Przetargi.pl
Usługi opiekuńcze na terenie Miasta i Gminy Grodzisk Mazowiecki

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. 11 Listopada 33
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0 22 755 58 69 , fax. 0 22 755 58 69, 755 61 69
  • Data zamieszczenia: 2009-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. 11 Listopada 33 33
    05-825 Grodzisk Mazowiecki, woj. mazowieckie
    tel. 0 22 755 58 69, fax. 0 22 755 58 69, 755 61 69
    REGON: 00200832000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip-ops.grodzisk.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi opiekuńcze na terenie Miasta i Gminy Grodzisk Mazowiecki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych na rzecz i w miejscu zamieszkania podopiecznych Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodzisku Mazowieckim (obszar miasta i gminy), zgodnie z ilością godzin i zakresem określonym w decyzji administracyjnej. Poprzez usługi opiekuńcze zamawiający rozumie usługi bytowe i pielęgnacyjne. 1) Usługi bytowe w rozumieniu zamawiającego to następujące czynności wykonywane dla podopiecznego: - sprzątanie mieszkania - utrzymywanie czystości w pomieszczeniach użytkowanych przez osobę korzystającą z usług, która mieszka samotnie lub utrzymywanie czystości w pokoju, w którym przebywa ta osoba, jeśli mieszka z rodziną. Utrzymywanie czystości odbywa się przy użyciu środków czystości świadczeniobiorcy oraz będącego na wyposażeniu mieszkania zmechanizowanego sprzętu gospodarstwa domowego np. odkurzacz, froterka, pralka itp. (czynności nie obejmują generalnych porządków typu: mycie okien, wieszanie firan, przesuwanie ciężkich mebli, pastowanie podłóg, trzepanie dywanów) - utrzymywanie w czystości sprzętu sanitarnego i urządzeń sanitarnych takich, jak: miednica, kaczka, basen, wanna, nocnik, sedes (przy użyciu środków czystości świadczeniobiorcy), - utrzymywanie w czystości naczyń stołowych, kuchennych i innego sprzętu gospodarstwa domowego użytkowanego przez świadczeniobiorcę, dbanie o higienę żywności, - dokonywanie zakupów, - zakup leków, - donoszenie ciepłych posiłków, - przygotowanie posiłków, - zgłaszanie wizyt domowych lekarza, - opłacanie świadczeń chorego (energia, czynsz, gaz, RTV), - pranie i prasowanie odzieży (środki piorące oraz pralka i żelazko muszą być zapewnione przez świadczeniobiorcę), - donoszenie wody i opału , - wynoszenie śmieci i nieczystości, - wykonywanie czynności związanych z ogrzewaniem mieszkania (palenie w piecu, kuchni), - organizowanie kontaktów ze środowiskiem (spacery, kontakt z rodziną i sąsiadami, pomoc w dotarciu do placówek służby zdrowia, zorganizowanie wizyty u lekarza), - dostarczanie prasy, książek, - inne uzgodnione z OPS i podopiecznym.. 2) Usługi pielęgnacyjne w rozumieniu zamawiającego to następujące czynności wykonywane dla podopiecznego w jego mieszkaniu: - utrzymanie higieny osobistej (mycie, czesanie, golenie, obcinanie paznokci) lub pomoc w tych czynnościach, - ubieranie, zmiana bielizny pościelowej i osobistej lub pomoc w tych czynnościach, - pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych; - zmiana pieluchomajtek; - zapobieganie i pielęgnacja odleżyn i odparzeń; - podawanie posiłków, karmienie; - podawanie leków według wskazań lekarza.; - inne uzgodnione z OPS i podopiecznym. UWAGI DOTYCZĄCE REALIZACJI USŁUG: - usługi opiekuńcze mogą być świadczone 7 dni w tygodniu, również w dni świąteczne w razie potrzeby także w godzinach wieczornych; - zamawiajacy poprzez dni świąteczne (wolne od pracy) rozumie: soboty, niedziele i święta; - faktyczny czas przebywania opiekuna u podopiecznego winien być identyczny jak wskazany w decyzji OPS. Może on być pomniejszony jedynie w uzgodnieniu z podopiecznym i wynikać z konieczności dokonywania czynności związanych z wychodzeniem od klienta lub realizacji jego zaleceń (zgodnie jednak z zakresem wskazanym w decyzji); - czas pracy opiekuna podopiczny potwierdza podpisem na (karcie pracy) za każdy dzień świadczonych usług (wzór karty określa Załącznik Nr 2 do umowy); - opiekun w zależności od potrzeb współpracuje z pracownikiem socjalnym OPS, lekarzem, pielęgniarką środowiskową, szpitalem; - Wykonawca usługi zobowiązany jest do wyznaczenia swego przedstawiciela, jeśli jest to osoba inna niż reprezentująca wykonawcę, utrzymującego stały kontakt z zamawiającym, wskazania jego numeru telefonu i faksu w sprawie: niezwłocznego obejmowania usługami nowych środowisk, przekazywania informacji o istotnych zmianach stanu zdrowia podopiecznego, odbierania decyzji OPS (wzór oświadczenia - Załącznik Nr 3 do umowy), niniejsze oświadczenie stanowić będzie integralną część umowy; - Zamawiający wymaga, aby decyzje administracyjne były odbierane w siedzibie zamawiającego w terminie do 3 dni roboczych od otrzymania informacji o wydaniu decyzji. Zawiadomienie o odbiorze ww. decyzji będzie przekazywane telefonicznie w godzianch urzędowania OPS tj. od godz. 8.00 do 16.00 w dni robocze; Zamawiający przewiduje następującą ilość godzin poszczególnych usług w okresie trwania umowy: A) usługi bytowe: 25 200 godzin w dni robocze i 3 600 godzin w dni świąteczne; B) usługi pielęgnacyjne: 11 400 godzin w dni robocze i 2040 godzin w dni świąteczne; Z tytułu niepełnego wykorzystania, przewidywanej przez Zamawiającego, ilości godzin Zleceniobiorcy nie przysługują żadne roszczenia finansowe.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 850000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 2 200,00 zł. (słownie: dwa tysiące dwieście złotych). 2. Wadium należy wnieść w nieprzekraczalnym terminie - 11-12-2009 r. do godz. 10:00 3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą, zgodnie z postanowieniami Rozdziału XII i może być wniesione : - w pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. nr 109, poz. 1158 z późn.zmn.). 4. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na konto: PKO BP S.A. V Oddział Warszawa nr rachunku 72 1020 1055 0000 9002 0133 3293 z dopiskiem : Wadium w przetargu nieograniczonym na świadczenie usług opiekuńczych. 5. Jeżeli wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna odpowiednie dokumenty należy złożyć wraz z ofertą. 6. W przypadku wnoszenia wadium w formie niepieniężnej oryginał dokumentu wadialnego należy zapakować w kopertę opisaną -Wadium w przetargu nieograniczonym na świadczenie usług opiekuńczych, a następnie umieścić kopertę z dokumentem wadialnym w opakowaniu, w którym Oferent będzie składał ofertę, nie spinając z ofertą. W treści dokumentów gwarantujących zobowiązania wadialne należy zapisać -Zabezpieczenie wadium dotyczy przetargu nieograniczonego na usługi opiekuńcze świadczone na terenie miasta i gminy Grodzisk Mazowiecki- 7. Wadium wniesione w formie poręczenia, gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi być bezwarunkowe i nieodwołalne, płatne na każde wezwanie Zamawiającego oraz obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Oferenta wyszczególnione w art. 46 ust. 5 ustawy - Prawo zamówień publicznych. Gwarancje i poręczenia muszą obejmować okres związania ofertą określony w SIWZ. W przypadku, gdy w dokumentach gwarantujących zobowiązania wadialne nie będą spełnione wskazane wymogi, Zamawiający uzna to za nie wniesienie wadium i wykluczy Wykonawcę z postępowania, a ofertę odrzuci. 8. Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium jeżeli: a) upłynie termin związania ofertą, b) zostanie zawarta umowa, c) zamawiający unieważni postępowanie o udzielenie zamówienia, a protesty zostaną ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynie termin do ich wnoszenia. 9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na wniosek wykonawcy: a) który wycofa ofertę przed upływem terminu składania ofert, b) który zostanie wykluczony z postępowania, c) którego oferta zostanie odrzucona. 10. Złożenie przez wykonawcę, którego oferta zostanie odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez wykonawcę prawa do wniesienia protestu. 11. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz koszty prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy. 12. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, traci wadium na rzecz zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Wycofanie oferty przed upływem terminu do składania ofert nie powoduje utraty wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się oferenci: 1. nie podlegający wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 2. spełniający wymogi określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: a) oferent musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością minimum jedno zamierzenie polegające na świadczeniu usług opiekuńczych dla ośrodków pomocy społecznej o rocznej wartości nie mniejszej niż 50 tys. zł każda; b) oferent musi wykazać, że dysponuje osobami przewidzianymi do realizacji zamówienia w ilości zapewniającej profesjonalne i terminowe świadczenie usług, spełniającymi następujące wymagania: - osoby wykonujące usługi, nie mogą być karane, winny być sprawne fizycznie i intelektualnie (bez orzeczonego stopnia niepełnosprawności, chyba, że stwierdzona niepełnosprawność nie ogranicza zdolności do pracy, nie mogą przekraczać 65 roku życia), zdolne do wykonywania ciężkich prac fizycznych, kulturalne, posiadające umiejętność utrzymywania prawidłowych kontaktów interpersonalnych, zobowiązać się do przestrzegania tajemnicy służbowej. 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. oferent musi wykazać, że dysponuje środkami finansowymi na realizację zamówienia, w tym wypłatę wynagrodzenia osobom świadczącym usługi, do czasu otrzymania wynagrodzenia od Zamawiającego w wysokości nie mniejszej niż 25.000 zł. Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 50.000 zł. W celu potwierdzenia spełniania opisanych wyżej warunków oferent musi załączyć do oferty dokumenty określone w rozdziale VI. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, iż Oferent spełnia wymienione warunki.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oferent załączy do formularza oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) następujące dokumenty: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4 - 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 3) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4) Aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczeń że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5) Wykaz wykonanych w ciągu ostatnich trzech lat (trzy lata liczone są wstecz do terminu składania ofert), a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie zamierzeń polegających na świadczeniu usług opiekuńczych dla ośrodków pomocy społecznej o rocznej wartości nie mniejszej niż 50 tys. zł każda. Wykaz winien być złożony na druku, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. W wykazie powinny być wyszczególnione tylko te zamierzenia, na które wykonawca przedkłada referencje, potwierdzające wykonanie usług z należytą starannością; 6) Referencje od poprzednich zamawiających potwierdzające, że usługi wymienione w załączniku nr 3 do SIWZ zostały wykonane z należytą starannością; 7) Wykaz osób, które będą wykonywać usługi opiekuńcze; 8) Polisa lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej; 9) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10) Kserokopia potwierdzenia wniesienia wadium w formie pieniężnej lub oryginał dokumentu wadialnego, w przypadku wniesienia wadium w formie niepieniężnej. 2. Dokumenty załączone do oferty muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez oferenta. Uznaje się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów załączonych do oferty. 3. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy przedstawiona przez oferenta kserokopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości, a zamawiający nie będzie mógł sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób. 4. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski, poświadczonymi przez wykonawcę. 5. Jeżeli oferent ma siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 1,3,4 niniejszego rozdziału, składa odpowiedni dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że: a) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), b) niue otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert), c) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert). 6. Jeżeli w kraju, w którym oferent ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego kraju, w którym oferent ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip-ops.grodzisk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach