Przetargi.pl
Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest w Gminie Piątnica.

Gmina Piątnica ogłasza przetarg

  • Adres: 18-421 Piątnica Poduchowna, Stawiskowska
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 862 162 476, , fax. 86 218 24 56
  • Data zamieszczenia: 2019-01-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piątnica
    Stawiskowska 53
    18-421 Piątnica Poduchowna, woj. podlaskie
    tel. 862 162 476, , fax. 86 218 24 56
    REGON: 54229600017
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.gminapiatnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest w Gminie Piątnica.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. W ramach przedmiotu zamówienia Zamawiający przewiduje w szczególności wykonanie następujących prac: 1) Demontaż, transport i unieszkodliwienie (DTU) płyt azbestowo-cementowych (falistych i płaskich) obejmujący zdjęcie pokryć dachowych, ich pakowanie, trwałe związanie z paletą transportową, oznakowanie, transport do miejsca unieszkodliwienia i rozładunek wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych przeznaczonego wyłącznie do tego celu lub na wydzielonych częściach składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne Zakres prac będzie dotyczył również usunięcie płyt azbestowych, które podczas demontażu uległy rozdrobnieniu. 2) Odbiór, transport i unieszkodliwienie (OTU) płyt azbestowo-cementowych (falistych i płaskich) obejmujący pakowanie zdjętych pokryć dachowych (w okresie poprzedzającym niniejsze postępowanie), trwałe związane z paletą transportową, ich oznakowanie, transport do miejsca unieszkodliwienia i rozładunek wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych przeznaczonego wyłącznie do tego celu lub na wydzielonych częściach składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne. Zakres prac dotyczy również usunięcie płyt azbestowych, które są rozdrobnione. Płyty azbestowo-cementowe (zgłoszone we wnioskach od osób fizycznych, osób prawnych i stowarzyszeń) znajdują się na budynkach gospodarczych (ok. 18 216,12 m2 - ok. 245,92 Mg), budynkach mieszkalnych (ok. 12 644,64 m2- ok. 170,70 Mg) i budynkach użyteczności publicznej ok. 1 050,00 m2- ok. 14,18 Mg). Łączna waga wyrobów zawierających azbest planowanych do unieszkodliwienia to ok. 572,65 Mg (w tym ok. 141,85 Mg (DTU) i ok. 430,80 Mg (OTU)). Zamawiający zastrzega, że ilość odebranych i unieszkodliwionych odpadów może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w czasie realizacji zadania podczas faktycznego ważenia odpadów, z powodu ich szacowania w m2 przez wnioskodawców i przyjętego uśrednionego założenia, że 1 m2 płyty azbestowo-cementowej waży 13,5 kg (0,0135 Mg). Dodatkowo ilość podanych lokalizacji może ulec zmniejszeniu i/lub zwiększeniu w czasie realizacji zadania ze względu na rezygnację wnioskodawców uczestniczących w projekcie i/lub zaistnienia warunków zezwalających na dołączenia osób uczestniczących w projekcie. Powyższy zakres prac będzie realizowany w 157 lokalizacjach w 35 obrębach na terenie Gminy Piątnica. Są to nieruchomości należące do osób fizycznych, osób prawnych i stowarzyszeń, co do których Gmina Piątnica posiada prawo dysponowania na cele realizacji projektu pn. ,,Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest w Gminie Piątnica” Zamawiający zwraca uwagę, że: - Ilość odebranych i unieszkodliwionych odpadów może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w czasie realizacji zadania podczas faktycznego ważenia odpadów, - Ilość podanych lokalizacji może ulec zmniejszeniu i/lub zwiększeniu w czasie realizacji zadania ze względu na rezygnację wnioskodawców uczestniczących w projekcie i/lub zaistnienia warunków zezwalających na dołączenie osób uczestniczących w projekcie. Zamawiający po podpisaniu umowy z Wykonawcą niezwłocznie przed rozpoczęciem realizacji prac, dostarczy wykaz (zawierający dane osobowe właściciela nieruchomości, nr działki, adres i telefon kontaktowy, uszczegółowienie zakresu rzeczowego i ilości szacowanych odpadów niebezpiecznych przeznaczonych do unieszkodliwienia), z których należy zdemontować i usunąć odpady zawierające azbest. W związku z tym, Wykonawca będzie zobowiązany do podpisania umowy powierzenia danych osobowych. 2. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami: 1) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r., poz. 21 z późn. zm.). 2) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017 r., poz. 519 z późn. zm.). 3) Ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2017 r., poz. 2119). 4) Ustawą z dnia 19 października 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2018 r., poz. 169). 5) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005 r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkoleń w zakresie bezpieczeństwa użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824). 6) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.). 7) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1976). 8) Rozporządzaniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31). 9) Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.). 3. Zamawiający nie zapewnia punktu poboru energii elektrycznej, wody oraz innych mediów potrzebnych do realizacji zadania. 4. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiącym Załącznik Nr 7 do SIWZ. 5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.) - osób wykonujących czynności niezbędne do realizacji zamówienia tj.: czynności w zakresie demontażu, pakowania i transportu odpadów. Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia w/w osób na każdym etapie realizacji umowy. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia osób wymaganych przez Zamawiającego, na zasadach wskazanych powyżej, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia Zamawiającemu kary umownej, w wysokości określonej we wzorze umowy. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6. Zamawiający wymaga, zgodnie z art. 29 ust. 5 oraz art. 30 ust. 9 ustawy Pzp, aby podczas wykonywania przedmiotu zamówienia uwzględnić wymagania osób niepełnosprawnych oraz dostępność dla nich bezpiecznego dojazdu i wejść na posesje, a w szczególności usuwanie wyrobów zawierających azbest przeprowadzić w sposób zapewniający możliwość wykonania czynności obsługowych dla osób niepełnosprawnych (w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich). 7. Realizowane zadanie jest dofinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Program Operacyjny Woj. Podlaskiego na lata 2014-2020 Osi Priorytetowej VI Ochrona środowiska i racjonalne gospodarowanie jego zasobami Działanie 6.1. Efektywny system gospodarowania odpadami (Nr projektu WND-RPPD.06.01.00-20-0016/18.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90650000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie złotych: dziesięć tysięcy 00/100). 2. Wadium powinno być wniesione w formie: • pieniężnej – przelewem na rachunek bankowy w HEXABANK Spółdzielczy w Piątnicy Nr 68 8762 0009 0000 1270 9000 0070, z dopiskiem „Wadium – Nr sprawy: GPT.271.1.2019” • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych, • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się moment wpływu środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w innych formach dopuszczonych przez Zamawiającego winno być dołączone do oferty. 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium będzie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie odrzucona.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie niniejszego zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy wykażą, że: a) posiadają zezwolenie na unieszkodliwianie azbestu, lub równoważne uprawnienia (np. pozwolenie zintegrowane) - wydane na podstawie przepisów szczegółowych, w przypadku gdy Wykonawca będzie prowadzić przetwarzanie odpadów we własnym zakresie lub przedstawienie zezwolenia na unieszkodliwianie azbestu, lub równoważnego uprawnienia (np. pozwolenia zintegrowanego) - wydanego na podstawie przepisów szczegółowych, dla składowiska odpadów na którym będą składowane odpady zawierające azbest, b) posiadają aktualne zezwolenie właściwego organu na zbieranie odpadów obejmujące odpady o kodach 17 06 05* 17 06 01* chyba, że Wykonawca wykaże, że jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie tej działalności lub wykaże, że zbieranie odpadów zaklasyfikowanych pod w/w kodami nie wymaga posiadania przez Wykonawcę w/w zezwolenia lub zawiadomienie marszałka województwa o nadaniu numeru rejestrowego, gdy dokonał wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, c) przedstawią aktualną umowę podpisaną ze składowiskiem odpadów niebezpiecznych lub składowiskiem odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne posiadającym wydzieloną część na składowanie odpadów zawierających azbest, potwierdzającą gotowość przyjęcia zaplanowanej przez Zamawiającego ilości odpadów azbestowych tj. ok. 572,65 Mg.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia (jeśli dotyczy). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (na zasadach określonych w art. 22a ust 1-6 ustawy). Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg. załącznika nr 5 do SIWZ). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1, stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 2. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy (informacje z otwarcia ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach