Przetargi.pl
Usuniecie drzew i krzewów oraz świadczenie usług pielęgnacji drzew na terenie miasta Zakopane

Gmina Miasta Zakopane ogłasza przetarg

  • Adres: 34500 Zakopane, ul. T. Kościuszki
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 020 448 , fax. 182 020 448
  • Data zamieszczenia: 2016-11-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Zakopane
    ul. T. Kościuszki 13
    34500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 182 020 448, fax. 182 020 448
    REGON: 65494800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usuniecie drzew i krzewów oraz świadczenie usług pielęgnacji drzew na terenie miasta Zakopane
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Przedmiotem zamówienia jest: usługa polegająca na : Zadanie 1: 1)Usunięciu drzew i krzewów wskazanych w załączniku nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.1.), które zlokalizowano na załączniku nr 2 (załącznik nr 2.1.) do wzoru umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji: a) 41 szt. drzew wraz z usunięciem pni, b) 31 szt. drzew równo z poziomem terenu, c) 29,6 m2 pow. krzewów wraz z usunięciem karpy korzeniowej. 2)Wykonaniu pielęgnacji drzew, wskazanych w załączniku nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.3.), które zlokalizowano na załączniku nr 2 (załącznik nr 2.4.) do wzoru umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji: a) 69 szt. drzew, b) 15 poz. drzew (w tym 36 szt. drzew i 215 mb. koron drzew) w ramach skrajni drogowej. W ramach zadania wykonawca zobowiązany jest do : 1) usunięcia pni drzew wraz z nabiegami korzeniowymi i pow. krzewów wraz z usunięciem karpy korzeniowej poprzez frezowanie do głębokości określonej w załączniku nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.1.) do wzoru umowy, będącej załącznikiem nr 4 do niniejszej specyfikacji, 2) ścięcia pni drzew równo z poziomem terenu, wskazanych w załączniku nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.1.) do wzoru umowy, będącej załącznikiem nr 4 do niniejszej specyfikacji, 3) usunięcia powstałych odpadów i trocin oraz wyrównania terenu (w tym zniwelowanie terenu zgodnie z załącznikiem nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.1.)), poprzez zasypanie dołów po wyfrezowanych pniach drzew i usuniętych karpach korzeniowych krzewów ziemią urodzajną, 4) przygotowania pozyskanego drewna dłużycowego i użytkowego, wskazanego w załączniku nr 4 (tabela nr 4.1) do wzoru umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji, do ponownych pomiarów przez wyznaczonego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zakopane, 5) zagospodarowania we własnym zakresie pozyskanego drewna dłużycowego i użytkowego w dniu prowadzenia robót, po sporządzeniu protokołu przekazania drewna dłużycowego i użytkowego przez wyznaczonego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zakopane, 6) przygotowania pozyskanego drewna z terenów leśnych przy ul. Bulwary Słowackiego i ul. Szymanowskiego do ocechowania przez leśniczego, 7) zebrania, wywozu i utylizacji powstałych odpadów tj. drewna opałowego, trocin oraz tzw. gałęziówki (w tym drewna opałowego pozyskanego z terenu leśnego po ocechowaniu przez leśniczego) w dniu prowadzenia robót. W ramach pielęgnacji drzew Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania, zgodnie z zasadami chirurgii drzew, cięć pielęgnacyjnych (cięcia sanitarne, cięcia prześwietlające i cięcia formujące) tj. usunięcia gałęzi i konarów: obumarłych, nadłamanych, krzyżujących się, nadmiernie zagęszczających koronę lub usunięcia gałęzi i konarów w celu nadania kształtu korony drzewa oraz cięć technicznych tj. usunięcie lub skrócenie gałęzi i konarów wchodzących w kolizje z obiektami budowlanymi lub urządzeniami technicznymi: a) 69 szt. drzew, b) 15 poz. drzew (w tym 36 szt. drzew i 215 mb. koron drzew) w ramach skrajni drogowej na terenie miasta Zakopane, 2) wykonania wzmocnienia mechanicznego konarów w obrębie korony 1 szt. drzewa przy ul. Kamieniec poprzez założenie dynamicznego systemu elastycznego wiązania linowego typu Cobra Plus 2t lub równorzędnego zgodnie z zasadami chirurgii drzew, 3) zebrania, wywozu i utylizacji powstałych odpadów w dniu prowadzenia robót. UWAGA!!! Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu karty przekazania odpadów powstałych w czasie realizacji umowy, zgodnie z wymogami powszechnie obowiązującego prawa w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21 z późn. zmian.) jako załącznik do faktury. Drewno wycenione w załączniku nr 4 do wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji, podlega ponownemu sprawdzeniu poprzez wykonanie pomiarów dłużyc i kłód po ścięciu drzew oraz wycenę pozyskanego drewna dłużycowego i użytkowego przez wyznaczonego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zakopane, Ostatecznie pozyskane drewno dłużycowe i użytkowe staje się własnością Wykonawcy z chwilą sporządzenia protokołu przekazania drewna dłużycowego i użytkowego przez wyznaczonego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zakopane. Kwota wynagrodzenia za prawidłowe wykonanie usługi będzie pomniejszona o ostateczną wartość pozyskanego drewna dłużycowego i użytkowego, wskazaną w fakturze wystawionej przez Zamawiającego. Zadanie 2 : 1)Usunięciu drzew wskazanych w załączniku nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.2.), które zlokalizowano na załączniku nr 2 (załącznik nr 2.2.) do wzoru umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji: a) 13 szt. drzew z pozostawieniem 25% masy drzewa na gruncie (z pozostawieniem pnia na wys. ok. 3-4m/2-3m od poziomu ziemi) z obszaru pomnika przyrody, b) 2 szt. drzew wraz z usunięciem pni z terenu wpisanego do rejestru zabytków województwa małopolskiego, c) 24 szt. drzew równo z poziomem terenu z terenu wpisanego do rejestru zabytków województwa małopolskiego. 2) Wykonaniu prac pielęgnacyjno – konserwatorskich 33 szt. drzew pomnikowych, wskazanych w załączniku nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.4.), które zlokalizowano na załączniku nr 2 (załącznik nr 2.4.) do wzoru umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji. W ramach usunięcia drzew Wykonawca zobowiązany jest do: 1) usunięcia pni drzew wraz z nabiegami korzeniowymi poprzez frezowanie do głębokości określonej w załączniku nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.2.) do wzoru umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji, 2) ścięcia pni drzew równo z poziomem terenu, wskazanych w załączniku nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.2.) do wzoru umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji, 3) usunięcia drzew z pozostawieniem 25% masy drzewa na gruncie (z pozostawieniem pnia na wys. ok. 3-4m/ok. 2-3m od poziomu ziemi) zgodnie z załącznikiem nr 1 tabela nr 1 (tabela nr 1.2.) do wzoru umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji, 4) okrzesania drzew usuwanych z obszaru pomnika przyrody, 5) wyrobienia z pni drzew, usuwanych z obszaru pomnika przyrody, wałków długości 1m, 6) przygotowania pozyskanego drewna, pochodzącego z usuwanych drzew z obszaru pomnika przyrody, do ocechowania przez leśniczego, 7) złożenia w stosy pozyskanego drewna, pochodzącego z usuwanych drzew z obszaru pomnika przyrody, we wskazane przez Zleceniodawcę miejsce w obrębie lasu, 8) usunięcia powstałych odpadów i trocin oraz wyrównania terenu poprzez zasypanie dołów po wyfrezowanych pniach drzew ziemią urodzajną, 9) zebrania, wywozu i utylizacji powstałych odpadów tj. drewna opałowego, trocin oraz tzw. gałęziówki (z wyłączeniem gałęziówki i drewna opałowego pozyskanego z obszaru pomnika przyrody) w dniu prowadzenia robót. W ramach prac pielęgnacyjno - konserwatorskich drzew Wykonawca zobowiązany jest do: 1) wykonania, zgodnie z zasadami chirurgii drzew, cięć pielęgnacyjnych tj. usunięcia lub skrócenia gałęzi i konarów obumarłych, nadłamanych oraz usunięcia gałęzi i konarów grożących rozłamaniem i zagrażających w ramach skrajni drogowej, w obrębie koron 31 szt. drzew pomnikowych, 2) wykonania wzmocnienia mechanicznego konarów w obrębie koron 2 szt. drzew pomnikowych rosnących na obszarze pomnika przyrody ‘Las Chałubińskich’ i w obrębie pomnika przyrody ‘Aleja drzew’ przy ul. Przew. Tatrzańskich poprzez założenie dynamicznych systemów elastycznych wiązań linowych typu Cobra Standard i Cobra Plus 2t lub równorzędnych zgodnie z zasadami chirurgii drzew, 3) zebrania, wywozu i utylizacji powstałych odpadów w dniu prowadzenia robót. UWAGA!!! Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa zobowiązany będzie do dostarczenia Zamawiającemu karty przekazania odpadów powstałych w czasie realizacji umowy, zgodnie z wymogami powszechnie obowiązującego prawa w tym ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 poz. 21 z późn. zmian.) jako załącznik do faktury. Drewno wycenione w załączniku nr 4 do wzoru umowy, stanowiącego załącznik do niniejszej specyfikacji, podlega ponownemu sprawdzeniu poprzez wykonanie pomiarów dłużyc i kłód po ścięciu drzew oraz wycenę pozyskanego drewna dłużycowego i użytkowego przez wyznaczonego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zakopane, Ostatecznie pozyskane drewno dłużycowe i użytkowe staje się własnością Wykonawcy z chwilą sporządzenia protokołu przekazania drewna dłużycowego i użytkowego przez wyznaczonego pracownika Wydziału Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Zakopane. Kwota wynagrodzenia za prawidłowe wykonanie usługi będzie pomniejszona o ostateczną wartość pozyskanego drewna dłużycowego i użytkowego, wskazaną w fakturze wystawionej przez Zamawiającego. 3.5.Stosownie do treści art.29 ust.3a ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający wymaga przez cały okres trwania umowy w zakresie danego zadania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.-Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz.1502 z późn.zm.) osób wykonujących czynności związane z usuwaniem drzew i krzewów oraz pielęgnacji drzew . 3.5.1.W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.5.2.W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wszystkie lub wybrane przez zamawiającego wymienione poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5. czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. 3.5.3.Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.5. czynności. 3.5.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77211400-6

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium przetargowe w wysokości dla Zadania 1 – 2 200,00 zł ( słownie ;dwa tysiące dwieście złotych) dla Zadania 2 - 1 000,00 złotych (słownie: jeden tysiąc złotych) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: -pieniądzu; -poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; -gwarancjach bankowych; -gwarancjach ubezpieczeniowych; -poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz.1804 z późn.zm). Wadium przetargowe w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Urzędu Miasta Zakopane w PEKAO S.A. w Zakopanem nr: 85124047481111000048718666 z zaznaczeniem ,że dotyczy przetargu BZP.271.40.2016. Wadium ma znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 30 listopada 2016 r. do godz. 12°° Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału, najpóźniej w terminie składania ofert tj. 30 listopada 2016 r. do godz. 12°° w Biurze ds. zamówień publicznych pok. nr 8 (parter). UWAGA! Nie wolno oryginałów tych dokumentów wkładać do oferty. Wadium wniesione przez jednego z wykonawców wspólnych uznaje się za wniesione prawidłowo.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach