Przetargi.pl
Usuwanie (holowanie) pojazdów z dróg znajdujących się na terenie Miasta Łodzi

Miasto Łódź - Zarząd Dróg i Transportu ogłasza przetarg

  • Adres: 90-447 Łódź, ul. Piotrkowska 175
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6384959, 6384911 , fax. 42 638-49-58
  • Data zamieszczenia: 2015-08-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łódź - Zarząd Dróg i Transportu
    ul. Piotrkowska 175 175
    90-447 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 6384959, 6384911, fax. 42 638-49-58
    REGON: 47317005200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdit.uml.lodz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie (holowanie) pojazdów z dróg znajdujących się na terenie Miasta Łodzi
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na usuwaniu (holowaniu) pojazdów z dróg znajdujących się na terenie Miasta Łodzi zgodnie z art. 50a i 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2012r. poz. 1137 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów pozostawionych bez tablic rejestracyjnych lub których stan wskazuje na to, że nie są używane (Dz. U. z 2011r. nr 143 poz. 845 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie usuwania pojazdów, których używanie może zagrażać bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu drogowego albo utrudniających prowadzenie akcji ratowniczej (Dz. U. z 2011r. nr 143 poz. 846). 2. Sposób wykonania przedmiotu zamówienia. 2.1. Pojazdy usuwane będą po zgłoszeniu telefonicznym przez Zamawiającego na podstawie dyspozycji uprawnionych podmiotów zgodnie z zapisem art. 50a i 130a Ustawy Prawo o ruchu drogowym na koszt właściciela w przypadku gdy: 2.1.1. pojazd pozostawiony jest bez tablic rejestracyjnych lub gdy jego stan wskazuje na to, że nie jest używany, 2.1.2. pozostawienia pojazdu w miejscu gdzie jest to zabronione i utrudnia ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu, 2.1.3. nie okazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia, jeżeli pojazd ten jest zarejestrowany w kraju, o którym mowa a art. 129 ust. 2 pkt. 8 lit. C, 2.1.4. przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi określonych w przepisach ruchu drogowego, 2.1.5. pozostawienia pojazdu nieoznakowanego kartą parkingową w miejscu przeznaczonym dla pojazdu osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej oraz osób wymienionych w art. 8 ust. 2 Ustawy Prawo o ruchu drogowym, 2.1.6. pozostawienia pojazdu w miejscu obowiązywania znaku wskazującego, że zaparkowany pojazd zostanie usunięty na koszt właściciela, 2.1.7. kierowała nim osoba: - znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu albo środka działającego podobnie do alkoholu, - nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub używania pojazdu, albo której zatrzymano prawo jazdy 2.1.8. jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska, 2.1.9. utrudnia prowadzenie akcji ratowniczej. 2.2. Do prawidłowego wykonania usługi niezbędne jest współdziałanie z przedstawicielem Zamawiającego i z podmiotami uprawnionymi do podejmowania decyzji o usunięciu pojazdów z dróg Miasta Łodzi tj. z Policją w sytuacjach o których mowa w pkt 2.1.1. - 2.1.9., ze Strażą Miejską w sytuacjach o których mowa w pkt 2.1.2., 2.1.5., 2.1.6., z osobą prowadzącą akcję ratowniczą w sytuacjach o których mowa w pkt 2.1.9. 2.3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie holowanego pojazdu, zaś w przypadku zaistnienia szkody w powierzonym mieniu, Wykonawca na swój koszt lub w ramach polisy ubezpieczeniowej, odtworzy uszkodzoną własność lub wypłaci stosowne odszkodowanie. 2.4. Usługa obejmuje: 2.4.1. Każdorazowe, przez całą dobę, przyjęcie zgłoszenia od Zamawiającego. Następnie współdziałanie z uprawnionym organem o konieczności usunięcia pojazdu z drogi będącej we władaniu tut. Zarządu w myśl Ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niezwłoczne podjęcie działań - Wykonawca zobowiązuje się do realizacji każdego zlecenia usunięcia pojazdu w ciągu zadeklarowanego czasu od momentu uzyskania zgłoszenia. UWAGA: w okresie zimy w sytuacji zalegania pokrywy śnieżnej lub zagrożenia jej zalegania na drogach, Zamawiający każdorazowo zawiadomi pisemnie e-mailem lub faksem Wykonawcę, że wymaga się w danym okresie niezwłocznego dojazdu i usunięcia pojazdu w czasie do 15 min. od momentu uzyskania zgłoszenia (w okresie zimy zaleca się parkowanie holownika w centrum Miasta, umożliwiające szybki dojazd do miejsca interwencji). Wyżej wskazany czas dojazdu i usunięcia pojazdu obowiązuje po upływie 0,5 godz. od przesłania zawiadomienia przez zamawiającego. 2.4.2. Usunięcie pojazdów z dróg Miasta Łodzi na parking w Łodzi przy ul. Telefonicznej 30-44 tj.: a) dojazd do pojazdu będącego przedmiotem zgłoszenia; b) sporządzenie dokumentacji fotograficznej pozwalającej stwierdzić ew. uszkodzenia pojazdu przed załadunkiem; c) załadunek pojazdu; d) holowanie na w/w parking; e) rozładunek pojazdu na parkingu; f) właściwe ustawienie pojazdu na parkingu wg wskazań dysponenta parkingu; g) sporządzenie protokołu przekazania pojazdu, stanowiącego załącznik do protokołu wykonania usługi; h) powrót na bazę. O konieczności usunięcia pojazdu w inne miejsce niż parking w Łodzi przy ul. Telefonicznej 30-44 Zamawiający każdorazowo poinformuje telefonicznie Wykonawcę. 2.4.3. Sporządzenie szczegółowego protokołu, w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu, zawierającego: - datę wezwania; - miejsce/adres do jakiego został wezwany holownik; - markę pojazdu; - dane funkcjonariusza, który dokonał zgłoszenia dyspozycji usunięcia pojazdu; - odległość na jaką holownik wyjechał i wrócił na bazę - przyczyny wezwania holownika.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 501181109
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wprowadza obowiązku wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas realizacji usunięcia (holowania) pojazdu od momentu zgłoszenia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdit.uml.lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach