Przetargi.pl
Usuwanie pojazdów z terenu Powiatu Wielickiego oraz prowadzenie parkingu strzeżonego zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym w roku 2013

Powiat Wielicki ogłasza przetarg

  • Adres: 32-020 Wieliczka, ul. Dembowskiego 2
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 2880210 , fax. 012 2880040
  • Data zamieszczenia: 2012-12-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Wielicki
    ul. Dembowskiego 2 2
    32-020 Wieliczka, woj. małopolskie
    tel. 012 2880210, fax. 012 2880040
    REGON: 35155453100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wieliczka.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie pojazdów z terenu Powiatu Wielickiego oraz prowadzenie parkingu strzeżonego zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym w roku 2013
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest całodobowe świadczenie usług w zakresie usuwania pojazdów z dróg znajdujących się na terenie Powiatu Wielickiego oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla usuniętych pojazdów na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r.- Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2012r., poz. 1137 z późn. zm.). Do przedmiotu zamówienia zalicza się także usługę odstąpienia od usunięcia pojazdu, o którym mowa w art. 130a ust. 2a ustawy Prawo o ruchu drogowym, tj. dojazd do miejsca zdarzenia i odstąpienie od czynności usunięcia. 2. Zamawiający określa szacunkową ilość pojazdów przeznaczonych do holowania: Lp. Rodzaj pojazdu Szacunkowa ilość 1 rower lub motorower 5 2 motocykl 10 3 pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t 75 4 pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t 8 5 pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t 2 6 pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t 2 7 pojazd przewożący materiały niebezpieczne 1 3. Miejsce realizacji: granice administracyjne Powiatu Wielickiego 4. Zamawiający określa szacunkową ilość pojazdów przeznaczonych do przechowywania na parkingu strzeżonym oraz szacunkowy czas ich przechowywania: Lp. Rodzaj pojazdu Szacunkowa ilość Szacunkowy czas przechowywania (w dobach) 1 rower lub motorower 5 2 2 motocykl 10 2 3 pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5t 75 2 4 pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5t do 7,5t 8 2 5 pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5t do 16t 2 2 6 pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16t 2 2 7 pojazd przewożący materiały niebezpieczne 1 2 5. Samochód osobowy z przyczepą, ciężarowy z naczepą lub przyczepą należy traktować jako pojedynczy samochód osobowy lub ciężarowy. 6. Zakres podstawowych czynności objętych przedmiotem zamówienia: a) przyjęcie każdej dyspozycji usunięcia pojazdu od podmiotu, o którym mowa w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym; dyspozycja może być wydana ustnie, w tym za pośrednictwem środków łączności; w takim przypadku funkcjonariusz lub pracownik uprawnionego podmiotu niezwłocznie potwierdza ją w formie pisemnej, b) realizacja każdego zlecenia dyspozycji usunięcia, przemieszczenia oraz parkowania pojazdu, całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (włącznie z dniami wolnymi od pracy), c) dojazd do miejsca zdarzenia wskazanego w dyspozycji usunięcia pojazdu w czasie nie dłuższym niż 1 godzina od momentu zgłoszenia przez podmiot, o którym mowa w art. 130a ust. 4 ustawy Prawo o ruchu drogowym, d) wyciąganie pojazdu spoza drogi, o ile jest to konieczne w celu usunięcia pojazdu z miejsca zdarzenia, e) przygotowanie pojazdu wraz z jego elementami do załadunku lub holowania, w szczególności zabezpieczenia pojazdu przed powstaniem dodatkowym uszkodzeń, f) sporządzenie na miejscu zdarzenia protokołu przyjęcia pojazdu stanowiącego załącznik nr 3 do projektu umowy, g) transport pojazdu na wyznaczony parking strzeżony, rozładunek i zaparkowanie na tym parkingu, h) prawidłowe zabezpieczenia pojazdu w czasie realizacji całości przedmiotu zamówienia, w sposób wykluczający jego uszkodzenie, dewastację lub kradzież, i) informowanie użytkownika usuniętego pojazdu o warunkach jego przechowywania i odbioru, j) zapewnienie całodobowej łączności przy użyciu telefonów stacjonarnych lub komórkowych w celu umożliwienia zlecenia dyspozycji usunięcia pojazdu od uprawnionych podmiotów, k) umożliwienie upoważnionym osobom dokonywania oględzin zabezpieczonego pojazdu na terenie parkingu, l) przechowywanie w zabezpieczonym pomieszczeniu wyposażenia pojazdu, części lub innych elementów, które zostały oddzielone od pojazdu i mogłyby ulec zniszczeniu lub zaginięciu, m) ponoszenie odpowiedzialności cywilnoprawnej przed właścicielem pojazdu z tytułu uszkodzenia, utraty pojazdu lub ładunku przewożonego pojazdem, n) wydanie pojazdu z parkingu strzeżonego właścicielowi lub uprawnionej do odbioru osobie. 7. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić w sposób ciągły i nieprzerwany: a) parking strzeżony, czynny całą dobę w każdym dniu tygodnia, włącznie z dniami wolnymi od pracy, ogrodzony, oświetlony, monitorowany, o podłożu przynajmniej częściowo utwardzonym, b) minimum 15 miejsc parkingowych do parkowania pojazdów do 3,5t, minimum 5 stanowisk do parkowania pojazdów powyżej 3,5t, minimum 1 miejsca parkingowego spełniającego warunki wymagane przy parkowaniu pojazdów stwarzających zagrożenie skażenia środowiska, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 sierpnia 2003r. w sprawie parkingów, na które są usuwane pojazdy przewożące towary niebezpieczne (DZ.U. z 2003r. Nr 161, poz.1567). c) co najmniej jeden pojazd specjalistyczny typu laweta oraz co najmniej jeden pojazd do holowania wszystkich pojazdów powyżej 3,5t, wyposażony w wyciągarkę odpowiednio przystosowaną i spełniającą warunki techniczne dla pojazdów specjalnych pomoc drogowa. 8. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji związanej z usuwaniem, przemieszczaniem i przechowywaniem pojazdów, w szczególności: a) ewidencji usuniętych i parkowanych pojazdów, b) udostępnienia w każdym czasie na potrzeby Zamawiającego danych dotyczących ilości, rodzaju i czasu przechowywanych pojazdów, c) umożliwienia przeprowadzenia kontroli przez Zamawiającego w zakresie prowadzonej dokumentacji, a także posiadanej bazy transportowej i miejsca parkingowego, w czasie trwania umowy. 9. W przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu przez okres 3 miesięcy, Wykonawca nie później niż trzeciego dnia od upływu trzymiesięcznego terminu powiadamia Zamawiającego oraz podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu o jego nieodebraniu. 10. Wykonawca zobowiązany jest do: a) prawidłowego naliczania w imieniu i na rzecz Zamawiającego opłat za czynności usunięcia lub przemieszczenia pojazdu w sytuacjach, o których mowa w art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz za przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym, b) prawidłowego naliczania w imieniu i na rzecz Zamawiającego kwoty pokrycia kosztów w przypadku, o którym mowa w art. 130a ust.2a ustawy Prawo o ruchu drogowym, tj. odstąpienia od usunięcia pojazdu z powodu ustania przyczyn jego usunięcia przy zastosowaniu stawek określonych w Uchwale Nr XVI/131/12 Rady Powiatu Wielickiego z dnia 25 października 2012r. w sprawie wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdu usuniętego z drogi oraz wysokości kosztów powstałych w razie odstąpienia od usunięcia pojazdu, stanowiącej załącznik nr 4 do projektu umowy. 11. Naliczanie przez Wykonawcę opłat, o których mowa w poprzedzającym pkt. odbywać się będzie według formularza, stanowiącego załącznik nr 5 do projektu umowy. 12. Pojazd może zostać wydany przez Wykonawcę osobie wskazanej w zezwoleniu lub właścicielowi (posiadaczowi) wskazanemu w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) pojazdu lub w pokwitowaniu za zatrzymany dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe. 13. Wykonawca wyda pojazd po przestawieniu zezwolenia wystawionego przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu oraz potwierdzenia dokonania opłaty za usunięcie i przechowywanie pojazdu. 14. Wykonawca zobowiązany jest do przedkładania w tut. Urzędzie w terminie do 5 dnia każdego miesiąca wykazu pojazdów umieszczanych na parkingu strzeżonym w miesiącu poprzednim; z podziałem na tryb usunięcia, datę usunięcia oraz przyjęcia na parking, rodzaj, markę pojazdu, numer rejestracyjny, dopuszczalną masę całkowitą, nr VIN, jak również ze wskazaniem danych o użytkowniku pojazdu oraz daty odbioru pojazdu przez właściciela lub uprawnioną osobę. 15. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia informacji oraz danych osobowych zgromadzonych w czasie trwania umowy przed dostępem osób nieupoważnionych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.). 16. Wykonawca zobowiązuje się, że wszystkie pojazdy przeznaczone do holowania będą posiadały aktualne w trakcie obowiązywania umowy: dowód rejestracyjny, polisę OC, a kierujący pojazdami posiadać będą wymagane w tym zakresie uprawnienia, potwierdzone właściwymi dokumentami. 17. Wykonawca przez okres trwania umowy zobowiązany jest do posiadania ubezpieczenia w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną w wysokości nie mniejszej niż 50 000,00 zł. 18. Wykonawca odpowiada za szkody wyrządzone osobom trzecim spowodowane w trakcie wykonania przedmiotu umowy. 19. W przypadku, o którym mowa w art. 130a ust. 2a ustawy Prawo o ruchu drogowym, tj. dojazdu do miejsca zdarzenia i odstąpienia od czynności usunięcia pojazdu Wykonawcy przysługuje w zależności od rodzaju pojazdu i dopuszczalnej masy całkowitej wynagrodzenie w wysokości 50% stawek określonych w ofercie Wykonawcy. 20. Zamawiający zastrzega, że w okresie trwania umowy, szacunkowa ilość usuniętych pojazdów oraz zakładany średni czas przechowywania pojazdów może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu. Dane te służą jedynie do celów porównania ofert. Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, gdy rzeczywiste wartości tych danych będą mniejsze lub większe od zakładanych. 21. Świadczone usługi będą wykonywane sukcesywnie według potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie za faktyczną ilość wykonanych usług. 22.Zamawiający zastrzega sobie prawo do ograniczenia lub niezlecenia całego asortymentu usług. Wykonawca z tego tytułu nie będzie żądał zapłaty za niezlecone usługi, ani nie będzie dochodził innych roszczeń od Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 501181109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wieliczka.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach