Przetargi.pl
Usługa utworzenia i prowadzenia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasta Kłodzka.

Gmina Miejska Kłodzko ogłasza przetarg

  • Adres: 57-300 Kłodzko, pl. Bolesława Chrobrego 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074/8654600 , fax. 074 8674062
  • Data zamieszczenia: 2014-03-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Kłodzko
    pl. Bolesława Chrobrego 1 1
    57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie
    tel. 074/8654600, fax. 074 8674062
    REGON: 00052605000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.klodzko.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa utworzenia i prowadzenia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasta Kłodzka.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest utworzenie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasta Kłodzka, na terenie nieruchomości będącej własnością Wykonawcy, bądź będącej w jego posiadaniu. Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwany w dalszej części PSZOK, będzie miejscem zbiórki i czasowego magazynowania odpadów selektywnie zebranych, zawartych we frakcji odpadów komunalnych, dostarczanych przez właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi (tj. nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe). Odpady zebrane w PSZOK będą przekazywane do podmiotów uprawnionych do odzysku, recyklingu bądź unieszkodliwienia. Przedmiot zamówienia będzie realizowany od dnia podpisania umowy. 1. Rodzaje i przewidywane ilości odpadów zbieranych w PSZOK Zamawiający wymaga, aby w PSZOK były zbierane selektywnie następujące rodzaje odpadów, zgodnie z zapisami: 1) uchwały nr XXVII/291/2012 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 25 października 2012r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Kłodzka (Dz.Urz. Woj. Doln. z 2013 r. poz. 476), 2) uchwały nr XXX/336/2012 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 31 grudnia 2012r. zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Kłodzka (Dz. Urz.Woj. Doln. z 2013 r. poz. 477), 3) uchwały nr XXVIII/308/2012 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 29 listopada 2012r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Doln. z 2013 r., poz. 1300), 4) uchwały nr XXXI/347/2013 Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 31 stycznia 2013r. zmieniającej uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Dz. Urz. Woj. Doln. z 2013 r. poz. 1301). a) papier, b) metale, c) tworzywa sztuczne, d) szkło, e) opakowania wielomateriałowe, f) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, g) odpady zielone, h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, i) zużyte baterie i akumulatory, j) odpady budowlane i rozbiórkowe, k) meble i inne odpady wielkogabarytowe, l) zużyte opony, m) chemikalia, n) inne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych. Kody odpadów selektywnie zbieranych w PSZOK zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. Zamawiający informuje, że w okresie lipiec - grudzień 2013 r. w prowadzonym Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów na terenie gminy zostały zebrane następujące ilości opadów: Tab.1. Ilość poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych zebranych w PSZOK Lp. Rodzaj odbieranej frakcji odpadów Ilość odpadów, jaka została zebrana w PSZOK1 (Mg) 1 papier 0,125 2 metale 0,025 3 tworzywa sztuczne 0,295 4 szkło 0,645 5 opakowania wielomateriałowe 0 6 Odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji kod odpadu:20 01 11 0,215 7 odpady zielone 10,7 8 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 0,972 9 zużyte baterie i akumulatory 0 10 odpady budowlane i rozbiórkowe 3,522 11 meble i inne odpady wielkogabarytowe 1,465 12 drewno 0,11 13 zużyte opony 0,238 14 chemikalia 0 15 Inne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych 0,065 Razem: 18,377 1 Źródło: Sprawozdania podmiotu prowadzącego Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów w Kłodzku w okresie lipiec - grudzień 2013 r. Zamawiający zastrzega, że w trakcie realizacji usługi możliwe są więc zmiany ilości odpadów przyjmowanych do PSZOK. Zmiany te mogą dotyczyć zarówno zmniejszenia, jak i zwiększenia ilości odpadów. Zmiany te nie będą wpływały na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. 2. Sposoby postępowania z odpadami zgromadzonymi w PSZOK. Odpady należy gromadzić selektywnie w przygotowanych do tego celu pojemnikach kontenerach w odpowiednio przygotowanych miejscach z uwzględnieniem wszystkich przepisów stanowiących o sposobie magazynowania poszczególnych rodzajów odpadów. Następnie zgromadzone odpady należy przekazywać uprawnionym podmiotom celem przygotowania do ponownego użycia, poddania ich recyklingowi, poddania procesom odzysku, bądź unieszkodliwianiu zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. z 2013r., poz. 21). Tab. 2. Szczególne wymagania Zamawiającego w zakresie miejsc zagospodarowania wybranych rodzajów odpadów: Lp. Rodzaj odbieranej frakcji odpadów Miejsca zagospodarowania poszczególnych rodzajów zebranych odpadów 1 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte baterie i akumulatory Instalacje odzysku zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, organizacje odzysku 2 odpady budowlane i rozbiórkowe Instalacje i organizacje recyklingu, przygotowania do ponownego użycia 3 odpady zielone i odpady biodegradowalne Regionalna Instalacja Przetwarzania Odpadów Komunalnych - kompostownia, wskazana w uchwale o wykonaniu WPGO 2012 oraz uchwałach zmieniających 4 papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło i opakowania ze szkła, opakowania wielomateriałowe, opakowania ulegające biodegradacji Instalacje i organizacje recyklingu, przygotowania do ponownego użycia Zgromadzone w pojemnikach kontenerach odpady powinny zostać przekazane do odpowiedniej instalacji, w takim czasie, aby nie doprowadzić do przepełnienia tych pojemników kontenerów. Gromadzenie odpadów zielonych i biodegradowalnych nie może powodować uciążliwości zapachowych i nie mogą one być przetrzymywane na terenie PSZOK dłużej niż 7 dni. 3. Opis miejsca lokalizacji PSZOK oraz jego wyposażenia. Teren, na którym będzie prowadzony PSZOK musi być: 1) położony w miejscu ogólnie dostępnym dla właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarowania odpadami komunalnymi; 2) o powierzchni minimum 500 m2; 3) ogrodzony, tak aby uniemożliwić wstęp osobom nieupoważnionym; 4) oświetlony; 5) wyposażony w wiaty, pod którymi będą ustawione pojemniki do zbierania odpadów, w celu ochrony przed bezpośrednim działaniem czynników atmosferycznych lub obiekty magazynowe; 6) wyposażony w stałą legalizowaną wagę umożliwiającą określenie ilości przyjmowanych do PSZOK odpadów budowlanych i rozbiórkowych, których przyjmowanie do PSZOK jest limitowane; 7) wyposażony w obiekt socjalno-administracyjny z łączem telefonicznym; 8) oznakowany tablicami lub banerami informacyjnymi przy każdym wejściu i wyjściu z PSZOK, wykonanymi w taki sposób, aby informacje były czytelne i zawierały dane: a) nazwę: Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych b) godziny i dni otwarcia, c) nazwa, adres i numer telefonu Wykonawcy, 9) przygotowany w sposób spełniający wymogi przeciwpożarowe oraz z zachowaniem przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy; PSZOK powinien być wyposażony w następujące rodzaje pojemników: Pojemniki powinny być oznakowane w sposób niebudzący wątpliwości, jakie odpady należy w nich umieszczać. Dopuszcza się, aby pojemniki przeznaczone do selektywnego zbierania odpadów oznaczone były według następujących kolorów: a) żółty - tworzywa sztuczne, metale, b) zielony, biały - szkło; c) niebieski - papier, opakowania wielomateriałowe; d) brązowy - odpady ulegające biodegradacji. Tab. 3. Rodzaje pojemników przeznaczonych na poszczególne rodzaje odpadów odbieranych w PSZOK. Lp. Rodzaj odbieranego odpadu Rodzaj pojemnika przeznaczonego na ten odpad Minimalna ilość danego rodzaju pojemnika 1 2 3 4 1. papier Pojemnik 1100 l 1 2. metale Pojemnik 1100 l 1 3. tworzywa sztuczne Pojemnik 1100 l 1 4. szkło Pojemnik 1100 l 1 5. opakowania wielomateriałowe Pojemnik 1100 l 1 6. odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji Kontener o minimalnej pojemności 1100 l 1 7. odpady zielone Kontener otwarty typu KP -7 1 8. zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pojemnik kontenerowy magazynowy zamknięty o min. poj. 10 m3 lub obiekt magazynowy 1 9. zużyte baterie i akumulatory zamknięty pojemnik na zużyte baterie 1 zamknięty pojemnik na akumulatory 1 10. odpady budowlane i rozbiórkowe Kontener otwarty typu KP 7 4 11. meble i inne odpady wielkogabarytowe Pojemnik zamknięty o min. poj. 7 m3 lub zadaszony boks lub obiekt magazynowy 1 12. chemikalia Pojemnik odporny na działanie związków chemicznych, szczelny lub zabezpieczony dodatkowym, jednorazowym wkładem 2 13. Inne odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych Pojemnik przeznaczony na odpady zawierające rtęć i inne substancje niebezpieczne 2 14. zużyte opony wydzielony utwardzony teren - 4. Opis funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych Punkt będzie czynny od poniedziałku do piątku w godzinach: od godz. 10:00 do godz. 18:00 oraz w sobotę w godzinach od 10:00 do 14:00. W tym czasie na miejscu musi być obecny minimum jeden pracownik obsługi PSZOK. W ramach prowadzenia PSZOK Wykonawca zobowiązany jest do: 1. przyjmowania odpadów od właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi oraz wskazywania miejsc przeznaczonych do ich gromadzenia; 2. wydawania formularza przekazania odpadu i nadzoru nad prawidłowością jego wypełnienia; 3. ważenia odpadów oddawanych przez właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi; 4. prowadzenia ewidencji właścicieli nieruchomości i ilości przyjmowanych odpadów; 5. prowadzenia ewidencji ilościowej i rodzajowej odpadów przekazanych do odpowiednich instalacji; 6. utrzymywania czystości i porządku na terenie PSZOK, poprzez bieżące sprzątanie terenu oraz w przypadku wystąpienia opadów śniegu - odśnieżanie, w przypadku wystąpienia śliskości - usuwanie jej; 7. zapewnienia kontaktu telefonicznego z obsługą PSZOK w czasie otwarcia - dla wszystkich właścicieli nieruchomości objętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi oraz Zamawiającego, a także poza godzinami otwarcia PSZOK - dla Zamawiającego; 8. przekazywania odpadów zgromadzonych w PSZOK do zagospodarowania z minimalną częstotliwością wskazaną w pkt. 2. Regulamin funkcjonowania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów oraz wzór formularza przekazania odpadu zawiera załącznik nr 2 do SIWZ. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian do Regulaminu funkcjonowania PSZOK w trakcie świadczenia usługi przez Wykonawcę, w szczególności w zakresie: 1) rodzaju odpadów komunalnych przyjmowanych do PSZOK; 2) godzin otwarcia PSZOK, przy czym Zamawiający zastrzega, że tygodniowy czas pracy PSZOK nie ulegnie wydłużeniu. 3) w przypadku zmiany przepisów prawa miejscowego jak i powszechnie obowiązującego w zakresie jakim dotyczą one przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega sobie możliwość nieodpłatnego przekazywania niektórych rodzajów odpadów zebranych na punkcie, a w szczególności mebli i innych odpadów wielkogabarytowych oraz ZSEE osobom potrzebującym, po wcześniejszym powiadomieniu Wykonawcy. 5. Sprawozdawczość. Zamawiający wymaga, aby z prowadzonych czynności w PSZOK składane były comiesięczne sprawozdania. Sprawozdanie miesięczne powinno zawierać następujące informacje: 1) nazwę i adres podmiotu prowadzącego PSZOK, 2) imię i nazwisko osoby sporządzającej sprawozdanie, nr telefonu; 3) okres, za który sprawozdanie jest składane, 4) ewidencję właścicieli nieruchomości, którzy dostarczyli odpady do PSZOK, 5) ewidencję odpadów przyjętych do PSZOK z określeniem rodzaju i masy odpadu, 6) informację o miejscu, sposobie, rodzaju i masie odpadów poddanych poszczególnym sposobom zagospodarowania, Wzór miesięcznego sprawozdania określa załącznik nr 3 do SIWZ Sprawozdanie miesięczne Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć w terminie do 14 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 905113005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca przystępujący do przetargu obowiązany jest wnieść wadium w wysokości - 2 000 zł. Wadium może być wniesione w formach przewidzianych w art. 45 ust 6 ustawy PZP: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn.zm.) 3.Wadium wniesione w pieniądzach Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek Zamawiającego PBS w Strzelinie o Kłodzko - 28 9588 0004 7100 1010 2000 0050, z adnotacją Usługa utworzenia i prowadzenia Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Gminy Miasta Kłodzka.Jeżeli Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu, musi je wpłacić odpowiednio wcześniej, tak aby znalazło się ono na koncie Zamawiającego przed datą i godziną składania ofert. 4.Termin wniesienia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 5.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia, dokument winien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem. 6.Zasady zwrotu oraz zatrzymania wadium przez Zamawiającego określa art.46 ustawy PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.bip.um.klodzko.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=25
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach