Przetargi.pl
Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń biurowych i socjalnych oraz posesji wokół budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Klepackiej 18.

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku ogłasza przetarg

  • Adres: 15440 Białystok, ul. Malmeda
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 0-85 678 31 03 , fax. 0-85 678 31 00
  • Data zamieszczenia: 2017-03-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku
    ul. Malmeda 8
    15440 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 0-85 678 31 03, fax. 0-85 678 31 00
    REGON: 233317700000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń biurowych i socjalnych oraz posesji wokół budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Klepackiej 18.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń biurowych i socjalnych oraz posesji wokół budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Klepackiej 18, podzielony na dwie części (pakiety): - Pakiet Nr 1: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości pomieszczeń biurowych i socjalnych budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Klepackiej 18, - Pakiet Nr 2: Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości posesji wokół budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Klepackiej 18. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w pkt 5 SIWZ. Pozostałe warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik Nr 7A (Pakiet nr 1) i/lub załączniku Nr 7B (Pakietu Nr 2) do SIWZ. 3.Zasady ogólne dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) Usługi sprzątania powinny polegać na utrzymaniu w czystości poprzez wykonywanie czynności w sposób sprawny, dokładny i terminowy, z zastosowaniem urządzeń, materiałów i środków o działaniu nie niszczącym czyszczonych powierzchni i elementów wyposażenia, oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przepisami sanitarnymi, tak aby użyte w celach czyszczących substancje i preparaty nie stanowiły zagrożenia dla zdrowia, życia człowieka i środowiska, tzn. w szczególności odpowiadały wymogom ustawy z dnia 25.02.2011r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. z 2011r. Nr 63 poz. 322 z późn. zm.). 2) Wszelkie materiały, narzędzia i urządzenia oraz środki niezbędne do prawidłowego wykonania usług sprzątania, zapewnia Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt, 3) Wykonawca powinien zapewnić urządzenia i środki czystości (myjące, czyszczące, pielęgnacyjne, konserwujące, toaletowe, dezynfekujące, i inne) przeznaczone przez producenta dla danego typu czyszczonej lub konserwowanej powierzchni, w ilościach niezbędnych do utrzymania obiektu w stałej czystości, mydło w płynie do dozowników, papier toaletowy na potrzeby ok. 170 osób (pracownicy Zamawiającego oraz interesanci), ręczniki papierowe (białe w rolach) w pomieszczeniu socjalnym, a także worki na śmieci do koszy o pojemności 15 l, 25 l, 50 l i 70 l., odświeżacze powietrza w sprayu, w ilościach niezbędnych do utrzymania obiektu w stałej czystości i prawidłowego wykonania świadczonej usługi, a także odpowiednie ich przechowywanie i użytkowanie, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 4) Urządzenia oraz wszystkie środki czystości używane podczas świadczenia usługi sprzątania powinny posiadać wymagane atesty higieniczne, dopuszczające je do obrotu na rynku polskim. Środki czystości powinny być bezspornie bardzo dobrej jakości, skuteczne, oznakowane znakiem CE, posiadać odpowiednie atesty i świadectwa dopuszczenia do obrotu i stosowania w Rzeczypospolitej Polskiej, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w zakresie bezpieczeństwa użytkowania, ochrony zdrowia i środowiska, dopuszczone do stosowania w pomieszczeniach stale użytkowanych przez ludzi. Używane przez Wykonawcę środki czystości nie mogą powodować niszczenia sprzętu, urządzeń i innych powierzchni czyszczonych, powinny być odpowiednie do rodzaju sprzątanej powierzchni, i stosowane przed upływem terminu przydatności do użycia, w okresie ważności gwarancji producenta. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawcy udokumentowania spełnienia w/w wymogów. W przypadku nieudokumentowania spełnienia przez Wykonawcę w/w wymogów, Wykonawca zobowiązany będzie do natychmiastowego zaprzestania używania takiego środka czystości i zastąpienia go innym, zgodnym z wymaganiami Zamawiającego, 5) Wykonawca powinien zapewnić urządzenia, sprzęt oraz urządzenia mechaniczne w ilości niezbędnej do prawidłowego wykonania zamówienia. Urządzenia służące do utrzymania porządku w terenie i przy pracach związanych z utrzymaniem zieleni, w tym koszeniem trawników, takie jak: wykaszarki, kosiarki, zamiatarki, itp., z zastrzeżeniem, że urządzenia mechaniczne stosowane przy pracach związanych z utrzymaniem zieleni powinny być o wadze nie większej niż 500 kg. Sprzęt oraz urządzenia mechaniczne używane w czasie realizacji usługi powinny być sprawne, a w razie awarii wszelkie koszty napraw ponosić będzie Wykonawca. Zamawiający zapewni pomieszczenie do przechowywania podręcznego sprzętu używanego do realizacji usługi przez personel Wykonawcy. Zamawiający nie zapewnia pomieszczeń do przechowywania urządzeń Wykonawcy, takich jak: wykaszarki, kosiarki, zamiatarki, itp., 6) Usługi sprzątania powinny być świadczone w dni robocze w godzinach wskazanych w pkt 5 niniejszej SIWZ - Opisie przedmiotu zamówienia dla danej części zamówienia. 7) Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego, powinien przewidzieć konieczność wykonywania pracy poza wyznaczonymi godzinami i dniami w sytuacjach wyjątkowych (np. zalanie, silne opady deszczu lub śniegu, wichura, nieumyślne zabrudzenie z winy użytkownika/budynku/terenu, itp.), tj. wieczorami, w soboty, niedziele i święta (szczególnie w okresie jesienno-zimowym). Konieczność wykonywania prac poza wyznaczonymi godzinami będzie zależna od potrzeb Zamawiającego i warunków pogodowych i odbywać się będzie po każdorazowym zgłoszeniu telefonicznym, za pośrednictwem e-maila lub po powzięciu informacji o danym zdarzeniu z innego źródła. Czas reakcji na zgłoszenie Zamawiającego – maksymalnie do 1 godziny, 8) Wykonawca w ramach wynagrodzenia umownego, powinien przewidzieć konieczność sprzątania po wszystkich wykonywanych pracach remontowych, naprawczych i konserwacyjnych, 9) Wykonawca w uzasadnionych przypadkach, zobowiązany będzie, na żądanie Zamawiającego, do dokonywania wszelkich poprawek wykonywanych czynności, o ile konieczność ich dokonania wynikać będzie z niewłaściwego wykonania usługi, 10) Zamawiający, za realizację prac o których mowa w ppkt 7, 8, 9 nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia, 11) Zamawiający, w przypadkach o których mowa w ppkt 7 i 8, nie obniży wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku tymczasowego wyłączenia ze sprzątania pomieszczeń lub terenu objętych wykonywanymi pracami remontowymi, naprawczymi lub konserwacyjnymi, 12) Wykonawca zobowiązany będzie wykonywać czynności objęte niniejszym zamówieniem w sposób możliwie najmniej uciążliwy dla otoczenia, 13) W okresach miesięcznych wykonanie przedmiotu zamówienia podlegać będzie potwierdzeniu wykonania usługi pod względem merytorycznym przez uprawnioną osobę z ramienia Zamawiającego i potwierdzeniu tej czynności na protokole, co będzie stanowiło podstawę do wystawienia faktury przez Wykonawcę, 14) W przypadku stwierdzenia, że zastosowane środki higieniczne, środki czystości, urządzenia i techniki czyszczące są niewystarczające do utrzymania należytego stanu sanitarno-porządkowego obiektu/terenu, Zamawiający będzie miał prawo żądać zastosowania innych wskazanych przez siebie środków higienicznych, środków czystości, urządzeń i technik utrzymania czystości. Wykonawca zobowiązany będzie do naprawienia na własny koszt szkód spowodowanych użyciem niewłaściwych środków higienicznych, środków czystości, urządzeń i technik utrzymania czystości 15) Do realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni osoby w ilości niezbędnej do prawidłowego wykonania zamówienia. Zamawiający wymaga, odpowiednio dla każdej części zamówienia: - Pakiet Nr 1 – skierowania minimum dwóch osób, wykonujących czynności sprzątania pomieszczeń wewnątrz budynku (dedykowany stały zespół osób – osoby dyżurujące wewnątrz budynku), oraz jednej osoby sprawującej nadzór nad zespołem sprzątającym, upoważnionej do kontaktów z Zamawiającym; - Pakiet Nr 2 - skierowania minimum jednej osoby, wykonującej czynności sprzątania posesji wokół budynku, oraz jednej osoby sprawującej nadzór nad zespołem sprzątającym, upoważnionej do kontaktów z Zamawiającym. W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na dwie części zamówienia – minimalna liczba osób skierowanych do realizacji czynności sprzątania powinna odpowiadać sumie wynikającej z wymagań określonych dla obu części zamówienia. 16) Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia polegające na sprzątaniu pomieszczeń wewnątrz budynku i/lub na sprzątaniu terenu na zewnątrz budynku , jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2014 r. poz. 1502, z późn.zm.). Wykonawca zamieści w Formularzu oferty informację o przyjęciu na siebie zobowiązania, że co najmniej 2 osoby (dotyczy Pakietu Nr 1) i/ lub co najmniej 1 osoba (dotyczy Pakietu Nr 2) ,wykonujące wyżej wymienione czynności sprzątania wchodzące w skład przedmiotu zamówienia, będzie zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu Pracy. 17) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę przy realizacji zamówienia powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przez pracownika lub pracodawcę przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca zobowiązany będzie do zatrudnienia innej osoby na podstawie umowy o pracę. 18) Zamawiający zaleca, aby Wykonawca zobowiązał Podwykonawców np. poprzez zastosowanie odpowiednich zapisów w umowach) do zatrudnienia ww. osób na umowę o pracę. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wykonanie tego obowiązku również w stosunku do podwykonawców. 19) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 16 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 20) Przed rozpoczęciem realizacji czynności, o których mowa w pkt 16, w stosunku do osób mających wykonywać te czynności, Wykonawca obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu, następujące dokumenty: a) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu tych osób na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy; Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności, do których odnosi się obowiązek zatrudnienia wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę, wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy, b) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji przedmiotu umowy czynności, do których odnosi się obowiązek zatrudnienia (których dotyczy oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy wskazane w lit. a) wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony. Kopia umowy/umów o pracę powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; dla osób mających wykonywać te czynności. c) zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności, do których odnosi się obowiązek zatrudnienia, za ostatni okres rozliczeniowy, lub d) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń dokonane w stosunku do osób wykonujących czynności, do których odnosi się obowiązek zatrudnienia. 21) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 16 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 16 czynności. 22) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 23) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę obowiązku o którym mowa w ppkt 16, jak również sankcje z tytułu niewypełnienia tego obowiązku określają odpowiednie postanowienia zawarte we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 7A do SIWZ (Pakiet Nr 1) i/lub załącznik nr 7B do SIWZ (Pakiet Nr 2). 24) Zamawiający wymaga, aby: a) pracownikami świadczącymi usługi były osoby, które nie figurują w Krajowym Rejestrze Karnym, co zostanie potwierdzone oświadczeniem Wykonawcy, b) pracownicy świadczący usługi posiadali aktualne badania lekarskie, niezbędne do wykonania powierzonych im obowiązków, c) przed rozpoczęciem wykonywania usług, pracownicy zostali przeszkoleni zakresie przepisów BHP, przepisów przeciwpożarowych i przepisów o ochronie danych osobowych, d) pracownicy posiadali odpowiednie kwalifikacje, uprawnienia i umiejętności niezbędne do świadczenia usług sprzątania, e) Wykonawca wyposażył pracowników sprzątających w estetyczną odzież roboczą, oznaczoną w widocznym miejscu nazwą Wykonawcy, odzież ochroną i środki ochrony indywidualnej, zgodnie z przepisami i zasadami bhp, oraz sprzęt, narzędzia i środki niezbędne do prawidłowego świadczenia usług, odpowiednie do zakresu wykonywanych czynności. 25) Zamawiający zastrzega sobie możliwość natychmiastowego odsunięcia od wykonywania obowiązków pracownika będącego pod wpływem alkoholu bądź innych środków odurzających. 26) Wykonawca wyznaczy co najmniej jedną osobę sprawującą nadzór nad zespołem sprzątającym, upoważnioną do kontaktów z Zamawiającym. 5. Podwykonawstwo: a) Zamawiający nie zastrzega wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę, b) Wykonawca może powierzyć realizację części przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania firm podwykonawców. Wskazanie takie należy umieścić na formularzu ofertowym. W przypadku braku wskazania w ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie. c) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. d) Jeżeli Zamawiający stwierdzi, że wobec danego Podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, Wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. e) Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach