Przetargi.pl
Usługi polegające na powtórzeniu podobnych usług jak w zamówieniu pn.: „Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2020 r. Część I” - odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krościenko Wyżne i transporcie tych odpadów do Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie.

Gmina Krościenko Wyżne ogłasza przetarg

  • Adres: 38-422 Krościenko Wyżne, ul. Południowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 13 43 151 90 , fax. 13 43 168 60
  • Data zamieszczenia: 2021-01-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krościenko Wyżne
    ul. Południowa 9
    38-422 Krościenko Wyżne, woj. podkarpackie
    tel. 13 43 151 90, fax. 13 43 168 60
    REGON: 37024378200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.kroscienkowyzne.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi polegające na powtórzeniu podobnych usług jak w zamówieniu pn.: „Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2020 r. Część I” - odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krościenko Wyżne i transporcie tych odpadów do Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Określenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 90500000–2 Usługi związane z odpadami 90511000–2 Usługi wywozu odpadów 90512000–9 Usługi transportu odpadów 90513100-7 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych 90533000–2 Usługi gospodarki odpadami 2. Przedmiot zamówienia: Przedmiot zamówienia na usługi polegające na powtórzeniu podobnych usług jak w zamówieniu pn.: „Odbiór odpadów komunalnych z terenu Gminy Krościenko Wyżne w 2020 r. Część I” - odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krościenko Wyżne i transporcie tych odpadów do Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje odbiór niżej wymienionych odpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Krościenko Wyżne i transport tych odpadów do Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych w Krośnie (zwaną dalej Instalacją): 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne; 2) bioodpady stanowiące odpady komunalne. Zamawiający informuje, że ma zawarte porozumienie międzygminne z Gminą Miasto Krosno dotyczące zagospodarowania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych oraz bioodpadów stanowiących odpady komunalne z terenu Gminy Krościenko Wyżne w Instalacji. W związku z §3 pkt. 1 ww. porozumienia Zamawiający informuje o wymogu dotyczącym przekazywania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i bioodpadów stanowiących odpady komunalne z terenu Gminy Krościenko Wyżne do Instalacji. W przypadku wystąpienia awarii instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych wskazanej wyżej przez Zamawiającego Wykonawca winien przekazywać odpady do innej instalacji komunalnej wykazanej na liście prowadzonej przez marszałka województwa na podstawie art. 35b ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.). W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 4. Szacunkowa ilość odpadów komunalnych, którą Zamawiający przewiduje do odebrania od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu Gminy Krościenko Wyżne 1) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych w ilości 35,00 Mg, 2) bioodpady stanowiące odpady komunalne w ilości 20,00 Mg, Wg danych wynikających ze złożonych deklaracji: 1) liczba osób zamieszkałych w Gminie Krościenko Wyżne wynosi: 4 558, 2) liczba punktów adresowych z zadeklarowaną selektywną zbiórką odpadów wynosi 1476 w tym:  zamieszkałych przez 1-2 osoby: 640  zamieszkałych przez 3-4 osoby: 538  zamieszkałych przez 5 i więcej osób: 298 Podane powyżej dane liczbowe służą jedynie do wyznaczenia ceny oferty. Mogą one ulec zmianie na etapie realizacji zamówienia. Zamawiający nie zapewnia realizacji zamówienia w podanej ilości odpadów. Wykonawca odbierający odpady komunalne jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności: 1) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.), ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2010); 2) Uchwały NR XI/72/2019 Rady Gminy Krościenko Wyżne z dnia 25 października 2019 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz 3) Uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krościenko Wyżne obowiązującej w 2020 r. 5. Odbiór odpadów będzie odbywał się w następujący sposób: 1) odpadów pozostałych (zmieszanych) w workach koloru czarnego; 2) bioodpadów stanowiących odpady komunalne w workach koloru brązowego oznaczonych napisem „BIO”, 6. Terminy i częstotliwość odbioru odpadów komunalnych: 1) Przewidywana częstotliwość odbioru odpadów: a) odpadów pozostałych (zmieszanych) zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych b) bioodpadów stanowiących odpady komunalne zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów komunalnych 2) Odbiór odpadów komunalnych objętych przedmiotem zamówienia nastąpi najpóźniej do godz. 17.00 w dniu odbioru. 3) Wykaz i przebieg dróg stanowiących trasy przejazdu pojazdów odbierających odpady komunalne na terenie Gminy Krościenko Wyżne przedstawia załącznik do wniosku. 7. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia 1) Wykonawca wyposaży pojazdy odbierające odpady w przenośne czytniki kodów kreskowych EAN-13, aby umożliwić rejestrację w sposób elektroniczny ilości odbieranych odpadów w workach z podziałem na poszczególne frakcje odpadów z danej nieruchomości, 2) Wykonawca podczas zbiórki odpadów będzie prowadził elektroniczny odczyt kodów kreskowych umieszczanych przez właścicieli nieruchomości na workach. Wykonawca ma obowiązek przekazywać raporty miesięczne Zamawiającemu w formie elektronicznej w postaci pliku tekstowego w formacie txt na nośniku CD lub DVD. 3) Raport powinien zawierać następujące dane: kod kreskowy gospodarstwa domowego, liczbę odebranych worków z podziałem na frakcje odpadów, datę i godzinę odczytu kodu kreskowego. 4) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wglądu do tachografów z samochodów odbierających odpady oraz do systemu GPS rejestrującego trasy przejazdu samochodów odpierających odpady w momencie kontroli wykonywania zadania. 5) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do parametrów ulic tj. ich szerokości oraz rodzaju nawierzchni. Na wąskich uliczkach do 2,4 m szerokości należy stosować małe samochody (do 3,5 Mg). 6) Przekazanie odpadów będzie następować, po uprzednim zważeniu ich na legalizowanej wadze do tego przeznaczonej. Wykonawca jest zobowiązany przedkładać Zamawiającemu w terminach sprawozdawczych miesięczne zestawienie zbiorcze kwitów wagowych wygenerowanych z Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami dla ww. odpadów potwierdzających ich dostarczenie do instalacji. 7) Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą przedmiotem zamówienia. 8) Do 10 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni Wykonawca sporządzi i dostarczy Zamawiającemu miesięczne zestawienie zbiorcze kwitów wagowych i kart przekazania odpadów komunalnych wygenerowanych z Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami dla ww. odpadów potwierdzających ich dostarczenie do instalacji – oddzielnie dla każdego rodzaju odpadów – w celu potwierdzenia wykonania usługi. 9) Wykonawca będzie sporządzał i przekazywał Zamawiającemu sprawozdanie roczne zgodne z Rozdziałem 4b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010). 10) Wykonawca zobowiązany jest utrzymywać czystość i porządek w miejscach ustawienia pojemników oraz miejscach gromadzenia odpadów w momencie odbioru odpadów. 11) Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonywać zgodnie z przepisami prawa ochrony środowiska oraz przepisami sanitarnymi. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów podczas ich załadunku, transportu, przeładunku, a także magazynowania. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. 12) Wykonawca odpowiada za ewentualne szkody spowodowane podczas wykonywania usługi. 13) Wszystkie odebrane rodzaje odpadów należy ważyć na wadze legalizowanej do tego przeznaczonej posiadającej aktualny dokument legalizacji. 14) Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania czystości urządzeń i pojazdów, którymi będzie odbierał i transportował odpady w celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług. 15) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi, przepisami BHP, oraz zapisami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i postanowieniami umowy. 16) Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania stałości cen przez okres obowiązywania umowy. Cena może ulec zmianie jedynie w przypadku zmiany ustawowej wysokości stawki podatku VAT od towarów i usług. 17) Zamawiający zastrzega sobie, że podane w SIWZ ilości wytwarzanych odpadów mogą ulegać zmianie i nie należy ich traktować jako wartość stałą. Zostały podane jedynie w celu sporządzenia oferty, jako ilości szacunkowe. 18) Wykonawca zapewni kontakt telefoniczny z Zamawiającym co najmniej w godzinach 7.00 – 17.00 celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów. 8. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów pozostałych (zmieszanych) i selektywnych będących przedmiotem zamówienia. 1) Wykonawca jest obowiązany do spełnienia wymagań określonych w przepisach ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010), w tym zgodnie z art. 9d ust. 1: a) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego; b) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; c) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości; d) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej. oraz określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122). 2) Wykonawca, zgodnie z art. 9e ust 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010) jest obowiązany do: a) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zebranych odpadów komunalnych bezpośrednio lub za pośrednictwem innego zbierającego odpady do instalacji odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019 r., poz. 701 z późn. zm.); b) przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości odpadów pozostałych (zmieszanych) bezpośrednio do instalacji komunalnej. 3) Wykonawca w związku z art. 6ka ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010) winien podczas dokonywania odbioru odpadów zbieranych w sposób selektywny zwracać uwagę, czy w workach znajdują się frakcje odpadów, do jakich gromadzenia jest przeznaczony worek. W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca przyjmuje je jako niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych i powiadamia o tym Zamawiającego przedkładając stosowną dokumentację zawierającą w szczególności: szczegółowy opis stwierdzonych nieprawidłowości w zakresie selektywnego zbierania odpadów, datę zdarzenia, numer kartoteki i dokumentację fotograficzną. Wykonawca ponadto zobowiązany jest powiadomić właściciela nieruchomości o stwierdzonych nieprawidłowościach, o których mowa powyżej. 4) Wykonawca podczas realizacji zamówienia zapewni osiągniecie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania zgodnie z art. 3b i art. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019 r., poz. 2010), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 grudnia 2016 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2016 r. póz. 2167), rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 grudnia 2017 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji (Dz. U. z 2017 r. póz. 2412), uchwałą Nr XXXI/552/17 Sejmiku Województwa Podkarpackiego z dnia 5 stycznia 2017 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Podkarpackiego 2022 (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego 2017 r. póz. 222 z późn. zm.). W przypadku nieosiągnięcia poziomów o których mowa powyżej, wykonawca zwróci zamawiającemu kary nałożone za nieosiągnięcie tych poziomów III.2. Informacje dodatkowe dotyczące zamówienia 1. Wymogi dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia 1) Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy oraz art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) kierowanie pojazdami przeznaczonymi do odbioru odpadów, b) obsługa załadunku odpadów do pojazdów, c) sprawowanie nadzoru nad realizacją przedmiotu umowy, d) sprawozdawczość i raportowanie. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących opisane w pkt. 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) Wykonawca jest zobowiązany umożliwić Zamawiającemu przeprowadzenie takiej kontroli, w tym udzielić niezbędnych wyjaśnień, informacji oraz przedstawić dokumenty pozwalające na sprawdzenie realizacji przez wykonawcę obowiązków opisanych w pkt. 1. 4) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca przedłoży Zamawiającemu, wskazane przez Zamawiającego, a wymienione poniżej dowody – w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 5) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kar umownych w wysokości określonej w umowie. 6) Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 1 czynności. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach