Przetargi.pl
Usługi deratyzacji, dezynsekcji i dezynfekcji w obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków. Znak postępowania: ZP-1/WZŻ/2016

Wrocławski Zespół Żłobków ogłasza przetarg

  • Adres: 53-609 Wrocław, ul. Fabryczna 15
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 358 46 46 , fax. 71 358 46 47
  • Data zamieszczenia: 2016-01-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wrocławski Zespół Żłobków
    ul. Fabryczna 15 15
    53-609 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 358 46 46, fax. 71 358 46 47
    REGON: 02154505100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzz.wroc.pl,www.bip.wzz.wroc.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi deratyzacji, dezynsekcji i dezynfekcji w obiektach Wrocławskiego Zespołu Żłobków. Znak postępowania: ZP-1/WZŻ/2016
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług deratyzacji, dezynsekcji oraz dezynfekcji w następujących obiektach zamawiającego: 1) Żłobek nr 1 - ul. Lwowska 20, Wrocław; 2) Żłobek nr 2 - ul. Zemska 33, 3) Żłobek nr 3 - ul. Białowieska 27, 4) Żłobek nr 4- ul. Kłodnicka 25, Wrocław 5) Żłobek nr 5 - ul. Dokerska 5, 6) Żłobek nr 6 - ul. Krowia 1, 7) Żłobek nr 7- ul. Drukarska 9, Wrocław 8) Żłobek nr 8- ul. Sądowa 6, Wrocław 9) Żłobek nr 9- ul. Wrońskiego 13 d, Wrocław 10) Żłobek nr 10- ul. H. Brodatego 17, Wrocław 11) Żłobek nr 11 - ul. Hubska 39, Wrocław 12) Żłobek nr 12 - ul. Jugosłowiańska 85 a, Wrocław 13) Żłobek nr 13 - ul. Wieczysta 107, Wrocław 14) Żłobek nr 14- ul. Mulicka 4 c, Wrocław 15) Żłobek nr 15- ul. Łukowa 37, Wrocław 16) Budynek administracyjny - Fabryczna 15, Wrocław 2. Usługi obowiązkowej deratyzacji będą wykonywane 2 razy do roku w oparciu o uchwałę nr XXXV/780/12 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 29 listopada 2012 rok w sprawie ustalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Wrocławia , czyli od 15 marca do 1 kwietnia ( pierwsza obowiązkowa deratyzacja) oraz od 15 listopada do 1 grudnia ( druga obowiązkowa deratyzacja) . 3.W przypadku zamiany w trakcie obowiązywania umowy Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia w zakresie terminów obowiązkowej deratyzacji Wykonawca zobowiązany jest do dostosowania terminów usługi do obowiązujących terminów na terenie Gminy Wrocław. 4.Dodatkowa deratyzacja, dezynsekcja i dezynfekcja będą wykonywane w razie potrzeb Zamawiającego na pisemne zlecenie, w którym zostanie określony rodzaj usługi, miejsce jej wykonania oraz termin. 5. Zamawiający w przypadku zaistnienia obiektywnych okoliczności może dokona zmiany ilości zamawianych usług w ramach poszczególnych pozycji, tj. dodatkowej deratyzacji lub dezynsekcji lub dezynfekcji. Zmiana ilościowa nie może przekroczyć łącznej kwoty zamówienia na dodatkowe usługi i będzie w trakcie obowiązywania umowy rozliczana w oparciu o ceny m2 lub ceny jednostkowe zawarte w formularzu asortymentowo-cenowym wybranej oferty. 6. Usługi deratyzacji , dezynsekcji i dezynfekcji wykonywane będą zgodnie z aktualnymi standardami , stanem wiedzy i obowiązującym w tym zakresie prawem oraz wymaganiami bezpieczeństwa zdrowotnego ludzi i zwierząt jak również w poszanowaniu środowiska naturalnego. 7. Wykonawca zobowiązany jest do wykorzystania podczas przeprowadzania deratyzacji , dezynsekcji i dezynfekcji najwyższej jakości środków posiadających karty charakterystyk , atesty lub zezwolenia Państwowego Zakładu Higieny , Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju wsi. 8. Środki użyte do wykonania usług deratyzacji, dezynfekcji oraz dezynsekcji należy dostosować do specyfiki działalności Zamawiającego, tj. należy uwzględnić fakt, iż żłobki 1-15 są obiektami zbiorowego żywienia , tak więc użyte środki nie mogą zagrażać zdrowiu i życiu osób korzystających z usług żłobków. 9. Wykonawca po każdorazowo zakończonej usłudze ( deratyzacji, dezynsekcji i dezynfekcji) spisze protokół zawierający: 1) datę i miejsce ( nr żłobka i/lub adres obiektu) wykonania usługi; 2) datę i miejsce przeszkolenia personelu; 3) rodzaj wykonanej usługi; 4) sposób wykonania usługi; 5) użyte środki ( nazwa, producent); 6) zalecenia po wykonanej usłudze oraz rodzaj przekazanych dokumentów ( atestów, certyfikatów, kart charakterystyki, zezwoleń); 7) pieczęć i podpis Kierownika danego obiektu lub osoby upoważnionej potwierdzające wykonanie usługi. Wzór protokołu odbioru stanowi załącznik nr 6 do umowy Wykonawca zobowiązany jest do stosowania dołączonego wzoru protokołu odbioru zawierającego powyższe dane. Jeśli Wykonawca nie będzie wystawiał protokołu wg wzoru ( załącznik nr 6 do umowy ) Zamawiający zastrzega sobie prawo wstrzymania się z płatnością wystawionej faktury do momentu otrzymania prawidłowo wystawionego protokołu odbioru. 10. Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić deratyzację: 1)zgodnie z obowiązującymi przepisami odnośnie sposobu, bezpieczeństwa i terminów oraz przy użyciu materiałów własnych, 2)preparaty do przeprowadzenia deratyzacji powinny być bezpieczne i uniemożliwiające skażenie, 3) należy przeprowadzić oględziny obiektu, dokonać identyfikacji szkodników, wskazać miejsca przedostawania, bytowania lub gniazdowania gryzoni w celu wyeliminowania nieprawidłowości, 4) należy wykonać zabezpieczenie zewnętrzne poprzez stworzenie bariery wokół budynku, poza jego obrębem, jednak na terenie działki, na której znajduje się budynek żłobka. Bariera ta ma mieć zastosowanie przeciwko szczurom i innym gryzoniom w norach, kanałach i wszelkich możliwych drogach dojścia gryzoni do obiektu danego żłobka, 5) należy wypisać protokół, o którym mowa w punkcie 9 podpunkt 1-8 po zabiegowy na każdy obiekt oddzielnie, z wyszczególnieniem, jakimi preparatami był wykonany zabieg, gdzie, na jakiej powierzchni obiektu podanej w metrach kwadratowych oraz w jakim terminie została wykonana usługa wraz z pieczęciami i podpisami upoważnionych przedstawicieli obu stron. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 6 do umowy. 11. Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić dezynsekcję: 1) zgodnie z obowiązującymi przepisami odnośnie sposobu, bezpieczeństwa i terminu określonego przez Zamawiającego przy użyciu materiałów własnych, 2) preparaty do przeprowadzenia dezynsekcji powinny być bezpieczne i uniemożliwiające skażenie żywności znajdującej się w kuchni, stołówkach, magazynach oraz pomieszczeniach dostępnych dla dzieci, 3) zabieg dezynsekcji musi być wykonany jednorazowo na całej powierzchni obiektu, 4) należy przeprowadzić oględziny obiektu, dokonać identyfikacji insektów, wskazać miejsca bytowania i gniazdowania insektów biegających (karaluchów, prusaków, rybików i innych) i latających (much, komarów, os, szerszeni i innych) w celu wyeliminowania nieprawidłowości, 5) metodę zastosowaną do przeprowadzenia dezynsekcji wybiera Wykonawca; również wybór użytego preparatu z listy załączonej do oferty i gwarantującego skuteczność, a także sposób zastosowania leży w jego gestii, 7) należy wykonać zabezpieczenie zewnętrzne (w szczególności przeciwko mrówkom) poprzez stworzenie ochronnej bariery zewnętrznej, 8) osoba odpowiedzialna za wykonanie zabiegu poinformuje Kierownika obiektu o wyborze metody, środkach przygotowawczych, jakie należy podjąć i jak należy zachować się po zabiegu, 9) należy wypisać protokół po zabiegowy na każdy obiekt oddzielnie, z wyszczególnieniem, jakimi preparatami był wykonany zabieg, gdzie, na jakiej powierzchni podanej w metrach kwadratowych oraz w jakim terminie, wraz z pieczęciami i podpisami upoważnionych przedstawicieli obu stron. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 6 do umowy. 10. Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzić dezynfekcję: 1) zgodnie z obowiązującymi przepisami przy użyciu materiałów własnych, 2) preparaty do przeprowadzenia dezynfekcji powinny być bezpieczne i uniemożliwiające skażenie żywności znajdującej się w kuchni, stołówkach, magazynach oraz pomieszczeniach dostępnych dla dzieci, 3) użyte preparaty muszą skutecznie zwalczać wszelkiego rodzaju wirusy, bakterie i grzyby, 4) metodę zastosowaną do przeprowadzenia dezynfekcji, czyli opryski, gazowanie lub zamgławianie zimne lub gorące wybiera Wykonawca zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami, 5) osoba odpowiedzialna za wykonanie zabiegu poinformuje Kierownika obiektu o wyborze metody, środkach przygotowawczych, jakie należy podjąć i jak należy zachować się po zabiegu, 6) należy wypisać protokół po zabiegowy na każdy obiekt oddzielnie z wyszczególnieniem, jakimi preparatami był wykonany zabieg, gdzie i w jakim terminie, wraz z pieczęciami i podpisami upoważnionych przedstawicieli obu stron. 11. Na żądanie Zamawiającego Wykonawca dla potrzeb systemu HACCP będzie sporządzał raporty z deratyzacji, dezynsekcji, dezynfekcji oraz listę działań korygujących. Wykonawca przedstawi także atesty, karty charakterystyki, itp. na stosowane preparaty, dokumenty stwierdzające przygotowanie do świadczenia usług w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia, tj. potwierdzenie odbycia minimum rocznej praktyki w zakładzie pracy, w którym Wykonawca świadczył usługi z zakresu deratyzacji, dezynsekcji oraz dezynfekcji albo dyplom lub dokument równoważny potwierdzający uczestnictwo w specjalistycznych kursach/szkoleniach organizowanych pod merytorycznym nadzorem uczelni, instytucji lub stowarzyszenia kompetentnego w zakresie deratyzacji, dezynfekcji i dezynsekcji. 12. Do obowiązków Wykonawcy należy przeszkolenie pracowników Zamawiającego w zakresie metod zwalczania szkodników zgodnie z zasadami GMP, GHP, HACCP. Z przeprowadzonego szkolenia należy sporządzić protokół zawierający: 1) Datę i miejsce przeszkolenia, 2) Zakres przeszkolenia, 3) Imiona i nazwiska osób przeszkolonych, 4) Pieczęć i podpis osoby wykonującej przeszkolenie. 13.Powyższe szkolenie winno być przeprowadzone w każdym żłobku i dla wszystkich pracowników przy realizacji pierwszego zlecenia z zakresu deratyzacji, dezynsekcji, dezynfekcji. Zakres szkolenia obejmować będzie m. in.: 1) Zasady i metody przeprowadzania deratyzacji, dezynsekcji, dezynfekcji oraz mechanizm działania i toksyczności używanych preparatów. 2) Procedura postępowania w przypadku przedostania się preparatów do żywności. 3) Biologia szkodników sanitarnych i magazynowych (gryzoni, owadów). 14. Do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie materiałów szkoleniowych (np. folder, skrypt) i przekazanie po jednym egzemplarzu do każdego żłobka. Kierownik Żłobka dołącza dokument ze szkolenia do dokumentacji HACCP. 15. Wszelkie działania winny być przeprowadzane w godzinach między 7.00 a 16.00 od poniedziałku do piątku, a ich termin uzgodniony telefonicznie lub drogą elektroniczną z Kierownikiem danego żłobka lub osobą upoważnioną. Dopuszczalne jest prowadzenie prac w innym czasie, jednak wymaga to zgody Kierownika danego żłobka. Dane kontaktowe zawiera Załącznik nr 8 do SIWZ 16. Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie za dojazd do miejsca wykonywania usługi oraz przeprowadzenie przeszkolenia. 17. Zamawiający wymaga aby Wykonawca posiadał wdrożony system HACCP. 18. Wykonawca jeśli uzna ,iż jest to niezbędne, winien dokonać na własny koszt wizji lokalnej w terenie , gdzie ma być wykonywana usługa i zdobyć wszelkie informacje, które mogą być konieczne do wykonywania usługi oraz prawidłowej wyceny jej wartości. 19 . Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w: - Formularzu asortymentowo cenowym - załącznik nr 2 do SIWZ; - Projekcie umowy wraz z załącznikami do umowy - załącznik nr 7 do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 909210009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 170,00 zł ( sto siedemdziesiąt złotych ) w formie zgodniej z art. 45 ust. 6 ustawy PZP, tj.: a) w pieniądzu; b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) w gwarancjach bankowych; d) w gwarancjach ubezpieczeniowych; e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). 2. W przypadku złożenia wadium w formie pieniężnej, wadium należy wnieść przelewem na konto w Banku PKO BP nr 69 1020 5226 0000 6402 0416 7797 Dowód potwierdzenia złożenia wadium należy załączyć do oferty. Wadium winno być na koncie Zamawiającego nie później niż przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał tak przelew przed upływem składnia ofert. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty ustawową formą wadium zostanie wykluczony z postępowania z mocy art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą (art. 24 ust. 4). Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego wniesienia) Zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności proceduralnych. 3. W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji, poręczeń, oryginał dokumentu należy złożyć nie później niż przed upływem terminu składania ofert w Sekretariacie WZŻ. Kopię dokumentu, należy dołączyć do oferty, za wyjątkiem pkt. 4. 4. Jeśli Wykonawca prześle ofertę pocztą/przekaże za pośrednictwem kuriera lub innej osoby, winien kopię dowodu wniesienia wadium załączyć do oferty, natomiast oryginał umieścić w oznaczonej kopercie oryginał dowodu wniesienia wadium. 5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, zastrzeżeniem pkt. 11. 6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. UWAGA: W przypadku złożenia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument ten winien zawierać klauzulę gwarancji zapłaty wymaganej kwoty wadium po zaistnieniu niżej wymienionych w pkt 10 i 11 okoliczności. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z punktem 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących o jego stronie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw , listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej , lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki , o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 , co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas reakcji wykonawcy na pisemne zlecenie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzz.wroc.pl, www.bip.wzz.wroc.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach