Przetargi.pl
Usługi z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Gromnik w roku 2014 realizowane w ramach projektu Ochrona cisa pospolitego i jego restytucja na terenie RDLP w Krakowie Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 907 z późniejszymi zmianami z uwzględnieniem art. 5 ust. 1 oraz art. 6a ww. ustawy.

Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gromnik ogłasza przetarg

  • Adres: 33-180 Gromnik, ul. Generała Andersa 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 014 6514205 , fax. 014 6515081
  • Data zamieszczenia: 2014-03-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Lasy Państwowe Nadleśnictwo Gromnik
    ul. Generała Andersa 1 1
    33-180 Gromnik, woj. małopolskie
    tel. 014 6514205, fax. 014 6515081
    REGON: 35054557600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.krakow.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Gromnik w roku 2014 realizowane w ramach projektu Ochrona cisa pospolitego i jego restytucja na terenie RDLP w Krakowie Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 907 z późniejszymi zmianami z uwzględnieniem art. 5 ust. 1 oraz art. 6a ww. ustawy.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia w roku 2014 jest: Usługa z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Gromnik realizowane w ramach projektu Ochrony cisa pospolitego i jego restytucja na terenie RDLP w Krakowie. Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz współfinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 2. Wymagane jest jednak aby oferta była kompletna. 3. Przedmiot zamówienia nie został podzielony na części. 4. Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg nomenklatury Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 77200000-2 - usługi leśnictwa 77231000-8 - usługi gospodarki leśnej 77211600-8 - sadzenie drzew 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres rzeczowy zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 6. Poszczególne prace wymienione w opisie zamówienia obejmują wykonanie: a Prace z zakresu hodowli lasu należy wykonać zgodnie z zapisami obowiązujących Zasad hodowli lasu wprowadzonych zarządzeniem nr 53 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 roku obejmują one: Zakres: wykonanie melioracji agrotechnicznych na powierzchni 0,80 ha w oddz. 111 d - Zdarcie pokrywy pod okapem d-stanu na talerzach 40x40cm w więźbie 2 x 2m, przekopanie gleby w miejscu sadzenia i sadzenie wielolatek w jamkę - 1,5 tyś. szt. - grodzenie uprawy 400 mb, które obejmuje przygotowanie słupków z materiału Wykonawcy, okorowanie i zabezpieczenie odziomków słupków poprzez opalenie przed zgnilizną (rozkładem drewna), dowiezienie, rozniesienie, wykopanie dołków i wkopanie słupków, dowiezienie siatki z magazynu Nadleśnictwa na powierzchnię, zawieszenie siatki, naciągniecie i umocowanie jej, wykonanie i zamocowanie drabin, przejść wg zlecenia leśniczego (wszystkie potrzebne materiały np.: gwoździe, skoble, słupki oprócz siatki zapewnia Wykonawca). 7. Wymagania dodatkowe: a) Wszystkie niezbędne materiały i urządzenia do wykonania powyższych prac zapewnia Wykonawca co powinno zostać ujęte w zaproponowanej cenie kosztorysowej na poszczególnych pozycjach. Zamawiający ze swojej strony zapewnia siatkę do ogrodzeń oraz sadzonki. b) Przewóz materiałów zapewnionych przez Zamawiającego na powierzchnie leśnictwa z magazynu leśnictwa, nadleśnictwa, szkółki, lub innego wskazanego miejsca zapewnia wykonawca. c) Zgodnie z certyfikatem FSC wymagane jest przy świadczeniu usług spełnianie przez Wykonawców wymogów dotyczących ochrony środowiska, a między innymi dotyczących stosowania i wyposażenia firm świadczących usługi leśne w odpowiednie sorbenty oleju i paliwa np.: w postaci mat lub granulatu, celem nie dopuszczenia do skażenia środowiska naturalnego. 8. Wymagania szczegółowe a) Realizacja przedmiotu zamówienia będzie następowała zgodnie z terminami, które określone zostaną w zleceniach przekazania prac do wykonania, sporządzonych przez właściwego terytorialnie leśniczego i są one wiążące. Zmiana terminów i kolejności prac może nastąpić jedynie w wyniku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć i które są niezależne od stron. Odbiór ilościowo - jakościowy prac będzie dokonywany przez właściwego terytorialnie leśniczego oraz może być dokonywany prze z-cę Nadleśniczego, inżyniera nadzoru lub inne osoby upoważnione przez Nadleśniczego na druku protokółu odbioru robót. Protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury VAT za wykonaną przez Wykonawcę usługę. Należność za usługę będzie płatna przelewem na konto Wykonawcy w terminie 14 dni od daty złożenia prawidłowo wystawionej faktury VAT. b) Zamawiający zastrzega sobie możliwość redukcji zakresu zadania do wykonania oraz zmiany lokalizacji prac będących przedmiotem zamówienia a wyszczególnionych w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, ze względu na zaistnienie okoliczności niezależnych od Zamawiającego (np. zmiany środowiska które wywołały anomalie pogodowe, zmiana gatunkowa itp.). c) Zamawiający zastrzega sobie również prawo do odstąpienia od realizacji tych części przedmiotu zamówienia, które mają być lub są finansowane lub współfinansowane z funduszy unijnych lub innych funduszy pomocowych w przypadku nieotrzymania od dotującego środków finansowych na ich realizację. d) Realizacja zadań winna odbywać się w oparciu o następujące akty prawne: - Zasady hodowli lasu - wprowadzone zarządzeniem Nr 53 Dyrektora Generalnego LP z dnia 21.11.2011 r. - załącznik nr 9 - Instrukcja Ochrony Lasu - wprowadzona zarządzeniem nr 57 Dyrektora Generalnego LP z dnia 22.11.2011 r.-załącznik nr 10 - Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu - wprowadzona zarządzeniem nr 54 Dyrektora Generalnego LP z dnia 21.11.2011 r.- załącznik nr 11, - Instrukcja BHP przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej - wprowadzonej zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego LP z dnia 20.04.2012 r. - załącznik nr 12 - Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC, PEFC - http:www.fsc.pl; http/www.pefc-polska.pl - Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r. Nr 161, poz. 1141) - Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego lasów (Dz. U. z 2006 r. Nr 58, poz. 405 ze zm.) oraz: - Wskazówki i ustalenia instruktażowe przekazywane przez właściwych dla danej części zamówienia - terenowych pracowników Służby Leśnej, - Ramowe zakresy czynności ujęte w części opisowej Katalogu norm czasu dla prac leśnych - wprowadzone zarządzeniem Nr 99 Dyrektora Generalnego LP z dnia 21.11.2003 r. - Zamawiający informuje dodatkowo, że wszystkie obowiązujące Instrukcje i Zarządzenia są dostępne w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej Lasów Państwowych http:www.lp.gov.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1 . Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w następującej wysokości: -- wadium o wartości 120 zł (słownie sto dwadzieścia złotych) 2.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a pieniądzu, b poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c gwarancjach bankowych, d gwarancjach ubezpieczeniowych, e poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Konto BGŻ S.A. o/T-ów 12203000451110000000840200 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy. 4. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego. Zamawiający informuje, że kasa czynna jest codziennie w godzinach od 800 do 1400. . 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj.; 31.03.2014 r. godz. 9:00. 6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium musi zabezpieczać cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 8. W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczeń, gwarancja/poręczenie powinno zawierać co najmniej następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji, poręczyciela) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, c) kwotę gwarancji, poręczenia d) termin ważności gwarancji/ poręczenia e) zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą. 9. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 10. Zwrot wadium. a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11 litera d niniejszego rozdziału. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 11. Zatrzymanie wadium. - Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. d) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 12. Inne postanowienia dotyczące wadium. - Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie wniósł wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą. Jednocześnie ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą. - Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gromnik.krakow.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach