Przetargi.pl
USŁUGI OCHRONY OSÓB I MIENIA SĄDU REJONOWEGO W OSTROŁĘCE

Sąd Rejonowy ogłasza przetarg

  • Adres: 07-410 Ostrołęka, ul. Mazowiecka 3
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 0-29 764 57 33 , fax. 0-29 764 37 33
  • Data zamieszczenia: 2010-05-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Sąd Rejonowy
    ul. Mazowiecka 3 3
    07-410 Ostrołęka, woj. mazowieckie
    tel. 0-29 764 57 33, fax. 0-29 764 37 33
    REGON: 00032486600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostroleka.sr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    USŁUGI OCHRONY OSÓB I MIENIA SĄDU REJONOWEGO W OSTROŁĘCE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA. Przedmiotem Zamówienia jest wykonywanie bezpośredniej ochrony fizycznej osób i mienia w obiektach Zamawiającego, zlokalizowanych w Ostrołęce: - przy ul. Mazowieckiej 3 na nieruchomości zabudowanej, w skład której wchodzi działka oznaczona numerem geodezyjnym 21024. - Placu Bema 10 na nieruchomości zabudowanej, w skład której wchodzi działka oznaczona numerem geodezyjnym 20587. oraz konwojowanie wartości pieniężnych poniżej 1 jednostki obliczeniowej i innych przedmiotów wartościowych lub niebezpiecznych przewożonych na odległość do 5km. Budynek przy ul. Mazowieckiej 3 składa się z trzech budynków, funkcyjnie trwale ze sobą połączonych. Budynki wykonane są w technologii tradycyjnej, połączone dachem wielospadowym, kopertowym. Budynek 1 (A) - częściowo podpiwniczony, o trzech kondygnacjach nadziemnych, Budynek 2 (A) - podpiwniczony, o czterech kondygnacjach nadziemnych, Budynek 3 (B) - podpiwniczony, o dwóch kondygnacjach nadziemnych. Obiekt i nieruchomość stanowią własność Skarbu Państwa, będące w trwałym zarządzie Sądu Rejonowego w Ostrołęce. Kubatura obiektu wynosi: 12.468,70m?; Powierzchnia zabudowy: 1.058,00m?; Powierzchnia użytkowa: 3.319,80m?. Budynek przy Placu Bema 10 jest budynkiem w zabudowie szeregowej o trzech kondygnacjach nadziemnych, całkowicie podpiwniczony z dachem dwuspadowym, wykonany w technologii tradycyjnej. Obiekt i nieruchomość stanowią własność Skarbu Państwa, będące w trwałym zarządzie Sądu Rejonowego w Ostrołęce. Kubatura obiektu wynosi: 1.920,65m?; Powierzchnia zabudowy: 162,80m?; Powierzchnia użytkowa: 434,60m?. II. WYMIAR SPRAWOWANIA OCHRONY 1. Ochrona będzie realizowana zgodnie z ustawą z 22.08.1997 r. o ochronie osób i mienia (j.t. Dz. U. z 2005 r. Nr 145, poz. 1221 z późniejszymi zmianami) w obiekcie sądu, w formie bezpośredniej ochrony fizycznej: 1) stałej lub doraźnej; 2) polegającej na stałym dozorze sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych; 3) polegającej na konwojowaniu wartości pieniężnych oraz innych przedmiotów wartościowych lub niebezpiecznych. 2. Bezpośrednia ochrona fizyczna w formie wskazanej w ust. 1 pkt. 1 i 2 będzie sprawowana: 1) w następujących godzinach w okresie obowiązywania umowy, (tj. łącznie 42.243 godziny): a) w dni robocze, w godz. 07:00 ÷ 20:00 - jeden pracownik (13 godzin) - Plac Bema 10, b) w dni robocze, w godz. 07:30 ÷ 15:30 - jeden pracownik (8 godzin) - ul. Mazowiecka 3, c) 7 dni w tygodniu, całodobowo - jeden pracownik (24 godziny) - ul. Mazowiecka 3. 2) dodatkowo w ilości 48 godzin (2 dni x 8godz x 3lata) w okresie trwania umowy a) w dniach i godzinach określonych przez Zamawiającego - 1 pracownik, b) według zgłoszenia Zamawiającego złożonego na piśmie lub telefonicznie najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień dodatkowej ochrony. Ochrona w czasie wskazanym w ust. 2 będzie realizowana poprzez Posterunek Stały (PS) utworzony w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 3. W czasie poza godzinami realizowania ochrony za pośrednictwem PS - ochrona ta będzie wykonywana za pośrednictwem załóg patrolowo-interwencyjnych (ZPI), centrum dyspozycyjnego (CD), poprzez stałe dozorowanie w obiekcie sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych. 4. Bezpośrednia ochrona fizyczna w formie wskazanej w ust. 1 pkt. 3 sprawowana będzie co najmniej 4 razy w miesiącu dla wartości pieniężnych poniżej 1 jednostki obliczeniowej i innych przedmiotów wartościowych lub niebezpiecznych przewożonych na odległość do 5km co stanowi 144 konwoje. III. SPOSÓB SPRAWOWANIA OCHRONY ORAZ WYMAGANIA W ZAKRESIE UPRAWNIEŃ I WYPOSAŻENIA PRACOWNIKÓW SPRAWUJĄCYCH OCHRONĘ 1. Z uwagi na charakter wykonywanej przez Zamawiającego działalności i konieczność współpracy z policją, strażą miejską i CBŚ Zamawiający nie dopuszcza wykonywania ochrony określonej w rozdz. II ust. 2 przez podwykonawców. 2. Z uwagi na złożoność powierzanych zadań - współpraca z policją, obsługa spraw karnych o podwyższonym stopniu bezpieczeństwa, wymaga się by zadania określone w rozdz. II w ust. 2 wykonywane były przez osoby w pełni sprawne. 3. Osoby sprawujące bezpośrednią ochronę fizyczną muszą posiadać, co najmniej licencję I stopnia. 4. Załoga patrolowo-interwencyjna (ZPI) działa na wezwanie: pracownika ochrony z Posterunku Stałego, koordynatora usług ochrony lub po odebraniu sygnału alarmowego z urządzeń monitorujących. 5. Obiekt będzie otwierany i zamykany przy obecności załogi patrolowo-interwencyjnej (ZPI), która dostarczy (przy otwarciu) i odbierze (przy zamknięciu) klucze i przekaże do depozytu w firmie. 6. Wykonawca ma obowiązek zapewnić jednolite umundurowanie osób wykonujących bezpośrednią ochronę fizyczną, wyposażyć je w imienne identyfikatory oraz w bezprzewodowe środki łączności i przymusu bezpośredniego lub inny odpowiedni sprzęt i urządzenia (posiadające stosowne atesty) umożliwiające realizację zamówienia, w tym: 1) pałki obronne wielofunkcyjne, 2) kajdanki, 3) ręczny miotacz gazu, 4) ręczny wykrywacz metalu, 5) latarki. 7. Wykonawca wskaże koordynatora do organizowania i kierowania osobami realizującymi na rzecz Zamawiającego usługi bezpośredniej ochrony osób i mienia, do którego będzie należało kontrolowanie osób wykonujących usługi ochrony w formie określonej w rozdz. II, nie rzadziej niż raz w miesiącu, co zostanie odnotowane w księdze raportów dziennych. Do obowiązków koordynatora będzie należało organizowanie i kierowanie pracownikami sprawującymi fizyczną ochronę oraz współpraca z przedstawicielem Zamawiającego w zakresie całokształtu działań związanych z wykonaniem umowy. 8. Wykonawca na 7 dni przed rozpoczęciem wykonywania usług przekaże Zamawiającemu imienną listę pracowników Posterunków Stałych, w tym koordynatora. Do przekazanej listy Wykonawca dołączy kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem uprawnień każdego pracownika. 9. Wykonawca zapewni gotowość i interwencję załóg patrolowo-interwencyjnych, które podejmą czynne działania ochronne, natychmiast po uzyskaniu sygnału o alarmie, pożarze lub innym zagrożeniu. Czas ich dotarcia do siedziby chronionej jednostki od momentu zgłoszenia wynosi nie dłużej niż 5 min. 10. Wykonawca zapewni utrzymywanie łączności pomiędzy: pracownikami ochrony, centrum dyspozycyjnym, grupami interwencyjnymi. 11. Pracownicy Wykonawcy z Posterunku Stałego w razie potrzeby będą wykonywać zadania pomocnicze zlecone przez Zamawiającego, np.: prace porządkowe wokół obiektu sądu, posypanie piaskiem lub solą zewnętrznych ciągów komunikacji pieszej, odśnieżanie i usuwanie oblodzeń bramy, placu i drogi wewnętrznej, pomoc w przestawianiu mebli i urządzeń. 12. W przypadku dodatkowych zadań zleconych, Zamawiający zabezpieczy sprzęt niezbędny do wykonania tych prac. 13. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej obiektów Zamawiającego objętych ochroną. 14. Wykonawca i osoby realizujące ochronę zobowiązani są do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które mają wpływ na stan bezpieczeństwa Zamawiającego. IV. ZADANIA OCHRONY 1. Stały dozór sygnałów przesyłanych, gromadzonych i przetwarzanych w elektronicznych urządzeniach i systemach alarmowych z obiektu chronionego. 2. Ochrona obiektu wraz z wyposażeniem przed zniszczeniem, dewastacją i kradzieżą, w tym włamaniem. Kontrola zagrożenia pożarowego, zapobieganie czynom chuligańskim i innym czynom sprzecznym z porządkiem prawnym. 3. Prowadzenie stałej kontroli terenu i obiektów pod względem możliwości wystąpienia ewentualnych zagrożeń: pożar, zalanie, włamanie oraz penetracja miejsc o szczególnym zagrożeniu itp. 4. Legitymowanie osób wchodzących na teren obiektu, a w przypadku wprowadzenia zmian w tym zakresie (Regulamin urzędowania sądów powszechnych), legitymowanie i rejestrowanie danych wszystkich osób wchodzących na teren sądu. 5. Kontrola dokumentów, bagażu i innych przedmiotów wnoszonych do budynku sądu przez osoby nie będące pracownikami sądu. 6. Kierowanie ruchem interesantów oraz udzielanie im niezbędnej pomocy i informacji. 7. Prowadzenie ewidencji kluczy oraz ich przyjmowanie i wydawanie. 8. Prowadzenie księgi raportów dziennych i innej niezbędnej dokumentacji wymaganej przez Zamawiającego, wpisywanie informacji o objęciu dyżuru oraz wszelkich zdarzeniach zaistniałych w trakcie pełnienia służby. 9. Prowadzenie rejestru osób pozostających po godzinach pracy w chronionym obiekcie. 10. Systematyczny obchód ciągów komunikacyjnych po godzinach urzędowania jednostki chronionej celem wykluczenia obecności osób trzecich w obiekcie i sprawdzanie stanu zamknięć i plomb, patrolowanie terenu w niejednolitych odstępach czasowych. Odnotowanie w księdze raportów godzin obchodu. 11. Obserwacja obiektu za pośrednictwem systemu monitorowania telewizji przemysłowej. 12. Pracownik Posterunku Stałego nie może dokonywać najmniejszych napraw i przeróbek instalacji i urządzeń systemów ochronnych obiektu. O zauważonych wadach i usterkach systemu bezzwłocznie zobowiązany jest zawiadomić Zamawiającego. 13. W pomieszczeniu Posterunku Stałego ochrony: 1) może przebywać jedynie tylko jeden pracownik dokonujący obserwacji obiektu za pośrednictwem systemu monitorowania; 2) nie mogą przebywać osoby postronne za wyjątkiem przedstawiciela policji lub CBŚ w sytuacji prowadzenia przez sąd sprawy karnej o podwyższonym stopniu bezpieczeństwa; 3) nie mogą znajdować się urządzenia i sprzęty, które nie są powierzone przez sąd jako wyposażenie posterunku lub nie są wymienione w rozdz. III pkt 6. 14. Sprawdzanie i zamykanie wszystkich wejść i okien w obiektach Zamawiającego po zakończeniu pracy przez pracowników Zamawiającego. 15. Zapalanie i gaszenie świateł nocnych zewnętrznych i wewnątrz obiektu w zależności od pory roku. 16. Otwieranie i zamykanie bramy wjazdowej prowadzącej na teren obiektu oraz otwieranie drzwi wejściowych głównych do obiektu o godzinie 700 w dniach roboczych jednostki. 17. Monitorowanie pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z obiektu chronionego. 18. Nadzorowanie i kontrola pracy urządzeń stanowiących wyposażenie obiektu oraz nadzorowanie pracy urządzeń w pomieszczeniach technicznych. 19. Pełna znajomość topografii chronionego obiektu - rozkładu pomieszczeń, dróg ewakuacyjnych itp. znajomość rozmieszczenia i umiejętność obsługi głównych wyłączników prądu, instalacji ppoż., zaworów wodnych. 20. Niedopuszczenie do wnoszenia na teren ochranianych obiektów materiałów niebezpiecznych, materiałów i towarów przeznaczonych do sprzedaży lub rozpowszechniania. 21. Zakaz wpuszczania na teren obiektu chronionego osób znajdujących się pod wpływem alkoholu albo środków odurzających. 22. Interwencja wobec osób zakłócających porządek wewnątrz obiektu chronionego oraz znajdujących się pod wpływem alkoholu albo środków odurzających. 23. Sprawowanie kontroli nad legalnością wynoszenia z obiektu sprzętu elektronicznego, informatycznego i innych składników majątku sądu. 24. W razie konieczności ścisła współpraca z policją i strażą miejską, a także z innymi służbami. 25. W przypadku zaistnienia zagrożenia, usiłowania lub dokonania przestępstwa przeciwko życiu, zdrowiu lub mieniu w chronionym obiekcie zabezpieczenie miejsca zdarzenia przed zatarciem dowodów pozostawionych przez sprawców i powiadomienie policji. 26. W przypadkach zdarzeń nadzwyczajnych, w sytuacjach nie cierpiących zwłoki powiadamianie - na zlecenie Zamawiającego lub samoistnie odpowiednich służb miejskich oraz zabezpieczenie miejsca ich działalności. 27. Udzielanie pomocy pracownikom chronionej jednostki na ich prośbę lub w przypadkach zagrożenia. 28. Bieżące informowanie upoważnionych pracowników Zamawiającego o każdej podjętej interwencji, o stwierdzeniu nieprawidłowości, awarii, o przyjeździe załóg patrolowo-interwencyjnych oraz niesprawności istniejących w jednostce systemów monitoringu, antywłamaniowego, ppoż. 29. Wykonywanie innych czynności z zakresu ochrony a zleconych przez przedstawicieli stron uprawnionych do wydawania poleceń. 30. Uniemożliwienie wstępu osobom nieupoważnionym po godzinach pracy. 31. Udostępnianie pomieszczeń sądu, w dni wolne od pracy osobom upoważnionym na podstawie zezwolenia udzielonego przez Prezesa Sądu Rejonowego, a w przypadku firm zewnętrznych, realizujących zadania na rzecz sądu w zakresie spraw gospodarczych, również Kierownika Finansowego Sądu Rejonowego. 32. Wykonawca zobowiązuje się do informowania Zamawiającego na piśmie z 7-dniowym wyprzedzeniem o zmianie pracownika wchodzącego w skład PS sprawującego ochronę w jednostce, z wyjątkiem ochrony wskazanej w rozdz. II ust. 2 pkt. 2. Zmiana pracownika PS nie może mieć miejsca częściej niż 1 raz na 6 miesięcy. Do pisma Wykonawca załączy kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem uprawnień nowego pracownika. 33. Pracownicy ochrony Wykonawcy zobowiązani są do uczestniczenia w szkoleniach i zebraniach organizacyjnych wyznaczanych przez Zamawiającego. 34. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić szkolenie z zakresu BHP oraz specjalistyczne z zakresu ochrony przeciwpożarowej. V. KONWOJOWANIE WARTOŚCI PIENIĘŻNYCH I INNYCH PRZEDMIOTÓW WARTOŚCIOWYCH LUB NIEBEZPIECZNYCH 1. Transport wartości pieniężnych poniżej 1 jednostki obliczeniowej oraz innych przedmiotów wartościowych samochodem Wykonawcy na odległość do 5km. 2. Zamawiający będzie zgłaszał swoje potrzeby w zakresie konwoju telefonicznie na 2 godz. przed wyjazdem. 3. Konwój odbywać się będzie przy udziale pracownika Sądu. 4. Zamawiający nie dopuszcza dłuższej formy awizowania wykonywania usługi konwoju z uwagi na brak możliwości przewidywania potrzeb w tym zakresie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 36 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 13 000 zł.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie i przygotowanie fachowe
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ostroleka.sr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach