Przetargi.pl
Usługi portierskie, ochrony osób i mienia oraz monitoring systemu alarmowego w obiekcie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pile przy ul. Spacerowej 23.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 64920 Piła, ul. Kwiatowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 672 104 311 , fax. 672 122 131
  • Data zamieszczenia: 2017-11-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Kwiatowa 5
    64920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 672 104 311, fax. 672 122 131
    REGON: 461131500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.biuletyn.abip.pl/mopspila

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi portierskie, ochrony osób i mienia oraz monitoring systemu alarmowego w obiekcie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pile przy ul. Spacerowej 23.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są usługi portierskie, ochrony osób i mienia oraz monitoring systemu alarmowego w obiekcie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej znajdującego się w Pile przy ul. Spacerowej 23. Ochrona osób i mienia polegać będzie m. in. na: • natychmiastowym reagowaniu na wszelkie (również telefoniczne) zgłoszenia zagrożenia osób lub obiektu • zapewnieniu bezpieczeństwa pracownikom, mieszkańcom i interesantom znajdującym się w budynku • ochronie obiektu przed napadem, włamaniem i kradzieżą, zniszczeniem itp. • obsługiwanie systemów zabezpieczeń technicznych budynków (instalacji sygnalizacji pożaru, włamania, monitoringu, itp.). Do głównych obowiązków portiera i pracownika ochrony należy: • posiadanie wiedzy na temat działalności prowadzonej w dozorowanym budynku oraz znajomość regulaminu Ośrodka Wsparcia, • znajomość topografii budynku: rozkładu pomieszczeń, dróg ewakuacyjnych. • posiadanie wiedzy na temat rozmieszczenia i obsługi wyłączników energii elektrycznej, zaworów wodnych, wyłączników systemów antywłamaniowych i przeciwpożarowych, • obsługa centralki telefonicznej, • pokierowanie intersantów do właściwej osoby i miejsca załatwienia sprawy, • przechowywanie, wydawanie i przyjmowanie kluczy oraz ich ochrona przed dostępem osób nieuprawnionych, • kontrola stanu ilościowego kluczy po zakończeniu pracy przez pracowników zamawiającego oraz pracowników firmy sprzątającej, • prowadzenie ewidencji wejść i wyjść (gości i mieszkańców Ośrodka Wsparcia), • egzekwowanie zapisów regulaminu Ośrodka Wsparcia w zakresie odwiedzin, • kontrolowanie osób wchodzących do budynku i wychodzących z niego, niewpuszczanie do budynku osób zachowujących się agresywnie, czy będących pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających, • otwieranie i zamykanie drzwi wejściowych do budynku na podstawie ustaleń przekazanych przez zamawiającego, • obsługiwanie domofonu, • w przypadku wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa dla budynku, osób i mienia natychmiastowe powiadomienie osoby upoważnionej zamawiającego oraz (jeśli to konieczne) odpowiednich służb publicznych (pogotowia ratunkowego, wodociągowego, energetycznego i ciepłowniczego oraz policji, straży miejskiej itp.), • kontrola pracy systemu ppoż., a w przypadku zagrożenia podejmowanie czynności zgodnie z instrukcją znajdującą się w portierni, • obsługiwanie systemów alarmowych znajdujących się na terenie budynku, • dokonywanie kontrolnych obchodów obiektu (w godzinach nocnych), • kontrolowanie zamknięcia okien i drzwi oraz oświetlenia, • odnotowywanie uwag stwierdzonych w trakcie pełnienia służby w książce raportów znajdującej się w portierni, • odnotowywanie faktu pobytu w obiekcie pracowników firm zewnętrznych wykonujących prace na rzecz MOPS, • bezzwłoczne użyczenie defibrylatora wraz z apteczką w przypadku zgłoszenia nagłego zagrożenia życia, • odnotowywanie zakończenia i przejęcia dyżurów potwierdzone podpisami zdającego i przyjmującego służbę, • posiadanie łączności bezprzewodowej z centralą/pracodawcą (posiadanie telefonu służbowego), • posiadanie jednolitego umundurowania, • posiadanie imiennych identyfikatorów, • cechowanie się wysoką kulturą osobistą, komunikatywnością. Portier i pracownik ochrony mają prawo do: • ustalenia celu wizyty osób wchodzących do obiektu, • sprawdzenia osób wchodzących do obiektu, • kontroli alkomatem mieszkańców Ośrodka Wsparcia. Wymagania dotyczące zatrudnienia pracowników: 1) Zamawiający, na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.) co najmniej 4 pracowników w łącznym wymiarze 4 pełnych etatów: • pracownik (portier) na zmianie od 7.00 do 19.00 od poniedziałku do piątku, • pracownik ochrony z uprawnieniami, tj. wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, na zmianie od 19.00 do 7.00 od poniedziałku do piątku i całodobowo w sobotę, niedzielę i święta, • zatrudnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę od 4 do maksymalnie 6 pracowników na okres realizacji zamówienia (ograniczenie liczby pracowników podyktowane jest charakterem wykonywanej usługi - m.in. dostępem do infrastruktury teletechnicznej oraz danych osobowych). 2) Zamawiający określił wymóg zatrudnienia 4 pracowników na podstawie umowy o pracę jednak zapis ten nie wyklucza zatrudnienia dodatkowych pracowników - poza ww. etatami - na podstawie umów cywilnoprawnych, jednakże tylko jako uzupełnienie zatrudnienia w zakresie realizacji zamówienia, na czas urlopów czy zwolnień chorobowych oraz w sytuacjach awaryjnych (absencje). 3) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) sposób dokumentowania zatrudnienia osób: - wykonawca w terminie do dnia 15 następnego miesiąca, zobowiązany będzie do składania zamawiającemu wraz z fakturą oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w związku z realizacją zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do umowy. Oświadczenie będzie składane po raz pierwszy przed rozpoczęciem realizacji usług, - na żądanie zamawiającego wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia: • kopii umów o pracę zawierających imię i nazwisko osób, które świadczyć będą czynności na rzecz zamawiającego, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz wymiar etatu, • dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę, które będzie mogło przyjąć postać zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub zanonimizowanych, z wyjątkiem imienia i nazwiska, dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, - wykonawca zobowiązany jest informować zamawiającego pisemnie o każdej zmianie pracownika, b) sankcje z tytułu niespełnienia wymagań w zakresie zatrudnienia: - w przypadku nieprzedstawienia dokumentów, o których mowa w pkt a) w wymaganych terminach, wykonawca za każdy taki przypadek zapłaci zamawiajacemu karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia z danego miesiąca, w którym dane zdarzenie wystąpiło. Dodatkowo zamawiający wyznaczy wykonawcy termin na usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości, a po jego bezskutecznym upływie może odstąpić od umowy, zachowując roszczenie o zapłatę kar umownych. Ważne informacje o chronionym obiekcie znajdującym się w Pile przy ul. Spacerowej 23 oraz o prowadzonej w nim działalności: a) całkowita powierzchnia działki – 1110 m2 b) teren wokół budynku nie jest ogrodzony c) powierzchnia budynku z podziałem na piętra: • piwnica – pomieszczenia gospodarcze dla konserwatorów i sprzątaczek, przechowalnia rzeczy i sprzętów gospodarczych, liczniki i główne zawory oraz pomieszczenie węzła cieplnego wraz z korytarzem od strony klatki ewakuacyjnej: 288 m2 • parter – wiatrołap, pomieszczenie techniczne, hol z portiernią: 69 m2 (na parterze budynku mieści się również przedszkole publiczne, które jest oddzielną jednostką i nie wchodzi w zakres przedmiotu zamówienia) • I piętro – Centrum Aktywizacji Osób Starszych i Niepełnosprawnych czynne od 7.30 do 19.00: 465 m2 • II piętro – pokoje mieszkalne Ośrodka Wsparcia, w których może mieszkać maksymalnie 21 osób: 493 m2 • III piętro – pomieszczenia biurowe pracowników zamawiającego czynne od 7.30 do 19.00 oraz sala konferencyjna otwierana w miarę potrzeb: 505 m2 • IV piętro – pomieszczenia biurowe pracowników zamawiającego i pokoje mieszkalne Ośrodka Wsparcia, w których może mieszkać maks. 15 osób: 454 m2 d) budynek objęty jest systemem monitoringu wizyjnego rejestrującego zapis z kamer umieszczonych w newralgicznych dla pracy budynku obszarach e) budynek jest wyposażony w system alarmowy i ppoż. f) w budynku znajduje się winda, kodowana w ten sposób, że po godzinach pracy pracowników zamawiającego nie zatrzymuje się na I i III piętrze Każdy z wykonawców może dokonać wizji lokalnej w celu sprawdzenia warunków związanych z wykonaniem usługi będącej przedmiotem zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79710000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Posiadanie aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: - Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę. Pełnomocnictwo winno być złożone albo w formie oryginału, albo w formie kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem. - Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa: 1) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, b) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się takich zaświadczeń, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawione nie wcześniej niż w terminach określonym w pkt 1 i pkt 2).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach