Przetargi.pl
Usługi w zakresie ochrony osób i mienia oraz pełnienia dyżurów P-Poż. w Punkcie Alarmowo Dyspozycyjnym Nadleśnictwa

Nadleśnictwo Maskulińskie ogłasza przetarg

  • Adres: 12220 Ruciane-Nida, ul. Rybacka
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 4241600, 4241616 , fax. 874 241 619
  • Data zamieszczenia: 2018-05-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Maskulińskie
    ul. Rybacka 1
    12220 Ruciane-Nida, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 4241600, 4241616, fax. 874 241 619
    REGON: 79001129100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bialystok.lasy.gov.pl/web/maskulinskie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi w zakresie ochrony osób i mienia oraz pełnienia dyżurów P-Poż. w Punkcie Alarmowo Dyspozycyjnym Nadleśnictwa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest usługa ochrony osób i mienia oraz pełnienie dyżurów P-Poż. w Punkcie Alarmowo Dyspozycyjnym Nadleśnictwa w tym: a) fizyczna ochrona osób i mienia Nadleśnictwa Maskulińskie z/s w Rucianem Nidzie oraz mienia jej powierzonych i znajdujących się na terenie nadzorowanych nieruchomości przy ul. Rybacka 1 składającej się z budynku biurowego, 2 parkingów, Zaplecza Technicznego Nadleśnictwa wraz z halami magazynowo garażowymi. b) pełnienie dyżurów przeciwpożarowych w Punkcie Alarmowo Dyspozycyjnym wraz z obsługą radiostacji oraz telewizji przemysłowej służącej do monitoringu przeciwpożarowego lasów. Pełny zakres rzeczowy tego zadania w części pełnienia dyżurów przeciwpożarowych w Punkcie Alarmowo Dyspozycyjnym wraz z obsługą radiostacji oraz telewizji przemysłowej służącej do wykrywania pożarów obejmuje pracę od 15 marca (lub wcześniej) do 15 października (lub dłużej) zależnie od warunków pogodowych, a w szczególności niskiej wilgotności powietrza i ściółki, wysokich temperatur powietrza oraz innych nieprzewidzianych czynników mających wpływ na zagrożenie pożarowe lasów kompleksu leśnego Puszczy Piskiej lub też wydłużenie tego terminu przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Białymstoku. Ochrona osób i mienia Nadleśnictwa Maskulińskie z/s w Rucianem Nidzie oraz mienia jej powierzonego znajdującego się na terenie nadzorowanych nieruchomości odbywać się będzie w okresie od 01 czerwca 2018 r do 31 maja 2019 roku zgodnie z niżej opisanymi wytycznymi: Budynek Punktu Alarmowo Dyspozycyjnego jest wyposażony w radiostację do kontaktów z innymi punktami monitoringu pożarowego w sąsiednich Nadleśnictwach na terenie Puszczy Piskiej i terenowymi pracownikami Nadleśnictwa oraz 42 calowy monitor wraz z kompletem oprzyrządowania do obsługi kamery monitoringu telewizji przemysłowej znajdującej się na wieży obserwacyjnej koło miejscowości Karwica. Ponadto pracownicy Wykonawcy zobligowani są do czynnego udziału w koordynacji akcji ratowniczych zarówno zwalczających katastrofy naturalne jak i pożary zarówno przez udostępnioną radiostację jak i na terenie obiektów nadzorowanych. Dodatkowo Wykonawca zobligowany jest do rozbudowania istniejącego sytemu kontroli pojazdów wjeżdżających i wyjeżdzających z Zaplecza Technicznego Nadleśnictwa tj. zdalnie sterowany pilotem szlaban wraz z podporą i innym wyposażeniem i oprzyrządowaniem, w tym zestaw min. 10 pilotów do zdalnego otwierania i zamykania szlabanu. Wyżej opisany szlaban po zakończeniu okresu obowiązywania umowy stanie się własnością Zamawiającego z opcja jego wykupu za 1,00 zł netto + podatek VAT. 2) Ponadto Zamawiający wymaga, aby Wykonawca sprawował stałą, bezpośrednią ochronę fizyczną osób i mienia znajdującego się w budynku biurowym (obsługa panela sterowniczego instalacji alarmowej w zakresie przeciwpożarowym jak i antywłamaniowym) i budynku Zaplecza Technicznego Nadleśnictwa jego pomieszczeń oraz pozostałe budynku i budowle ujęte w umowie tj. Budynek PAD P-Poż., parking przy N-ctwie, maszt antenowy oraz rzeczy i osób znajdujących się w tych obiektach jak również w garażach i na terenie pozostałym nieruchomości. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić stały całodobowy nadzór dyżurnego centrum operacyjnego wraz z działającą grupą interwencyjną. Ochrona obejmuje chronienie mienia przed kradzieżą, kradzieżą z włamaniem i dewastacją a także wszelkie działania zapobiegawczo-informacyjne w przypadku powstania innych szkód np.: zalanie pomieszczenia, pożar itp. Przez mienie powierzone należy rozumieć mienie (głównie samochody) pozostawione przez pracowników Lasów Państwowych na parkingach w czasie godzin pracy jak i poza godzinami pracy. 3) Zamawiający zastrzega sobie możliwość ciągłego nadzoru nad sprawowaniem ochrony mienia. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia książki dyżurów, do której personel Wykonawcy wpisywać będzie wszelkie spostrzeżenia, uwagi oraz istotne wydarzenia związane ze sprawowaniem ochrony mienia Zamawiającego. 4) Wykonawca odpowiadać będzie wobec Zamawiającego za wszelkie szkody wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez personel Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy. 5) Zamawiający zapewnia Wykonawcy nowy, w pełni wyposażony obiekt Punktu Alarmowo Dyspozycyjnego wraz z zapleczem socjalnym i sanitarnym w tym obiekcie. 6) Wykonawca zapewnia estetyczny wygląd osób wykonujących ochronę – osoby te ubrane będą w odpowiednią odzież z emblematem firmy. 7) Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień – CPV: Kod CPV Lp. Nazwa Dział Grupa Klasa 1 Usługi ochroniarskie - 79710000-4 79 797 7971 2 Usługi ochrony przeciwpożarowej lasów - 75251120-7 75 752 7525 8) Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 9) Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych w rozumieniu art. 2 pkt 7 Prawa zamówień publicznych. Zamówienie musi być zrealizowane zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 10) Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców w realizacji zamówienia. 11) Zamawiający wymaga aby wykonawca dysponował grupą operacyjną typu „SUFO” o maksymalnym czasie dojazdu po zgłoszeniu do siedziby Zamawiającego w czasie do 15 minut, 12) Zamawiający ogranicza możliwości wykonania tego zamówienia do firm lub przedsiębiorstw, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (dz. U. z 2011 r. poz. 721 z późn. zm.) (zgodnie z zapisami art. 22 ust. 2 pkt. 1) ustawy PZP). 13) Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, a w szczególności zgodnie z: 1) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141), 2) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58, poz. 405 z późn. zm.), 3) rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz U. Nr 109 poz. 719 z 2010 r., Dz. U. Nr 178, poz. 1380 z 2009r. oraz Nr 57, poz. 353 z 2010r.), 4) Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej, wprowadzonej zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r., 5) Instrukcją ochrony lasu, wprowadzonej zarządzeniem Nr 57 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 22 listopada 2011 r., 7) Instrukcją Ochrony Przeciwpożarowej Lasu, wprowadzoną zarządzeniem nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r., 8) Ustawą z dnia 11 stycznia 2001 r. o substancjach i preparatach chemicznych., 9) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach., 10) Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów., 11) Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 listopada 2002 br. w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy., W/w przepisy są dostępne w siedzibie Zamawiającego, na żądanie Wykonawcy. 3.5.W związku z tym, iż Zamawiający podlega procesowi certyfikacji według standardów określonych przez FSC i PEFC wymaga od wykonawców, aby przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia stosowali zasady opisane w opracowaniu pn.: „Zasady, Kryteria i Wskaźniki Dobrej Gospodarki Leśnej w Polsce” w zakresie przewidzianym dla podmiotów wykonujących prace leśne oraz opisanych w opracowaniu pn. „Polskie kryteria certyfikacji lasów”. Zestawienie najważniejszych wymagań wobec wykonawców usług leśnych w terenie administrowanym przez Zamawiającego stanowią Załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w następującej wysokości 5 000,00 (słownie: pięć tysięcy zł 00/100). 9.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.275 z późniejszymi zmianami). 9.3. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr rachunku: 44 1020 4753 0000 0402 0047 4064 z dopiskiem „Wadium przetargowe: Ochrona osób i mienia”. 9.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 PZP. 9.5. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli najpóźniej do terminu składania ofert zaliczone zostanie na rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz musi zostać złożone najpóźniej do terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego (pokój nr 3). Wadium musi zabezpieczać ofertę na daną część zamówienia przez cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 9.6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem – określenie przedmiotu zamówienia 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia bezwarunkowo i nieodwołalnie kwoty gwarancji/poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a PZP oraz art. 46 ust. 5 PZP . 9.7 Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: a) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; b) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 9.8. Zwrot wadium a) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. c) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. d) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. e) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. f) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3 a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. g) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Kompetencji uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualną koncesję MSWiA na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, a wymaganej przepisami ustawy z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 584 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o ochronie osób i mienia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1432). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, minimum jeden Wykonawca musi spełniać ten warunek.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną