Przetargi.pl
Usługi transportowe świadczone specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego dla DCTK z KBDSz od dnia 1.01.2018 r. do dnia 31.12.2019 r.

Dolnośląskie Centrum Transplantacji Komórkowych z Krajowym Bankiem Dawców Szpiku ogłasza przetarg

  • Adres: 53439 Wrocław, ul. Grabiszyńska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. (071) 783-13-73 , fax. (0-71) 362-15-12
  • Data zamieszczenia: 2017-11-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dolnośląskie Centrum Transplantacji Komórkowych z Krajowym Bankiem Dawców Szpiku
    ul. Grabiszyńska 105
    53439 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. (071) 783-13-73, fax. (0-71) 362-15-12
    REGON: 93271739200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.dctk.wroc.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi transportowe świadczone specjalistycznymi środkami transportu sanitarnego dla DCTK z KBDSz od dnia 1.01.2018 r. do dnia 31.12.2019 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego: a) pacjentów DCTK z KBDSz do innych jednostek na wykonywanie specjalistycznych badań – transport medyczny - kierowca z sanitariuszem (w szczególnych przypadkach z lekarzem lub ratownikiem medycznym) zgodnie z ustawą z dnia 08 września 2006r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U. 2006 nr 191 poz. 1410 z późn. zm.), b) krwi, środków krwiopochodnych i materiałów biologicznych zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 czerwca 2017 r. w sprawie wymagań dobrej praktyki pobierania krwi i jej składników, badania, preparatyki, przechowywania, wydawania i transportu dla jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi. 2. Kody CPV wg Wspólnego Słownika Zamówień: 60100000-9 – Usługi w zakresie transportu drogowego, 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób. 3. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na dwa pakiety, których szczegółowy opis znajduje się w Załączniku nr 2 do SIWZ – Formularz cenowy. 4. Transport sanitarny to usługa transportowa wykonywana na trasie wskazanej w zleceniu z zapewnioną opieką medyczną (w zależności od potrzeby), liczona od momentu wyjazdu zespołu z siedziby zamawiającego do czasu realizacji usługi. 5. Usługa jest świadczona całodobowo przez cały czas trwania umowy. Przybycie zespołu transportowego do miejsca wezwania nastąpi w przypadku:  transportu pilnego – w czasie od 20 - 40 minut od zgłoszenia telefonicznego przez Zamawiającego do chwili podstawienia środka transportu,  transportu planowego – na ustaloną godzinę z dyspozytorem Wykonawcy. Okres oczekiwania musi być uzgodniony oraz zaakceptowany przez osobę zgłaszającą zamówienie. Zamawiający zamawia usługę transportową telefonicznie pod numerem telefonu wskazanym przez Wykonawcę. 6. Świadczenie usług transportowych w zakresie transportu sanitarnego krwi, środków krwiopochodnych i materiałów biologicznych musi spełniać wymogi oraz odbywa się zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 czerwca 2017 r. w sprawie wymagań dobrej praktyki pobierania krwi i jej składników, badania, preparatyki, przechowywania, wydawania i transportu dla jednostek organizacyjnych publicznej służby krwi. Wykonawca zobowiązany jest stosować się podczas realizacji zamówienia do praktyk zawartych w ww. dokumencie. 7. W przypadku zlecenia przywozu krwi, traktowanego jako „na cito” Wykonawca zobowiązany jest do jej dostarczenia w jak najszybszym czasie z Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa we Wrocławiu, ul. Czerwonego Krzyża 5/9 do siedziby Zamawiającego, nie później niż w ciągu 60 minut od momentu telefonicznego zgłoszenia zapotrzebowania. 8. Transport materiałów biologicznych wymaga specjalnych warunków przechowywania szczegółowo opisanych w rozdziale 13.2. ww. obwieszczenia pn. Wymagania szczegółowe transportu krwi i jej składników. 9. Środki transportu do świadczenia usług objętych przedmiotem umowy zapewnia Wykonawca. 10. Każdy pojazd przeznaczony do świadczenia usług musi: a) posiadać aktualne ubezpieczenie OC, aktualne badanie techniczne dopuszczające do ruchu oraz pozytywną opinię sanitarną, b) być wyposażony w aparaturę medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, c) musi spełniać cechy techniczne i jakościowe określone w Polskich Normach przenoszących europejskie normy zharmonizowane: Polska Norma PN-EN 1789+A2:2015-01 Pojazdy medyczne i ich wyposażenie - Ambulanse drogowe, d) spełniać wymogi określone w Zarządzeniu Nr 64/2016/DSM Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie określenia warunków zawierania i realizacji umów w rodzaju ratownictwo medyczne (opis wymagań – załącznik nr 3 do ww. zarządzenia), e) spełniać warunki określone Obwieszczeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 27 października 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, f) spełniać warunki określone w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1793 ze zm.). 11. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania środków transportu w należytym stanie technicznym, czystości oraz do prowadzenia regularnej, profesjonalnej dezynfekcji ich wnętrza i wyposażenia. Czynności te muszą być odnotowywane w sposób umożliwiający ich weryfikację przez Zamawiającego. 12. Wykonawca zobowiązany jest dysponować taką ilością środków transportu sanitarnego i zespołów wyjazdowych, aby zapewnić Zamawiającemu ciągłość wykonywania usług. Wykonawca musi posiadać taką ilość karetek, aby mógł obsłużyć więcej niż jedno zlecenie w jednym czasie, a w przypadku awarii środka transportu sanitarnego, zapewnił transport zastępczy, bez dodatkowych obciążeń dla Zamawiającego. 13. Środki transportu Wykonawcy powinny posiadać aktualne Zezwolenie Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych, jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku wykorzystywania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust.1 pkt 12 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260.) 14. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia usług będących przedmiotem umowy całodobowo 7 dni w tygodniu przez czas trwania umowy oraz dysponowania całodobową linią telefoniczną do przyjmowania zleceń. 15. Należy podać ilość osób pozostających w dyspozycji Wykonawcy z określeniem ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia w celu udokumentowania, że Wykonawca zapewni prawidłową realizację zamówienia, 16. Należy podać, jakimi pojazdami wraz z ich wyposażeniem dysponuje Wykonawca zamówienia. 17. Skład zespołu powinien być zgodny z definicją zawartą w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 roku o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz.U.2013.757 ze zm.). 18. Kierowca musi spełniać wymagania w stosunku do kierujących pojazdami uprzywilejowanymi, o których mowa w art. 106 ust. 1 Ustawy z dnia 5 stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2017 r. poz. 978.) 19. Sanitariusz musi spełniać wymagania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 20 lipca 2011 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami (Dz.U. 2011 nr 151 poz. 896). 20. Prognozowaną wielkość usług w okresie 24 m-cy dla poszczególnych pakietów przedstawiają poniższe tabele: Pakiet nr 1 Lp. Nazwa usługi Prognozowana wielkość w okresie 24 m-cy 1 transport pacjentów na terenie Wrocławia – zespół transportowy „T” – z kierowcą i sanitariuszem 650 2 transport pacjentów na terenie Wrocławia – zespół podstawowy „P” – z kierowcą i z ratownikiem medycznym lub pielęgniarką systemu 175 3 transport pacjentów na terenie Wrocławia – zespół specjalistyczny „S” – z kierowcą, z lekarzem systemu oraz pielęgniarka systemu lub ratownikiem medycznym 50 5 transport pacjentów poza Wrocław – zespół transportowy „T” – z kierowcą i sanitariuszem 500 km 6 transport pacjentów z ratownikiem medycznym poza Wrocław – zespół podstawowy „P” – z kierowcą i z ratownikiem medycznym lub pielęgniarką systemu 1000 km 7 transport pacjentów z lekarzem poza Wrocław – zespół specjalistyczny „S” – z kierowcą, z lekarzem systemu oraz pielęgniarką systemu lub ratownikiem medycznym 500 km Pakiet nr 2 Lp. Nazwa usługi Prognozowana wielkość w okresie 24 m-cy 1 transport krwi, środków krwiopochodnych i materiałów biologicznych na terenie Wrocławia 1425
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60100000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:  Zamawiający wymaga wpisu do odpowiedniego rejestru handlowego lub zawodowego oraz aktualnych zezwoleń do świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia tj. Wpis do rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą  Posiadania przez Wykonawcę zezwolenia Ministra Spraw Wewnętrznych na używanie pojazdów samochodowych, jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym w przypadku wykorzystania tych pojazdów w związku z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego, o którym mowa w art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1260.)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt. 2-3 składa: 1) pkt 1- informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sadowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy; Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) pkt 2-4 – dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, ze: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert. b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem składania ofert. 3) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 6 niniejszego rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności wymaganych w niniejszym Rozdziale oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 8. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Oświadczenia należy złożyć w oryginale. 9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną