Przetargi.pl
Usługi badawcze

Wojewódzki Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 40-048 Katowice, ul. Kościuszki 30
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0 32 757 33 61
  • Data zamieszczenia: 2009-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Urząd Pracy
    ul. Kościuszki 30 30
    40-048 Katowice, woj. śląskie
    tel. 0 32 757 33 61
    REGON: 27685569600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wup-katowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługi badawcze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badań i analiz, których efektem ma być zaprojektowanie systemu ciągłego dostarczania aktualnej informacji dotyczącej rynku pracy niezbędnej do prowadzenia polityki rozwoju województwa oraz metodologii prognozowania parametrów rynku pracy. Zamówienie składa się z pięciu zadań, których realizacja znajdzie odzwierciedlenie w pięciu oddzielnych raportach: 1. Identyfikacja podmiotów aktywnych na rynku pracy oraz zakresu ich działań; 1) analiza funkcjonowania rynku pracy w regionie i podregionach - badania jakościowe na podstawie teorii ugruntowanej, 2) stworzenie list podmiotów aktywnych na rynku pracy w poszczególnych grupach, 3) analiza specyfiki funkcjonowania poszczególnych grup podmiotów na rynku pracy - badania jakościowe i ilościowe, 4) stworzenie i operacjonalizacja zintegrowanego wskaźnika aktywności grup podmiotów na rynku pracy oraz metodologii jego obliczania i pomiaru; wyznaczenie kryteriów aktywności na rynku pracy, operacjonalizacja wskaźnika, 5) pomiar aktywności grup podmiotów na rynku pracy w układzie regionalnym i podregionalnym, 6) analiza zakresu działań wybranych grup podmiotów aktywnych na rynku pracy w układzie regionalnym i podregionalnym. 7) przedstawienie wyników identyfikacji podmiotów aktywnych na rynku pracy oraz zakresu ich działań w postaci raportu. 2. Inwentaryzacja dostępnej informacji na temat parametrów rynku pracy oraz identyfikacji braków w tym zakresie; 1) stworzenie mapy informacji na temat parametrów rynku pracy, - analiza dostępnych źródeł informacji, - analiza zawartości informacyjnej każdego ze źródeł, - analiza możliwości korelowania informacji pochodzącej z różnych źródeł, - stworzenie mapy informacji, 2) pozyskanie wiedzy na temat braków informacji na rynku pracy metodą badań podmiotów aktywnych na rynku pracy, 3) stworzenie mapy braków informacyjnych na rynku pracy, 4) analiza przyczyn braków informacji na temat parametrów rynku pracy, 5) analiza możliwości zapełnienia luk informacyjnych na rynku pracy informacją z istniejących i dostępnych źródeł, 6) przygotowanie raportu z inwentaryzacji dostępnej informacji na temat parametrów rynku pracy oraz identyfikacji braków w tym zakresie. Raport winien zawierać między innymi rekomendacje dotyczące koniecznych modyfikacji prawa umożliwiających pozyskiwanie informacji z istniejących a niedostępnych źródeł. 3. Identyfikacji potrzeb co do zakresu informacji o rynku pracy oczekiwanej przez różne podmioty aktywne na rynku pracy; 1) badania jakościowe grup podmiotów aktywnych na rynku pracy metodą teorii ugruntowanej: - dobór próby badawczej w oparciu o podział na grupy podmiotów aktywnych na rynku pracy, - stworzenie scenariusza wywiadu dla każdej z grup, - przeprowadzenie wywiadów, - analiza wyników przeprowadzonych wywiadów, - rozpoznanie świadomości istnienia źródeł informacji różnych grup podmiotów, - stworzenie modelu zakresu informacji o rynku pracy oczekiwanej przez różne grupy aktywnych podmiotów dla weryfikacji w badaniach ilościowych, 2) badania ilościowe grup podmiotów aktywnych na rynku pracy: - dobór próby badawczej dla każdej z grup aktywnych podmiotów na rynku pracy z uwzględnieniem ich charakterystyk i reprezentatywności próby, - stworzenie narzędzia badawczego analizy potrzeb informacyjnych dla każdej z grup podmiotów, - przeprowadzenie badań ilościowych, - analiza statystyczna wyników badań ilościowych, 3) opracowanie mapy potrzeb informacyjnych grup podmiotów aktywnych na rynku pracy, 4) przedstawienie w postaci raportu wyników identyfikacji potrzeb co do zakresu informacji o rynku oczekiwanej przez różne podmioty aktywne na rynku pracy. 4. Opracowanie systemu zbierania, przetwarzania i udostępniania danych opisujących rynek pracy i zachodzące na nim zmiany: 1) opracowanie modelu rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem działających na nim podmiotów oraz powiązań między nimi, w zakresie regionalnym oraz podregionalnym. 2) opracowanie modelu wejść i wyjść w systemie zarządzania informacją o rynku pracy i zachodzących na nim zmianach. 3) opracowanie podsystemu zbierania danych opisujących rynek pracy. 4) analiza ekonometryczna zależności zachodzących między zmiennymi opisującymi rynek pracy. 5) opracowanie podsystemu przetwarzania danych na podstawie modelu ekonometrycznego. 6) opracowanie podsystemu udostępniania danych opisujących rynek pracy i zachodzące na nim zmiany. 7) zaprezentowanie w postaci raportu wyników opracowania systemu zbierania, przetwarzania i udostępniania danych opisujących rynek pracy i zachodzące na nim zmiany. Raport winien zawierać między innymi propozycje porozumień pomiędzy różnymi instytucjami związanymi z rynkiem pracy dotyczących udostępniania i wymiany danych. 5. Opracowanie metodologii prognozowania wybranych istotnych parametrów rynku pracy. 1) przygotowanie ostatecznego zbioru danych, polegające na wyczyszczeniu oraz przekształceniu surowych danych, tak aby były gotowe do wykorzystania przez narzędzia modelujące, wybór przypadków i zmiennych, które będą analizowane i które są odpowiednie do analizy. W szczególności, dobór przypadków i zmiennych powinien umożliwić prognozowanie popytu i podaży zawodów w ujęciu regionalnym oraz w poszczególnych podregionach województwa, 2) wybór i zastosowanie odpowiednich technik modelujących, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi pozwalających na zbudowanie modeli ekonometrycznych skutecznie prognozujących zjawiska rynku pracy. W szczególności, system prognozowania rynku pracy powinien obejmować prognozy: ostrzegawcze, adaptacyjne, klasyczne, ewentualnie scenariuszowe - tak dla obszaru całego województwa jak i dla poszczególnych podregionów, 3) ocena skuteczności modeli wyodrębnionych podczas poprzedniego kroku, 4) przygotowania wizualizacji otrzymanych wyników w formacie pdf i html, które będą udostępniane na stronie www projektu, 5) przygotowanie opracowanej analizy w postaci struktur danych zgodnych z aplikacją EXCEL i STATISTICA8 PL, która pozwoli na przygotowanie powtarzalnego procesu wprowadzania, przetwarzania i prezentacji danych, 6) opracowanie i wydanie w nakładzie 1000 egzemplarzy podręcznika prognozowania informacji o rynku pracy, administracji systemem, wprowadzania informacji oraz eksploracji danych. Podręcznik wydany zostanie na papierze kreda mat 135 g-m3, formatu A4, w okładkach kreda mat 250 g-m3, 7) prezentacja wyników opracowania metodologii prognozowania wybranych istotnych parametrów rynku pracy w postaci raportu, 8) organizacja konferencji podsumowującej i promującej wyniki projektu czyli system zbierania, przetwarzania i udostępniania danych opisujących rynek pracy oraz metodologię prognozowania. W konferencji, zorganizowanej na terenie miasta Katowice, weźmie udział do 150 osób, dla których należy przewidzieć catering składający się z ciepłych i zimnych napoi, ciast, przekąsek, owoców, jednego ciepłego dania. 3.2. Wymagania dotyczące raportów: Wykonawca dostarczy: 1. projekty raportów ostatecznych, ze wszystkich pięciu zadań, w wersji elektronicznej (CD-ROM) oraz papierowej każde w 11 egzemplarzach. Projekty raportów ostatecznych powinny mieć strukturę odpowiadającą strukturze raportów ostatecznych opisaną w punkcie 3.2.2. Wszystkie raporty powinny być opracowane w języku polskim, a ich streszczenia oraz wnioski i rekomendacje mają być opracowane w języku polskim i angielskim. 2. raporty ostateczne, ze wszystkich pięciu zadań, w wersji elektronicznej (CD-ROM) - 3 egzemplarze oraz papierowej w 2 egzemplarzach. Wszystkie raporty powinny być opracowane w języku polskim, a ich streszczenia oraz wnioski i rekomendacje mają być opracowane w języku polskim i angielskim. Raporty ostateczne powinny mieć następującą strukturę: (1) spis treści (2) streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron A4 dla każdej wersji językowej (3) wprowadzenie; (4) opis wyników badań i analiz; (5) wnioski i rekomendacje, (6) aneksy przedstawiające zestawienia i analizę danych, (7) opis wybranej i zastosowanej metodologii oraz źródła informacji wykorzystywanych w badaniu. Wykonawca zobowiązany jest do załączenia pisemnej recenzji do każdego z pięciu raportów ostatecznych. Recenzentem dla raportów z realizacji zadań 1, 2 i 3 powinien być niezależny ekspert posiadający co najmniej 5 letnie doświadczenie w prowadzeniu badań społecznych lub badań rynku pracy i dorobek naukowy związany z przedmiotem raportu (co najmniej pięć publikacji). Dla zadania 4 i 5, jako niezależny ekspert przedstawiający swoją recenzję powinien wystąpić specjalista statystyk/ekonometryk posiadający dorobek naukowy związany z przedmiotem raportu (co najmniej pięć publikacji). 3. sprawozdanie z realizacji konferencji podsumowującej i promującej wyniki projektu w wersji elektronicznej (CD-ROM) - w 3 egzemplarzach oraz papierowej w 2 egzemplarzach. Sprawozdanie powinno być opracowane w języku polskim, a jego streszczenie oraz wnioski i rekomendacje mają być opracowane w języku polskim i angielskim. Sprawozdanie powinno zawierać: (1) spis treści; (2) streszczenie sprawozdania zawierające wnioski i rekomendacje - nie więcej niż 5 stron A4 dla każdej wersji językowej, (3) wprowadzenie - cele konferencji, agenda konferencji, (4) prezentację referatów, (5) sprawozdanie z dyskusji uczestników konferencji, (6) wnioski i rekomendacje, (7) listę uczestników konferencji. 3.3. Wymagania dotyczące formy kontroli prawidłowości realizacji zamówienia: Wykonawca zobowiązany jest do przedstawiania Zamawiającemu raz w miesiącu tj. do 5 dnia roboczego, raportów ze stanu realizacji przedmiotu zamówienia. Raporty te powinny ukazywać: - stan i zakres wykonanych działań w ramach realizacji przedmiotu zamówienia w poprzednim miesiącu, - szczegółowy plan realizacji przedmiotu zamówienia na kolejny miesiąc, - ewaluację podjętych działań w okresie raportowanym, w kontekście przedłożonych i przyjętych planów realizacji przedmiotu zamówienia przedstawianych Zamawiającemu w poprzednich raportach. Raporty przedstawione zostaną w wersji elektronicznej (CD-ROM) oraz papierowej każdy w 3 egzemplarzach Wszystkie produkty opisane w punkcie 3.2., 3.3. oraz 3.1.5.6) Specyfikacji, powstałe jako efekt realizacji zamówienia muszą zawierać logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, logo województwa -Śląskie. Pozytywna energia-, flagę Unii Europejskiej z podpisem Unia Europejska, Europejski Fundusz Społeczny oraz podpis -Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego-. Zastosowanie logotypów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, UE oraz województwa śląskiego, co do koloru, wielkości oraz obszaru ochronnego wokół logotypów musi być zgodne z -Wytycznymi- dostępnymi na stronie http://efs.wup-katowice.pl, http://silesia-region.pl.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 731199996
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium. Zamawiający określa wadium na kwotę: 37 600,00 złotych Wadium w formie pieniądza należy wpłacać na konto prowadzone w GETIN Bank S. A. II ODDZIAŁ W KATOWICACH nr: 52 1560 0013 2367 0237 0105 0001 W pozostałych formach: - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) wadium należy złożyć w siedzibie Zamawiającego tj. ul. Kościuszki 30, III piętro, pok. 352 - KANCELARIA, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 15:00). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, tj. 30 czerwca 2009 roku , godz. 09:00 W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie będzie decydować data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Z zastrzeżeniem pkt. 11.5. SIWZ, Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy który: - wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert, - został wykluczony z postępowania, - którego oferta została odrzucona. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca: 1) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie, 2) którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Zgodnie z art. 22 ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1.1. posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; 1.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia; 1.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 1.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. W skład zespołu realizującego zamówienie wchodzić będą, co najmniej: 2.1. specjalista w zakresie zarządzania projektami (dyplom studiów wyższych, podyplomowych o takiej specjalności bądź certyfikat Project Management Professional (PMP?) oraz doświadczenie wynikające z zrealizowania co najmniej dwóch projektów, 2.2. specjalista o znajomości rynku pracy z wykształceniem wyższym o specjalności z zakresu nauk społecznych bądź ekonomista, który wykonał co najmniej trzy badania odnoszące się do rynku pracy i wykaże się co najmniej trzema publikacjami w tym zakresie, 2.3. specjalista z wykształceniem wyższym o specjalności z zakresu statystyki lub ekonometrii (dyplom studiów wyższych, podyplomowych o takiej specjalności) oraz wykaże się co najmniej trzema publikacjami o tematyce związanej z przedmiotem zamówienia, 2.4. tłumacz języka angielskiego - posiadający certyfikat: The Cambridge Certificate of Proficiency in English (CPE) lub równorzędny. 3. W okresie ostatnich trzech lat wykazali się, co najmniej pięcioma usługami o wartości nie mniejszej niż 100 000,- zł każda odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. 4. Dysponują salą konferencyjną, na minimum 150 osób, wyposażoną w sprzęt nagłaśniający i audiowizualny. 5. Dysponują salą do przeprowadzania badań fokusowych. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły: -spełnia - nie spełnia-. Nie spełnienie wyżej wymienionych warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Stosownymi dokumentami, które Wykonawca jest obowiązany dostarczyć są: 1. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty wyżej wymienione należy przedstawić w formie oryginału lub czytelnej kserokopii poświadczonej -Za zgodność z oryginałem- i podpisane wraz z pieczątką przez osoby uprawnione do występowania w imieniu Wykonawcy lub notarialnie. 2. stosowne pełnomocnictwo w sytuacjach, w których uprawnienie do występowania w imieniu Wykonawcy nie wynika z zamieszczonego dokumentu wymienionego w pkt 1. W przypadku złożenia kserokopii pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa lub notarialnie. 3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania oferty. 4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania oferty. 5. aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - przedstawiona w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub notarialnie. 6. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - przedstawiona w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub notarialnie 7. oświadczenie o spełnieniu warunków wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zawarte w formularzu zał. Nr 2 - przedstawione w formie oryginału. 8. wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności; 9. pisemne zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie, o którym mowa w pkt 4, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował; 10. wykaz wykonanych, co najmniej trzech, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane należycie; 11. oświadczenie o dysponowaniu pomieszczeniami, o których mowa w pkt 7.3. i 7.4. SIWZ lub pisemnego zobowiązania innych podmiotów do udostępnienia sal niezbędnych do wykonania zamówienia, o których mowa w pkt 7.3 i 7.4 SIWZ; 12. w przypadku wnoszenia oferty przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, należy złożyć dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4) jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 8 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania wystawione w terminach podanych powyżej. 12. Potwierdzenie wpłaty wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://wup.katowice.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 60 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną