Przetargi.pl
usługi pralnicze-A.ZP-271-20/12

Samodzielny Publiczny Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc im. dr O. Sokołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 34-500 Zakopane, ul. Gładkie 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 018 2015045 , fax. 018 2014632
  • Data zamieszczenia: 2012-11-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Szpital Specjalistyczny Chorób Płuc im. dr O. Sokołowskiego
    ul. Gładkie 1 1
    34-500 Zakopane, woj. małopolskie
    tel. 018 2015045, fax. 018 2014632
    REGON: 00029517100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalsokolowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługi pralnicze-A.ZP-271-20/12
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywne świadczenie usług pralniczych dla potrzeb Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Chorób Płuc w Zakopanem. Zakres usługi obejmuje: - odbiór brudnej bielizny (bielizna pościelowa z oddziałów, koce, poduszki, ręczniki, ścierki, bielizna operacyjna, serwety, kompresy), odzieży szpitalnej (odzież operacyjna, fartuchy, mundurki lekarskie i pielęgniarskie, pidżamy itp.) odzieży roboczej personelu technicznego, zwane dalej bielizną z siedziby Zamawiającego własnym transportem, - pranie bielizny z dezynfekcją chemiczno-termiczną, - naprawa rzeczy uszkodzonych tzn. przeszycie na maszynie szwem ciągłym, naprawienie szwów bocznych, zszycie rozdartych części bielizny, wszycie suwaka, gumki, uzupełnienie troków, guzików itp. Koszty potrzebnych/ użytych materiałów ponosi Wykonawca, - prasowanie i maglowanie bielizny, - pakowanie czystej bielizny, - oznakowanie przekazywanie do prania bielizny w sposób odpowiedni dla Zamawiającego - dowóz czystej bielizny do siedziby zamawiającego własnym transportem 2. Przewidywana ilość bielizny do prania wyniesie w skali miesiąca ok. 2.804 kg co daje ok. 67 284 kg w skali całej umowy. Zamawiający zastrzega, że przewidywana ilość prania służy do obliczenia wartości zamówienia. Faktyczny zakres usługi uzależniony będzie od potrzeb Zamawiającego (związanych z ilością hospitalizowanych pacjentów, zatrudnionego personelu), dlatego w czasie realizacji umowy może ulec zmianie (zmniejszeniu). Jednakże zmniejszenie zakresu usługi nie przekroczy 20% całości zamówienia. Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu nie zrealizowania umowy w całości. 3. Proces prania winien odbywać się zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ze szczególnym uwzględnieniem wymagań i zaleceń obowiązujących w jednostkach służby zdrowia, a określonych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą ( Dz. U. z 2012, poz. 739) oraz wszystkimi innymi wymaganiami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 4. Ogólne zasady świadczenia przedmiotowej usługi. 4.1. Odbiór i transport brudnej bielizny szpitalnej: a) Odbiór brudnej bielizny od poniedziałku do soboty w godz. 8.00 - 10.00. b) Magazyn brudnej bielizny znajduje się w suterenach szpitala. Bielizna zabrudzona materiałem biologicznym zapakowana jest w worki koloru czerwonego, przy czym bielizna skażona zapakowana jest w dodatkowy worek i opisana hasłem skażone. Pozostała bielizna pakowana jest w worki koloru niebieskiego. Wszystkie worki są szczelnie zamknięte. c) Każdorazowe przekazanie brudnej bielizny musi być potwierdzone pisemnie przez upoważnionych przedstawicieli stron na dowodzie/druku przekazania zawierającym specyfikację asortymentowo - ilościową. d) Maksymalny czas prania bielizny - 24 h od momentu odbioru bielizny od Zamawiającego do momentu przekazania czystej bielizny do Zamawiającego. e) W razie braku czystej bielizny w Szpitalu, w sytuacjach awaryjnych, Wykonawca może być poproszony telefonicznie o wcześniejszy zwrot upranego asortymentu. f) W okresie kumulacji dni wolnych, w dniu poprzedzającym święto, dodatkowy odbiór brudnej i dostawa czystej bielizny. g) Transport bielizny brudnej i czystej winien odbywać się oddzielnymi środkami transportu lub takimi, które posiadają szczelną i podzielną komorę załadunkową, zabezpieczającą przed kontaktem bielizny brudnej i czystej. Jeżeli środek transportu nie posiada szczelnej podzielnej komory, to najpierw powinna być dowożona czysta bielizna, następnie zabierana brudna (komora ładunkowa samochodu musi być dezynfekowana pomiędzy ładunkami brudnym a czystym). h) Wykonawca odpowiada za przejęty ładunek brudnej bielizny szpitalnej z chwilą jego pobrania i załadunku. i) Wykonawca jest zobowiązany zabezpieczyć ładunek brudnej bielizny szpitalnej przed uszkodzeniem, dostępem osób trzecich, wpływem czynników zewnętrznych oraz wpływem ładunku na otoczenie. 4.2. Pranie brudnej bielizny: a) Wymagane jest stosowanie oddzielnych cykli prania bielizny z oddziałów szpitala, bloku operacyjnego oraz bielizny skażonej, która jest dodatkowo oznakowana przez Zamawiającego. b) Wykonawca gwarantuje nie mieszanie bielizny szpitalnej z bielizną z innych placówek. c) Pranie bielizny powinno odbywać się według procedur dostosowanych do stanu zabrudzenia i gwarantujących wysoką jakość wypranej odzieży (zarówno pod względem bakteriologicznym i higienicznym). d) Do prania winny być używane środki piorące, wybielające i dezynfekujące dopuszczone do obrotu i użytkowania posiadające atesty PZH lub inne dokumenty odpowiednio potwierdzające dopuszczenie do obrotu i użytkowania, przeznaczone do stosowania w zakładach opieki zdrowotnej, zgodnie z obowiązującymi przepisami w szczególności: przepisami ustawy z dnia 13 września 2002r. o produktach biobójczych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 252 z późn. zm.), ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach ich mieszaninach (Dz.U. Nr 63, poz. 322 ze zm ), ustawy z dnia ustawie z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych ( Dz. U. Nr 107, poz. 679 ze zm.) e) Zastosowane przez Wykonawcę metody prania, suszenia, maglowania i prasowania muszą być dostosowane do odebranego asortymentu oraz nie mogą powodować zmian struktury, koloru i kształtu tego asortymentu. f) Maszyny i urządzenia używane w procesie prania muszą być w dobrym stanie technicznym oraz muszą odpowiadać normie CE w zakresie bezpieczeństwa (jeśli nie posiadają znaku CE, to powinny być dostosowane do obowiązujących przepisów). g) Maglowanie lub prasowanie bielizny należy prowadzić w sposób ograniczający jej kontakt z innymi powierzchniami i czynnikami, które mogłyby spowodować jej zakażenie lub zabrudzenie. h) Wykonawca powinien oddzielić rzeczy uszkodzone i naprawić je tzn. przeszyć na maszynie szwem ciągłym, naprawić szwy boczne, zszyć rozdarte części bielizny, wszyć suwak, gumki uzupełnić troki, guziki itp. ponosząc koszty potrzebnych/ użytych materiałów. i) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za rzeczy uszkodzone w czasie prania, maglowania i prasowania, jak również w czasie transportu. Jeśli uszkodzenie ze względów funkcjonalnych i/lub estetycznych nie pozwala na dalsze użytkowanie bielizny, Wykonawca ponosi koszty związane z jej odkupieniem. 4.3. Dostawa i transport czystej bielizny: a) Dostawy czystej bielizny od poniedziałku do soboty w godz. 8.00 - 10.00; b) Magazyn czystej bielizny znajduje się w suterenach szpitala. c) Czysta bielizna powinna być szczelnie zapakowana w worki foliowe, a w czasie transportu w dodatkowy worek tak aby zabezpieczyć bieliznę przed zabrudzeniem. d) Fartuchy i mundurki personelu, z wyjątkiem odzieży operacyjnej, powinny być prasowane i dostarczane w stanie powieszonym i zafoliowane. e) Czysta bielizna będzie dostarczana posegregowana asortymentowo w opakowaniach zabezpieczających przed wtórnym zabrudzeniem (zakażeniem), umożliwiających odbiór rodzajowo-asortymentowy bez konieczności otwierania opakowania. f) Każdorazowe przekazanie czystej bielizny musi być potwierdzone pisemnie przez upoważnionych przedstawicieli stron na dowodzie druku przekazania zawierającym specyfikację asortymentowo - ilościową. 4.4. Pozostałe warunki: a) Bielizna szpitalna jest odbierana w rozliczeniu sztukowym i oddawana Szpitalowi w tym samym systemie, natomiast rozliczenie finansowe za bieliznę następuje w przeliczeniu na kilogramy. Przewidywana ilość prania to 2850kg na miesiąc. b) Organizacja transportu, załadunku i rozładunku bielizny szpitalnej ma gwarantować nie krzyżowanie się dróg czystych i brudnych oraz wykluczać kontakt czystej bielizny z brudną. c) Pralnia, w której wykonywane będą usługi musi posiadać zezwolenie właściwego organu sanitarno-epidemiologicznego na pranie bielizny szpitalnej i spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą ( Dz. U. z 2012, poz. 739) d) Wykonawca ponosi koszty związane z: transportem (w tym zabezpieczenia bielizny na czas transportu - worki, folia), naprawą uszkodzonej bielizny, odkupieniem rzeczy zgubionych, zniszczonych oraz dostarczeniem druków wymaganych do rozliczenia ze Szpitalem, o których mowa w pkt 4.1 lit b) i pkt 4.3. lit. e). e) Wykonawca jest odpowiedzialny za gospodarkę odpadami powstałymi w wyniku realizowania przedmiotu zamówienia. 4.5. Ocena stanu higienicznego: a) Wykonawca zobowiązany jest do okresowego wykonywania badań mikrobiologicznych w pralni potwierdzających skuteczność dezynfekcji (strefa brudna, czysta, z magla, urządzenia do prasowania, regałów do czystej bielizny, rąk personelu -dwóch pracowników, komory ładunkowej samochodu transportowego).Wykonywanych przez stację sanitarno - epidemiologiczną lub akredytowane laboratorium mikrobiologiczne. Wyniki badań mikrobiologicznych Wykonawca dostarczy Zamawiającemu przynajmniej raz na kwartał. b) Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć kopię dokumentacji z kontroli przeprowadzonych przez właściwą stację sanitarno-epidemiologiczną raz na pół roku, jeżeli taka kontrola odbyła się. c) Wykonawca zobowiązany jest na bieżąco dbać o właściwy stan sanitarno-epidemiologiczny pomieszczeń pralni, otoczenia oraz środków transportu stosując odpowiednie procedury, które udostępni Zamawiającemu, niezwłocznie po zawarciu umowy. d) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania audytów i kontroli jakości usługi u Wykonawcy. 8. Zamawiający informuje, że ilekroć przedmiot zamówienia opisany jest przez wskazanie znaku towarowego, patentu lub pochodzenia dopuszcza się rozwiązania równoważne tzn. posiadające cechy, parametry, nie gorsze niż opisane w przedmiocie zamówienia. Wykazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983100009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 4 500,00 zł (słownie: cztery tysiące pięćset złotych) 2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 2.1. pieniądzu; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 lit. b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wadium przetargowe w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego w PKO BANK POLSKI S.A. nr 24 1020 3453 0000 8802 0141 8961. Wadium winno znajdować się na koncie zamawiającego najpóźniej w terminie składania ofert tj. 29.11.2012 r. godz. 9.00. Kopię przelewu należy włożyć do oferty. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w postaci oryginału , najpóźniej w terminie składania ofert tj. 29.11.2012 r. godz. 9.00 w siedzibie zamawiającego w Sekretariacie (pok. nr 03 niski parter budynku). UWAGA! Nie wolno oryginałów tych dokumentów wkładać do oferty. Kserokopia dokumentu potwierdzona za zgodność z oryginałem powinna być dołączona do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.szpitalsokolowski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach