Przetargi.pl
Usługi z zakresu gospodarki łowieckiej planowane do wykonania w Nadleśnictwie Krotoszyn w 2023 roku

Skarb Państwa – Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Krotoszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 63-700 Krotoszyn, ul. Wiewiórowskiego 70
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 725 32 68 , fax. 725 34 35
  • Data zamieszczenia: 2022-10-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa – Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Krotoszyn
    ul. Wiewiórowskiego 70
    63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie
    tel. 62 725 32 68, fax. 725 34 35
    REGON: 250027755
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.krotoszyn.poznan.lasy.gov.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi z zakresu gospodarki łowieckiej planowane do wykonania w Nadleśnictwie Krotoszyn w 2023 roku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki łowieckiej na terenie dwóch obwodów łowieckich Ośrodka Hodowli Zwierzyny nadleśnictwa (dalej zwanego również jako OHZ), do wykonania na terenie Nadleśnictwa Krotoszyn w roku 2023 opisane w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia. Przedmiot zamówienia obejmuje: organizację polowań, zagospodarowanie obwodów łowieckich, budowę urządzeń łowieckich, dokarmianie zwierzyny, ochronę pól uprawnych i łąk przed szkodami od zwierzyny. Opis czynności zawiera załącznik do SWZ. Organizacja polowań.W trakcie polowań prowadzący polowanie działając z ramienia Zamawiającego jest upoważniony do bezpośredniego wydawania obsłudze polowania poleceń związanych z wykonywaniem niezbędnych zadań związanych z prawidłową obsługą polowania. Przed rozpoczęciem polowania do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności: ˘ wyposażenie naganiaczy i innych osób obsługujących polowanie z ramienia Wykonawcy w kamizelki ostrzegawcze (w kolorze ustalonym z prowadzącym polowanie) oraz odpowiednią odzież i obuwie ochronne w zależności od panujących warunków atmosferycznych, a także dbałość o ich używanie przez obsługę polowania podczas całego polowania aż do ogłoszenia jego zakończenia; ˘ zabezpieczenie właściwego wyposażenia apteczki; ˘ zabezpieczenie innych materiałów niezbędnych do prawidłowej obsługi polowania (haki do transportu tusz ubitej zwierzyny, linki do ściągania zwierzyny itp.); ˘ punktualne (zgodnie z zaleceniem Przedstawiciela Zamawiającego prowadzącego dane polowanie zbiorowe) zgromadzenie podległych osób (naganiaczy i pomocników) i właściwie ustawienie ich do odprawy, a także odpowiednie rozlokowanie środków transportu; miejscem zbiórki jest Dom Łowiecki w Baszkowie (Baszków 116, 63-760 Zduny); w przypadku ewentualnej zmiany miejsca zbiórki Zamawiający jednoznacznie wskaże w Wykonawcy nowe miejsce zbiórki. Obsługa polowania pędzonego obejmuje: ˘ zapewnienie każdego dnia polowania odpowiedniej liczby naganiaczy do wypłaszania zwierzyny w ilości co najmniej 12 osób w tym minimum dwóch osób przygotowanych do patroszenia zwierzyny;Do obowiązków nagonki należy w szczególności: patroszenie upolowanej zwierzyny zgodnie zachowaniem zasad stosowania bioasekuracji w związku z zapobieganiemrozprzestrzeniania się wirusa ASF; ściąganie do miejsc załadunku, donoszenie oraz załadunek ubitej zwierzyny na środek transportu, rozładunek na pokocie oraz w punkcie skupu wraz z pomocą przy ważeniu; przygotowanie ogniska w trakcie przerwy śniadaniowej podczas trwania polowania; informowanie prowadzącego polowanie zbiorowe o wszelkich przypadkach odnalezienia podczas poszczególnych pędzeń padłej lub rannej zwierzyny; ˘ zapewnienie w każdym dniu polowania odpowiedniej liczby psów do wypłaszania zwierzyny w ilości co najmniej 8 szt. Zamawiający wymaga aby to były wcześniej sprawdzone w łowisku psy ras myśliwskich lub ich mieszańce o cechach użytkowych spełniających wymogi dla psów używanych podczas polowań zbiorowych na zwierzynę grubą. O ilości psów w danym dniu polowania decyduje zlecający; Wykonawca jest zobowiązany do posiadania minimum jednego dodatkowego psa, który będzie psem zapasowym do wykorzystania w sytuacji zranienia lub zagubienia się innego psa biorącego udział w polowaniu; Wskazane jest zaopatrzenie psów w jaskrawe elementy ułatwiające ich rozpoznanie w czasie polowania.˘ zapewnienie w każdym dniu polowania środka transportu do przewożenia upolowanej zwierzyny wyposażonego w karawan umożliwiający podwieszania upolowanej zwierzyny. Środek transportu musi posiadać aktualny przegląd techniczny, ubezpieczenie OC i NW. Używany karawan powinien być zaopatrzony w pojemnik na narogi, pojemnik na wodę do mycia rąk oraz dostosowany do zasad bioasekuracji w związku z zapobieganiem rozprzestrzeniania się wirusa ASF ˘ zapewnienie w trakcie polowania środków transportu dla myśliwych i naganiaczy.˘ przygotowanie miejsca pokotu (dostarczenie i ułożenie gałęzi świerkowych, rozpalenie ogniska oraz pochodni, ułożenie pokotu wg wskazań prowadzącego polowanie, zabezpieczenie ubitej zwierzyny przed uszkodzeniami powodowanymi przez psy.Nie później niż 2 dni przed terminem polowania wykonawca otrzyma pisemne zlecenie, w którym będą określone ilości i zakresy prac. Za zgodą stron termin przesłania zlecenia może ulec skróceniu. Zagospodarowanie obwodów łowieckichW ramach zagospodarowania obwodów łowieckich Wykonawca zapewni: uprawę poletek łowieckich poprzez ręczny siew i zbiór płodów, mechaniczną orkę, bronowanie, kultywatorowanie, wysiew nasion i nawozów przy użyciu siewnika. Materiał siewny zapewni Zamawiający, mechaniczne wyoranie ścieżek podchodowych,Budowa i naprawa urządzeń łowieckichW ramach tych zadań Wykonawca zapewni: ˘ budowę urządzeń łowieckich. Materiał do budowy ambon, zwyżek i lizawek zapewni Zamawiający. ˘ transport materiału przeznaczonego do budowy urządzeń łowieckich oraz transport tych urządzeń do określonego przez leśniczego miejsca w łowisku wykonany ciągnikiem, ˘ naprawę tych urządzeń z materiału nadleśnictwa zgodnie z zaleceniami leśniczego, ˘ rozbiórkę urządzeń łowieckich przeznaczonych do likwidacji.Dokarmianie zwierzynyW ramach tych zadań Wykonawca zapewni: ˘ dokarmianie zwierzyny polegające na wykładaniu karmy np. kukurydzy, buraków, kiszonki czy lizawek solnych w określonych przez leśniczego miejscach - materiał nadleśnictwa˘ transport karmy np. kukurydzy, buraków, kiszonki czy lizawek solnych do określonych przez leśniczego miejsc wykonany ciągnikiem- materiał nadleśnictwa˘ przygotowanie łowiska do polowań polegające na wykonaniu wizur, usuwaniu przeszkadzających gałęzi i krzewów, itp.Ochrona pól uprawnych i łąk przed szkodami od zwierzyny.˘ zabezpieczenie pól przed szkodami polegać będzie na wykonaniu grodzeń i pastuchów oraz na wykładaniu środków odstraszających ( materiał nadleśnictwa).˘ wysiew i przyoranie ziarna kukurydzy na pasach zaporowych. Materiał siewny zapewni Zamawiający.˘ Wykonawca zapewni pilnowanie pól w celu ograniczenia szkód wyrządzanych przez zwierzynę.Szczegółowy określenie ilości godzin do wykonania zawiera załącznik do SWZ. Określenie ilości godzin ma charakter szacunkowy. Faktyczna ilość godzin może być mniejsza lub większa, co nie może być podstawą jakichkolwiek roszczeń do Zamawiającego. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami etyki i zwyczajów łowieckich oraz z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z: 1) ustawą z dnia 28 września 1991 r. o lasach , 2) ustawą z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych, 3) ustawą z dnia 13 października1995 r. Prawo łowieckie, 4) Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej" - wprowadzona zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r., 5) Instrukcją ochrony przeciwpożarowej lasu" - wprowadzona zarządzeniem Nr 81 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 23 grudnia 2019 r., 6) wytycznymi specyfikacji warunków zamówienia 7) wskazaniami Zamawiającego ustalanymi w trakcie wykonywania zamówienia. 3. Wykonawca zobowiązany jest do stosowania zasad bioasekuracji przy patroszeniu tusz, utylizacji patrochów oraz transporcie tusz, opisanych w załączniku do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77600000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 5 326.80 PLN
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zdolność techniczna lub zawodowaO udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie): zrealizował lub realizuje na podstawie jednej lub większej ilości umów, co najmniej 1 usługę polegającą na wykonywaniu prac z zakresu gospodarki łowieckiej, na kwotę nie mniejszą niż 280.000,00 zł brutto.Warunek ten, w zakresie potencjału technicznego, zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować:1) co najmniej 1 szt. ciągników rolniczych o mocy nie mniejszej niż 40 KM.2) co najmniej 1 szt. agregatu uprawowego,3) co najmniej 1 szt. siewnika rolniczego,4) co najmniej 1 szt. rozsiewacza do nawozów,5) co najmniej 1 szt. pługa rolniczego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-10

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach