Przetargi.pl
Usługi pocztowe - wysyłanie korespondencji z Urzędu Gminy Szydłowo w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.

GMINA SZYDŁOWO ogłasza przetarg

  • Adres: 64-930 Jaraczewo, 2
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 67 211 66 11 , fax. 67 2161236
  • Data zamieszczenia: 2023-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA SZYDŁOWO
    2
    64-930 Jaraczewo, woj. wielkopolskie
    tel. 67 211 66 11, fax. 67 2161236
    REGON: 570791247
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szydlowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi pocztowe - wysyłanie korespondencji z Urzędu Gminy Szydłowo w okresie od 01.01.2024 r. do 31.12.2024 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie powszechnych usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Urzędu Gminy Szydłowo w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania przesyłek pocztowych i ich zwrotów do Zamawiającego po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania odbiorcy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2023 poz. 1640).2. Przedmiot zamówienia winien być realizowany na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa m. in. ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2023 poz. 1640) wraz z obowiązującymi aktami wykonawczymi, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego. 3. Opłatę za usługi wykonane na rzecz Urzędu Gminy Szydłowo, Zamawiający będzie uiszczał w formie opłaty z dołu:1) za okres rozliczeniowy przyjmuje się miesiąc kalendarzowy, 2) faktury VAT z tytułu należności wynikających z realizacji zawartej umowy, wystawiane będą w terminie do 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego, 3) należności wynikające z faktur VAT Zamawiający regulować będzie przelewem na konto wskazane na fakturze w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego,4. Za nieterminowe regulowanie należności wynikających z faktur, Wykonawca będzie naliczał odsetki w wysokości ustawowej.5. Płatnikiem faktury jest: Urząd Gminy Szydłowo, Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo, NIP 76424617696. Zamawiający zastrzega sobie zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie:1) wykonawca ma prawo do zmiany cen jednostkowych za świadczenie usług pocztowych wyłącznie w przypadku zmiany cennika po jego zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej i powiadomieniu niezwłocznie o tym fakcie Zamawiającego,2) w przypadku zmiany przepisów określających wysokość należnego podatku VAT na usługi pocztowe, w czasie obowiązywania niniejszej umowy, Zamawiający zastosuje obowiązujący po zmianie podatek VAT,3) wystąpienia zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;4) Wynagrodzenie miesięczne Wykonawcy wynikać będzie z rzeczywistej ilości przesyłek nadanych i zwróconych z powodu braku możliwości ich doręczenia w okresie rozliczeniowym, potwierdzonej co do ilości i wagi na podstawie dokumentów nadawczych lub oddawczych. Podstawą obliczenia należności będą ceny jednostkowe7. Wykonawca doręcza przesyłki pocztowe bez ubytku i uszkodzenia do miejsca zgodnie z adresem przeznaczenia, a w przypadku utraty, ubytku, uszkodzenia przesyłki bądź nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapłaci Zamawiającemu należne odszkodowanie i inne roszczenia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. Prawo pocztowe.8. Wykonawca zapewni Nadawcy możliwość nadawania korespondencji przeznaczonej do doręczenia do każdego miejsca w kraju i za granicami kraju do państw ujętych w wykazie umieszczonym w cenniku usług powszechnych.9. Wykonawca doręcza przesyłki pocztowe do adresatów w kopertach przekazanych przez Zamawiającego, z zachowaniem jako minimum dla przedmiotu zamówienia wskaźników czasu przebiegu przesyłek pocztowych wynikających z rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2020 r. poz. 1026 z późn. zm.).10. Wykonawca doręcza do Zamawiającego pokwitowane przez adresata zwrotne potwierdzenie odbioru, niezwłocznie po doręczeniu przesyłki pocztowej, które zawiera czytelną datę i czytelny podpis odbiorcy.11. W przypadku nieobecności adresata Wykonawca pozostawia zawiadomienia o próbie doręczenia przesyłki z informacją o dacie doręczenia, identyfikatorem (lub podpisem) umożliwiającym jednoznaczne ustalenia danych osobowych doręczyciela (np. w przypadku reklamacji), oraz informacji wraz z adresem, gdzie adresat może odebrać przesyłkę, z podaniem godzin urzędowania (w terminach zgodnych z przepisami prawa (KPA, KPC i analogicznych).12. Wykonawca przyjmuje reklamacje Zamawiającego, rozpatruje i załatwiania w sposób i terminach określonych w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z 21 listopada 2019 r. w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej (Dz. U. z 2019 r. poz. 474),13. Wykonawca przestrzega zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych pozyskanych w związku w wykonywaniem przedmiotu zamówienia, zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 2023r. Prawo pocztowe (Dz.U. 2023 poz. 1640) oraz ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).14. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za całokształt, w tym za przebieg oraz terminową realizację przedmiotu zamówienia do czasu wygaśnięcia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego.15. Wykonawca obowiązany jest do dostarczania bezpłatnie Zamawiającemu stosowanych u Wykonawcy druków zwrotnego potwierdzenia odbioru dla przesyłek krajowych w ilości zgłoszonej przez Zamawiającego i dostarczanych w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia zapotrzebowania. Z zastrzeżeniem, że w odniesieniu do przesyłek nadawanych i doręczanych w trybie ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego, Zamawiający będzie wykorzystywał własne druki zwrotnego potwierdzenia odbioru.16. W przypadku nadania przez Zamawiającego przesyłek nie ujętych w formularzu cenowym (załącznik nr 1), podstawą rozliczeń między Zamawiającym, a Wykonawcą będą ceny podane w cenniku usług pocztowych Wykonawcy.17. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przesyłek pocztowych do siedziby Zamawiającego, tj: Urząd Gminy Szydłowo, Jaraczewo 2, 64-930 Szydłowo w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku od godziny 7:30 nie później niż do godziny 12:00. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru korespondencji z siedziby zamawiającego tj. Urząd Gminy Szydłowo Jaraczewo 2 w przypadku braku możliwości nadania jej w Punkcie Pocztowym w Szydłowie.18. Zwrot niedoręczonych przesyłek do siedziby Zamawiającego odbywać się będzie niezwłocznie po wyczerpaniu ich możliwości doręczenia, z podaniem przyczyn niedoręczenia. Pokwitowane przez adresata druki zwrotnego potwierdzenia odbioru Wykonawca będzie doręczał Zamawiającemu niezwłocznie po dokonaniu doręczenia przesyłki, nie później jednak niż w ciągu 7 dni roboczych od dnia doręczenia.19. Do obowiązku Zamawiającego będzie należeć: 1) umieszczanie na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacji jednoznacznie identyfikującej nadawcę i adresata,2) umieszczanie w lewym górnym rogu przesyłek swojej nazwy oraz adresu w pełnym brzmieniu,3) umieszczanie na kopertach oznaczenia potwierdzającego wniesienie opłaty za usługę w postaci odcisku pieczęci z nadrukiem daty podpisania umowy,4) dostarczanie przesyłek do wyznaczonej placówki nadawczej, w dni robocze w godzinach urzędowania,5) rejestrowanie przesyłek na podstawie wykazu listów poleconych oraz sporządzanie ilościowego zestawienia nadanych przesyłek (poleconych, zwykłych) z podziałem na kategorie wagowe i cenowe.20. Wykaz listów poleconych (książka nadawcza) i zestawienie ilościowe zostaną sporządzone w dwóch egzemplarzach, oryginał dla Wykonawcy, kopia dla Zamawiającego. Zamawiający będzie nadawał przesyłki w stanie uporządkowanym z podziałem na przesyłki rejestrowanie i nierejestrowane oraz wg kolejności wpisów w zestawieniu przesyłek poleconych (książce nadawczej).21. Termin realizacji zamówienia - od dnia 01 styczna 2024 r do dnia 31 grudnia 2024 r.22. Zamawiający akceptuje regulamin Wykonawcy dotyczący świadczenia usług pocztowych o ile zapisy w regulaminie nie będą sprzeczne z zapisami Ogłoszenia o zamówieniu i niniejszej umowy, nie będą nakładać na Zamawiającego dodatkowych obowiązków, ograniczać odpowiedzialności Wykonawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, generować dodatkowych kosztów, innych niż przewidziane w umowie. W wypadku wystąpienia sprzeczności między zapisami Ogłoszenia o zamówieniu i WZ oraz umowy a regulaminami, obowiązują zapisy Ogłoszenia o zamówieniu i umowy. Ogłoszenia o zamówieniu i umowy a regulaminami, obowiązują zapisy ogłoszenia o zamówieniu i umowy.23. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W przypadku odstąpienia od umowy, Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. Oświadczenie Zamawiającego o odstąpieniu od umowy następuje na piśmie i powinno zawierać uzasadnienie.24. Zmiany, dotyczące realizacji przedmiotu umowy, w tym umówionego terminu wykonania przedmiotu umowy w następujących przypadkach:a) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron, o wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminu realizacji zamówienia Wykonawca winien niezwłocznie poinformować Zamawiającego pisemnie.25. Wszelkie zmiany i uzupełnienia umowy wymagają formy pisemnej, pod rygorem nieważności. Katalog istotnych zmian wskazany w powyżej nie uprawnia Wykonawcy do żądania od Zamawiającego dokonywania tych zmian. Zamawiający może wyrazić zgodę na ich dokonanie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 64110000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań;2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika do z odrębnych przepisów:Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada prawo do wykonywania działalności pocztowej, tj. wpisany jest do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 7 lipca 2023 r. prawo pocztowe (Dz.U. 2023 poz. 1640);3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań;4) zdolności technicznej lub zawodowej:zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-12-22

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach