Przetargi.pl
Usługi leśne związane z przygotowaniem powierzchni pod budowę Zachodniej Obwodnicy miasta Poznania w ciągu drogi S11 i S5 na terenie gminy Rokietnica

Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko ogłasza przetarg

  • Adres: 62-095 Murowana Goślina, Łopuchówko 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8122161, 604-549-228 , fax. 061 8122161
  • Data zamieszczenia: 2011-12-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Skarb Państwa Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko
    Łopuchówko 1 1
    62-095 Murowana Goślina, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8122161, 604-549-228, fax. 061 8122161
    REGON: 63001151000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi leśne związane z przygotowaniem powierzchni pod budowę Zachodniej Obwodnicy miasta Poznania w ciągu drogi S11 i S5 na terenie gminy Rokietnica
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są prace związane z wycinką podszytu na powierzchniach, pozyskaniem i zrywką drewna oraz pozostałe prace w pozyskaniu drewna (przecinanie sztuk, ścinka drzew trudnych, pomoc przy wywozie drewna w przypadku niekorzystnych warunków pogodowych). Szczegółową lokalizację oraz zakres prac przedstawia załącznik nr 7 do SIWZ. 2. Wielkości poszczególnych czynności są wielkościami przybliżonymi, podanymi po to, aby dać wykonawcom wspólną podstawę dla sporządzenia oferty i późniejszej jej oceny. W związku z powyższym wielkości te nie mogą być traktowane jako ostateczne, a rozliczenie nastąpi w oparciu o rzeczywiste ilości wykonanych prac, potwierdzone w protokole odbioru. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany przyjętych ilości jednostek na poszczególnych pozycjach (adresach leśnych). Rozliczenie następować będzie do poziomu przyjętego w kosztorysie ofertowym stanowiącym integralną część oferty. 3. Szczegółowy opis czynności określają katalogi norm czasu stanowiące załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia wprowadzone Zarządzeniem nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2003 r. Zamawiający informuje, że prace wykonane w pozyskaniu i zrywce drewna będą rozliczane w jednostkach naturalnych, tj. w m3. 4. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami obowiązującymi w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe, a w szczególności zgodnie z: 1) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. Nr 161, poz. 1141), 2) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (Dz. U. Nr 58, poz. 405 z późn. zm.), 3) Instrukcją bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej, wprowadzonej zarządzeniem Nr 19 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 lipca 1997 r., 4) Instrukcją ochrony lasu, wprowadzonej zarządzeniem Nr 43 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 26 czerwca 2004 r., 5) Zasadami hodowli lasu, wprowadzonych zarządzeniem Nr 99 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 24 grudnia 2002 r., 6) Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC, PEFC (www.fsc.pl, www.pefc-polska.pl), 7) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563), 8) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 80, poz. 563), Ponadto Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania: - Ustawy z dn. 11 stycznia 2001 r. o substancjach i preparatach chemicznych (Dz. U. Nr 11,poz. 84 z 2001r.) oraz rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 05.03.2009 roku w sprawie oznakowania opakowań substancji niebezpiecznych i preparatów niebezpiecznych (Dz. U. Nr 53,poz. 439 z 2009r.), - Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 czerwca 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy stosowaniu i magazynowaniu środków ochrony roślin oraz nawozów mineralnych organiczno-mineralnych (Dz. U. Nr 99, poz. 896 z 2002r.), - Ustawy o ochronie roślin z dnia 18 grudnia 2003 r. (tekst jednolity Dz. U. Nr 133, poz. 849 z 2008r.) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli przestrzegania powyższych zapisów, bez ograniczeń ze strony Wykonawcy. 5. W związku z tym, iż Zamawiający podlega procesowi certyfikacji według standardów określonych przez FSC (Forest Stewardship Council) wymaga od wykonawców, aby przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia stosowali zasady opisane w opracowaniu pn.: Zasady, Kryteria i Wskaźniki Dobrej Gospodarki Leśnej w Polsce w zakresie przewidzianym dla podmiotów wykonujących prace leśne. Wymagania wobec wykonawców prac leśnych w terenie administrowanym przez Zamawiającego stanowią załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 6. Jeden Wykonawca składa ofertę na całą usługę. Zamawiający nie przewiduje dzielenia zamówienia na części. 7. Do pilarek i sprzętu hydraulicznego używać wolno tylko oleju ulegającego biodegradacji, kanistrów z tzw. bezpiecznymi końcówkami ograniczającymi ryzyko rozlania oleju, Wykonawca zobowiązany jest używać sorbentów, których zadaniem jest neutralizacja oleju. Wykonawca jest zobowiązany do używania kontrastowych kamizelek podczas pobytu na powierzchni, gdzie prowadzone są prace związane z pozyskaniem drewna. 8. Wykonawca po wykonaniu prac na każdej powierzchni ma obowiązek, przed jej opuszczeniem, uporządkowania terenu i oczyszczenia miejsca pracy z wszelkiego typu odpadów. 9. W formularzu ofertowym, załącznik nr 1 do SIWZ, należy wpisać stawki jednostkowe za rh - roboczogodziny ręczne oraz za ch - roboczogodziny mechaniczne dla wycinania podszytów i pozostałych prac w pozyskaniu drewna. Dla prac związanych z pozyskaniem i zrywką drewna, należy wpisać stawki jednostkowe w oparciu o jednostki naturalne, np. m3, ha. 10. Terminy i kolejność wykonania poszczególnych prac określone zostaną w zleceniach przekazania prac do wykonania, sporządzanych przez leśniczego. Odbiór ilościowo - jakościowy prac dokonywany będzie przez leśniczego na druku protokółu odbioru robót. Protokół odbioru robót jest podstawą do wystawienia faktury za wykonaną przez Wykonawcę usługę. Wynagrodzenie będzie płatne w terminie do 14 dni liczonych od daty wpływu faktury. Podstawą do wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę będzie protokolarnie stwierdzony odbiór usług objętych Zleceniem. 11. Wykonawcy (Pełnomocnicy Konsorcjum) przyjmują do realizacji zadania wynikające z art. 304 § 1 bądź 3 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy - pracodawca lub przedsiębiorca nie będący pracodawcą jest zobowiązany zapewnić bezpieczne i higieniczne warunki pracy, o których mowa w art. 207 § 2, osobom fizycznym wykonującym prace na innej podstawie niż stosunek pracy w zakładzie pracy lub w miejscu wyznaczonym przez pracodawcę, a także osobom prowadzącym w zakładzie pracy lub miejscu wyznaczonym przez pracodawcę na własny rachunek działalność gospodarczą. 12. W uzasadnionych wypadkach ( na warunkach określonych we wzorze umowy) Zamawiający dopuszcza redukcję zakresu zadań do wykonania lub zmianę lokalizacji prac do wykonania. 13. Technologia pozyskania drewna - dopuszcza się dowolny sposób pozyskania drewna tj. pilarką bądź harwesterem, a rozliczenie nastąpi jak przy pozyskaniu drewna pilarką, zgodnie z stawkę przyjętą do realizacji za 1 m3. 14. Przygotowanie drewna do odbioru - Wykonawca zobowiązany jest po dokonywania pomiarów średnicy (pomiaru średnicy środkowej dokonuje się po zdjęciu kory w miejscu wykonania pomiaru - przyłożenia ramion średnicomierza) i długości drewna mierzonego w sztukach pojedynczo, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie zasadami, zapisując wymiary lubryką na czole sztuk (lub w inny - uzgodniony z Zamawiającym - sposób). Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu przygotowywanego pod wylesienie otoczenia, a także zdobył wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej terenu poniesie wykonawca.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772000002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://lopuchowko.poznan.lasy.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach