Przetargi.pl
„Usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i terenie zewnętrznym w Nadleśnictwie Gdańsk w podziale na części”.

Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni ogłasza przetarg

  • Adres: 81-006 Gdynia, ul. Morska 200
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-12-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Gdańsk z siedzibą w Gdyni
    ul. Morska 200
    81-006 Gdynia, woj. pomorskie
    REGON: 190036803
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://nadlesnictwo.gdansk.lasy.gov.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i terenie zewnętrznym w Nadleśnictwie Gdańsk w podziale na części”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Część I - Usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynku siedziby Nadleśnictwa Gdańsk przy ul. Morskiej 200 w Gdyni.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załącznikach nr 10 dla części I, oraz projektowych postanowieniach umowy załącznik nr 9 do SWZ.3. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 90910000-9 - usługi sprzątania 90919200-4 - usługi sprzątania biur 4. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych tylko w zakresie części opisanych w niniejszej SWZ .Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub na więcej części zamówienia opisane w niniejszej SWZ. 5.Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) koordynatora usługi sprzątania dla danego obiektu osoby;2) osób wykonujących prace porządkowe.6. Szczegółowy sposób weryfikacji wymogu zatrudnienia uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ. 7. Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne przedłoży Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności ujęte w pkt. 5.10. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymienione czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy i/lub Podwykonawcy.8. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę i/lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonującychwskazane w pkt 5.10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.5.10. Szczegółowy sposób dotyczący podwykonawstwa uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.9. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.10. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.11. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem umowy w całym okresie obowiązywania umowy zasadach wskazanych w załącznik nr 9 do SWZ – wzór umowy.12. Zamawiający zapewnia wyposażenie w środki czystości do realizacji przedmiotu zamówienia oraz pomieszczenia do ich przechowywania. 13. Wykonawca zobowiązany jest posiadać własny sprzętem, który jest sprawny i odpowiedni do wykonania zamówienia min.:  wózki do mycia podłóg dwuwiaderkowe;  mopy do posadzek; mopy do parkietów; odkurzaczy, w tym odkurzacz z funkcja prania wykładzin dywanów; szczotki do zmiatania podłóg wraz z szufelką.14. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i ppoż zgodnie z obowiązującym prawem.15. Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć osoby skierowane do realizacji zamówienia w odzież roboczą.16. Wykonawca zobowiązany jest do segregacji śmieci zgodnie z pojemnikami do segregacji w które Zmawiający jest wyposażony na obiekcie objętym przedmiotem zamówienia. 17. Wykonawca zobowiązany jest aby osoby skierowane do realizacji zamówienia po zakończeniu prac porządkowych w budynku zobligowane są zamknięcia wszystkich okien i drzwi oraz przekazanie wszystkich kluczy osobie wyznaczonej przez Zamawiającego.18. Zamawiający wymaga aby osoby skierowane do realizacji zamówienia wpisały się na listę przyjść i wyjść, wpisując godzinę przyjścia i godzinę wyjścia. 19. W związku z art. 305 pkt 1 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu podobnych usług w zakresie do 50 % wartości zamówienia podstawowego, które są przedmiotem niniejszego postępowania i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Treść SWZ opisuje rodzaj usług jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do negocjacji, w szczególności ceny za powtórzone podobne usługi, będzie cena ofertowa Wykonawcy złożona w niniejszym postępowaniu. Warunki powtórzonego zamówienia będą takie same jak zapisane w niniejszej SWZ.20. Zamówienia, o których mowa w pkt 5.21. będą polegały na powtórzeniu usług zgodnych z usługami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia oraz usług podobnych do nich w aspekcie technologicznym ich wykonawstwa. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.22. objęte będą prace z zakresu usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i na terenie zewnętrznym obejmujące czynności wskazane w załączniku nr 11 i 12 do SWZ.22. Zakres usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt .nie przekroczy wartości 50 % wartości niniejszego zamówienia.23. Zamówienia, o których mowa w pkt 15.21. będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki. 24. Miejscem realizacji zamówień, o których mowa w pkt 15.21. będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Gdańsk. 25. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.26. Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).27. Zamawiający nie wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.28.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.29. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniemart. 261 Pzp.30.Zamawiający nie wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego.31. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.32. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, w związku z tym Zamawiającynie określa maksymalnej liczby Wykonawców.1. Część II – Usługa sprzątania i utrzymania czystości w budynku i przyległych obiektów oraz terenu zewnętrznego w Leśnym Ogrodzie Botanicznym „LOB” przy ul. Marszewska 5 w Gdyni. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załącznikach nr 11 dla części II, oraz projektowych postanowieniach umowy załącznik nr 9 do SWZ.Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 90910000-9 - usługi sprzątania 90919200-4 - usługi sprzątania biur Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych tylko w zakresie części opisanych w niniejszej SWZ .Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub na więcej części zamówienia opisane w niniejszej SWZ. Zamawiający na podstawie art. 95 ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043, 1495). Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:1) koordynatora usługi sprzątania dla danego obiektu osoby;2) osób wykonujących prace porządkowe.Szczegółowy sposób weryfikacji wymogu zatrudnienia uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ. Wykonawca w terminie 7 dni od daty podpisania umowy o zamówienie publiczne przedłoży Zamawiającemu oświadczenia Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności ujęte w pkt. 5.10. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że wymienione czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy i/lub Podwykonawcy.W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę i/lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonującychwskazane w pkt 5.10 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:a) żądania oświadczeń w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny;b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów;c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia.5.10. Szczegółowy sposób dotyczący podwykonawstwa uregulowany jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ.5.11. Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp.Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.Wykonawca zobowiązuje się do posiadania aktualnej i opłaconej polisy ubezpieczeniowej odpowiedzialności cywilnej w zakresie objętym przedmiotem umowy w całym okresie obowiązywania umowy zasadach wskazanych w załącznik nr 9 do SWZ – wzór umowy.Zamawiający zapewnia wyposażenie w środki czystości do realizacji przedmiotu zamówienia oraz pomieszczenia do ich przechowywania. Wykonawca zobowiązany jest posiadać własny sprzętem, który jest sprawny i odpowiedni do wykonania zamówienia min.:  wózki do mycia podłóg dwuwiaderkowe;  mopy do posadzek; mopy do parkietów; odkurzaczy, w tym odkurzacz z funkcja prania wykładzin dywanów; szczotki do zmiatania podłóg wraz z szufelką.Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów BHP i ppoż zgodnie z obowiązującym prawem.Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć osoby skierowane do realizacji zamówienia w odzież roboczą.Wykonawca zobowiązany jest do segregacji śmieci zgodnie z pojemnikami do segregacji w które Zmawiający jest wyposażony na obiekcie objętym przedmiotem zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest aby osoby skierowane do realizacji zamówienia po zakończeniu prac porządkowych w budynku zobligowane są zamknięcia wszystkich okien i drzwi oraz przekazanie wszystkich kluczy osobie wyznaczonej przez Zamawiającego.Zamawiający wymaga aby osoby skierowane do realizacji zamówienia wpisały się na listę przyjść i wyjść, wpisując godzinę przyjścia i godzinę wyjścia. W związku z art. 305 pkt 1 Pzp Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, polegających na powtórzeniu podobnych usług w zakresie do 50 % wartości zamówienia podstawowego, które są przedmiotem niniejszego postępowania i są zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego. Treść SWZ opisuje rodzaj usług jakie Zamawiający przewiduje do realizacji w ramach powtórzenia podobnych usług. Podstawą do negocjacji, w szczególności ceny za powtórzone podobne usługi, będzie cena ofertowa Wykonawcy złożona w niniejszym postępowaniu. Warunki powtórzonego zamówienia będą takie same jak zapisane w niniejszej SWZ.Zamówienia, o których mowa w pkt 5.21. będą polegały na powtórzeniu usług zgodnych z usługami stanowiącymi przedmiot niniejszego zamówienia oraz usług podobnych do nich w aspekcie technologicznym ich wykonawstwa. Zakresem rzeczowym usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.22. objęte będą prace z zakresu usługi sprzątania i utrzymania czystości w budynkach i na terenie zewnętrznym obejmujące czynności wskazane w załączniku nr 11 i 12 do SWZ.Zakres usług stanowiących przedmiot zamówień, o których mowa w pkt 15.21. nie przekroczy wartości 50 % wartości niniejszego zamówienia.Zamówienia, o których mowa w pkt 15.21. będą udzielane po przeprowadzeniu odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zamówienia z wolnej ręki. Miejscem realizacji zamówień, o których mowa w pkt 15.21. będzie obszar administracyjny Nadleśnictwa Gdańsk. Zamawiający nie przewiduje możliwości prowadzenia rozliczeń w walutach obcych.Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych polskich (PLN).Zamawiający nie wymaga odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniemart. 261 Pzp.Zamawiający nie wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego.Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, w związku z tym Zamawiający nie określa maksymalnej liczby Wykonawców.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego, mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale 12 SWZ oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu:13.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 14 SWZ.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie oświadczenia własnego, o którym mowa w rozdziale 14 SWZ.3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowejZamawiający nie stawia warunku w odniesieniu do sytuacji ekonomicznej lub finansowej.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli:a) Dla części IWykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje należycie, co najmniej dwie usługi polegające na świadczeniu usługi sprzątania pomieszczeń biurowych o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto, której zakres odpowiada przedmiotowi zamówienia.b) dla Części IIWykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych wykonuje należycie, co najmniej dwie usługi polegającą na świadczeniu usługi sprzątania pomieszczeń biurowych o wartości nie mniejszej niż 15 000,00 zł brutto, której zakres odpowiada przedmiotowi zamówienia.UWAGA!W przypadku gdy Wykonawca będzie składał ofertę na dwie części zamówienia wystarczy, iż Wykonawca wykaże spełnienie warunku udziału dla jednej części zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek ten, musi spełnić co najmniej jeden z Wykonawców.13.3. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia / nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach złożonych przez Wykonawców, o których mowa w rozdziale 14 SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-12-20

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach