Przetargi.pl
Usługi kominiarskie

Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej ogłasza przetarg

  • Adres: 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 258 20 21-25 , fax. 32 258 20 25, 41 63 167
  • Data zamieszczenia: 2019-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
    ul. Grażyńskiego 5
    40-126 Katowice, woj. śląskie
    tel. 32 258 20 21-25, fax. 32 258 20 25, 41 63 167
    REGON: 00051578000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.kzgm.katowice.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi kominiarskie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług kominiarskich w budynkach zarządzanych przez Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, w następującym zakresie: 1) Zakres I: okresowa roczna kontrola stanu technicznego przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych) z ciągiem wymuszonym pracą urządzeń mechanicznych i z ciągiem grawitacyjnym; 2) Zakres II: wykonanie usług kominiarskich zlecanych przez Zamawiającego (wydawanie opinii i zaleceń, kontrola szczelności i drożności, badanie stanu technicznego i przydatności eksploatacyjnej przewodów i urządzeń, inwentaryzacja przewodów i urządzeń); 3) Zakres III: okresowe usuwanie zanieczyszczeń z przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych (z ciągiem wymuszonym pracą urządzeń mechanicznych i z ciągiem grawitacyjnym), a także awaryjne czyszczenie przewodów kominowych. 2. Przedmiot zamówienia podzielony jest na sześć (6) części: 1) część 1 obejmuje świadczenie usług kominiarskich (we wszystkich trzech zakresach) w budynkach administrowanych przez Oddział Eksploatacji Budynków Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach numer 1 (w skrócie OEB 1). Rejon OEB 1 obejmuje: Koszutkę, Dąb, Wełnowiec, Bogucice. 2) część 2 obejmuje świadczenie usług kominiarskich (we wszystkich trzech zakresach) w budynkach administrowanych przez Oddział Eksploatacji Budynków Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach numer 2 (w skrócie OEB 2). Rejon OEB 2 obejmuje: Giszowiec, Dąbrówkę Małą, Szopienice. 3) część 3 obejmuje świadczenie usług kominiarskich (we wszystkich trzech zakresach) w budynkach administrowanych przez Oddział Eksploatacji Budynków Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach numer 3 (w skrócie OEB 3). Rejon OEB 3 obejmuje: Centrum. 4) część 4 obejmuje świadczenie usług kominiarskich (we wszystkich trzech zakresach) w budynkach administrowanych przez Oddział Eksploatacji Budynków Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach numer 4 (w skrócie OEB 4). Rejon OEB 4 obejmuje: obszar na południe od Dworca PKP, w granicach ul. Francuskiej i ul. Pukowca do linii Brynów-Park Kościuszki. 5) część 5 obejmuje świadczenie usług kominiarskich (we wszystkich trzech zakresach) w budynkach administrowanych przez Oddział Eksploatacji Budynków Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach numer 5 (w skrócie OEB 5). Rejon OEB 5 obejmuje: Ligotę, Piotrowice, Brynów, Murcki. 6) część 6 obejmuje świadczenie usług kominiarskich (we wszystkich trzech zakresach) w budynkach administrowanych przez Oddział Eksploatacji Budynków Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach numer 6 (w skrócie OEB 6). Rejon OEB 6 obejmuje: Oś. Tysiąclecia i Załęże. UWAGA: Zamawiający na podstawie art. 36aa ust. 2 ustawy określa, że jeden Wykonawca może złożyć ofertę na wszystkie części zamówienia. 3. Usługi objęte zakresem I dla każdej części obejmują roczne przeglądy przewodów w lokalach (wskazanych w załączniku nr 1 do wzoru umowy) oraz w budynkach „kubaturowych” (wskazanych w załączniku nr 1a do wzoru umowy). Przeglądy budynków „kubaturowych” obejmują wszystkie przewody danego budynku jako całości (a nie w podziale na znajdujące się w nim lokale) i wyceniane będą wg metrów sześciennych budynku wskazanych w załączniku nr 1a do umowy. 4. Usługi objęte zakresem II i III dla każdej części będą realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego każdorazowo na podstawie indywidualnych zleceń. Wzór zlecenia stanowi załącznik nr 2 do wzoru umowy. 5. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia dla części 1 - 6 zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. Szczegółowe określenie budynków, lokali i czynności do wykonania w ramach danego zakresu zawierają załączniki nr 1, 1a, 1b i 1c do wzoru umowy dla każdej części zamówienia. Natomiast liczba budynków i lokali oraz wykaz adresowy budynków dla poszczególnych części zamówienia zawierają załączniki nr 1 oraz 1a do wzoru umowy. Załączniki te zawierają wykazy zgodne ze stanem na okres przygotowania zamówienia, które mogą ulec zmianie w trakcie jego realizacji. 6. UWAGA: Dla każdej części Zamawiający przewiduje skorzystanie z instytucji PRAWA OPCJI w związku z możliwością zmiany liczby budynków administrowanych przez oddziały eksploatacji budynków KZGM w Katowicach oraz brakiem możliwości precyzyjnego określenia liczby lokali, przewodów i urządzeń, dla których konieczne będzie świadczenie usług kominiarskich w trakcie obowiązywania umowy. Prawo opcji polega na tym, że wartość zamówienia w stosunku do ceny ofertowej może ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu: 1) część 1, OEB1: w zakresie I może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 30% (gwarantowane jest wykonanie 90%) w zakresie II może ulec zmniejszeniu do 40% lub zwiększeniu do 30% (gwarantowane jest wykonanie 60%) w zakresie III może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 30% (gwarantowane jest wykonanie 90%) 2) część 2, OEB2: w zakresie I może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 90%) w zakresie II może ulec zmniejszeniu do 40% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 60%) w zakresie III może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 90%) 3) część 3, OEB3: w zakresie I może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 90%) w zakresie II może ulec zmniejszeniu do 40% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 60%) w zakresie III może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 90%) 4) część 4, OEB4: w zakresie I może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 90%) w zakresie II może ulec zmniejszeniu do 40% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 60%) w zakresie III może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 90%) 5) część 5, OEB5: w zakresie I może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 90%) w zakresie II może ulec zmniejszeniu do 40% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 60%) w zakresie III może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 10% (gwarantowane jest wykonanie 90%) 6) część 6, OEB6: w zakresie I może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 20% (gwarantowane jest wykonanie 90%) w zakresie II może ulec zmniejszeniu do 40% lub zwiększeniu do 20% (gwarantowane jest wykonanie 60%) w zakresie III może ulec zmniejszeniu do 10% lub zwiększeniu do 20% (gwarantowane jest wykonanie 90%). 7. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia obligatoryjnego (gwarantowanego). 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania całości zamówienia. W przypadku zmniejszenia wartości zamówienia o wartości wskazane w pkt. 6 Wykonawcy nie przysługuje jakiekolwiek roszczenie wobec Zamawiającego z tego tytułu. 9. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę Zamawiający wymaga dla każdej części zamówienia, zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.) osób wykonujących czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Wymóg ten dotyczy osób (pracowników fizycznych), które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem usług polegających w szczególności na kontroli stanu technicznego przewodów kominowych, usuwaniu zanieczyszczeń z przewodów, awaryjnym czyszczeniu przewodów, wydawaniem opinii i zaleceń, kontrolą drożności, szczelności i przydatności eksploatacyjnej przewodów i urządzeń, inwentaryzacji przewodów i urządzeń. Wymóg nie dotyczy m.in. osób posiadających uprawnienia budowlane, o których mowa w art. 62 ust. 6 pkt 2 ustawy Prawo budowlane, osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, urzędujących członków organów zarządzających lub nadzorczych Wykonawcy, wspólników spółki jawnej lub partnerskiej, w zakresie, w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Zamawiającego bądź Wykonawcy. Sposób kontroli oraz sankcje związane z niespełnieniem ww. wymogu opisane są we wzorze umowy (załącznik nr 3 do SIWZ). 10. Wykonawca zobowiązany będzie do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z prawem budowlanym, ustawą o ochronie przeciwpożarowej, rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych, rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, rozporządzeniem w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, rozporządzeniem w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci, rozporządzeniem w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, normami i standardami w zakresie wykonywania okresowej kontroli stanu technicznego przewodów kominowych oraz w sposób gwarantujący bezpieczeństwo osób i mienia. 11. Zamawiający wymaga aby Wykonawca, z którym zostanie zawarta umowa na realizację przedmiotu zamówienia w trakcie jej obowiązywania spełniał wymagania określone przez przepisy ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. poz. 317 ze zm.). W związku z tym, że ww. ustawa wymaga aby Zamawiający zapewnił wykorzystanie pojazdów elektrycznych we flocie użytkowanych pojazdów na poziomie 10% od dnia 1 stycznia 2022 r.; zatem Zamawiający będzie wymagać od wykonawcy posiadania 10% udziału pojazdów elektrycznych we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu przedmiotowego zamówienia, zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. od 01.01.2022 r. Jednocześnie Zamawiający zastrzega, że w przypadku zmiany przepisów przez ustawodawcę zastosowanie będą miały przepisy powszechnie obowiązujące.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71630000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca składający ofertę obowiązany jest wnieść wadium, oddzielnie dla każdej części, na którą składa ofertę, w wysokości 1 000 zł (słownie: jeden tysiąc złotych). Uwaga! W przypadku składania oferty na więcej niż 1 część Wykonawca zobowiązany jest wnieść wielokrotność tej kwoty odpowiadającą liczbie części, na które składa ofertę. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. 2018 poz 110 ze zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach PKO BP 16 1020 2313 0000 3602 0515 4762 W tytule przelewu należy wpisać: „Usługi kominiarskie” (NZ.231.087.2019) – część .... 4. Wadium należy wnieść do upływu terminu składania ofert, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 1 SIWZ. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu termin wniesienia wadium zostanie dotrzymany, jeżeli wadium będzie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z ofertą w oryginale w postaci elektronicznej tj. dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznymi osób upoważnionych do jego wystawienia. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie, zostanie odrzucona z postępowania na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy. 7. W przypadku wadium wnoszonego w formie innej niż pieniądz, gdy Wykonawca składa ofertę na więcej niż 1 część, Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w jednym dokumencie pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w pkt. 8 niniejszego Rozdziału. 8. W treści wadium składanego przez Wykonawcę w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, w jakich Zamawiający może je zatrzymać. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, gdy nastąpią okoliczności przewidziane w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. 10. Zamawiający dopuszcza by w przypadku Wykonawców występujących wspólnie wadium zostało wniesione przez jednego z tych Wykonawców lub przez Pełnomocnika. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a. 13. Wykonawcy, którego oferta dla danej części zamówienia zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wniesione do niej wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie tej części zamówienia publicznego. 14. UWAGA: W przypadku, gdyby Wykonawca składał oferty na więcej niż jedną część zamówienia, a wniesione wadium nie pokrywałoby sumy wysokości wadium odpowiedniej dla wszystkich części zamówienia, na które Wykonawca składa oferty i Wykonawca nie określi których części wniesione wadium dotyczy, Zamawiający uzna, że wadium w ogóle nie zostało wniesione.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. 1. W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Rozdziale VIII pkt 3 SIWZ należy sporządzić aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w formie JEDZ, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w formularzu JEDZ stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. JEDZ w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym należy dołączyć do oferty, a następnie wraz z plikami stanowiącymi ofertę skompresować do jednego pliku archiwum (np. ZIP, 7zip, rar itp.). II. W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca składa dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. Oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę. OŚWIADCZENIE NALEŻY PRZEKAZAĆ ZAMAWIAJĄCEMU ZGODNIE Z ZAPISAMI ROZDZIAŁU XII SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach