Przetargi.pl
Usługi z zakresu odtworzenia łąk w Nadleśnictwie Żednia w roku 2011 z projektu ,,Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000 (Zadanie C.3a) współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu LIFE+ Przyroda oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

Nadleśnictwo Żednia ogłasza przetarg

  • Adres: 16-050 Michałowo, Żednia 5
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7175251, 7175252 , fax. 085 7175252
  • Data zamieszczenia: 2011-06-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Żednia
    Żednia 5 5
    16-050 Michałowo, woj. podlaskie
    tel. 085 7175251, 7175252, fax. 085 7175252
    REGON: 05002654900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_zednia/zamowienia_publiczne
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka organizacyjna Lasów Państwowych

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi z zakresu odtworzenia łąk w Nadleśnictwie Żednia w roku 2011 z projektu ,,Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000 (Zadanie C.3a) współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu LIFE+ Przyroda oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa z zakresu odtworzenia łąk z projektu ,,Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu LIFE+ Przyroda oraz przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie (Odtworzenie odpowiednich warunków łowieckich poprzez usunięcie zarośli i odtworzenie opuszczonych łąk - Zadanie C.3a) 2. Usługa odtworzenia odpowiednich warunków łowieckich polega na mechanicznym lub ręcznym koszeniu łąk (z zebraniem biomasy z odtworzonych powierzchni na powierzchni 52,93 ha w terminie od 15 lipca 2011 r. do 30 września 2011 r.). Wykaz powierzchni do koszenia znajduje się w tabeli poniżej, a ich lokalizacja jest przedstawiona na mapach w załączniku nr 1 do SIWZ. Zakres usług: Odtworzenie odpowiednich warunków łowieckich (Zadanie C.3a) dla orlika krzykliwego (koszenie łąk); Lokalizacja: Leśnictwo: Królowy Most; Oddział, poddział: 2h, 2i, 2m; Nr działki: 279 obr. ew. 36; Leśnictwo: Królowy Most; Oddział, poddział: 61f, 62f; Nr działki: 744, 745; obr. ew. 12; Leśnictwo: Królowy Most; Oddział, poddział: 63h; Nr działki: 746 obr. ew.12; Leśnictwo: Cieliczanka; Oddział, poddział: 75c, 75f; Nr działki: 780/1 obr. ew. 12; Leśnictwo: Żednia; Oddział, poddział: 252a, 273a; Nr działki: 173, 174 obr. ew. 53; Leśnictwo: Kozi Las; Oddział, poddział: 280gx, 280hx, 280ix, 280jx, 280z; Nr działki: 886/2 obr. ew. 12; Leśnictwo: Sokole; Oddział, poddział: 48i, 48j, 48k; Nr działki: 158 obr. ew. 42; Leśnictwo: Sokole; 57b, 57c, 57d; Nr działki: 167, obr. ew. 42; Jedn.:ha; Ilość: 52,93; Termin wykonania: 15.VII- 30.IX.2011 r. 3. Przekazanie łąk do koszenia nastąpi protokolarnie po otrzymaniu przez Nadleśnictwo ekspertyzy botanicznej i entomologicznej do dnia 15.08.2011 r. 4. Wykonawca może użyć ciężkiego sprzętu na większości powierzchni, ale powinno się unikać uszkodzenia gleby. Wykonanie koszenia jest wskazane ciągnikiem na kołach bliźniaczych - ochroni to przed uszkodzeniem glebę. Ze względu na mogące wystąpić okresowo trudne warunki terenowe Zamawiający dopuszcza możliwość koszenia ręcznego łąk na ok. 50% powierzchni. Wysokość koszenia 5-15 cm. Zakaz koszenia okrężnego od zewnątrz do środka koszonej powierzchni. Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował sprawnym sprzętem i narzędziami pomocniczymi oraz posiadał stosowne dla nich atesty. 5. Zamawiający dopuszcza w razie niekorzystnych warunków terenowych lub podtopienia łąk wodą możliwość nie wykoszenia tych terenów pod warunkiem, że Wykonawca wykosi zamiennie łąkę o tej samej powierzchni (II pokos) objętą przedmiotem zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. 6. Ostateczna powierzchnia zabiegu koszenia zostanie pomniejszona o powierzchnie: - wyłączone przez ekspertów (botanika, entomologa), - zadrzewione, - podtopione, pod warunkiem, że Wykonawca wykosi zamiennie łąkę o tej samej powierzchni (II pokos) objętą przedmiotem zamówienia, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym. 7. Biomasa musi być zbierana z odtworzonych powierzchni, a następnie wywieziona lub pozostawiona w formie tradycyjnie wyglądających stogów. Usunięcie ściętej biomasy musi nastąpić w terminie 2 tygodni po skoszeniu, a w uzasadnionych przypadkach w terminie dłuższym, niezwłocznie jednak po ustaniu przyczyn ze względu na które termin ten nie był przestrzegany. Miejsce składowania ściętej biomasy każdorazowo należy uzgodnić z Zamawiającym. 8. W przypadku, kiedy jedynym sposobem na przywrócenie łąki do użytkowania będzie użycie kosiarki bijakowej lub kruszarko-rozdrabiarki, np. w celu rozbicia wysokich kęp traw, a biomasa jest rozdrobniona i niemożliwa do zebrania, dopuszcza się jej pozostawienie. Każdorazowo koszenie za pomocą kosiarki bijakowej lub kruszarko-rozdrabiarki musi być uzgodnione z Zamawiającym przed wykonaniem zabiegu. 9. Klasyfikacja robót wg Wspólnego Słownika Zamówień: 77100000-1 Usługi rolnicze 77231000-8 Usługi gospodarki leśnej 10. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: a) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe przepisami, w szczególności: Zasadami hodowli lasu - wprowadzonymi zarządzeniem Nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 grudnia 2002 r. (http://lp.gov.pl/media/biblioteka/hodowla/ZHL.pdf). Instrukcją ochrony lasu - wprowadzoną zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 czerwca 2004 r. (http://lp.gov.pl/media/biblioteka/ochrona-lasu/Instrukcja-Ochrony-Lasu.pdf). Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzoną zarządzeniem Nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 lipca 1997 r. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141). Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. 2006, Nr 58, poz. 405). Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. 2006, Nr 80, poz. 563). Zasadami, kryteriami i standardami zrównoważonej gospodarki leśnej FSC - http://www/fsc.pl. 11. Warunki wykonania i finansowania zadania: a) Odbiór ilościowo - jakościowy prac dokonywany będzie przez właściwego terytorialnie leśniczego na druku Protokół odbioru (wzór stanowi załącznik nr 1 do umowy). Odbiór powierzchni nastąpi na podstawie pomiaru GPS. Protokoły odbioru prac stanowić będą podstawę do wystawienia faktury za wykonane przez Wykonawcę usługi. b) Termin płatności: do 21 dni od daty doręczenia faktury. c) Forma i warunki płatności: jak we wzorze umowy - załącznik nr 8 do SIWZ. d) Wynagrodzenie zostanie wypłacone Wykonawcy za faktycznie skoszone łąki. e) Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 12. Wykonawca wskaże w ofercie (oświadczenie na formularzu ofertowym) część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom. W przypadku nie wskazania części zamówienia, która ma być realizowana przez podwykonawcę Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście. 13. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Podwykonawców z zastrzeżeniem, że Podwykonawcy posiadać będą co najmniej minimalne wymagania dla Wykonawców określone w SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 771000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Ustala się wniesienie wadium w wysokości: 1 500,00 złotych (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). 2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 r. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 3) Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank OR/BGŻ S.A. Białystok konto nr 75 2030 0045 1110 0000 0101 5800 przed upływem terminu składania ofert. 4) Nie dopuszcza się wnoszenia wadium w formie pieniężnej do kasy Zamawiającego. 5) Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego w godz. od 8.00 do 14.00, przed upływem terminu składania ofert. 6) Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 7) Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 8) W przypadku wniesienia wadium przez jednego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy w dokumencie wadialnym, w szczególności wnoszonym w formie niepieniężnej, wskazać w imieniu jakich podmiotów wadium to jest wnoszone. Uwaga: Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 9) Wykonawca, który nie wniesie wadium w terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 11) Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_zednia/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach