Przetargi.pl
Usługi pralnicze wraz z dzierżawą bielizny

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 48-340 Głuchołazy, ul. M. C. Skłodowskiej 16
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4391326 , fax. 077 4391326
  • Data zamieszczenia: 2009-10-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Opieki Zdrowotnej
    ul. M. C. Skłodowskiej 16 16
    48-340 Głuchołazy, woj. opolskie
    tel. 077 4391326, fax. 077 4391326
    REGON: 00031766500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoz.glucholazy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi pralnicze wraz z dzierżawą bielizny
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa bielizny płaskiej pościelowej z kompleksowym serwisem oraz usługi pralnicze, które obejmować będą: a) bieliznę pościelową , b) bieliznę operacyjną, c) podkłady i ręczniki, d) materace, e) poduszki i koce, f) zasłony, firany, parawany, ręczniki, serwety, obrusy, szlafroki, g) odzież ochronną lekarską i pielęgniarską, ubrania lekarskie i kostiumy pielęgniarskie, h) odzież prywatna pacjentów oddziału opiekuńczo leczniczego ( swetry, sukienki, koszule, spodnie itp.) Szacunkowa ilość suchego prania wynosi około 100 000 kg w tym pranie SP ZOZ ZOZ stanowi 30%, pranie dzierżawa 70%.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 931000000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają wymagania na podstawie art. 22 ustawy Pzp, oraz nie podlegają wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy Pzp: 1) Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 2) Posiadanie niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowanie potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w tym: a) dysponowanie pralnią spełniającą wymogi Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 10 listopada 2006 r. ( Dz. U. Nr 213 poz. 1568), oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27.04.2000r. ( Dz. U. nr 40 z dnia 19.05.2000. poz. 469) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy w pralniach, musi posiadać pełną barierę higieniczną, oraz automatyczny system dozowania środków piorąco-dezynfekujących. Pralnia musi być wyposażona w pralnicę tunelową, celem zmniejszenia ryzyka zniszczenia bielizny w trakcie prania (tarcie) oraz wyładunku. Wykonawca musi udokumentować, że dysponuje pralnią w całym czasie realizacji umowy, tj, będzie w stanie zrealizować zamówienie zgodnie z SIWZ oraz ww. przepisami. W przypadku pralni dzierżawionej, wynajmowanej, będącej w użyczeniu itp., Wykonawca obowiązany jest podać w ofercie miejsce realizacji usługi oraz podstawę prawną do dysponowania pralnią wraz z czasookresem zawarcia umowy oraz podaniem strony, z którą Wykonawca zawarł umowę. Należy przedstawić opis maszyn i urządzeń, w niej się znajdujących, które będą potwierdzać wymogi niniejszego rozdziału. Dotyczy to również pralni będących własnością Wykonawcy ubiegającego się o zamówienia publiczne, z wyjątkiem części dotyczącej najmu, dzierżawy, (umowy użyczenia). Wykonawca winien udowodnić skuteczność i zgodność technologii prania i dezynfekcji stosowanej w pralni, w której Wykonawca będzie realizować zamówienie zgodnie z ww. przepisami oraz niniejszą SIWZ. W tym celu należy przedstawić opis technologii prania i dezynfekcji bielizny szpitalnej, w tym moduły prania i dezynfekcji bielizny. Celem potwierdzenia skuteczności dezynfekcji w procesie prania do oferty winno się dołączyć badania mikrobiologiczne wykonane w pralni Wykonawcy potwierdzone przez Stację Sanitarno Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji. Oferenci mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawniony podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. Zamawiający ponadto zastrzega sobie prawo wykonania własnych wymazów czystościowych (na etapie realizacji umowy), w chwili dostarczenia bielizny do magazynu Zamawiającego, w obecności pracownika Wykonawcy, b) asortyment nie nadający się do prania wodnego winien być czyszczony chemiczne, po oddzielnym zapakowaniu przez Zamawiającego i przekazaniu na osobnym kwicie Wykonawcy, c) Wykonawca winien posiadać urządzenie do obróbki fartuchów i ubrań operacyjnych w pozycji wiszącej - za pomocą gorącego powietrza, umożliwiające ich odpylenie i zapewniające automatyczne składanie, d) środki transportu przeznaczone do realizacji zamówienia muszą być dostosowane do przewozu bielizny szpitalnej, odpowiednio pozytywnie opiniowane przez Państwową Stację Sanitarno -Epidemiologiczną (wymaga się dysponowania min. 2 samochodami o ładowności min. 3,5 t.), e) wyładunek bielizny z samochodu do pralni oraz załadunek z pralni do samochodu winien odbywać się na wózkach jezdnych (wymaga się dysponowania min. 4 wózkami), Na pralni winno znajdować się automatyczne urządzenie do dezynfekcji pojemników i wózków. Celem potwierdzenia skuteczności procesu dezynfekcji wózków Wykonawca winien dołączyć badania mikrobiologiczne potwierdzone przez Stację Sanitarno - Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji. Oferenci mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawniony podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. Badania winny potwierdzać skuteczność funkcjonowania automatycznego urządzenia do dezynfekcji pojemników i wózków do transportu bielizny, f) usługi muszą być wykonywane zgodnie z wymogami obowiązującymi w służbie zdrowia ze szczególnym uwzględnieniem zaleceń dotyczących szpitali oraz wymogami niniejszej SIWZ; g) Wymagane jest stosowanie oddzielnych cykli prania bielizny pochodzących z oddziałów szpitalnych i sal operacyjnych, h) stosowanie środki dezynfekujące winny posiadając certyfikat zgodności (CE) i wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych na urzędowym formularzu określonym w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia na produkt przeznaczony do dezynfekcji bielizny operacyjnej i dopuszczone do obrotu zgodnie z Ustawą z dnia 13 września 2002r. o produktach biobójczych ( Dz. U. Nr 175 poz. 1433 z późn. zm.) dla pozostałych środków dezynfekcyjnych, i) wykonanie lub wykonywanie min. 2 zamówień w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie świadczenia usług pralniczych wraz z dzierżawą bielizny szpitalnej dla jednostek służby zdrowia odpowiadających wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, o wartości, co najmniej 200.000 PLN - każda i czasookresie wykonywania min. 12 miesięcy każda. Usługi pozostające w trakcie realizacji muszą zostać poświadczone w taki sposób, aby dokumenty poświadczały należyte wykonywanie tych usług w ciągłości, co najmniej 12 miesięcy każda, z zachowaniem wymogów, o których mowa w zdaniu pierwszym. Dokumenty winny w sposób niebudzący wątpliwości potwierdzać ww. wymogi. Do Wykonawcy należy wybór dokumentów poświadczających należyte wykonanie i/lub wykonywanie tych usług. 3) Znajdowanie się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. a) Posiadanie zdolności kredytowej lub środków finansowych w wysokości, co najmniej ? ceny oferty, b) Posiadanie ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o wartości min. wartości składanej oferty 4) Dzierżawiona bielizna stanowi własność Wykonawcy i winna spełniać minimalne wymogi: 1) pościel dzierżawiona musi posiadać gramaturę minimum 180 g/m2 temperatura prania od 45 do 950C i możliwość sterylizacji, 2) odzież chirurgiczna bawełniana niejałowa przeznaczona na sale operacyjne winna mieć gramaturę minimum 160 g/m2 3) winna być trwale oznakowana logo Wykonawcy, termicznie termopaczem lub poprzez tkany napis żakardowy; 5) Celem przeciwdziałania stanom zagrożenia epidemicznego wymaga się, aby bielizna czysta przywożona z pralni była poskładana i zapakowana asortymentowo w folie jednorazowego użytku, zgrzewane a odzież ochronna na wieszakach także w workach foliowych. 6) Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi spełnić wszystkie wymogi niniejszej SIWZ oraz ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. 2. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Pzp. 3. Ocena spełniania warunków określonych dla Wykonawców zostanie dokonana na podstawie analizy wymaganych w specyfikacji dokumentów i oświadczeń, przy zastosowaniu kryterium spełnia, nie spełnia. Oferta spełniająca warunki otrzyma ocenę spełnia, oferta nie spełniająca warunków otrzyma ocenę nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Każdy z Wykonawców przystępujący do przetargu zobowiązany jest złożyć: a/ wypełniony formularz ofertowo cenowy ( zał.1 do SIWZ), b/ szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - podpisany ( zał. 2do SIWZ), c/ pełnomocnictwo do podpisywania oferty - nie jest wymagane, jeżeli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub, jeżeli są wymienieni z imienia i nazwiska w odnośnym dokumencie rejestracyjnym, d/ Oświadczenie Wykonawcy w związku z art. 22 i 24 ustawy Pzp o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zał.3 do SIWZ), e/ Zaakceptowany wzór umowy przez osobę reprezentującą Wykonawcę. Dla przejrzystości dokumentu zaleca się wypełnienie we wzorze umowy miejsc wykropkowanych ( zał. nr 4 do SIWZ). f/ Aktualny odpis lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, g/ Aktualne zaświadczenie lub kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; h/ Opis podstawowych technologii, jakie Wykonawca będzie stosował do prania i czyszczenia bielizny szpitalnej, w tym moduły prania i dezynfekcji bielizny. i/ Wykaz wszystkich środków, jakich wykonawca zamierza używać do wykonania zamówienia. Zaświadczenie wystawione przez podmiot posiadający publiczne uprawnienia weryfikacyjne w rozumieniu ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 roku o systemie oceny zgodności (Dz. U Nr 166 poz. 1360 z, zm.), że środki odpowiadają określonym normom. Certyfikat zgodności (CE) na środki dezynfekcyjne do dezynfekcji bielizny pochodzącej z bloków operacyjnych i wpis do Rejestru Wyrobów Medycznych na te środki oraz minimum świadectwa rejestracji produktu biobójczego dla środków do dezynfekcji pozostałej bielizny. Pozytywną opinię Centrum Zdrowia Dziecka lub innej równoważnej instytucji dla środków do prania bielizny noworodkowej, niemowlęcej i dziecięcej. Karty charakterystyk wszystkich środków jakie będą użyte do realizacji zamówienia. j/ Opinia sanitarna wydana przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego dotycząca środków transportu, k/ Opinia sanitarna wydana przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w oparciu o przeprowadzone kontrole, potwierdzająca spełnienie wymogów Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 r. (Dz. U. Nr 213, poz. 1568) dot. pralni, w której będzie realizowane zamówienie. l/ Minimum 2 badania mikrobiologiczne celem potwierdzenia skuteczności procesu dezynfekcji wózków do transportu bielizny, potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno -Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisanego na jego listę laboratoriów badawczych. Oferenci mający siedzibę poza terenem Polski muszą dołączyć badania innego uprawniony podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. m/ Badania mikrobiologiczne wykonane w pralni Wykonawcy celem potwierdzenia skuteczności dezynfekcji w procesie prania - minimum 4 badania potwierdzone przez właściwą Stację Sanitarno -Epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium przez Polskie Centrum Akredytacji i wpisanego na jego listę laboratoriów badawczych. Oferenci mający siedzibę poza terenem polski muszą dołączyć badania innego uprawniony podmiotu, stosownego dla kraju, w którym ma siedzibę Wykonawca. n/ Dokument potwierdzający gramaturę tkaniny, temperaturę prania oraz możliwość przeprowadzania procesu sterylizacji, bielizny dzierżawionej od Wykonawcy. p/ Wykaz sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia jakim dysponuje Wykonawca (załącznik nr 5) 2. Dokumenty napisane w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, sporządzone i podpisane przez Wykonawcę. 3. W przypadku składania ofert przez Wykonawców występujących wspólnie ww. dokumenty muszą być złożone przez każdego Wykonawcę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zoz.glucholazy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach