Przetargi.pl
Usługi pocztowe świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym (do każdego miejsca w kraju i za granicą) przez Wykonawcę na potrzeby Prokuratury Okręgowej w Toruniu i podległych jej prokuratur rejonowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze powyżej 50g oraz ich ewentualnych zwrotów po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia.

Prokuratura Okręgowa w Toruniu ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Grudziądzka 45
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 6117700 , fax. 056 6238092
  • Data zamieszczenia: 2012-11-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prokuratura Okręgowa w Toruniu
    ul. Grudziądzka 45 45
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 6117700, fax. 056 6238092
    REGON: 00056979200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.torun.po.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi pocztowe świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym (do każdego miejsca w kraju i za granicą) przez Wykonawcę na potrzeby Prokuratury Okręgowej w Toruniu i podległych jej prokuratur rejonowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze powyżej 50g oraz ich ewentualnych zwrotów po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi pocztowe świadczone w obrocie krajowym i zagranicznym (do każdego miejsca w kraju i za granicą) przez Wykonawcę na potrzeby Prokuratury Okręgowej w Toruniu i podległych jej prokuratur rejonowych w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze powyżej 50g oraz ich ewentualnych zwrotów po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia, zgodnie z przepisami: a) ustawy z dnia 12.06.2003r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008r. Nr 189, poz. 1159 j.t. z późn. zm.) i przepisów wykonawczych w tym zakresie, b) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 13.10.2003r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego (Dz. U. z 2003r. Nr 183, poz. 1795 z poźn. zm.), c) rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 09.01.2004r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004r. Nr 5, poz.34 z późn. zm.), d) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18.06.2003r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. z 2003r. Nr 108, poz. 1022), e) rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12.10.2010r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz. U. z 2010r. Nr 190, poz. 1277), f) międzynarodowych przepisów pocztowych, g) kodeksu postępowania cywilnego, h) kodeksu postępowania karnego, i) kodeksu cywilnego. 2. Przez Zamawiającego - rozumie się Prokuraturę Okręgowa w Toruniu oraz podległe jej prokuratury: Prokuraturę Rejonową Toruń Centrum-Zachód w Toruniu, Prokuraturę Rejonową Toruń-Wschód w Toruniu, Prokuraturę Rejonową w Brodnicy, Prokuraturę Rejonową w Chełmnie, Prokuraturę Rejonową w Golubiu-Dobrzyniu, Prokuraturę Rejonową w Grudziądzu i Prokuraturę Rejonową w Wąbrzeźnie. 3. Przez Wykonawcę rozumie się Operatora uprawnionego do wykonywania działalności pocztowej. 4. Wykaz jednostek, na potrzeby których świadczone będą usługi pocztowe: 1) Prokuratura Okręgowa w Toruniu, ul. Grudziądzka 45, 87-100 Toruń; 2) Prokuratura Rejonowa Toruń Centrum-Zachód w Toruniu, ul. Grudziądzka 45, 87-100 Toruń; 3) Prokuratura Rejonowa Toruń-Wschód w Toruniu, ul. Grudziądzka 47, 87-100 Toruń; 4) Prokuratura Rejonowa w Brodnicy, ul. Sądowa 5, 87-300 Brodnica; 5) Prokuratura Rejonowa w Chełmnie, ul. Krótka 1a, 86-200 Chełmno; 6) Prokuratura Rejonowa w Golubiu-Dobrzyniu, Plac Tysiąclecia 25, 87-400 Golub-Dobrzyń; 7) Prokuratura Rejonowa w Grudziądzu, ul. Legionów 46, 86-300 Grudziądz; 8) Prokuratura Rejonowa w Wąbrzeźnie, ul. Wolności 21, 87-200 Wąbrzeźno. 5. Przez przesyłki pocztowe będące przedmiotem zamówienia rozumie się: przesyłki listowe nierejestrowane krajowe i zagraniczne, przesyłki listowe rejestrowane nadane i doręczane za pokwitowaniem lub z potwierdzeniem odbioru krajowe i zagraniczne, paczki krajowe i zagraniczne, przesyłki rejestrowane zawierające rzeczy (przesyłki pocztowe przyjmowane na warunkach szczególnych, których przesłanie nie jest zabronione) z uwzględnieniem podziału na przesyłki ekonomiczne i priorytetowe oraz gabarytów określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004r. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.). 6. Kategorie przesyłek pocztowych: ekonomiczne i priorytetowe. 7. W ramach usług pocztowych będących przedmiotem zamówienia będą nadawane przesyłki pocztowe: a) przesyłki listowe o wagach: 51- 100 g (gabaryt A i B);101- 350 g (gabaryt A i B); 351 - 500 g (gabaryt A i B); 501 - 1000 g (gabaryt A i B); 1001 - 2000 g (gabaryt A i B); b) paczki pocztowe o wagach: do 1 kg; 1 - 2 kg; 2 - 5 kg; 5 - 10 kg; 10 - 15 kg; 15 - 20 kg; 20 - 30 kg c) zwracanie przesyłek do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy. 8. Przewidywane ilości przesyłek do nadania zostały przedstawione w Wykazie szacunkowych ilości przesyłek, jakie Zamawiający planuje nadać w okresie od 02.01.2013r. do 31.12.2013r. (załącznik Nr 1 do SIWZ). Przewidywane ilości przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym mają charakter szacunkowy, nie stanowią ze strony Zamawiającego zobowiązania do nadawania przesyłek w podanych rodzajach, ilościach oraz wadze, a jedynie służą jako element do przedstawienia oferty cenowej przez Wykonawcę, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru najkorzystniejszej oferty. Przewidywane rodzaje, ilości oraz waga przesyłek pocztowych powyżej 50g mogą ulec zmianie - będę zależały od bieżących potrzeb Zamawiającego, z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie finansowe ani prawne. 9. Przesyłki nadawane przez Zamawiającego muszą być dostarczane przez Wykonawcę do każdego miejsca wskazanego na przesyłce w kraju i za granicą. 10. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym według kategorii rodzajowej i wagowej. Przesyłki rejestrowane nadawane będą przez Zamawiającego na podstawie wykazu przesyłek poleconych według wzoru - druku Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18.06.2003r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. z 2003r. Nr 108, poz. 1022) oraz załącznik nr 2 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12.10.2010r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz. U. z 2010r. Nr 190, poz. 1277). Przesyłki nierejestrowane nadawane będą przez Zamawiającego na podstawie wykazu nadanych przesyłek. Wykazy sporządzane będą w dwóch egzemplarzach po jednym dla Wykonawcy i Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza wykorzystanie wzoru Wykonawcy dla przesyłek nierejestrowanych. 11. Zamawiający będzie korzystał z własnych wzorów druków potwierdzenia odbioru - zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18.06.2003r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. z 2003r. Nr 108, poz.1022) oraz z wzorów druków potwierdzenia odbioru - zgodnie z załącznikiem nr 1 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12.10.2010r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz. U. z 2010r. Nr 190 poz. 1277). 12. Wykonawca będzie korzystał z zawiadomień adresata o pozostawieniu przesyłki (awizo) - zgodnie z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18.06.2003r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. z 2003r. Nr 108, poz.1022) oraz z zawiadomień adresata o pozostawieniu przesyłki (awizo) - zgodnie z załącznikiem nr 3 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12.10.2010r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz. U. z 2010r. Nr 190 poz. 1277). 13. Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, polecona z potwierdzeniem odbioru) na stronie adresowej przesyłki. 14. Wykonawca zobowiązany będzie udostępnić odbiór przesyłek w siedzibie Wykonawcy. 15. Przesyłki przeznaczone do wysyłki Zamawiający będzie dostarczał do siedzib Wykonawcy. Przesyłki muszą być nadane przez Wykonawcę w dniu ich dostarczenia przez Zamawiającego. 16. Zamawiający będzie korzystał wyłącznie ze swojego opakowania przesyłek, nie dopuszcza się stosowania opakowań Wykonawcy. 17. Wszelkie druki służące do oznaczenia przesyłek rejestrowanych i priorytetowych muszą być zapewnione przez Wykonawcę. 18. Wykonawca będzie doręczał do siedziby Zamawiającego pokwitowane przez adresata potwierdzenie odbioru przesyłki niezwłocznie po doręczeniu przesyłki. W przypadku nieobecności adresata, przedstawiciel Wykonawcy pozostawia zawiadomienie o próbie doręczenia przesyłki (awizo) ze wskazaniem, gdzie i kiedy adresat może odebrać przesyłkę w terminie 7 kolejnych dni, licząc od dnia następnego po dniu zostawienia zawiadomienia u adresata. Jeżeli adresat nie zgłosi się po odbiór przesyłki w w/w terminie Wykonawca sporządza powtórne zawiadomienie o możliwości jej odbioru w terminie kolejnych 7 dni. Po upływie terminu odbioru przesyłka niezwłocznie zwracana jest Zamawiającemu wraz z podaniem przyczyny nie odebrania jej przez adresata zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 18.06.2003r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym (Dz. U. z 2003r. Nr 108, poz.1022), Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 12.10.2010r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu doręczania pism sądowych w postępowaniu cywilnym (Dz. U. z 2010r. Nr 190 poz. 1277) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 09.01.2004r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004r. Nr 5, poz.34 z późn. zm.). 19. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał placówki, które będą realizowały usługi pocztowe dla jednostek organizacyjnych Zamawiającego w miejscowościach, gdzie mieszczą się siedziby poszczególnych prokuratur. Placówki winny być czynne minimum 5 dni w tygodniu. Nadanie przesyłek objętych przedmiotem zamówienia następować będzie w dniu ich przekazania Wykonawcy przez Zamawiającego, z tym że nadanie przesyłki po godzinie 15:00 traktowane jest jako nadanie w dniu następnym. 20. Wykonawca będzie zobowiązany do doręczania przesyłek listowych krajowych przyjętych do przemieszczenia i doręczenia z zachowaniem terminów doręczeń przesyłek w obrocie krajowym wskazanych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004r. Nr 5, poz. 34 z późn. zm.) - wskaźniki terminowości. 21. Usługę pocztową w zakresie przesyłki rejestrowanej uważa się za nie wykonaną jeżeli doręczenie przesyłki rejestrowanej lub zawiadomienie o próbie jej doręczenia nie nastąpiło w terminie 14 dni od dnia nadania zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych (Dz. U. z 2004r. Nr 5, poz.34 z późn. zm.). 22. Reklamacje z tytułu niewykonania usługi Zamawiający może zgłosić do Wykonawcy po upływie 14 dni od nadania przesyłki rejestrowanej, nie później jednak niż 12 miesięcy od ich nadania. 23. Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację nie może przekroczyć 30 dni od dnia otrzymania reklamacji przez Wykonawcę. 24. Do odpowiedzialności Wykonawcy za nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu Cywilnego. 25. Wykonawca odpowiada za nie wykonanie lub nienależyte wykonanie usług pocztowych chyba, że nastąpiło to w skutek siły wyższej. 26. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług pocztowych przysługuje odszkodowanie: - za utratę przesyłki rejestrowanej w wysokości 50-krotności opłaty pobranej przez Wykonawcę za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej, - za utratę paczki pocztowej w wysokości 10-krotności opłaty pobranej za jej nadanie. 27. W przypadku nie wykonania usługi pocztowej z tytułu zaginięcia (utraty) przesyłki lub paczki Wykonawca niezależnie od należnego odszkodowania zwraca w całości opłatę pobraną za usługę. 28. W przypadku nadawania przez Zamawiającego przesyłek, których rodzaj nie został wyszczególniony w Przedmiocie zamówienia pkt. 5 podstawą rozliczeń będą ceny z aktualnego cennika usług Wykonawcy, który będzie stanowił załącznik do umowy. 29. Wykonawca ma prawo do zmiany cen jednostkowych za świadczenie usług pocztowych wyłącznie po ich zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób dopuszczony przez Prawo Pocztowe. Zamawiający dopuszcza zamianę cennika zgodnie z ustawą Prawo Pocztowe. W przypadku zmian przepisów określających wysokość podatku VAT na usługi pocztowe w czasie trwania niniejszej umowy, Wykonawca zastosuje obowiązującą stawkę podatku VAT przy założeniu, że ceny jednostkowe netto wskazane w formularzu cenowym nie ulegną zmianie. 30. Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. Wykonawca wystawi faktury VAT w terminie 7 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego wraz ze specyfikacją wykonanych usług; w tym na poszczególne rodzaje przesyłek; na prokuratury, na potrzeby których świadczone będą usługi pocztowe, z terminem płatności 14 dni, liczonych od daty wystawienia faktury. 31. Podstawą obliczenia należności będzie suma opłat za przesyłki faktycznie nadane lub zwrócone z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym, potwierdzona co do ilości, rodzaju i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych, przy czym obowiązywać będą ceny jednostkowe z aktualnego cennika usług pocztowych, a w przypadku ich zmiany zgodnie z dokumentem zatwierdzającym te zmiany. 32. W przypadku przesyłek, które nie są rejestrowane - ilość i waga przyjętych lub zwróconych przesyłek przez Wykonawcę, stwierdzona będzie na podstawie zestawienia nadanych lub zwróconych przesyłek, sporządzonego przez Zamawiającego i potwierdzona przez placówkę Wykonawcy. 33. Zamawiający zastrzega sobie prawo zaprzestania zlecania usług pocztowych przez którąkolwiek z jednostek wymienionych w pkt 4 w przypadku zmian organizacyjnych tych jednostek (podziału jednostki, połączenia lub likwidacji). 34. Wykonawca będzie stosował własne znaki służące do potwierdzenia opłat dotyczących usługi pocztowej i oznaczenia umożliwiające identyfikację zawartej umowy o świadczenie usług pocztowych. 35. Termin realizacji zamówienia: przewidywany od 02.01.2013r. do 31.12.2013r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 641100000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.torun.po.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach