wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści niniejszej siwz, 4) zawarcia umowy ramowej, 5) ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, 6) wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 9. Zamawiający stosownie do art. 29 ust 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę osoby/osób wykonującej/wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia tj. czynności polegających na: • dojeździe do miejsca zdarzenia w czasie wskazanym w ofercie, liczonym od otrzymania dyspozycji usunięcia pojazdu wydanej przez podmiot uprawniony zgodnie z art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym, • usuwaniu pojazdów z dróg, • załadunku, rozładunku oraz innych czynności związanych z załadunkiem i wyładunkiem pojazdu z lawety, • holowaniu i przewozie pojazdu na parking, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy. Obowiązek ten dotyczy również podwykonawców - Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Szczegółowe zasady dokumentowania zatrudnienia na podstawie umowy o prace ww. osób oraz kontrolowanie tego obowiązku przez Zamawiającego i przewidziane z tego tytułu sankcje określono w Istotnych dla Stron Postanowieniach Umowy. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni te osoby na okres od rozpoczęcia do końca upływu terminu realizacji zamówienia; w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 1)art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. – Kodeks pracy: przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca – do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem UWAGA: Weryfikacja wymogu zatrudnienia w oparciu o przepisy art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, z późn. zm.) została opisana w istotnych dla stron postanowieniach umowy § 11 Czynności nadzoru nad wykonywaniem przedmiotowych usług realizowane przez personel wykonawcy, nie podlegają rygorowi zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50118110-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada ważną licencję na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu rzeczy, zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w krajowym transporcie drogowym rzeczy lub licencję wspólnotową wydaną na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (dz. U. z 2019 r. poz. 2140 z późn. zm.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz ofertowy stanowiący załącznik Nr 1 do siwz; 2) oświadczenia wymagane postanowieniami rozdziału VI ust. 1 siwz; 3) zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – jeśli dotyczy; 4) pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być załączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii; 5) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych oświadczeń lub dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700 z późn. zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach