Przetargi.pl
Usługi z zakresu odtworzenia łąk w Nadleśnictwie Żednia w roku 2011 z projektu ,,Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000(Zadanie C.3a) współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu LIFE+ Przyroda oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

Nadleśnictwo Żednia ogłasza przetarg

  • Adres: 16-050 Michałowo, Żednia 5
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7175251, 7175252 , fax. 085 7175252
  • Data zamieszczenia: 2011-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Żednia
    Żednia 5 5
    16-050 Michałowo, woj. podlaskie
    tel. 085 7175251, 7175252, fax. 085 7175252
    REGON: 05002654900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_zednia/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna Lasów Państwowych

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi z zakresu odtworzenia łąk w Nadleśnictwie Żednia w roku 2011 z projektu ,,Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000(Zadanie C.3a) współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu LIFE+ Przyroda oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa z zakresu odtworzenia łąk z projektu ,,Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu LIFE+ Przyroda oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (Odtworzenie odpowiednich warunków łowieckich poprzez usunięcie zarośli i odtworzenie opuszczonych łąk - Zadanie C.3a) 2. Usługa odtworzenia odpowiednich warunków łowieckich polega na mechanicznym lub ręcznym koszeniu łąk (z zebraniem biomasy z odtworzonych powierzchni na powierzchni 52,93 ha w terminie od dnia podpisania umowy do 30 września 2011 r.). Wykaz powierzchni do koszenia znajduje się w tabeli poniżej, a ich lokalizacja jest przedstawiona na mapach w załączniku nr 1 do SIWZ. Zakres usług Odtworzenie odpowiednich warunków łowieckich (Zadanie C.3a) dla orlika krzykliwego (koszenie łąk), Lokalizacja: Leśnictwo: Królowy Most, oddział, pododział:2h, 2i, 2m nr działki 279 obr. ew. 36. Królowy Most, oddział, pododział:61f, 62f, nr działki 744, 745, obr. ewid. 12, Królowy Most, oddział, pododział:63h, nr działki 746, obr. ewid. 12, Cieliczanka, oddział, pododział:75 c, 75f, nr działki 780/1, obr. ewid. 12, Żednia, oddział, pododział:252a, 273a, nr działki 173, 174, obr. ewid. 53, Kozi Las oddział, pododział:280gx,280hx, 280ix,280jx, 280z nr działki 886/2, obr. ewid. 12, Sokole oddział, pododział:48i, 48j, 48k, nr działki158, obr. ewid. 42, Sokole oddział, pododział: 57b, 57c,57d, nr działki 167, obr. ewid. 42, Łączna ilość 52,93ha termina wykonania od dnia podpisania umowy do dnia 30.IX.2011 r. 3. Przekazanie łąk do koszenia nastąpi protokolarnie po otrzymaniu przez Nadleśnictwo ekspertyzy botanicznej i entomologicznej do dnia 15.08.2011 r. 4. Wykonawca może użyć ciężkiego sprzętu na większości powierzchni, ale powinno się unikać uszkodzenia gleby. Wykonanie koszenia jest wskazane ciągnikiem na kołach bliźniaczych - ochroni to przed uszkodzeniem glebę. Ze względu na mogące wystąpić okresowo trudne warunki terenowe Zamawiający dopuszcza możliwość koszenia ręcznego łąk na ok. 50% powierzchni. Wysokość koszenia 5-15 cm. Zakaz koszenia okrężnego od zewnątrz do środka koszonej powierzchni. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował sprawnym sprzętem i narzędziami pomocniczymi oraz posiadał stosowne dla nich atesty. 5. Zamawiający dopuszcza w razie niekorzystnych warunków terenowych lub podtopienia łąk wodą możliwość nie wykoszenia tych terenów pod warunkiem, że Wykonawca wykosi zamiennie łąkę o tej samej powierzchni (II pokos) objętą przedmiotem zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. 6. Ostateczna powierzchnia zabiegu koszenia zostanie pomniejszona o powierzchnie: - wyłączone przez ekspertów (botanika, entomologa), - zadrzewione, - podtopione, pod warunkiem, że Wykonawca wykosi zamiennie łąkę o tej samej powierzchni (II pokos) objętą przedmiotem zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. 7. Biomasa musi być zbierana z odtworzonych powierzchni, a następnie wywieziona lub pozostawiona w formie tradycyjnie wyglądających stogów. Usunięcie ściętej biomasy musi nastąpić w terminie 2 tygodni po skoszeniu, a w uzasadnionych przypadkach w terminie dłuższym, niezwłocznie jednak po ustaniu przyczyn ze względu na które termin ten nie był przestrzegany. Miejsce składowania ściętej biomasy każdorazowo należy uzgodnić z Zamawiającym. 8. W przypadku, kiedy jedynym sposobem na przywrócenie łąki do użytkowania będzie użycie kosiarki bijakowej lub kruszarko-rozdrabiarki, np. w celu rozbicia wysokich kęp traw, a biomasa jest rozdrobniona i niemożliwa do zebrania, dopuszcza się jej pozostawienie. Każdorazowo koszenie za pomocą kosiarki bijakowej lub kruszarko-rozdrabiarki musi być uzgodnione z Zamawiającym przed wykonaniem zabiegu. 9. Klasyfikacja robót wg Wspólnego Słownika Zamówień: 77100000-1 Usługi rolnicze 77231000-8 Usługi gospodarki leśnej 10. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe przepisami, w szczególności: - Zasadami hodowli lasu - wprowadzonymi zarządzeniem Nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 grudnia 2002 r. (http://lp.gov.pl/media/biblioteka/hodowla/ZHL.pdf). - Instrukcją ochrony lasu - wprowadzoną zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 czerwca 2004 r. (http://lp.gov.pl/media/biblioteka/ochrona-lasu/Instrukcja-Ochrony-Lasu.pdf). - Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzoną zarządzeniem Nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 lipca 1997 r. - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141). - Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. 2006, Nr 58, poz. 405). - Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. 2006, Nr 80, poz. 563). - Zasadami, kryteriami i standardami zrównoważonej gospodarki leśnej FSC - http://www/fsc.pl. 11. Warunki wykonania i finansowania zadania: a) Odbiór ilościowo - jakościowy prac dokonywany będzie przez właściwego terytorialnie leśniczego na druku Protokół odbioru (wzór stanowi załącznik nr 1 do umowy). Odbiór powierzchni nastąpi na podstawie pomiaru GPS. Protokoły odbioru prac stanowić będą podstawę do wystawienia faktury za wykonane przez Wykonawcę usługi. b) Termin płatności: do 21 dni od daty doręczenia faktury. c) Forma i warunki płatności: jak we wzorze umowy - załącznik nr 8 do SIWZ. d) Wynagrodzenie zostanie wypłacone Wykonawcy za faktycznie skoszone łąki. e) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 12. Wykonawca wskaże w ofercie (oświadczenie na formularzu ofertowym) część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, która ma być realizowana przez podwykonawcę Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście. 13. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Podwykonawców z zastrzeżeniem, że Podwykonawcy posiadać będą co najmniej minimalne wymagania dla Wykonawców określone w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 771000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Ustala się wniesienie wadium w wysokości: 1 500,00 złotych (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank OR/BGŻ S.A. Białystok konto nr 75 2030 0045 1110 0000 0101 5800 przed upływem terminu składania ofert. 4) Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. 5) Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego w godz. od 8.00 do 14.00, przed upływem terminu składania ofert. 6) Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 7) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 8) W przypadku wniesienia wadium przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy w dokumencie wadialnym, w szczególności wnoszonym w formie niepieniężnej, wskazać w imieniu jakich podmiotów wadium to jest wnoszone. Uwaga: Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 9) Wykonawca, który nie wniesie wadium w terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 11) Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_zednia/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach