Przetargi.pl
usługi w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów

Wojewódzki Inspektorat Weterynarii ogłasza przetarg

  • Adres: 10-072 Olsztyn, ul. Szarych Szeregów
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. +48895241450 , fax. +48895241477
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii
    ul. Szarych Szeregów 7
    10-072 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. +48895241450, fax. +48895241477
    REGON: 00009266300000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługi w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwiania odpadów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów pochodzących z Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Olsztynie, ul. Warszawska 109, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Zakres usługi: 1) Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów o kodach 18 02 01, 18 02 02*, 18 02 03, w ilościach: Podstawa -13 300 kg, Opcja -9 700 kg, Razem -23 000 kg 2) Odbiór, transport i unieszkodliwianie odpadów o kodzie 02 01 81, materiał kategorii 1, zgodnie z art. 8 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określające przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi, i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego), w ilościach: Podstawa -3 500 kg, Opcja - 2 500 kg, Razem -6 000 kg 3) Odbiór, transport i unieszkodliwianie chemikaliów i odczynników chemicznych o kodzie 18 02 05*, 18 02 06, w ilościach: Podstawa - 70 kg, Opcja -30 kg Razem- 100 kg 4. Usługa winna być wykonywana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj.: 4.1. Ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.); 4.2. Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (tekst jedn.: Dz. U. 2019 r., poz. 1396 z późn. zm.). 4.3. Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2020 r., poz. 10); 4.4. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. 2016 r., poz. 1742); 4.5. Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r. w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1819); 4.6. Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r. w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 107). 5. Wymagania dotyczące realizacji przedmiotowej usługi: 5.1. ZASADA BLISKOŚCI: Zgodnie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone. Zgodnie z art. 20 ust. 6 cyt.: „Dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych i zakaźnych odpadów weterynaryjnych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych”. 5.2. METODA UNIESZKODLIWIANIA ODPADÓW: Zgodnie z art. 95 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach – zakaźne odpady medyczne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych. Zakazuje się ich unieszkodliwianie we współspalarniach odpadów. 5.3. POTWIERDZENIE UNIESZKODLIWIENIA ODPADÓW: W oparciu o art. 95 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wydawał Zamawiającemu wraz z fakturą dokument potwierdzający unieszkodliwienie odpadów medycznych przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych za każdy miesiąc. 6. Zamawiający przewiduje prawo opcji. Przedmiot zamówienia określa zakres podstawowy oraz zakres opcjonalny związany z zakupem dodatkowej usługi stanowiącej przedmiot zamówienia, której wykorzystanie zależne jest od możliwości finansowych Zamawiającego. 7. Prawem opcji jest możliwość zamówienia w ramach niniejszej umowy zwiększonego zakresu usługi określonej w formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ niż wskazane w kolumnie D „Zakres usługi (zamówienie podstawowe)”. Liczba dodatkowych usług w ramach prawa opcji została określona w formularzu ofertowym w kolumnie E „Zakres usługi (opcja)”. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w terminie obowiązywania umowy. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji najpóźniej do 28.02.2021 r. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej Umowy. W przypadku nieskorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji w całości lub w części, Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu. 8. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga, aby podstawowe czynności techniczne (takie jak, kierowanie pojazdami przeznaczonymi do wywozu odpadów i obsługa załadunku odpadów do pojazdów) określone przez Zamawiającego w OPZ stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ wykonywali pracownicy zatrudnieni przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w ilości co najmniej 1 osoba wykonująca czynności kierowanie pojazdami przeznaczonymi do wywozu odpadów i obsługa załadunku odpadów do pojazdów. 9. Powyższy warunek zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na umowę o pracę nowych pracowników lub oddelegowanych do realizacji zamówienia zatrudnionych już u Wykonawcy lub Podwykonawcy pracowników lub samodzielną realizację zamówienia. 10. Koszty pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U z 2018, poz. 2177 z późn. zm.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90512000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna za spełniony warunek, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest: wpisany do rejestru w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami, tzw. BDO w zakresie transportu odpadów, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. 2019 r., poz. 701) lub posiada umowę z takim podmiotem oraz posiada zezwolenie dotyczące prowadzonej przez siebie działalności w zakresie zbierania o wskazanych kodach przewidzianych do przekazania przez Zamawiającego lub posiada zezwolenie dotyczące prowadzonej przez siebie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, o wskazanych kodach przewidzianych do przekazania przez Zamawiającego. UWAGA: W przypadku braku własnej instalacji do przetwarzania odpadów, wskazanie podmiotu, w którym odpady będą unieszkodliwiane (przedłożenie zezwolenia na unieszkodliwianie odpadów) oraz dysponowanie umową gwarantującą przyjęcie odpadów przez ten podmiot. Odpady powinny być przekazane na Kartach Przekazania Odpadów na linii: Wojewódzki Inspektorat Weterynarii (ZHW ul. Warszawska 109) – Transportujący – Podmiot uprawniony do zbierania lub unieszkodliwiania tych odpadów.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca składa w oryginale oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z Wykonawcami, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu, Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku jednej oferty Zamawiający może odstąpić od żądania złożenia oświadczenia. W przypadku, gdy Wykonawca nie należy do żadnej grupy kapitałowej może złożyć stosowne oświadczenie w tym zakresie, wraz z ofertą zgodnie ze wzorem zawartym w załączniku nr 3 do SIWZ. W przypadku zaistnienia, po dniu złożenia ww. oświadczenia, nowych okoliczności w zakresie przynależności do grupy kapitałowej Wykonawca zobowiązany jest do złożenia aktualnego oświadczenia w tym zakresie w terminie wskazanym wyżej. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej lub innego porozumienia regulującego ich współpracę w celu uzyskania zamówienia) należy wraz z ofertą złożyć pełnomocnictwo udzielone przez Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być udzielone, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej (złożone w oryginale). Za dokument równoważny zostanie uznana kopia pełnomocnictwa w sytuacji, gdy zgodność kopii z oryginałem poświadczy notariusz.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach