Przetargi.pl
USUWANIE AZBESTU - DEMONTAŻ, TRANSPORT I UTYLIZACJA MATERIAŁÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY ŁAPY

Urząd Miejski w Łapach ogłasza przetarg

  • Adres: 18-100 Łapy, ul. gen. Wł. Sikorskiego 24
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7152251 , fax. 085 7152256
  • Data zamieszczenia: 2009-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Łapach
    ul. gen. Wł. Sikorskiego 24 24
    18-100 Łapy, woj. podlaskie
    tel. 085 7152251, fax. 085 7152256
    REGON: 00052333000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lapy.podlasie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USUWANIE AZBESTU - DEMONTAŻ, TRANSPORT I UTYLIZACJA MATERIAŁÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY ŁAPY
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa usunięcia azbestu - demontaż, transport i utylizacja materiałów zawierających azbest z terenu gminy Łapy w następującym zakresie: a) demontaż około 3500 m2 płyt falistych azbestowo cementowych z dachów budynków mieszkalnych jednorodzinnych, budynków gospodarczych, garażów, wiat magazynowych: - dokładna ilość zdemontowanych materiałów zawierających azbest zostanie wskazana w obmiarze robót, - potwierdzeniem wykonania prac polegających na demontażu będzie protokół odbioru robót podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego, właściciela budynku oraz Wykonawcę - po zakończeniu prac na danej posesji, potwierdzający ilość zdemontowanego pokrycia dachu zawierającego azbest. b) transport (w tym załadunek) około 69,200 Mg odpadów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych lub na wydzielone części składowisk obojętnych lub innych niż niebezpieczne i obojętne, c) utylizacja około 69,200 Mg odpadów na składowisku odpadów niebezpiecznych lub na wydzielonej części składowisk obojętnych lub innych niż niebezpieczne i obojętne - potwierdzeniem utylizacji odpadów niebezpiecznych zawierających azbest pochodzących z danej posesji będzie dostarczenie Zamawiającemu i właścicielowi posesji oryginału Karty przekazania odpadów zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z 14 lutego 2006 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2006 r. nr 30, poz. 213). Wykaz budynków i budowli będących przedmiotem postępowania znajduje się w załączniku nr 1 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906500008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 5 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wnoszenia wadium
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki ogólne i szczegółowe: Warunki ogólne 1.Spełnią warunki wynikające z art. 22 ust. 1 ustawy: a.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. b.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. c.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. d.Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podst. art. 24 Pzp. 2.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że warunek określony w pkt 1 lit. d spełnia każdy z Wykonawców, natomiast warunki określone w pkt 1 lit, a, b, c spełniają łącznie wszyscy Wykonawcy. Warunki szczegółowe 1.Doświadczenie Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 latach od dnia składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował zamówienia na usługi o złożoności i wartości porównywalnej z przedmiotem niniejszego zamówienia to jest zrealizował minimum 2 usługi związane z usuwaniem azbestu (demontaż, transport i utylizacja materiałów zawierających azbest z dachów budynków mieszkalnych, budynków gospodarczych o powierzchni łącznie minimum 2 000 m2). 2.Potencjał kadrowy Wykonawca opracuje wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień do wykonania przedmiotu zamówienia posiadających doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, z podaniem także zakresu wykonywanych przez nie czynności lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. Osoby te powinny posiadać odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824), Do informacji powinny być dołączone: kopie odpowiednich kwalifikacji - załącznik nr 5 (Potencjał kadrowy). 3. Potencjał ekonomiczno-finansowy Wykonawca wykaże, że: a)dysponuje środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wskazanie środków z kredytu obrotowego lub innego o ile środki te nie są przeznaczone na zrealizowanie konkretnego celu) lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych). b)posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności z godnie z przedmiotem niniejszego zamówienia o wartości co najmniej 25 000 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać (w zakresie warunków szczegółowych), że warunki określone w pkt 1, 2, 3 spełniają łącznie. Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu. a.Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. b.W toku oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający, o ile zajdzie taka potrzeba: - wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub, którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo, którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1, zawierające błędy lub, którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie chyba, że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane roboty wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert; - wezwie Wykonawców, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust 1 ustawy Pzp
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu należy załączyć: a) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 ustawy Pzp - zał. nr 4 do oferty. 2. Na potwierdzenie, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu z postępowania należy załączyć: a) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b) Aktualne zezwolenia na transport odpadów zawierających azbest. c) Aktualnej umowy na odbiór odpadów zawierających azbest z podmiotem prowadzącym działalność w zakresie unieszkodliwiania tych odpadów lub zezwolenie na prowadzenie takiej działalności. d) Opracowany program gospodarki odpadami zawierającymi azbest (powyżej 1 Mg)rok i zatwierdzony przez właściwego marszałka województwa lub starostę. e) Zaświadczenie przeszkolenia przez uprawnioną instytucję zatrudnianych pracowników i osób kierujących lub nadzorujących, w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu tych wyrobów oraz w zakresie przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania z wyrobami zawierającymi azbest. 3. Na potwierdzenie warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy załączyć: a) Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień do wykonania przedmiotu zamówienia posiadających doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, z podaniem także zakresu wykonywanych przez nie czynności lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępniania osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie o którym mowa wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. Do informacji powinny być dołączone: kopie odpowiednich kwalifikacji - załącznik nr 5 (Potencjał kadrowy). b) Wykaz wykonanych 2 usług, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich 2 lat przed dniem rozpoczęcia postępowania o udzielenie zamówienia a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, co najmniej 3 zamówień odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, z podaniem przedmiotu, daty wykonania i odbiorców. Do informacji powinny być dołączone referencje należytego wykonania robót - załącznik nr 6 (Doświadczenie zawodowe). 4. Na potwierdzenie warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia należy załączyć: a) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek bankowy, potwierdzającej wysokość środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy nie mniejszą niż 50 000,00 zł. Powyższe dokumenty muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. b) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym działalności zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia o wartości co najmniej 25 000,00 zł. 5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert - nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed terminem składania ofert - nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed terminem składania ofert 6. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 2 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 7. Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie: a) Oferta musi być podpisana przez wszystkie podmioty lub pełnomocnika. b) Wymagane oświadczenia lub dokumenty wskazane w pkt. 1a oraz pkt. 2 a, b, c, d, - powinny być złożone przez każdy podmiot. 8. Dokumenty należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lapy.podlasie.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach