Przetargi.pl
Usługi kompleksowej obsługi prawnej oraz windykacji wierzytelności

Dolnośląski Szpital Specjalistyczny im. T. Marciniaka - Centrum Medycyny Ratunkowej ogłasza przetarg

  • Adres: 50-420 Wrocław, ul. Traugutta 116
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3414333 , fax. 071 3436747
  • Data zamieszczenia: 2015-02-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Dolnośląski Szpital Specjalistyczny im. T. Marciniaka - Centrum Medycyny Ratunkowej
    ul. Traugutta 116 116
    50-420 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3414333, fax. 071 3436747
    REGON: 00632038400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpital-marciniak.wroclaw.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi kompleksowej obsługi prawnej oraz windykacji wierzytelności
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi kompleksowej obsługi prawnej oraz windykacji wierzytelności. 1.2. Usługi świadczone w ramach ww. kompleksowej obsługi prawnej oraz windykacji wierzytelności będą obejmowały w szczególności: a) stałe doradztwo prawne dla Zamawiającego, opinie, porady, analizy prawne, wyjaśnienia i interpretacje przepisów z zakresu prawa pracy, prawa cywilnego, prawa handlowego, prawa podatkowego, prawa administracyjnego, prawa zamówień publicznych, prawa ubezpieczeniowego, prawa z zakresu ochrony zdrowia i inne - udzielane w formie pisemnej bądź ustnej, pocztą elektroniczną i telefonicznie; b) zapewnienie obsługi w języku polskim; c) opracowywanie i opiniowanie wewnętrznych aktów prawnych, takich jak np. statut, regulaminy, zarządzenia, itp. dla potrzeb Zamawiającego - pod względem redakcyjnym, formalno-prawnym; d) sporządzanie umów zgodnie z potrzebami Zamawiającego, po uzyskaniu niezbędnych informacji merytorycznych od kierownika właściwej komórki organizacyjnej Zamawiającego; e) opiniowanie i doradztwo prawne w zakresie projektów i zawartych wcześniej umów, kontraktów, ugód przedsądowych, porozumień zawieranych z kontrahentami, NFZ, umów o badania kliniczne - w przypadku nieobecności Radcy Prawnego zatrudnionego u Zamawiającego, itp., także w zakresie oceny kwestii należytego wywiązywania się z ww. umów przez Zamawiającego; f) współpraca w kwestii ustalania wzorów umów i zatwierdzania umów, zapewnienie obsługi prawnej przy zawieraniu wszystkich umów i opiniowanie wszystkich umów pod względem formalno-prawnym, potwierdzone podpisem (parafą) Radcy Prawnego Adwokata; g) analizowanie pod kątem poprawności formalno-prawnej i przedkładanie Zamawiającemu propozycji rozstrzygnięć w zakresie inicjowanych przez kierowników komórek organizacyjnych Zamawiającego lub podmioty zewnętrzne - zmian do obowiązujących umów lub kwestii ich ewentualnego wcześniejszego zakończenia, przygotowywanie stosownych aneksów; h) reprezentacja prawna Zamawiającego wobec podmiotów zewnętrznych, w tym w sprawach związanych z realizacją umów o udzielenie świadczeń zdrowotnych zawartych z NFZ; i) występowanie w charakterze pełnomocnika Zamawiającego w postępowaniach sądowych, administracyjnych, przed Krajową Izbą Odwoławczą oraz przed innymi organami orzekającymi, Policją, Prokuraturą; j) prowadzenie postępowania wyjaśniającego i występowanie w charakterze pełnomocnika Zamawiającego w postępowaniach przed Wojewódzką Komisją ds. Orzekania o Zdarzeniach Medycznych - w przypadku nieobecności Radcy Prawnego zatrudnionego u Zamawiającego; k) monitorowanie i przestrzeganie wszelkiego rodzaju terminów np. przedawnienia, procesowych, sądowych, do złożenia środków odwoławczych, wystąpienia o uzasadnienie orzeczenia; l) opiniowanie na wniosek Zamawiającego treści korespondencji Zamawiającego z organami administracji publicznej, sądami i innymi instytucjami oraz osobami prawnymi i fizycznymi; m) w przypadku sporu z podmiotem zewnętrznym dotyczącego w szczególności interpretacji zawartej umowy, warunków gwarancji jakości, zasadności nałożenia kar umownych lub naliczenia odsetek i ich wysokości - obowiązek prowadzenia korespondencji z ww. podmiotem w porozumieniu z kierownikiem komórki organizacyjnej Zamawiającego, której dany problem dotyczy; n) w momencie uzyskania z komórki organizacyjnej Zamawiającego, której dany problem dotyczy, informacji o braku pokrycia przez Wykonawcę naliczonej kary umownej - przedłożenie całości dokumentacji Zamawiającemu, w celu podjęcia decyzji o dalszym postępowaniu w danej sprawie; w zależności od decyzji - podjęcie stosownych działań; informowanie komórki organizacyjnej, której dany problem dotyczy, o przebiegu i wyniku sprawy; o) udzielanie pomocy prawnej w zakresie obsługi Rady Społecznej; p) prowadzenie rejestru spraw bieżących związanych z obsługą Zamawiającego oraz spraw sądowych i administracyjnych np. w formie dzienników korespondencyjnych; q) wydawanie na wniosek kierowników komórek organizacyjnych Zamawiającego opinii w zakresie dokumentów składanych w postępowaniach regulowanych ustawą Prawo zamówień publicznych oraz ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej; r) doradztwo prawne z zakresu stosowania ustawy Pzp oraz aktów wykonawczych do ww. ustawy, realizacja zadań objętych zarządzeniem wewnętrznym Zamawiającego w sprawie opiniowania oraz zasad udzielania zamówień, a w szczególności: opiniowanie i parafowanie w terminie do 3 dni kalendarzowych od otrzymania dokumentów, opracowywanie i aktualizowanie na bieżąco oraz przekazywanie Zamawiającemu do stosowania wzorów najczęściej stosowanych umów; s) sporządzanie i parafowanie projektów oraz ostatecznych wersji zawieranych umów na potrzeby procedur zamówień publicznych, opracowywanie odpowiedzi na zapytania wykonawców w procedurze udzielania zamówienia - dotyczące projektów umów i pozostałe - w zakresie formalno- prawnym, ocena poprawności wniesienia wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy w formie innej niż pieniężna, przygotowywanie opinii dotyczących ewentualnego wykluczenia wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie art. 24 ustawy Pzp i odrzucania złożonych ofert, opiniowanie oraz sporządzanie pism do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, przechowywanie dokumentacji dotyczącej wyrządzenia szkody, wydawanie na wniosek kierownika danej komórki organizacyjnej Zamawiającego opinii w przypadku podejrzenia w stosunku do wykonawcy o stosowanie rażąco niskiej ceny, oświadczenia nieprawdy stwierdzenie czy mamy do czynienia z takim przypadkiem oraz podjęcie kroków będących konsekwencją takiego czynu, opracowywanie korespondencji i pism związanych z odwołaniami i uczestnictwo w rozprawach przed Krajową Izbą Odwoławczą, opiniowanie, na wniosek kierownika danej komórki organizacyjnej Zamawiającego, wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, wydawanie opinii w zakresie interpretacji zapisów ustawy Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych do niej, również w odniesieniu do treści oferty i dokumentów w złożonych ofertach; t) sporządzanie, na każdy pisemny wniosek Zamawiającego, raportów dla Zamawiającego o ilości i aktualnym etapie trwających spraw sądowych, w których stroną jest Zamawiający; raport ten winien być przedstawiony Zamawiającemu w formie pisemnej w terminie do 14 dni od dnia otrzymania przez Wykonawcę wniosku Zamawiającego i omówiony przez wyznaczonego Radcę Prawnego Adwokata (na żądanie Zamawiającego); u) sporządzanie, w terminie do 3 dni, pisemnej informacji dla Dyrekcji Zamawiającego o przebiegu każdego posiedzenia sądu , Wojewódzkiej Komisji do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych , Krajowej Izby Odwoławczej w sprawach, w których stroną jest Zamawiający; v) informowanie wraz z uzasadnieniem Zamawiającego - niezwłocznie po powzięciu takiej informacji - o orzeczeniach i decyzjach w sprawach, w których stroną jest Zamawiający, a które zapadły w postępowaniach przed sądami, Wojewódzką Komisją do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych, organami administracji publicznej, itp.; pisemna informacja Wykonawcy wraz z odpowiednim dokumentem w oryginale (orzeczenie, decyzja itp.) winna wpłynąć niezwłocznie również do sekretariatu Zamawiającego; w) sporządzanie kwartalnych raportów dla Zamawiającego o przebiegu, etapie i stanie zaawansowania toczących się spraw w zakresie windykacji, w których stroną jest Zamawiający; raport ten winien być przedstawiony Zamawiającemu w formie pisemnej w terminie do 15 dnia miesiąca po zakończeniu kwartału za kwartał poprzedni i omówiony przez wyznaczoną osobę (na żądanie Zamawiającego). Zakres żądanych informacji w raporcie to w szczególności: sygnatura akt określenie dłużnika, należność główna, data wymagalności roszczenia, data wysłania przez Kancelarię wezwania do zapłaty do dłużnika, data złożenia pozwu do sądu, terminy posiedzeń sądu, data wydania nakazu zapłaty lub wyroku; data nadania klauzuli wykonalności przez sąd, data złożenia przez Kancelarię do komornika wniosku o wszczęcie postępowania egzekucyjnego oraz inne istotne informacje w sprawie; x) pomoc przy udzielaniu wyjaśnień wobec podmiotów kontrolujących w trakcie i po zakończeniu kontroli Zamawiającego przez podmioty do tego upoważnione, przygotowywanie pełnomocnictw dla pracowników Zamawiającego i osób występujących po stronie Wykonawcy - stosownie do okoliczności, informowanie w formie pisemnej z odpowiednim wyprzedzeniem Działu Ekonomiczno - Finansowego Zamawiającego o konieczności dokonania stosownych opłat; y) kompleksowa obsługa w zakresie windykacji należności w kwocie głównej 1 300 581 zł (stan na 31.01.2015 r.), liczba dłużników Zamawiającego to 2.357 (stan na 31.01.2015 r.) polegająca, m.in. na: sporządzaniu i prowadzeniu dokumentacji windykacyjnej w oparciu o przekazane dokumenty przez Zamawiającego; prowadzeniu w imieniu Zamawiającego negocjacji zmierzających do polubownego zakończenia spraw związanych z windykacją i podpisania porozumień. Wszelkie działania prowadzone przez Wykonawcę mogą być podejmowane wyłącznie po uprzednim pisemnym uzgodnieniu z Zamawiającym; w razie uzyskania zgody na wszczęcie postępowania sądowego lub egzekucyjnego w sprawach związanych z windykacją Wykonawca zobowiązany jest do wszczęcia jednego odpowiedniego postępowania obejmującego całość roszczenia objętego zleceniem. Odstąpienie od tej zasady wymaga uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego. z) wykonywanie innych prac z zakresu obsługi prawnej wynikających z bieżącej działalności Zamawiającego; 1.3. Wykonawcy przysługiwać będzie dodatkowe wynagrodzenie z tytułu realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie w przypadku zasądzonych i wyegzekwowanych kosztów zastępstwa procesowego egzekucyjnego - w wysokości 65% kwoty przyznanej przez sąd lub organy egzekucyjne. 1.4. Szczegółowe warunki realizacji przedmiotowego zamówienia publicznego zawiera wzór umowy, stanowiący integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 791110005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 48 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 8.400,00 PLN. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności faktury
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: bip.szpital-marciniaka.dolnyslask.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach