Przetargi.pl
Usuwanie awarii na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, wymiana sieci i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz wymiana uszkodzonych zasuw i hydrantów na terenie gminy Michałowice.

Gmina Michałowice ogłasza przetarg

  • Adres: 05-816 Michałowice, Aleja Powstańców Warszawy
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 350 91 91 , fax. 22 350 91 01
  • Data zamieszczenia: 2017-04-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Michałowice
    Aleja Powstańców Warszawy 1
    05-816 Michałowice, woj. mazowieckie
    tel. 22 350 91 91, fax. 22 350 91 01
    REGON: 01326929000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuwanie awarii na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, wymiana sieci i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz wymiana uszkodzonych zasuw i hydrantów na terenie gminy Michałowice.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usuwanie awarii na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, wymiana sieci i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz wymiana uszkodzonych zasuw i hydrantów na terenie Gminy Michałowice. W szczególności roboty budowlane będą polegały na: • usuwaniu awarii i uszkodzeń zlokalizowanych na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz przyłączach, • wymianie uszkodzonych sieci i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych, • wymianie uszkodzonych zasuw i hydrantów (zob. przedmiary robót – zał. nr A do SIWZ). W szczególności Wykonawca zobowiązany jest do: • utrzymania w gotowości personelu oraz środków technicznych koniecznych do prawidłowej realizacji umowy w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego (w przypadku wystąpienia awarii przystąpić do jej usuwania w terminie …. godzin od zgłoszenia telefonicznego lub e-mailem. Obsada kadry ma gwarantować możliwość jednoczesnego prowadzenia robót w co najmniej 2 miejscach jednocześnie oraz w godzinach nocnych, wg potrzeb Zamawiającego, • prowadzenia robót w systemie ciągłym, całodobowym, aż do zakończenia zleconych prac, • naprawiania przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych w technologii dostosowanej do materiału, z którego są wykonane, • wykonania robót z należytą starannością, rzetelnością i najlepszą wiedzą zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U z 2016 r., poz. 290 z późn. zm) oraz innymi obowiązującymi przepisami prawa, spełniając wymagania wynikające z Polskich Norm, norm branżowych, aprobat technicznych oraz stosując się do zaleceń Zamawiającego, • utrzymywania ładu i porządku na terenie prowadzonych robót, a w szczególności do właściwego zabezpieczenia terenu robót, do przestrzegania przepisów bhp i przeciwpożarowych, • przestrzegania warunków określonych każdorazowo przez właściciela, zarządcę drogi lub terenu, • poniesienia w całości kosztów wszelkich strat i szkód poniesionych przez Zamawiającego lub osoby trzecie, powstałych w czasie prowadzenia robót powstałych z przyczyn leżących bezpośrednio lub pośrednio po stronie Wykonawcy, • zorganizowania i pokrycia kosztów zaplecza robót, stosownie do potrzeb wykonywanych robót, • zapewnienia własnych materiałów, maszyn i sprzętu, gwarantujących spełnienie wszelkich wymagań technologicznych i prawnych oraz gwarantujących właściwą jakość robót, • realizowania przedmiotu umowy z użyciem materiałów nowych, spełniających wymagania ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U z 2016 r., poz. 290 z późn. zm) oraz zgodnych z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności ( Dz. U z 2016 r., poz. 655 ze zm.) oraz wydanych na ich podstawie aktów wykonawczych, jak i innych obowiązujących przepisów prawa, • postępowania z odpadami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (DZ. U z 2016 r. poz. 1987 ze zm.) jako wytwórca odpadów. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za gospodarowanie wytworzonymi przez siebie odpadami, • codziennego sprzątania po wykonanych robotach, • informowania Zamawiającego o postępie wykonywanych robót i o ich zakończeniu, a także o robotach ulegających zakryciu lub zanikających, • usuwania wszelkich zanieczyszczeń lub uszkodzeń powstałych w związku z wykonywaniem robót oraz bieżące utrzymywanie miejsca prowadzenia robót w czystości. W przypadku prowadzenia robót w pasie drogowym, Wykonawca zobowiązany jest wykonywać je ze szczególnym zwróceniem uwagi na ograniczenie uciążliwości dla osób i pojazdów poruszających się w pasie drogowym. Oznacza to w szczególności, czyszczenie każdego dnia części pasa drogowego zanieczyszczonego w związku z prowadzeniem robót. Do obowiązków Wykonawcy należy również utrzymywanie terenu robót oraz terenu sąsiadującego w należytym stanie i usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów na swój koszt, • odtworzenia nawierzchni w miejscach prowadzenia robót w celu umożliwienia przejezdności w terminie 12 godzin od chwili zakończenia prac w danym miejscu oraz pełnego w terminie 3 dni, • każdorazowego uzyskania decyzji o zajęcie pasa drogowego lub podpisania umowy dzierżawy, związanej w uzyskaniem zgody na wejście w teren oraz pokrycie kosztów z tym związanych, jak również przestrzeganie zapisów zawartych w decyzji lub umowie dzierżawy, • zabezpieczenia przed zniszczeniem lub uszkodzeniem, na własny koszt, wcześniej wykonanych elementów mogących ulec zniszczeniu lub uszkodzeniu w trakcie prowadzenia robót, • wykonania szkicu powykonawczego z naniesionym rozmieszczeniem montowanych urządzeń, a w przypadku zmiany miejsca posadowienia elementu lub elementów (np. zasuwy, hydrantu, przyłącza, studni kanalizacyjnej) wykonanie powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej, • oznaczenia w terenie lokalizacji montowanych zasuw, hydrantów (tabliczki informacyjne), • zapewnienia ciągłego dojazdu do posesji. • powiadomienia mieszkańców o przerwie w dostawie wody, co najmniej 2 dni wcześniej przed planowanym wejściem w teren poprzez wywieszanie ogłoszeń na tablicach ogłoszeń oraz innych miejscach umożliwiających poinformowanie mieszańców o przerwie, minimalizowania przerw w dostawach wody, • usunięcia wad wskazanych w protokołach odbiorów w terminie 10 dni lub określonym przez przedstawiciela Zamawiającego w porozumieniu z Wykonawcą, a następnie ponownego zgłoszenia prac do odbioru, • udzielenia Zamawiającemu gwarancji robót na okres 3 lat od dnia podpisania protokołu końcowego, • usunięcia usterek i wykonaniu napraw gwarancyjnych niezwłocznie po otrzymaniu informacji o awarii. Zgłoszenie awarii może zostać przekazane telefonicznie, e-mailem lub faxem, • zapewnienia ciągłości odbioru ścieków poprzez wybudowanie tymczasowej przepompowni lub przewozu ścieków wozami asenizacyjnymi w przypadku usuwania awarii na sieci kanalizacyjnej, • podane ceny powinny zawierać wszystkie koszty związane z prowadzeniem robót w szczególności koszty zajęcia pasa drogowego. • aby do minimum ograniczyć niedogodności dla odbiorców, roboty polegające na wymianie zasuw, hydrantów itp. należy prowadzić w godzinach nocnych tj. od godz. 22.00, • podane ceny powinny zawierać wszystkie koszty związane z prowadzeniem robót w szczególności koszty zajęcia pasa drogowego, • koszty pracy sprzętu (S) oraz materiałów (M) Wykonawcy w rozliczeniu nie mogą być wyższe od średnich cen publikowanych w aktualnym na dany dzień prowadzenia robót numerze Wydawnictwa SEKOCENBUD. Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych objętych zamówieniem stanowi zał. nr B do SIWZ. Na podstawie art. 29 ust.3a i art. 29 ust. 4 (klauzule społeczne) ustawy PZP Zamawiający określa wymagania zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w zakresie realizacji zamówienia. 1) Wykonawca przy realizacji przedmiotowego zamówienia zatrudni na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres trwania umowy, zgodnie z art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz.1502, z późn. zm.) następujące osoby: a) 2 osoby wykonujące roboty polegające na bezpośrednim fizycznym usuwaniu awarii na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, wymianie sieci i przyłączy wodociągowych oraz wymianie uszkodzonych zasuw i hydrantów; b) 1 osobę jako operatora koparki; 2) Wymagania w zakresie zatrudnienia, nie dotyczą faktu zatrudniania określonych grup pracowników w ogóle, ale zatrudnienia osoby do realizacji niniejszego zamówienia. Nie może stanowić spełnienia warunku określonego powyżej samo tylko zatrudnienie ww. osób, którzy następnie nie będą uczestniczyli w wykonywaniu zamówienia. 3) Wykonawca na żądanie Zamawiającego, obowiązany jest udokumentować zatrudnianie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym Wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby oraz czynności, które były wykonywane przez tę osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. 4) Na żądanie Zamawiającego Wykonawca przedłoży dowody zatrudnienia osób, o których mowa powyżej. 5) W sytuacji gdy ww. osoby w okresie realizacji zamówienia rozwiąże umowę lub gdy uczyni to Wykonawca, zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby, innej osoby. 6) Z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia ww. osób, w związku z realizacją zamówienia Wykonawca zapłaci karę umowną w wysokości 0,2 % wartości zamówienia brutto za każdą osobę. 7) Składając ofertę Wykonawca złoży jedynie oświadczenie w zakresie zatrudnienia co najmniej 3 ww. osób (2 osoby wykonujące roboty polegające na bezpośrednim fizycznym usuwaniu awarii na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, wymianie sieci i przyłączy wodociągowych oraz wymianie uszkodzonych zasuw i hydrantów, 1-go operatora koparki) przy realizacji zamówienia, zawarte w formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ), natomiast dokumentację potwierdzającą spełnianie tych wymogów obowiązany będzie przedstawić przed podpisaniem umowy, a na etapie realizacji zamówienia, na żądanie Zamawiającego. UWAGA! 1) Wszystkie materiały, pochodzące z rozbiórek oraz nadmiar gruntu Wykonawca winien zagospodarować we własnym zakresie, poza terenem Gminy Michałowice. 2) Ilekroć w niniejszej treści SIWZ w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu, jest mowa o znaku towarowym, patencie, lub pochodzeniu, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszy wyraz: „lub równoważne”. 3) Jeżeli Wykonawca zamierza złożyć ofertę równoważną, jest wówczas zobowiązany wykazać Zamawiającemu na piśmie, że proponowany przez niego produkt lub materiał nie jest gorszej jakości lub nie ma gorszych właściwości niż wymieniony w opisie przedmiotu zamówienia. W tym celu Wykonawca winien dokonać pisemnego porównania obu produktów, opisanego przez Zamawiającego oraz proponowanego przez siebie. Porównania należy dokonać w taki sposób, aby Zamawiający bez żadnych wątpliwości i w sposób jednoznaczny mógł stwierdzić równoważność proponowanego przez Wykonawcę produktu. Wykonawca zobowiązany jest: a) zapewnić bezpieczną organizację prac, b) zabezpieczyć teren budowy w sposób uniemożliwiający wejście na teren budowy osób postronnych przez całą dobę, c) bezwzględnie stosować się do treści wszystkich uzgodnień wydanych przez osoby upoważnione przez Zamawiającego, d) zapewnić ciągły nadzór całodobowy nad oznakowaniem drogowym i wprowadzonymi zmianami w organizacji ruchu, e) nadmiar gruntu należy zutylizować we własnym zakresie. Utylizacji należy poddać również inne materiały pochodzące z rozbiórek. We własnym zakresie należy również zabezpieczyć sobie miejsce na czasową zwałkę gruntu. Koszty powyższych prac należy uwzględnić w wynagrodzeniu ryczałtowym, f) uwzględnić w wynagrodzeniu koszty ewentualnego obniżania zwierciadła wody, koszty urządzenia i utrzymania zaplecza budowy, koszty uzgodnień, odbiorów, badań, wyłączeni sieci i przyłączy w celu wykonania zamówienia, koszty obsługi geodezyjnej i geotechnicznej, g) materiały i urządzenia użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny posiadać świadectwo dopuszczenia do stosowania na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz spełniać wymogi określone w Ustawie z dnia 07.07.1994 r. - Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 ze zm.). Warunki realizacji zamówienia zawarte zostały we wzorze umowy stanowiącym integralną część SIWZ. Oryginał SIWZ podpisany w imieniu Zamawiającego przez osoby uprawnione, stanowiący podstawę do rozstrzygania ewentualnych sporów związanych z treścią tego dokumentu, dostępny jest w formie papierowej u Zamawiającego i udostępniony na stronie internetowej www.bip.michalowice.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 14.000 zł (słownie: czternaście tysięcy zł). Wadium musi obejmować okres związania ofertą Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Gmina Michałowice, Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1 Bank Spółdzielczy w Raszynie NR KONTA: 86 8004 0002 2007 0009 0623 0002 z dopiskiem: wadium na: „Usuwanie awarii na sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, wymiana sieci i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz wymiana uszkodzonych zasuw i hydrantów na terenie Gminy Michałowice.” Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem. Zamawiający nie dopuszcza możliwości zaliczenia na poczet wadium jakichkolwiek środków finansowych znajdujących się na koncie Zamawiającego z innych tytułów. Wszelkie wnioski lub oświadczenia wykonawcy w tym zakresie zostaną uznane za bezskuteczne. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach niż pieniądz należy złożyć w oryginale wraz z ofertą W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe i nieodwołalne, płatne na pierwsze żądanie, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i winny zawierać następujące elementy: 1. nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji / poręczenia (Zamawiającego), gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2. określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 3. kwotę gwarancji/poręczenia, 4. termin ważności gwarancji/poręczenia, 5. zobowiązanie gwaranta do: „zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: • odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, • nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, • zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, • w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. /dopuszcza się równoważną treść zobowiązania/ Termin wniesienia wadium. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. W wymienionym przypadku dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez Wykonawcę jest warunkiem koniecznym, ale niewystarczającym do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium przez Wykonawcę. Zwrot wadium Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. Utrata wadium 1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach