Przetargi.pl
Usługi w zakresie comiesięcznych przeglądów wraz z konserwacją oraz napraw urządzeń dźwigowych w 12 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków. Znak postępowania: ZP-3/WZŻ/2016

Wrocławski Zespół Żłobków ogłasza przetarg

  • Adres: 53-609 Wrocław, ul. Fabryczna 15
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 358 46 46 , fax. 71 358 46 47
  • Data zamieszczenia: 2016-01-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wrocławski Zespół Żłobków
    ul. Fabryczna 15 15
    53-609 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 358 46 46, fax. 71 358 46 47
    REGON: 02154505100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzz.wroc.pl,www.bip.wzz.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi w zakresie comiesięcznych przeglądów wraz z konserwacją oraz napraw urządzeń dźwigowych w 12 obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków. Znak postępowania: ZP-3/WZŻ/2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są: Comiesięczne przeglądy wraz z konserwacją i naprawy dźwigów osobowych i towarowych użytkowanych przez Zamawiającego, zamontowanych w następujących obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków: 1.1. Żłobek nr 1 - ul. Lwowska 20, Wrocław - 1 dźwig, 1.2. Żłobek nr 2 - ul. Zemska 33, Wrocław - 2 dźwigi, 1.3. Żłobek nr 3 - ul. Białowieska 27, Wrocław - 2 dźwigi( placówka zamknięta ze względu na prace remontowe, obiekt będzie użytkowany do kwietnia 2016 r.), 1.4. Żłobek nr 4 - ul. Kłodnicka 25, Wrocław - 2 dźwigi, 1.5. Żłobek nr 5 - ul. Dokerska 5, Wrocław - 2 dźwigi, 1.6. Żłobek nr 7 - ul. Drukarska 9, Wrocław - 2 dźwigi, 1.7. Żłobek nr 8 - ul. Sądowa 6, Wrocław - 2 dźwigi, 1.8. Żłobek nr 10 - ul. H. Brodatego 17, Wrocław - 1 dźwig, 1.9. Żłobek nr 11 - ul. Hubska 39, Wrocław - 2 dźwigi, 1.10. Żłobek nr 12 - ul. Jugosłowiańska 85a, Wrocław - 2 dźwigi( obiekt będzie użytkowany do czerwca 2016 r- planowane prace remontowe od lipca 2016 r), 1.11. Żłobek nr 13 - ul. Wieczysta 107, Wrocław - 2 dźwigi, 1.12. Żłobek nr 14 - ul. Mulicka 4c, Wrocław - 2 dźwigi (w tym 1 dźwig osobowy). 2. Łączna ilość urządzeń dźwigowych wynosi 22. 3. Szczegółowy wykaz urządzeń dźwigowych wraz z ich charakterystyką zawiera Załącznik nr 4 do umowy. 4. Umowa obowiązuje od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2016 r. 5. Z powodu remontów następujące placówki będą czasowo wyłączone z użytkowania 4.1. Żłobek nr 30 ul. Białowieska 27,Wrocław- styczeń-marzec 2016, 4.2. Żłobek nr 12- ul. Jugosłowiańska 85 a, Wrocław- lipiec- grudzień 2016. W tym okresie w wyżej wymienionych obiektach nie będą przeprowadzane przeglądy dźwigów . 6. Maksymalną ilości przeglądów określa się na 12 przeglądów w ciągu roku na poszczególnych obiektach. Łączna maksymalna ilość przeglądów wynosi nie więcej niż 135 przeglądy w okresie trwania przedmiotowej umowy. Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktycznie wykonaną ilość przeglądów. Wykaz urządzeń dźwigowych zawiera załącznik nr 4 do umowy , szczegółowy wykaz ilości przeglądów w poszczególnych placówkach zawiera załącznik nr 5 do umowy. 7. Postanowienia umowy na usługę konserwacji dźwigów muszą uwzględniać zapisy zawarte w przepisach Ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym (Dz. U. 2015, 1125) oraz aktów wykonawczych, w szczególności: 7.1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z 18 lipca 2001 r. w sprawie trybu sprawdzania kwalifikacji wymaganych przy obsłudze i konserwacji urządzeń technicznych (Dz. U. Nr 79, poz. 849 ze zm.), 7.2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz. U z 2015,1468), 7.3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 29 października 2003r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie eksploatacji niektórych urządzeń transportu bliskiego (Dz. U. Nr 193, poz. 1890), 7.4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z 8 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla dźwigów i ich elementów bezpieczeństwa (Dz. U. Nr 263, poz. 2198 ze zm.). 8 Realizacja przedmiotu zamówienia polegać będzie na utrzymaniu dźwigów w ciągłej sprawności technicznej w szczególności: 8.1 wykonywanie badań, prób i pomiarów oraz innych czynności potrzebnych do ustalenia stanu technicznego urządzenia, a wymaganych przez Urząd Dozoru Technicznego, 8.2 sprawowanie nadzoru eksploatacyjnego polegającego na utrzymywaniu dźwigów w stanie sprawności technicznej zapewniającym niezawodność i bezpieczeństwo ich pracy, 8.3 wykonywanie niezbędnych do prawidłowego i bezpiecznego funkcjonowania dźwigów osobowych napraw wraz z wymianą zużytych części. Każdorazowo wymontowane zużyte części winny być przedstawione do wglądu Zamawiającemu, w celu możliwości potwierdzenia ich faktycznej wymiany, 8.4 utylizację zużytych części (po uprzednim potwierdzeniu ich wymiany przez Zamawiającego) zgodnie z właściwymi przepisami, 8.5 przystąpienia do usuwania uszkodzeń i awarii w objętych umową dźwigach najpóźniej w ciągu 3 godzin od chwili ich zgłoszenia telefonicznego. Usuwanie awarii należy prowadzić w sposób ciągły, termin usuwania awarii nie może przekroczyć 24 godzin. Termin ten może być przedłużony tylko na pisemny wniosek Wykonawcy za zgodą Zamawiającego, 8.6 usuwania wad wykonanych robót w terminie 1 dnia od daty wezwania do ich usunięcia, 8.7 prowadzenia usług pogotowia dźwigowego całodobowego. 9 Wykonawca zobowiązuje się do: 9.1 przestrzegania instrukcji eksploatacji dźwigów, 9.2 konserwowania dźwigów, zgodnie z wytycznymi producenta (nie rzadziej, niż co 30 dni), dokumentacją techniczno-ruchową urządzenia, instrukcją konserwacji oraz normami Urzędu Dozoru Technicznego o budowie i eksploatacji dźwigów, 9.3 utrzymania dźwigów w stałym ruchu, z wyjątkiem postojów niezbędnych do wykonywania czynności konserwacyjnych i naprawczych oraz zapewnienia dostawy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych potrzebnych do konserwacji i napraw, 9.4 stałej współpracy z Urzędem Dozoru Technicznego w tym obsługa i organizacja przeglądów dokonywanych przez UDT, 9.5 reprezentowania Zamawiającego podczas przeprowadzanych kontroli przez Inspektorat Dozoru Technicznego, ppoż., itp., 9.6 niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o czynnościach kontrolnych Inspektora Dozoru Technicznego oraz zaleceniach pokontrolnych, 9.7 reprezentowania Zamawiającego podczas występowania do producenta wind o usunięcie wad w ramach gwarancji, 9.8 wyprzedzającego zgłaszania Zamawiającemu o stanie konserwowanego urządzenia oraz o konieczności wykonania wszelkich niezbędnych napraw, 9.9 zawiadomienia IDT o każdym wykonaniu napraw wymagających badań nadzwyczajnych dźwigu przez UDT, 9.10 przeszkolenia wskazanych przez Zamawiającego osób użytkujących dźwig w żłobku, 9.11 dopilnowania bezpiecznej eksploatacji dźwigu przez Użytkownika / Zamawiającego, w tym wyłączenia urządzenia z ruchu z powodu złego stanu technicznego i niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego, 9.12 powiadomienia Zamawiającego o stwierdzonych przypadkach dewastacji, kradzieży lub wadliwej eksploatacji dźwigu, a zwłaszcza, gdy może to mieć wpływ na bezpieczeństwo pracy urządzenia, 9.13 powiadomienia Zamawiającego o konieczności uzupełnienia przez niego zdewastowanych lub skradzionych instrukcji dźwigu lub napisów informacyjno-ostrzegawczych, 9.14 powiadomienie Zamawiającego o nieprawidłowościach związanych z utrzymaniem w czystości kabiny, drzwi szybowych i ciągów komunikacyjnych w okolicy dźwigu, 9.15 nadzorowanie prawidłowej obsługi dźwigów 9.16 powiadamianie Zamawiającego o zauważonych usterkach wymagających wyłączenia dźwigu z eksploatacji 9.17 usuwania na bieżąco usterek i innych nieprawidłowości w działaniu dźwignicy 9.18 odnotowanie każdorazowo faktu wykonania konserwacji oraz wyniku przeglądu w książce eksploatacyjnej poszczególnych dźwigów osobowych wraz z aktualną datą, orzeczeniem (np. suwnica sprawna / niesprawna (z określeniem zakresu niesprawności)) i podpisem osoby upoważnionej do dokonywania przeglądów i konserwacji 9.19 obecność podczas badania dźwigu przez inspektora UDT 10 W trakcie realizacji umowy Wykonawca jest zobowiązany do: 10.1 realizacji usług będących przedmiotem umowy zgodnie ze złożoną ofertą i zawartą umową, 10.2 realizacji prac będących przedmiotem umowy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, wiedzy technicznej, przy zastosowaniu obowiązujących przepisów, technologii, norm i warunków technicznych, 10.3 prowadzenia prac zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Budowlane, Polskimi Normami a także przepisami BHP i PPOŻ, a za skutki ewentualnych wypadków ponosi całkowitą odpowiedzialność cywilno-prawną, 10.4 zabezpieczenia i oznakowania miejsca wykonywania prac zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie instrukcjami i przepisami bez dodatkowego wynagrodzenia, 10.5 utrzymanie stanu technicznego i prawidłowości oznakowania miejsca realizacji prac przez cały czas ich trwania, 10.6 używania własnych narzędzi, sprzętu i materiałów do wykonywania prac oraz zapewnienia we własnym zakresie transportu materiałów, narzędzi i sprzętu do miejsca wykonywania prac, 10.7 bieżącego utrzymania porządku i czystości na stanowiskach pracy oraz kompleksowego uprzątnięcia miejsc wykonywania prac po ich zakończeniu wraz z wywozem wszelkich odpadów powstałych w trakcie realizowanych prac z zapewnieniem ich utylizacji. 11 Wykonawca w ramach konserwacji winien, zgodnie z przepisami UDT, co najmniej raz w miesiącu przeprowadzić przegląd sprawności oraz konserwację dźwigów objętych niniejszą umową. 12 W przypadku stwierdzenia przez IDT lub konserwatora konieczności wykonania naprawy, w szczególności niezbędnej ze względu na bezpieczeństwo dla zdrowia i życia ludzkiego, Wykonawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Zamawiającego. 13 Powyższe postanowienia maja również zastosowanie w przypadku stwierdzenia przez konserwatora uszkodzenia dźwigu wskutek nieprawidłowej eksploatacji, dewastacji lub kradzieży. 14 Do zakresu obowiązków Wykonawcy należą drobne naprawy, wymiana na nowe drobnych części oraz przeglądy zespołów i części dźwigowych zgodnie z obowiązującymi normami Urzędu Dozoru Technicznego, a wynikające z obowiązkowych przeglądów i konserwacji j. w., w tym prawidłowość pracy: 14.1 wciągarki i silnika, aparatury sterowej i stycznikowej, 14.2 elementów nośnych, 14.3 kontaktów bezpieczeństwa jak rygli, drzwi, wyłączników krańcowych, 14.4 elementów bezpieczeństwa i ograniczników ruchowych, 14.5 urządzeń sterujących, sygnalizacyjnych i oświetleniowych, 14.6 dokonywania regulacji i usuwanie usterek elektromechanicznych układu hamulcowego, kontaktów bezpieczeństwa, urządzeń ryglujących drzwi, elementów wchodzących w skład aparatury przekaźnikowo - stycznikowej i elektronicznej, zwieraczy drzwi, żarówek sygnalizacyjnych, informacyjnych zgodnie z instrukcją konserwacji urządzenia zawartą w danych techniczno - ruchowych producenta. 15 Do obowiązków Wykonawcy w ramach punktu 14 należy również: 15.1 uzupełnienie smaru oraz oleju, 15.2 czyszczenie elementów dźwigowych, 15.3 dokonywanie regulacji i usuwanie usterek elektromechanicznych układu hamulcowego, kontaktów bezpieczeństwa, urządzeń ryglujących drzwi, elementów wchodzących w skład aparatury przekaźnikowo - stycznikowej i elektronicznej, zwieraczy drzwi, żarówek sygnalizacyjnych, informacyjnych zgodnie z instrukcją konserwacji urządzenia zawartą w danych techniczno- ruchowych producenta. 15.4 sprawdzenie przez oględziny (nie rzadziej, niż co 12 miesięcy) stanu: konstrukcji nośnej, toru jezdnego, instalacji ochrony przeciwpożarowej. 16 Rozliczenie wykonanych prac: 16.1 Wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe miesięczne za przeglądy i konserwację bieżącą, w tym za dostarczone części zamienne oraz materiały eksploatacyjne potrzebne do przeglądów i konserwacji. 16.2 Za naprawy dźwigów (poz. 4 zestawienia podanego w załączniku nr 2 formularz cenowy) koszty napraw zostaną rozliczone następująco: 16.2.1 koszty materiałów - na podstawie dowodów zakupu ( np. faktury) powiększonych o koszty zaopatrzenia (Kz) po uprzednim ich zweryfikowaniu i zatwierdzeniu przez przedstawiciela Zamawiającego. 16.2.2 Koszty robocizny według formuły: 16.2.2.1 Stawka robocizny (Rg) brutto uwzględniająca koszty np: pośrednie (Kp) x faktycznie przepracowany czas (t) (począwszy od przystąpienia do naprawy skończywszy na uporządkowaniu miejsca wykonywania naprawy i wykonaniu niezbędnych prób i rozruchów) potwierdzony przez Kierownika żłobka x ilość pracowników (n) niezbędnych do wykonania naprawy. 16.2.3 Ewentualne koszty pracy wymaganego do wykonania naprawy sprzętu należy uwzględnić w kosztach pośrednich (Kp). 16.2.4 Koszty zakupu nie mogą być większe niż 10% i koszty Rg z narzutami podanymi przez Wykonawcę w ofercie ( koszty postępowania oraz zysk). 17 Zamawiający ma obowiązek zgłosić dźwig do badania doraźnego między innymi w następujących przypadkach: 17.1 po wymianie cięgien, urządzeń chwytających, zespołu napędowego mechanizmu podnoszenia lub urządzeń zabezpieczających, 17.2 po naprawie konstrukcji nośnej, mechanizmu podnoszenia lub zmiany wysięgu, 17.3 po modernizacji uzgodnionej z dozorem technicznym, 17.4 po zmianie miejsca pracy urządzenia wymagającej demontażu i ponownego montażu. 18 Wykonawca winien złożyć oświadczenie, iż dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej dwiema osobami, które posiadają uprawnienia do realizacji zamówienia, tj.: Wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum dwiema osobami posiadającymi ważne uprawnienia tj. świadectwa kwalifikacyjne uprawniającymi do wykonywania pomiarów na stanowisku EKSPLOATACJI E1 w zakresie kontrolno-pomiarowym Grupa 1: Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające , przesyłające i zużywające energię elektryczną : pkt 2) urządzenia , instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1KV, pkt 10) aparatura kontrolno pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczenia urządzeń i instalacji wymienionych w pkt.2) oraz co najmniej jedną osobą posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do wykonywania pomiarów na stanowisku DOZORU D1 w zakresie kontrolno-pomiarowym Grupa 1: Urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne wytwarzające, przetwarzające , przesyłające i zużywające energię elektryczną : pkt 2) urządzenia, instalacje i sieci elektroenergetyczne o napięciu nie wyższym niż 1 KV, pkt 10) aparatura kontrolno- pomiarowa oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczania urządzeń i instalacji wymienionych w pkt 2) uzyskanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28.03.2003 r w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci (Dz. U. z 2003 r Nr 89 poz.828). 19 Wykaz osób posiadających wymienione w punkcie 18 kwalifikacje winien stanowić załącznik do oferty i do umowy. Zmiana osób uprawnionych do realizacji zadania nie jest wymagana w formie aneksu do umowy. Wykonawca powiadamia pisemnie Zamawiającego przed dokonaniem zmiany osób wytypowanych przez Wykonawcę i uprawnionych do realizacji zadania. 20 Wykonawca winien złożyć oświadczenie , iż dysponuje , co najmniej dwiema osobami, które posiadają uprawnienia do realizacji zamówienia tj.: 20.1.osoba lub osoby wykonujące konserwacje i naprawy posiadają ważne zaświadczenie kwalifikacyjne, uprawniające do konserwacji dźwigów wydane przez Urząd Dozoru Technicznego, kat. I oraz kat. IV, 20.2.aktualne zaświadczenie lekarskie uprawniające do pracy na wysokościach powyżej 1 metra, 20.3.aktualne świadectwo kwalifikacji na stanowisku Dozoru( grupa 1, co najmniej do 1KV) wydane przez uprawnione organy( zgonie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r, Dz. U. Nr 89, poz.828). 21 Wykonawca winien przekazać dwa egzemplarze protokołu z przeprowadzonych czynności - jeden egzemplarz należy pozostawić w danym żłobku, natomiast drugi przekazać do Wrocławskiego Zespołu Żłobków przy ul. Fabrycznej 15 we Wrocławiu w formie pisemnej, jako załącznik do faktury. 22 Przedmiot umowy będzie realizowany w żłobkach w godzinach między 7: 00, a 16: 00 od poniedziałku do piątku, a ich termin uzgodniony telefonicznie lub drogą elektroniczną z minimum dwu dniowym wyprzedzeniem z Kierownikiem danego żłobka. Dopuszczalne jest dokonywanie napraw w innym czasie za zgodą Kierownika danego żłobka. Dane kontaktowe zawiera Załącznik do umowy. 23 Wykonawca, jeśli uzna, iż jest to niezbędne, winien dokonać na własny koszt wizji lokalnej w terenie, gdzie ma być wykonywana usługa oraz zdobyć wszelkie informacje, które mogą być konieczne do wykonania usługi i prawidłowej wyceny jej wartości. 24 Wykonawca daje gwarancję na wykonane usługi na 12 miesięcy, na materiały - gwarancja zgodna z gwarancją producenta. 25 Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za skutki spowodowane niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem prac. 26 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłową ochronę przeciwpożarową oraz BHP w trakcie wykonywania prac, jak również ponosi wszelkie konsekwencje wynikające z braku nadzoru i zabezpieczenia w tym zakresie. 27 Wykonawca bez zgody WZŻ nie może zlecać wykonywania obowiązków wynikających z wyżej wymienionego zakresu prac osobom trzecim. 28 Wykonawca przedłoży polisę odpowiedzialności cywilnej OC w zakresie prowadzenia działalności na pełen zakres przedmiotu umowy przez cały okres jej realizacji, najpóźniej w dniu podpisania umowy, na wartość minimum pokrywającą w całości kwotę zamówienia. Polisa odpowiedzialności cywilnej OC musi obowiązywać przez cały okres trwania umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 505314000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 260,00 zł ( dwieście sześćdziesiąt złotych ) w formie zgodniej z art. 45 ust. 6 ustawy PZP, tj.: a) w pieniądzu; b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach bankowych; d) w gwarancjach ubezpieczeniowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 2. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej, wadium należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP nr 69 1020 5226 0000 6402 0416 7797 Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał tak przelew przed upływem składnia ofert. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty ustawową formą wadium zostanie wykluczony z postępowania z mocy art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 4). Terminowe wniesienie wadium (w każdej z poduszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych. 3. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał dokumentu należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert w Sekretariacie WZŻ. Kopię dokumentu, należy dołączyć do oferty, za wyjątkiem pkt. 4. 4. Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał umieścić w oznaczonej kopercie oryginał dowodu wniesienia wadium 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zastrzeżeniem pkt. 11. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu niżej wymienionych w pkt 10 i 11 okoliczności. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących o jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw , listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej , lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki , o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 , co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: jedna roboczogodzina brutto
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzz.wroc.pl, www.bip.wzz.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach