Przetargi.pl
Usługi edukacyjne w projektach: Pokonać własne ograniczenia, Doświadczenie zawodowe młodzieży szansą na sukces na rynku pracy, Indywidualizacja procesu nauczania klas I-III szkół podstawowych

Zarząd Powiatu Żagańskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 68-100 Żagań, ul. Dworcowa 39
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 068 4777901
  • Data zamieszczenia: 2011-01-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Żagańskiego
    ul. Dworcowa 39 39
    68-100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 068 4777901
    REGON: 97071767700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi edukacyjne w projektach: Pokonać własne ograniczenia, Doświadczenie zawodowe młodzieży szansą na sukces na rynku pracy, Indywidualizacja procesu nauczania klas I-III szkół podstawowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są: Usługi edukacyjne w następujących projektach: Pokonać własne ograniczenia, Doświadczenie zawodowe młodzieży szansą na sukces na rynku pracy, Indywidualizacja procesu nauczania klas I-III szkół podstawowych. 1.1. Pokonać własne ograniczenia Działanie nr 1 - skierowane do dzieci o nieharmonijnie przebiegającym rozwoju w wieku 6 - 7 lat, w ramach realizacji projektu Pokonać własne ograniczenia. 1. Realizacja zajęć dydaktyczno- wyrównawczych, zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na rozwój kompetencji kluczowych, oraz specjalistycznych dla dzieci w wieku 6-7 lat o nieharmonijnie przebiegającym rozwoju kształcących się w sz. podst. W ramach realizacji działania odbędą się zajęcia mające na celu pokonanie trudności w nauce poprzez gry i zabawy dydaktyczne, usprawnienie funkcji percepcyjno - motorycznych. Zajęcia będą realizowane w ramach czterech bloków: 2. Blok I zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze w zakresie rozwijania umiejętności matematycznych, w wyniku których dzieci nabędą umiejętności, które pomogą dostrzegać i rozpatrywać zmiany w otoczeniu, łączyć przyczynę ze skutkiem, klasyfikować i orientować się w przestrzeni. Podczas zajęć wspierane będą samodzielne działania dzieci. Zajęcia będą prowadzone z wykorzystaniem różnorodnych i nowoczesnych środków dydaktycznych. 3. Blok II- zajęcia pozalekcyjne rozwijające umiejętności kluczowe w zakresie umiejętności językowych i informatycznych. W ramach realizacji zajęć z języka angielskiego, dzieci poznają podstawowe zwroty i słówka poprzez zabawę. W zakresie podstaw informatyki poznają zasadę działania komputera i sposoby wykorzystania technologii informatycznych. 4. Blok III w zakresie rozwijania motoryki i wsparcia psychologicznego. Przeprowadzona zostanie terapia psychologiczna oraz zajęcia ruchowe. W ramach terapii prowadzone będą zajęcia relaksacyjne oraz warsztatowe przeciw agresji dotyczące radzenia sobie z emocjami. W zakresie zajęć ruchowych przeprowadzona zostanie diagnoza wad postawy, zabawy i ćwiczenia o charakterze korekcyjnym a także diagnoza pod kątem zaburzeń integracji sensorycznej. 5. Blok IV w zakresie rozwijania umiejętności poznawczych. Planowane jest zorganizowanie wyjazdu do teatru w Zielonej Górze, warsztaty wyjazdowe do Muzeum Ceramik podczas, których będą brały udział w pracach garncarskich. Zorganizowany będzie wyjazd do gosp. agroturystycznego. 6. Nabór dzieci do grupy odbędzie się na podstawie opinii pedagoga i zgłoszenie rodziców na formularzu zgłoszeniowym. 7. Rezultaty: a) poprawa wyników w nauce przez 60% uczestników, b) nabycie umiejętności zwiększających możliwości percepcyjno-motoryczne 60% uczestników, c) zwiększenie wiedzy ogólnej, poznawczej 70% uczestników 8. Rezultaty miękkie - wzmocnienie wiary we własne siły i pewności siebie 70%, - zmniejszenie poczucia zagrożenia i lęku przed nauką w szkole, 70%, Działanie nr 2 - skierowane do dzieci z klas III szkół podstawowych ze zdiagnozowaną dysleksją, nadpobudliwych psychoruchowo z zaburzonymi funkcjami percepcyjno - motorycznymi, w ramach projektu Pokonać własne ograniczenia 1. Zajęcia terapeutyczne z elementami zajęć dydaktyczno - wyrównawczych, specjalistycznych oraz innowacyjnymi formami i metodami terapii. Skierowane jest do dzieci z kl. III z uwagi na fakt, że jest to ostatnia klasa kształcenia zintegrowanego i następuje przejście na kształcenie blokowe. Formy realizacji : - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze - uzupełnianie zaległości w materiale programowym, doskonalenie czynności pisania i czytania a także liczenia, - zajęcia korekcyjno - kompensacyjne- działania polegające na usprawnieniu zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych tj. analiza i synteza wzrokowa, analiza i synteza słuchowa, słuch fonematyczny, grafomotoryka, koordynacja wzrokowo - ruchowa. - Terapia pedagogiczno - ortoptyczna - jej rolą jest usprawnianie mięśni oka i płynności gałek ocznych. Ćwiczenia będą prowadzone z zakresu: usprawniania widzenia obuocznego, koordynacji oko-ruchowej, akomodacji, konwergencji a tym samym minimalizowanie dysleksji typu wzrokowo-ruchowego. - Terapia psychologiczna -- mająca na celu wyciszenie dziecka nadpobudliwego, zmniejszenie napięcia emocjonalnego, nabycie umiejętności radzenia sobie w różnych sytuacjach w grupie. - Terapia ruchowa- zorientowana na wykształcenie u dzieci potrzeby aktywności ruchowej, nawyku dbania o higienę i zdrowy tryb życia, relaksację a także korekcję wad postawy, rozwijanie i doskonalenie pamięci ruchowej, koordynacji i równowagi. - Zajęcia mnemotechnik - ich rolą jest ćwiczenie pamięci, pogłębianie jej pojemności i trwałości.- zajęcia pozalekcyjne z języka angielskiego - nauka i doskonalenie znajomości języka. Nabór dwuetapowy 5 os./1rok szk. Nabór do grupy będzie prowadzony w oparciu o badania diagnostyczne poradni, konsultacje z pedagogiem szkolnym, oraz zgłoszenie opiekunów, ponieważ działanie skierowane jest do dzieci ze zdiagnozowaną dysleksją, nadpobudliwych psychoruchowo, z zaburzonymi funkcjami percepcyjno-motorycznymi, z zaległościami w realizacji materiału szkolnego z powodu ww. dysfunkcji. 2. Rezultaty a) nabycie i usystematyzowanie wiedzy przez 70% uczestników b) usprawnienie zaburzonych funkcji percepcyjno - motorycznych 70% uczestników c) zwiększenie aktywności ruchowej 80% uczestników, 3. Rezultaty miękkie: - podniesienie samooceny -90% uczestników, - nabycie umiejętności radzenia sobie i rozładowywania negatywnych emocji 70 %, Działanie nr 3 - skierowane do dzieci z klas IV - VI szkół podstawowych z deficytami słuchu oraz jąkających się w ramach projektu Pokonać własne ograniczenia 1. Warsztaty doskonalenia komunikacji dla dzieci jąkających się oraz z dysfunkcjami słuchu z kl. 4 - 6 szkoły podstawowych. W ramach działania przeprowadzony zostanie trening logopedyczny, warsztaty psychologiczne, rehabilitacja relaksacyjna i integracja sensoryczna, zajęcia surdopedagogiczne. Celem działania jest doskonalenie komunikacji w środowisku. 2. Nabór odbędzie poprzez złożenie formularza zgłoszeniowego oraz opinię poradni. 3. Rezultaty a) wzmocnienie płynności mówienia 80%, b) rozszerzenie zasobu słów abstrakcyjnych 80% 4. Rezultaty miękkie - wzmocnienie poczucia własnej wartości i pozytywna samoocena 90%, - zmniejszenie odczuwania lęku przed mówieniem 90%, Działanie nr 4 - skierowane do dzieci z klas I gimnazjów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. 1. Program wyrównywania różnic edukacyjnych skierowany do uczniów z I kl. Gimnazjum z elementami zajęć korekcyjno - kompensacyjnych, zajęciami z preorientacji zawodowej, zajęciami psychoedukacyjnymi, zajęciami logopedycznymi.. W ramach doradztwa zorganizowane zostaną wyjścia i wyjazdy na dni otwarte szkół ponadgimnazjalnych. Wyjazd terapeutyczno - praktyczny. 2. Nabór dwuetapowy do realizacji tego działania zostanie z rekrutowana młodzież na podstawie formularzy zgłoszeniowych i opinii poradni. 3. Rezultaty: a) usprawnienie funkcjonowania psycho-motorycznego 70%, b) usprawnienie procesu myślowego 70%, c) nabycie wiedzy o zawodach i możliwościach dalszego kształcenia 4. Rezultaty miękkie: - zwiększenie motywacji do nauki 70%, - zwiększenie wiary we własne możliwości 80%, Działanie nr 5 - skierowane do młodzieży z klas II szkół ponadgimnazjalnych, niezdecydowanych co do wyboru dalszej drogi edukacyjno- zawodowej 1. Program doradztwa edukacyjno - zawodowego skierowany do uczniów kl. II szkół ponadgimnazjalnych. W ramach działania przeprowadzone zostaną zajęcia z: preorientacji zawodowej, integracji tworzonej grupy, kształtowania umiejętności społecznych oraz poszerzania samowiedzy. 2. Nabór dwuetapowy. Rekrutacja będzie odbywała się w oparciu o formularz zgłoszeniowy oraz opinię pedagoga szkolnego. 3. Rezultaty: a) nabycie umiejętności autoprezentacji 60%, b) nabycie wiedzy z zakresu poruszania się po rynku pracy 70% 4. Rezultaty miękkie: - wzmocnienie wiary we własne możliwości 80%, - wzrost motywacji do inwestowania we własny rozwój 90% Działanie nr 6 - skierowane do młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych, uczestniczącej w projekcie Pokonać własne ograniczenia 1. Realizacja programu profilaktyczno - rozwojowego Szkoła liderów Młodzieżowych oraz szkolenie wolontariuszy. W działaniu realizowany będzie program polegający na aktywizowaniu młodzieży szkół ponadgimnazjalnych chcących podejmować działania w charakterze liderów- wolontariuszy w środowiskach dzieci i młodzieży zagrożonej przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty. 2. W ramach realizacji programu organizowane zostaną spotkania z zakresu wpływu środków uzależniających i mechanizmów powstawania szkód, doskonalenie umiejętności służących podejmowaniu racjonalnych decyzji w sprawie własnych wyborów w obszarze kontaktów ze środkami psychoaktywnymi ze szczególnym uwzględnieniem procesu podejmowania decyzji oraz kierowanie się własnym zdaniem w sytuacji presji grupowej. Zajęcia będą składały się z dwóch części teoretycznej i praktycznej. 3. Nabór dwuetapowy. Proces rekrutacyjny na podstawie indywidualnych zgłoszeń na formularzach zgłoszeniowych. 4. Rezultaty a) zdobycie wiedzy o wolontariacie 90%, b) nabycie wiedzy o środkach psychoaktywnych i działaniach profilaktycznych 90% c) zdobycie umiejętności praktycznych w zakresie wolontariatu 90% 5. Rezultat miękki - wzrost poczucia własnej wartości. 1.2. Doświadczenie zawodowe młodzieży szansą na sukces na rynku pracy 1. Udział w projekcie wezmą uczniowie za szkół: Zespół Szkół Tekstylno - Handlowych, Zespół Szkół Technicznych i Licealnych w wielu 17 - 19 lat, uczący się w technikum w zawodach: informatyk, technik logistyk, mechatronik. Wsparciem objętych zostanie 30 uczniów po 10 z każdego kierunku. 2. W ramach realizacji projektu przeprowadzone zostaną zajęcia pozalekcyjne skierowane do tej młodzieży z zawodów tj. logistyka, informatyka oraz mechatronika. Zajęcia mają przyczynić się do doskonalenia wiedzy teoretycznej i specjalistycznej w zakresie dotyczącym praktyk i staży. 3. W ramach realizacji projektu przeprowadzone zostanie doradztwo psychologiczno - zawodowe, które umożliwi zdiagnozowanie odpowiedniej dla każdego uczestnika projektu ścieżki kariery zawodowej. 4. Kolejnym działaniem realizowanym w ramach projektu będzie przeprowadzenie warsztatów dotyczących umiejętności autoprezentacji, uczniowie będą kształtowali umiejętność prezentowania własnych zalet i kwalifikacji. 5. Zakładane rezultaty: Zajęcia pozalekcyjne: - zdobycie wiedzy dodatkowej z zakresu informatyki przez 90% uczestników, - zdobycie wiedzy dodatkowej z zakresu logistyki przez 90% uczestników, - zdobycie wiedzy dodatkowej z zakresu mechatroniki przez 90% uczestników, 6. Doradztwo psychologiczno - zawodowe: - poznanie własnych predyspozycji zawodowych przez 80% uczestników 7. Warsztaty dotyczące umiejętności autoprezentacji: - poznanie zasad autoprezentacji przez 80% uczestników. 1.3. Indywidualizacja procesu nauczania klas I-III szkół podstawowych 1. Indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych realizowanego w ramach Priorytetu IX, Poddziałania 9.1.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - projekt systemowy 2. Projekt realizowany będzie w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Żaganiu oraz w Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Szprotawie. 3. W ramach projektu systemowego realizowane będą dodatkowe zajęcia będące kontynuacją indywidualizacji pracy z uczniem w ramach obowiązujących zajęć edukacyjnych. 4. Rodzaje prowadzonych zajęć dobrano w odpowiedzi na rozpoznane potrzeby uczniów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiatzaganski.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach