Przetargi.pl
Usługi wywozu, usuwania i zagospodarowania odpadów pochodzących z nieruchomości Gminy Miasta Tychy administrowanych przez MZBM w Tychach w oparciu o zielone zamówienia przyjazne środowisku

Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych ogłasza przetarg

  • Adres: 43-100 Tychy, ul. Filaretów 31
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2274091 w. 133 , fax. 032 2273145
  • Data zamieszczenia: 2012-01-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych
    ul. Filaretów 31 31
    43-100 Tychy, woj. śląskie
    tel. 032 2274091 w. 133, fax. 032 2273145
    REGON: 27117635800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Gminna Samorządowa Jednostka Organizacyjna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi wywozu, usuwania i zagospodarowania odpadów pochodzących z nieruchomości Gminy Miasta Tychy administrowanych przez MZBM w Tychach w oparciu o zielone zamówienia przyjazne środowisku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na wywozie, usuwaniu i zagospodarowaniu odpadów pochodzących z nieruchomości szczegółowo określonych w załącznikach nr 1/ ROM I ÷ V do SIWZ, którymi administruje Miejski Zarząd Budynków Mieszkalnych poprzez swoje komórki organizacyjne zwane dalej ROM - ami, a to: - ROM Nr I - z siedzibą w Tychach, przy ul. Arkadowej 9c - ROM Nr II - z siedzibą w Tychach, przy ul. Budowlanych 41 - ROM Nr III - z siedzibą w Tychach, przy ul. Cyganerii 43 - ROM Nr IV - z siedzibą w Tychach, przy al. Niepodległości 76 - ROM Nr V - z siedzibą w Tychach, przy ul. Budowlanych 41 1) W celu ograniczenia lokalnych problemów środowiskowych oraz zapewnienie określonych standardów postępowania z odpadami, Zamawiający podczas realizacji usługi zakłada stosowanie przez wykonawcę środków zarządzania środowiskowego w zakresie wywozu, usuwania i zagospodarowania odpadów pochodzących z gospodarstw domowych w sposób zapewniający ochronę środowiska. 2) Wykonawca będzie zobowiązany dostarczać odpady objęte przedmiotem zamówienia do jednej z instalacji pełniących funkcję instalacji regionalnej, w regionie właściwym do siedziby zamawiającego zgodnie z postanowieniami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami oraz postanowieniami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 28 listopada 2005 r. nr 236, poz. 2008 z późn. zm.). W tym celu wykonawca zobowiązany będzie przedstawiać karty przekazania odpadów potwierdzające, iż odpady zostały dostarczone ww. instalacji zgodnie z postanowieniami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami oraz wyciąg z Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami potwierdzający, że dana instalacja pełni funkcję instalacji regionalnej. W przypadku gdy dany podmiot będzie odbierał jednocześnie odpady oraz poddawał je odzyskowi i zagospodarowaniu zobowiązany będzie do: - udokumentowania, iż instalacja w której poddaje odpady odzyskowi i zagospodarowaniu pełni funkcję instalacji regionalnej oraz - przedkładania dowodów ważenia oraz kart przekazywania odpadów potwierdzających ilości dostarczonych odpadów do ww. instalacji odzysku oraz uzyskania podanych w niniejszej siwz wskaźników procentowych odzysku. 3) Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania postanowień Uchwały Nr 0150/XXX/688/09 Rady Miasta Tychy z dnia 28 maja 2009 r. w sprawie przyjęcia aktualizacji Planu gospodarki odpadami dla miasta Tychy 2. Zakres usługi obejmuje m.in.: 1) Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (kod: 20 03 01) Terminowe dostarczenie i ustawienie w miejscach gromadzenia odpadów (śmietnikach) zamykanych pojemników na odpady (110 l , 240 l, 1 100 l i KP -7 ) o estetycznym wyglądzie - zgodnie z wykazami określonymi w załącznikach nr 1/ ROM I ÷ ROM V do SIWZ Opróżnianie pojemników w miejscu gromadzenia odpadów, wywóz i utylizacja odpadów, z częstotliwością wywozów określoną w harmonogramach , które stanowią załączniki nr 2/ ROM I ÷ ROM V do SIWZ. Wymagane ilości i rodzaje pojemników oraz kontenerów w poszczególnych śmietnikach przyporządkowanych nieruchomościom administrowanym przez ROM Nr I ÷ V zostały określone w szczegółowych wykazach nieruchomości stanowiących załączniki nr 1/ ROM I ÷ ROM V do SIWZ. - Ilość pojemników na odpady: 110 L - 20 sztuk , 240 L - 31 sztuk, 1 100 L - 22 sztuki, KP -7 - 8 sztuk - Ilość lokali mieszkalnych w bud. Gminy Miasta Tychy administrowanych przez ROM Nr I ÷ V ogółem: 362 - Ilość osób zamieszkałych w bud. Gminy Miasta Tychy administrowanych przez ROM Nr I ÷ V ogółem: 1 259 - Ilość lokali użytkowych/ pow. lokali użytkowych w bud. Gminy Miasta Tychy administrowanych przez ROM Nr I ÷ V ogółem: 137 lok. użytkowych o pow. 11 207,94 m2 Zamawiający wymaga zastosowania środków zarządzania środowiskowego, polegających na poddaniu ww. odpadów odzyskowi, celem wydzielenia frakcji biodegradowalnych oraz frakcji surowcowych oraz uzyskania co najmniej następujących wskaźników odzysku: a) frakcja biodegradowalna: co najmniej 50% odzysku, b) makulatura: co najmniej 10% odzysku, c) tworzywa sztuczne: co najmniej 6 % odzysku w stosunku do ilości odebranych odpadów. W celu potwierdzenia uzyskania odzysku dla poszczególnych frakcji na poziomach określonych w pkt. a), b) c) , wykonawca będzie przedkładał każdorazowo kartę ewidencji odpadów lub kartę przekazania odpadów. 2) Selektywna zbiórka odpadów (kod: 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39) - ustawienie oznakowanych pojemników wykonanych z tworzyw sztucznych do selektywnej zbiórki odpadów w miejscach wskazanych przez administratorów poszczególnych ROM- ów (przed rozpoczęciem realizacji umowy). Ilość pojemników: 2 kpl. , z czego 1 kpl. zawiera: pojemnik niebieski - na makulaturę, pojemnik żółty - na tworzywa sztuczne , pojemnik zielony - na szkło, - opróżnianie pojemników na selektywną zbiórkę odpadów , wywóz zebranych odpadów selektywnych i ich zagospodarowanie - częstotliwość opróżniania i wywóz: nie rzadziej niż 1 raz / 2 tygodnie ; Zamawiający wymaga zastosowania środków zarządzania środowiskowego polegających na poddaniu odpadów selektywnie zbieranych odzyskowi w sortowni przystosowanej do segregacji odpadów selektywnie zbieranych oraz uzyskania co najmniej następujących wskaźników odzysku w stosunku do ilości odpadów zbieranych selektywnie: a) makulatura: co najmniej 70% odzysku, b) tworzywa sztuczne: co najmniej 70% odzysku, c) szkło: co najmniej 70% odzysku. W celu potwierdzenia ilości odpadów zebranych selektywnie oraz odzysku uzyskanego dla poszczególnych frakcji na poziomach określonych w pkt a) b) c), wykonawca będzie przedkładał każdorazowo kartę ewidencji odpadów i kartę przekazania odpadów, potwierdzające, że ww. ilości zostały przekazane do odzysku lub recyklingu. 3) Odpady wielkogabarytowe (kod: 20 03 07), średniomiesięczna ilość odpadów: 8 ton/ miesiąc Wynoszenie zgromadzonych odpadów wielkogabarytowych ze strychów, piwnic, zsypów, wolnostanów, śmietników, wywóz i utylizacja. Częstotliwość wywozów: wg harmonogramu stanowiącego załącznik 3 do SIWZ; Zamawiający wymaga zastosowania środków zarządzania środowiskowego polegających na poddaniu ww. odpadów w całości odzyskowi. W celu potwierdzenia poddania odzyskowi odpadów wielkogabarytowych wykonawca będzie przedstawiał każdorazowo kartę ewidencji odpadów lub dokument potwierdzający przekazanie odpadów do instalacji zapewniającej odzysk odpadów wielkogabarytowych - kwit wagowy. 4) Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (kod: 20 01 23, 20 01 35, 20 01 36), średniomiesięczna ilość odpadów: 0,5 tony / miesiąc - ustawianie jeden raz na 6 miesięcy mobilnego punktu odbioru odpadów (1 samochód na każdy ROM), w miejscach wskazanych przez administratorów poszczególnych ROM- ów, zgodnie z ustalonymi harmonogramami odbiorów. Zamawiający wymaga zastosowania środków zarządzania środowiskowego polegających na poddaniu ww. sprzętu odzyskowi poprzez poddanie go doczyszczeniu polegającym na wydzieleniu ewentualnych zanieczyszczeń, podzieleniu na wyodrębnione grupy asortymentowe oraz przekazanie do punktów zajmujących się odzyskiem i recyklingiem. W celu potwierdzenia poddania w całości odzyskowi zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego wykonawca będzie przedstawiał każdorazowo dokument potwierdzający przekazanie odpadów do recyklingu. 5) Wywóz (odpadów budowlanych) betonu, gruzu, itp., nie zawierających substancji niebezpiecznych (kod: 17 01 07) , średniomiesięczna ilość odpadów: 2,41 tony/ miesiąc - załadunek, wywóz i utylizacja gruzu z miejsc składowania odpadów (śmietników) i terenów do nich przyległych oraz z piwnic i strychów, szczegółowo określonych w załącznikach nr 1/ ROM I ÷ ROM V do SIWZ Częstotliwość wywozów jest uzależniona od aktualnych potrzeb Zamawiającego i każdorazowo polecenie wywozu będzie przekazywane wykonawcy telefonicznie przez administratorów poszczególnych komórek organizacyjnych Zamawiającego; Zamawiający wymaga zastosowania środków zarządzania środowiskowego polegających na poddaniu ww. odpadów w całości odzyskowi. W celu potwierdzenia poddania w całości odzyskowi odpadów budowlanych wykonawca będzie przedstawiał każdorazowo kartę ewidencji odpadów lub dokument potwierdzający przekazanie odpadów do instalacji zapewniającej odzysk odpadów budowlanych - kwit wagowy. 6) Odpady ulegające biodegradacji ( kod: 20 02 01), średniomiesięczna ilość odpadów 0,5 tony/ miesiąc - załadunek, wywóz i utylizacja odpadów ulegających biodegradacji z miejsc składowania odpadów (śmietników) i terenów szczegółowo określonych w załącznikach nr 1/ROM I ÷ROM V do SIWZ Częstotliwość wywozów jest uzależniona od aktualnych potrzeb Zamawiającego i każdorazowo polecenie wywozu będzie przekazywane wykonawcy telefonicznie przez administratorów poszczególnych komórek organizacyjnych Zamawiającego; 7) Przeterminowane lekarstwa (kod: 20 01 32), średniomiesięczna ilość odpadów 0,02 tony/ miesiąc - ustawianie 5 pojemników przystosowanych do przechowywania przeterminowanych leków (po 1 pojemniku na każdy ROM), w miejscach wskazanych przez administratorów poszczególnych ROM- ów. Zamawiający wymaga zastosowania środków zarządzania środowiskowego polegających na poddaniu ww. leków oczyszczeniu z ewentualnych zanieczyszczeń oraz przekazaniu do punktów zajmujących się termiczną utylizacją. W celu potwierdzenia poddania w całości odzyskowi przeterminowanych lekarstw wykonawca będzie przedstawiał każdorazowo dokument potwierdzający przekazanie odpadów do firmy zajmującej się termiczną utylizacją. 8) Zużyte baterie i akumulatorki ( kod: 20 01 33) , średniomiesięczna ilość odpadów 0,03 tony/ miesiąc - ustawianie 5 pojemników przystosowanych do przechowywania baterii i akumulatorków (po 1 pojemniku na każdy ROM), w miejscach wskazanych przez administratorów poszczególnych ROM- ów. Zamawiający wymaga zastosowania środków zarządzania środowiskowego polegających na poddaniu ww. odpadów odzyskowi poprzez poddanie ich doczyszczeniu polegającym na wydzieleniu ewentualnych zanieczyszczeń, podzieleniu na wyodrębnione grupy asortymentowe oraz przekazaniu do punktów zajmujących się odzyskiem i recyklingiem. W celu potwierdzenia poddania w całości odzyskowi zużytych baterii i akumulatorków wykonawca będzie przedstawiał każdorazowo dokument potwierdzający przekazanie odpadów do recyklingu. 9) Odpady niebezpieczne (kod: 06 10 02) w tym świetlówki i odpady zawierające rtęć - średniomiesięczna ilość odpadów 0,1 tony/ miesiąc - zapewnienie mobilnego punktu odbioru odpadów niebezpiecznych (odpowiednio oznakowanego samochodu), w miejscach wskazanych przez administratorów poszczególnych ROM- ów, zgodnie z ustalonymi harmonogramami odbiorów. Zamawiający wymaga zastosowania środków zarządzania środowiskiem polegających na poddaniu odpadów niebezpiecznych całkowitemu odzyskowi. W celu potwierdzenia poddania w całości odzyskowi odpadów niebezpiecznych wykonawca będzie przedstawiał każdorazowo dokument potwierdzający przekazanie odpadów do recyklingu. 10) Padłe zwierzęta (kod: 02 01 82 ) , średniomiesięczna ilość odpadów 0,05 tony/ miesiąc - zapewnienie odbioru odpadów w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, na telefoniczne wezwanie Zamawiającego. Zwłoki wszystkich padłych zwierząt stanowią zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 1774/2002 materiał kategorii 1 i powinny zostać przekazane do zakładu utylizacyjnego uprawnionego do przetwórstwa takiego materiału. 11) Materiały zawierające azbest ( kod: 17 06 05 , 17 06 05), średniomiesięczna ilość odpadów 0,5 tony/ miesiąc - zapewnienie odbioru materiałów zawierających azbest w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami, na telefoniczne wezwanie Zamawiającego w terminie do 3 dni od przyjęcia zgłoszenia. 12) Worki na śmieci o pojemności 35 litrów - 2 172 rolki / 17 miesięcy / 362 lokale mieszkalne - dostarczanie do poszczególnych siedzib ROM-ów worków na śmieci w ilości 6 rolek /1 lokal mieszkalny / na czas trwania umowy ( tj. 17 miesięcy ) - ilość lokali mieszkalnych w budynkach Gminy Miasta Tychy administrowanych przez ROM Nr I ÷ V: ROM Nr I - 280 lokali ROM Nr II - 16 lokali ROM Nr III - 2 lokale ROM Nr IV - 61 lokali ROM Nr V - 3 lokale ogółem: 362 lokale - Liczba mieszkańców: 1 259 3. Wymagania dot. usługi: 1) Usługi wywozu, usuwania i zagospodarowania odpadów winny być realizowane zgodnie z właściwymi procedurami zarządzenia środowiskowego, zgodnymi z Rozporządzeniem (WE) nr 761/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 19 marca 2001r. dopuszczające dobrowolny udział organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), zatwierdzonymi przez uprawniony organ administracji publicznej, poświadczającymi, że działalność wykonywana w tym zakresie jest zgodna z wymaganiami prawa. 2) Dostarczenie systemu zdalnego monitoringu zapewniającego możliwość bieżącej kontroli i nadzoru: - nad częstotliwością opróżniania wszystkich rodzajów pojemników, - bieżącej lokalizacji samochodów obsługujących rejony zbiórkowe, 3) Wyposażenie pojazdów i sprzętu w system GPS, w celu zapewnienia monitoringu świadczonej usługi. 4) Przedstawianie 1 raz w miesiącu kontrolnego raportu z ważenia i opróżnienia poszczególnych rodzajów pojemników. 5) Utrzymanie porządku w miejscach gromadzenia odpadów i właściwe ustawienie pojemników do gromadzenia odpadów po ich opróżnieniu - w miejscu składowania, dbałość o należyty stan techniczny pojemników na odpady, wykonywanie napraw uszkodzonych pojemników w ciągu 7 dni od zgłoszenia uszkodzeń przez poszczególne ROM-y (faksem), a w przypadku niemożności usunięcia uszkodzeń - wymiana uszkodzonych pojemników na pełnowartościowe, dokonywanie okresowych przeglądów miejsc gromadzenia odpadów przy udziale Zamawiającego i wprowadzanie korekt w zakresie zmiany ilościowo rodzajowej pojemników oraz częstotliwości wywozów; 6) Prowadzenie regularnej dezynfekcji oraz mycie wszystkich pojemników i kontenerów na odpady komunalne zmieszane. Dezynfekcja i mycie pojemników i kontenerów winno być dokonywane nie rzadziej niż 2 razy w roku, zgodnie z harmonogramami uzgodnionymi z administratorami poszczególnych ROM-ów z zachowaniem obowiązujących przepisów o ochronie środowiska. Do mycia i dezynfekcji kontenerów i pojemników muszą być zastosowane środki biobójcze /ekologiczne/ nie powodujące zanieczyszczenia środowiska. Wykonawca każdorazowo po przeprowadzeniu dezynfekcji będzie zobowiązany do przedstawienia zaświadczenia bądź innego dokumentu potwierdzającego, iż użyte środki dezynfekcyjne są neutralne dla środowiska, 7) Wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia środki zarządzania środowiskowego w postaci polityki ekologicznej, programowania i planowania środowiskowego, informacji ekologicznej. W szczególności wykonawca zapewni określone standardy publikacyjne dotyczące zarządzania środowiskowego i sposobu postępowania z odpadami potwierdzone wdrożonymi procedurami zarządzania środowiskowego zatwierdzonymi przez uprawniony organ administracji publicznej, między innymi poprzez ustawienie słupów ogłoszeniowych na terenach administrowanych przez Zamawiającego, w miejscach wskazanych przez administratorów poszczególnych ROM-ów w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy, na których wykonawca umieści kolorowe plakaty o wymiarach nie mniejszych niż: dł. od 155 cm , szer. od 110 cm, o tematyce ograniczania ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko, a także odzysku lub unieszkodliwiania odpadów: - ilość słupów: 2 sztuki - ilość plakatów: 3 plakaty/1słup - krotność zmian treści plakatów: nie rzadziej niż 1x / 6 m -cy 8) W terminie do 7 dni od zakończenia realizacji umowy wykonawca przedstawi Zamawiającemu sprawozdanie uzyskanych wskaźników odzysku dla poszczególnych frakcji odpadów , o których mowa w rozdziale II ust. II pkt. 2, p.pkt. 1) i 2) niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9 800,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy osiemset złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.umtychy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach