Przetargi.pl
Usługi ochrony fizycznej budynków Centrum Sztuki Filmowej, Centrum Nauki i Techniki oraz budynku administracyjnego - siedziby EC1 Łódź -Miasto Kultury, mieszczących się w Łodzi przy ul. Targowej 1/3

"EC1 Łódź-Miasto Kultury" w Łodzi ogłasza przetarg

  • Adres: 90-022 Łódź, ul. Targowa 1/3
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 638 59 53 , fax. 42 638 59 58
  • Data zamieszczenia: 2014-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: "EC1 Łódź-Miasto Kultury" w Łodzi
    ul. Targowa 1/3 1/3
    90-022 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 638 59 53, fax. 42 638 59 58
    REGON: 10052223800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowa Instytucja Kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi ochrony fizycznej budynków Centrum Sztuki Filmowej, Centrum Nauki i Techniki oraz budynku administracyjnego - siedziby EC1 Łódź -Miasto Kultury, mieszczących się w Łodzi przy ul. Targowej 1/3
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa ochrona fizyczna budynków Centrum Sztuki Filmowej, Centrum Nauki i Techniki oraz budynku administracyjnego - siedziby EC1 Łódź - Miasto Kultury, wykorzystującej system telewizji przemysłowej (CCTV), system sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN). Wymagane jest podłączenie SSWiN przez Wykonawcę do systemu monitorowania sygnałów alarmowych wraz z podłączeniem go do Stacji Monitorowania Alarmów (SMA) wspomaganej dojazdem grupy interwencyjnej. Przez kompleksową ochronę, należy rozumieć podjęcie stałej, należytej i profesjonalnej działalności mającej na celu zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających w chronionych obiektach, mienia, zapobieganie przestępstwom i wykroczeniom przeciwko mieniu, likwidowanie zagrożeń, a także przeciwdziałanie powstawaniu szkód wynikających z tych zdarzeń oraz niedopuszczanie do wstępu i przebywania osób nieuprawnionych do wskazywanych przez Zamawiającego pomieszczeń i przestrzeni w obiektach będących przedmiotem ochrony. 2.Wykaz budynków wchodzących w skład kompleksu EC-1 podlegających ochronie przez Wykonawcę: Centrum Sztuki Filmowej L.p. Nazwa budynku Powierzchnia użytkowa Liczba kondygnacji 1 Budynek N 11.933 m2 9 2 Budynek S-1 2.144 m2 7 3 Budynek S-2 4.202 m2 4 Centrum Nauki i Techniki L.p. Nazwa budynku Powierzchnia użytkowa Liczba kondygnacji 1 Budynek Zmiękczalni 1.061 m2 8 2 Budynek Pompowni 1.392 m2 7 3 Budynek Kotłowni 1.675 m2 6 4 Budynek Maszynowni 1.434 m2 4 5 Budynek Chłodni 888 m2 5 6 Budynek Rozbudowy 6.376 m2 7 7 Budynek Rozdzielni 6.034 m2 9 Dodatkowo ustala się lokalizacje poszczególnych posterunków: 1) monitoring budynek EC-1 Zachód 24 godz-dobę pracownik kwalifikowany 2)monitoring budynek EC-1 Wschód 24 godz-dobę pracownik niekwalifikowany 3) brama wjazdowa od strony ul. Targowej 24 godz-dobę, obchody pracownik niekwalifikowany 4) Dowódca Ochrony Obiektu 24 godz-dobę , obchody pracownik kwalifikowany 5) brama od strony ul. Kilińskiego godz-dobę, obchody pracownik niekwalifikowany 6) brama od strony ul. Tuwima 7.00 - 20.00,wejście do budynku EC-1 Zachód, obchody pracownik niekwalifikowany 7) wejście do budynku EC-1 Wschód 7.00 -20.00 pracownik niekwalifikowany. 3.W ramach przedmiotu zamówienia do Wykonawcy należy : 1. dozór budynków i terenów przyległych wokół budynków przez pracowników ochrony fizycznej w systemie stacjonarnym i obchodowym z wykorzystaniem systemu kamer przemysłowych (CCTV) będących integralną częścią wyposażenia ochranianych budynków zgodnie z udzielona Koncesją na w/w usługi wydaną przez MSWiA wraz z Decyzjami, 2. montaż i po zakończeniu obowiązywania umowy demontaż nadajnika sygnalizacji GSM oraz skonfigurowanie go z systemem antynapadowym, a w przyszłości z lokalnym SSWiN 3. monitorowanie i archiwizowanie sygnałów alarmowych wysyłanych za pomoca ręcznego sygnalizatora alarmowego a w przyszłości przez System Sygnalizacji Włamania i Napadu (SSWiN) będącego integralną częścią elektronicznego systemu bezpieczeństwa ochranianych budynków wraz z dojazdem Grupy Interwencyjnej zgodnie z Koncesją na w/w usługę wydaną przez MSWiA wraz z Decyzjami, 4. montaż i po zakończeniu obowiązywania umowy demontaż na chronionym terenie elektronicznego systemu kontroli obchodów wraz z alarmowym sygnalizatorem antynapadowym powiadamiającym Stację Monitorowania Alarmów o zagrożeniu wymagającym dojazdu Grupy Interwencyjnej, 5. dokumentowanie i archiwizowanie informacji o obchodach wykonywanych przez pracowników ochrony poprzez elektroniczny system rejestracji w stałych punktach trasy obchodu oraz dokonywanie wpisów do raportu dziennego, 6. dokumentowanie zdarzeń w innych obszarach, budynkach i terenach przyległych w dzienniku zdarzeń dziennych, 7. obsługiwanie systemu oświetlenia budynków i terenów przyległych wokół budynków, 8. sprawdzanie zabezpieczenia budynków przed dostępem osób trzecich, 9. kontrolowanie i obsługiwanie ruchu samochodowego poprzez ewidencjonowanie numerów rejestracyjnych pojazdów, celu oraz terminu wjazdu i wyjazdu pojazdów nie posiadających stałych przepustek lub identyfikatorów, kontrolowanie pieszego ruchu osobowego poprzez ewidencjonowanie imienia i nazwiska, celu oraz terminu wejścia i wyjścia osób nie posiadających stałych przepustek (z wyłączeniem imprez okolicznościowych), 10. współdziałanie z wykonawcami robót budowlanych, usług i dostaw, realizowanych na terenie objętym ochroną, 11. współdziałanie ze służbą dozoru Polskiej Grupy Energetycznej Dystrybucja S.A. (PGE S.A.), patrolującą sąsiadujący teren, w zakresie informacji o zaistniałych sytuacjach nietypowych, 12. w razie zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na bezpieczeństwo ochranianego obiektu w tym powodującego zniszczenie lub uszczuplenie mienia Zamawiającego, wykrytego przez pracowników ochrony w czasie wykonywania umowy Wykonawca jest zobowiązany do: 1) zabezpieczenia miejsca zdarzenia, 2) niezwłocznego powiadomienia Zamawiającego i upoważnionych pracowników (wg wykazu zawartego w niniejszej umowie). 3) w razie konieczności niezwłocznego powiadomienia Policji lub Państwowej Straży Pożarnej lub innych odpowiednich służb. 13. przedstawienie do zatwierdzenia Zamawiającemu projektu Planu ochrony Kompleksu EC-1 w terminie 7 dni od dnia podpisania Umowy. Projekt musi być zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, uwzględniać charakter obiektu i jego wyposażenie techniczne służące do zabezpieczania osób i mienia znajdujących się w obszarze chronionym. Zamawiający w ciągu 7 dni od dnia otrzymania projektu zatwierdzi przedstawioną propozycję lub może ją uzupełnić albo przedstawić Wykonawcy zastrzeżenia, które Wykonawca będzie obowiązany uwzględnić w terminie 3 dni. Po zatwierdzeniu ww. dokumentu Wykonawca ma obowiązek wprowadzić go do stosowania przez przeszkolonych w tym zakresie pracowników ochrony. Plan ochrony Kompleksu EC-1 po zatwierdzeniu przez Zamawiającego będzie stanowił załącznik do umowy. 14. informowanie o wszelkich zdarzeniach wpływających na bezpieczeństwo obiektu oraz znajdującego się w nim wyposażenia, w szczególności o konieczności zamontowania, naprawy lub wymiany istniejących zabezpieczeń lub ustanowienie nowych. Informacje powyższe będą wpisywane do raportu dziennego sporządzanego przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące usługę ochrony na terenie kompleksu EC-1, ze względu na rozległy teren, były sprawne ruchowo i nie posiadały orzeczenia o niepełnosprawności. 15. zapewnienie, że Dowódca Ochrony Obiektu oraz jeden z pracowników ochrony w trakcie każdej zmiany będą pracownikami kwalifikowanymi. 16. informowanie pisemnie Zamawiającego o zmianach w składzie pracowników zatrudnionych przy ochronie obiektu. Zmiana pracownika może być dokonana pod warunkiem, iż nowy pracownik będzie spełniał wymagania określone w SIWZ. Nowy wykaz osób - pracowników ochrony staje się załącznikiem do umowy. 17. zapewnienie aby w ramach wykonywanej usługi Dowódca Ochrony Obiektu oraz pracownicy ochraniający obiekt podlegali bezpośrednio Wykonawcy. Wykonawca za pośrednictwem osób wskazanych w umowie, może jednak wydawać pracownikom ochrony dodatkowe dyspozycje, za pośrednictwem Dowódcy Ochrony Obiektu, pod warunkiem odnotowania ich w książce służby. Dyspozycje powyższe będą realizowane tylko wówczas jeżeli ich wykonanie nie spowoduje pogorszenia stanu bezpieczeństwa chronionego obiektu. 18. odsunięcie od pracy pracownika nie wypełniającego wg Zamawiającego należycie obowiązków lub pracownika w stosunku do którego Zamawiający utracił zaufanie w ramach wykonywanych obowiązków. W takim przypadku Wykonawca musi zapewnić zastępstwo za pracownika w nieprzekraczalnym czasie 2h. 19. zaopatrzenie wszystkich pracowników ochrony na czas wykonywania usługi w kompatybilne i współpracujące z urządzeniami Zamawiającego bezprzewodowe urządzenia zapewniające łączność radiową z centralą Wykonawcy i osobami upoważnionymi ze strony Zamawiającego. Wszyscy pracownicy powinni być wyposażeni w jednolite, czyste i schludne ubrania służbowe z umieszczonym w sposób widoczny napisem Ochrona EC-1 i w identyfikatory ze zdjęciem, nazwiskiem pracownika ochrony oraz funkcją. Pracownicy nie mogą na terenie obiektu palić tytoniu, za wyjątkiem miejsc wyznaczonych. 20. posiadanie co najmniej dwóch zmotoryzowanych patroli interwencyjnych stanowiących wsparcie fizyczne dla dyżurujących pracowników, a czas w jakim winna nastąpić interwencja patrolu, nie może przekraczać 10 minut od momentu zgłoszenia. 21. rozmieszczenie w ciągu 10 dni od daty rozpoczęcia usługi w sposób widoczny dla otoczenia - na zewnątrz budynków lub na ogrodzeniu, w porozumieniu z Zamawiającym oznakowanie firmowe informujące ostrzegające o tym, że obiekt chroniony jest przez Wykonawcę. , 22. natychmiastowe, w czasie nie dłuższym niż 2 minuty, reagowanie wraz z powiadomieniem o sytuacji zagrożenia pożarowego jednostki Państwowej Straży Pożarnej, Stacji Monitorowania Alarmów Wykonawcy oraz przedstawicieli Zamawiającego, 23. w trakcie wykonywania usługi w ramach realizacji przedmiotu zamówienia na własny koszt i własnym staraniem dostarczenie, zamontowanie i utrzymywanie w należytym stanie przez okres trwania zamówienia, 4 stróżówek wraz z wyposażeniem w miejscach wyznaczonych przez Zamawiającego. Stróżówki musza być czyste, estetyczne, zapewniać dobra widoczność w trakcie realizacji umowy. Po zakończeniu trwania umowy Wykonawca usunie stróżówki na własny koszt. Zamawiający zapewni możliwość podłączenia stróżówek do sieci elektrycznej. Wykonawca zobowiązany jest wykonać po podłączeniu do sieci energetycznej wymagane badania przyłączy i . protokół badania przekazać zamawiającemu. 24. przestrzeganie aby Dowódca Ochrony Obiektu codziennie rano przekazywał pisemny Raport Dzienny przedstawicielowi Zamawiającego, informujący o wszystkich zdarzeniach za ostatnie 24 godziny w tym informacje o imiennym stanie osobowym pracowników ochrony, zdarzeniach wynikających z wykonywanych obowiązków, wszelkiego rodzaju zdarzeń oraz uwagach mających wpływ na bezpieczeństwo ochranianego obiektu. 25. wyposażenie Dowódcę Ochrony Obiekty w telefon GSM do celów służbowych. 26. przestrzeganie aby Koordynator po stronie Wykonawcy był zobowiązany do odbierania telefonu wskazanego przez Wykonawcę, 24 h na dobę 7 dni w tygodniu. 27. sprzątanie i odśnieżanie przy pomocy ręcznego sprzętu terenu wokół stróżówek 4. Przedmiot zamówienia obejmuje: ochronę całodobową, w okresie od 30 października 2014 r. od godz. 700 do 30 października 2015 r. do godz. 700 pełnioną przez: a) w dni robocze 5 osób całodobowo (2 osoby kwalifikowane, 3 osoby niekwalifikowane) oraz 2 osoby w godz. 7.00 - 20.00 (dwie osoby niekwalifikowane) b) w dni wolne od pracy - święta 5 osób całodobowo (2 osoby kwalifikowane, 3 osoby niekwalifikowane) 5. Dodatkowe informacje o zamówieniu: 1) Zamawiający informuje, iż na terenie objętym ochroną organizowane będą eventy/konferencje oraz koncerty. W przypadku takich zdarzeń Wykonawca będzie informowany z minimalnym wyprzedzeniem 24 godzin przed rozpoczęciem wydarzenia. 2) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia ilości osób chroniących obiekt w trakcie realizacji zamówienia zgodnie z cenami przedstawionymi przez Wykonawcę w formularzu ofertowym. Zwiększenie ilości osób chroniących obiekt będzie wcześniej ustalane z Wykonawcą i będzie dotyczyło wykonywania usług ochronnych objętych przedmiotem zamówienia w ramach konferencji, eventów organizowanych przez Zamawiającego. 3) Zamawiający informuje, że na terenie objętym przedmiotem zamówienia, będą prowadzone roboty budowlane w wydzielonych pomieszczeniach i przestrzeniach. Zamawiający będzie na bieżąco informował Wykonawcę o miejscach i zakresach prowadzonych robót oraz wykonawcach realizujących te roboty. Zamawiający informuje również iż na terenie bezpośrednio przyległym do terenu objętego umową zlokalizowana jest budowa Nowego Dworca Łódź Fabryczna.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 797100004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 365 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 12.000 zł ( słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100). 1. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert określonego w Rozdziale VI, podrozdział I pkt 1. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach, wymienionych w art. 45 ust. 6 Ustawy: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty , o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 3. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, ustaloną kwotę należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: NORDEA Oddział w Łodzi, ul. Rzgowska 34/36, 93-172 Łódź, numer rachunku: 33 1440 1231 0000 0000 0779 2794. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego. 4. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach określonych w podrozdziale II, wymagane jest załączenie do oferty oryginalnego dokumentu gwarancji/poręczenia. Oryginał gwarancji/poręczenia powinien być umieszczony w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z ustawą Pzp. 5. Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: WADIUM postępowanie nr ZP/11/10/2014. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, powinna ona zostać sporządzona zgodnie z obowiązującymi przepisami, być bezwarunkowa i nieodwołalna oraz zaleca się, aby zawierała ona następujące elementy: 1) oznaczenie dającego zlecenie, beneficjenta gwarancji - tj. Zamawiającego, gwaranta - banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, w tym w szczególności określenie podmiotu składającego ofertę (Wykonawcy) - w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wskazanie wszystkich tych podmiotów (wykonawców), 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji (który nie może być krótszy niż termin związania Wykonawcy złożoną przez niego ofertą), 5) nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, które zawierać będzie oświadczenie, że: a) Wykonawca (którykolwiek z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia), w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy PZP, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie, zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Pzp lub b) Wykonawca (którykolwiek z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia), którego oferta została wybrana, odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp lub c) Wykonawca (wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia), którego oferta została wybrana, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp lub d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy (wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia), którego oferta została wybrana, zgodnie z art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 6) Postanowienia pkt 5 powyżej stosuje się odpowiednio do poręczeń określonych w pkt. 2e. 7) Niewniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości lub dopuszczonej formie skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. Zamawiający zatrzyma wniesione wadium (w przypadku wadium wniesionego w formie pieniężnej - wraz z odsetkami), jeżeli zaistnieją okoliczności wskazane przepisem art.46 ust.5 oraz art.46 ust.4a ustawy Pzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ec1lodz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach