Przetargi.pl
„Usługa utworzenia i prowadzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Kęty”

Gmina Kęty ogłasza przetarg

  • Adres: 32650 Kęty, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 33 844-76-00 , fax. 33 844 76 60
  • Data zamieszczenia: 2017-12-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kęty
    Rynek 7
    32650 Kęty, woj. małopolskie
    tel. 33 844-76-00, fax. 33 844 76 60
    REGON: 7218182400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kety.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Usługa utworzenia i prowadzenia punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie Gminy Kęty”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Zakres usług: 1) utworzenie i prowadzenie co najmniej dwóch stacjonarnych punktów do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie gminy Kęty, w tym co najmniej jeden na terenie miasta Kęty; 2) przyjmowanie od mieszkańców gminy Kęty w punktach, o których mowa w pkt 1 odpadów komunalnych określonych w poniższej tabeli, ich transport oraz przekazanie do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych – kompostowni zlokalizowanej przy Składowisku Odpadów Komunalnych w Kętach, ul. Kęckie Góry Północne (w przypadku odpadów zielonych) oraz do stacji segregacji na składowisku odpadów komunalnych w Kętach, ul. Kęckie Góry Północne (w przypadku pozostałych odpadów): RODZAJ ODPADÓW KOD ODPADÓW odpady ulegające biodegradacji 20 02 01 odpady komunalne ulegające biodegradacji 20 02 02 gleba i ziemia odpady komunalne segregowane 15 01 01 opakowania z papieru i tektury 20 01 01 papier i tektura 15 01 02 opakowania z tworzyw sztucznych 20 01 39 tworzywa sztuczne 15 01 04 opakowania z metali 20 01 40 metale 15 01 07 opakowania ze szkła 20 01 02 szkło Odpady budowlane i rozbiórkowe 17 01 01 odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów 17 01 07 zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 Wykonawca ma obowiązek przekazać do RIPOK tylko i wyłącznie odpady komunalne dla których przewidziano taki sposób postępowania z odpadem. W przypadku dostarczania innych odpadów Zamawiający nie będzie ponosił kosztów z tego tytułu. WYKONAWCA NIE PONOSI KOSZTÓW ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW OKREŚLONYCH W POWYŻSZEJ TABELI; 3) przyjmowanie od mieszkańców gminy Kęty w punktach, o których mowa w pkt 1 odpadów komunalnych określonych w poniższej tabeli, ich transport oraz zagospodarowanie odpadów komunalnych poprzez przekazanie podmiotowi uprawnionemu do ich zagospodarowania lub w inny sposób zgodny z obowiązującymi aktualnie przepisami prawa, zgodnie z warunkami określonymi w niniejszej siwz: RODZAJ ODPADÓW KOD ODPADÓW Odpady ulegające biodegradacji 20 01 08 odpady kuchenne ulegające biodegradacji zużyte baterie i akumulatory 20 01 33* baterie i akumulatory łącznie z bateriami i akumulatorami wymienionymi w 16 06 01, 16 06 02 lub 16 06 03 oraz niesortowane baterie i akumulatory zawierające te baterie 20 01 34 baterie i akumulatory inne niż wymienione w 20 01 33 zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny 20 01 21* lampy fluorescencyjne i inne odpady zawierające rtęć 20 01 23* urządzenia zawierające freony 20 01 35 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki 20 01 36 zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 przeterminowane lekarstwa 20 01 31* leki cytotoksyczne i cytostatyczne 20 01 32 leki inne niż wymienione w 20 01 31 odpady niebezpieczne 15 01 10* opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone 20 01 13* rozpuszczalniki 20 01 14* kwasy 20 01 15* alkalia 20 01 17* odczynniki fotograficzne 20 01 19* środki ochrony roślin I i II klasy toksyczności (bardzo toksyczne i toksyczne np. herbicydy, insektycydy) 20 01 25 oleje i tłuszcze jadalne 20 01 26* oleje i tłuszcze inne niż wymienione w 20 01 25 20 01 27 farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice zawierające substancje niebezpieczne 20 01 28 farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice inne niż wymienione w 20 01 27 20 01 29* detergenty zawierające substancje niebezpieczne 20 01 37 drewno zawierające substancje niebezpieczne zużyte opony z samochodów osobowych 16 01 03 zużyte opony meble i inne odpady wielkogabarytowe 20 03 07 odpady wielkogabarytowe Wykonawca ma obowiązek zagospodarować odpady, które nie jest zobowiązany przekazać do RIPOK, poprzez przekazanie ich do podmiotów uprawnionych do ich zagospodarowania lub zagospodarowanie w inny sposób zgodny z przepisami prawa. WYKONAWCA PONOSI KOSZTY ZAGOSPODAROWANIA ODPADÓW OKREŚLONYCH W POWYŻSZEJ TABELI; 4) prowadzenie ewidencji ilościowej i rodzajowej odpadów przekazywanych do odpowiednich instalacji; 5) obowiązkowe prowadzenie dokumentacji, w tym sprawozdawczości; 6) stały kontakt z Zamawiającym wraz z wzajemną wymianą korespondencji oraz odpowiadanie w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego na zapytania przekazywane przez Zamawiającego w temacie usługi objętej niniejszym zamówieniem; 7) wykonywanie innych prac i czynności niezbędnych do należytego wykonania przedmiotu zamówienia; 8) przyjmowanie odpadów komunalnych od mieszkańców gminy Kęty do punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych obowiązywać będzie od 1 stycznia 2019 r.; 9) punkty do selektywnego zbierania odpadów komunalnych muszą być utworzone przez Wykonawcę na co najmniej 60 dni przed 1 stycznia 2019 r.; 10) nieutworzenie co najmniej dwóch stacjonarnych PSZOK w terminie, o którym mowa w pkt 9 skutkować będzie wypowiedzeniem, rozwiązaniem lub odstąpieniem od umowy przez Zamawiającego oraz naliczeniem kar umownych przewidzianych z tytułu odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; 11) od dnia zawarcia umowy Zamawiający zastrzega sobie możliwość weryfikacji postępów prac związanych z uruchomieniem PSZOK; 12) wszystkie koszty związane z przygotowaniem do funkcjonowania PSZOK-ów Wykonawca powinien ująć w kalkulacji ceny. 2. Warunki realizacji zamówienia 1) Wykonawca zapewni, aby stacjonarne punkty do selektywnego zbierania odpadów komunalnych były utworzone: a) na terenie, do którego Wykonawca ma tytuł prawny na którym zlokalizowane zostaną stacjonarne punkty do selektywnego zbierania odpadów komunalnych o powierzchni min 500m, b) w odległości między nimi co najmniej 1 km w linii prostej, c) zgodnie z przepisami prawa budowlanego, ochrony środowiska, przepisami BHP i ppoż oraz o zagospodarowaniu przestrzennym, w tym z zapisami Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego, d) na powierzchni dostosowanej do ilości zbieranych odpadów na terenie utwardzonym, skanalizowanym (zapewniającym odprowadzanie wód opadowych i roztopowych), ogrodzonym, oświetlonym oraz dozorowanym; 2) magazynowanie zebranych odpadów należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi dla poszczególnych rodzajów odpadów; 3) wykonawca uprawniony jest uzależnić przyjęcie odpadów od wykazania przez mieszkańców faktu zamieszkania na terenie gminy Kęty poprzez np. okazanie dowodu osobistego; 4) Wykonawca zobowiązany jest do posiadania zezwolenia na zbieranie odpadów w zakresie objętym przedmiotem zamówienia zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach; 5) zamawiający zastrzega, że po zakończeniu umowy Wykonawca nie może wnosić o zwrot nakładów poniesionych w związku z utworzeniem, prowadzeniem i likwidacją PSZOK; 6) Wykonawca opracuje i zatwierdzi u Zamawiającego Regulamin korzystania z Punktów Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. Regulamin należy umieścić w widocznym miejscu w PSZOK; 7) Wykonawca zapewni, aby: a) PSZOK-i były czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00 oraz w soboty od 8.00 do 13.00 (od 01.01.2019 r. do 31.12.2022 r.), b) w punktach do selektywnego zbierania odpadów komunalnych była usługa związaną z wydawaniem worków z przeznaczeniem na odpady zbierane selektywnie, c) w punktach do selektywnego zbierania odpadów komunalnych prowadzony był rejestr przyjmowanych odpadów z podziałem na rodzaj odpadu, d) bioodpady wywożone były na bieżąco do RIPOK, e) w punktach do selektywnego zbierania odpadów komunalnych była ścisła ewidencja odpadów zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów; 8) na Wykonawcy spoczywa obowiązek udokumentowania prawidłowości postępowania z odpadami oraz ilości odpadów odebranych i przekazanych do RIPOK i zagospodarowanych w inny sposób. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia od wykonawcy dokumentów lub innych dowodów uwierzytelniających ilości odpadów i potwierdzających właściwe z nimi gospodarowanie, w tym m.in. dokumentów poświadczających legalizację wag, na których ważone są odpady, dokumentów księgowych wystawianych w toku realizacji usługi, dokumentów poświadczających, że podmioty inne niż RIPOK, do których kierowane są odpady, posiadają uprawnienia wymagane właściwymi przepisami prawa; 9) Wykonawca ma obowiązek wyposażenia pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy. Odzież winna być utrzymana w należytej czystości; 10) pracownicy obsługujący PSZOK-i muszą być przeszkoleni w zakresie właściwego postępowania z odpadami, oraz winni odznaczać się kulturą osobistą, umiejętnością komunikowania się w zakresie swych obowiązków oraz dbać o właściwe relacje pomiędzy wykonawcą a wytwórcami odpadów; 11) przedmiot zamówienia należy realizować zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi określającymi zasady utrzymania czystości i porządku w gminach oraz zasadami postępowania z odpadami (ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawa o odpadach, ustawa o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym, ustawa o bateriach i akumulatorach) oraz obowiązującymi uchwałami Rady Miejskiej w Kętach w tym zakresie; 12) Wykonawca wskaże osobę odpowiedzialną za realizację zadania oraz poda maila i nr telefonu do kontaktu do tej osoby, w terminie 7 dni po podpisaniu umowy. 3. Warunki rozliczenia przedmiotu zamówienia 1) Zamawiający zapłaci wykonawcy wynagrodzenie za faktyczne ilości przyjętych odpadów od mieszkańców gminy Kęty i przekazanie ich do zagospodarowania do odpowiednich instalacji oraz ryczałtową stawkę za prowadzenie PSZOK; 2) rozliczenie będzie następować miesięcznie na podstawie cen jednostkowych za ilości poszczególnych odpadów oraz ryczałtowej ceny miesięcznego utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych; 3) faktura powinna zawierać ilość i rodzaj odpadu oraz jego cenę jednostkową; 4) na potwierdzenie faktycznej ilości przyjętych odpadów będą karty przekazania odpadów stanowiące załącznik do faktury; 5) faktury będą płatne w terminie 30 dni od daty ich wystawienia; 6) w przypadku odpadów dla których zgodnie z zapisami niniejszej umowy przewidziano obowiązek przekazania ich do RIPOK, ceny jednostkowe dla tych rodzajów odpadów nie mogą uwzględniać kosztów ich zagospodarowania, gdyż koszty te ponosi Zamawiający; 7) w przypadku odpadów dla których zgodnie z zapisami niniejszej umowy nie przewidziano obowiązku przekazania ich do RIPOK, ceny jednostkowe dla tych rodzajów odpadów uwzględniają koszty ich zagospodarowania. Koszty te ponosi Wykonawca; 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo wstrzymania wypłaty wynagrodzenia lub odmowy jego wypłaty w przypadku, gdy dokumenty przedstawione przez wykonawcę w celu potwierdzenia ilości odpadów będą budziły uzasadnione wątpliwości co do autentyczności danych w tych dokumentach przedstawionych w zakresie pochodzenia odpadów, ich ilości lub prawidłowości postępowania z odpadami; 4. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: a) liczba mieszkańców zameldowanych na terenie Gminy Kęty wynosi ok. 33.494 osoby. b) powierzchnia gminy wynosi: 7579 ha. c) szacunkowa ilość nieruchomości zamieszkałych wynosi 7000, w tym 6907 zabudowy jednorodzinnej i 93 (ok. 3200 mieszkań) zabudowy wielorodzinnej (bloki). d) obszar Gminy Kęty podzielony jest na Miasto Kęty, dzielnicę Kęty Podlesie i 6 sołectw: Bielany, Bulowice, Łęki, Malec, Nowa Wieś, Witkowice. 5. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania przedmiotu umowy w sposób fachowy, nie powodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla społeczeństwa do niezbędnego minimum. 6. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń, zobowiązany jest na własny koszt do usunięcia szkody bez zbędnej zwłoki. 7. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia a. Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666 ze zm.). Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. b. Wymóg zatrudniania przez Wykonawcę, podwykonawcę, dalszego podwykonawcę osób zatrudnionych na umowę o pracę dotyczy osób wykonujących usługi w zakresie wykonywania czynności przyjmowania odpadów wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. c. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonych szczegółowo w umowie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Na podstawie art. 45 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 2. Każdy wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert (tj. przed godziną 7:45 w dniu składania ofert) wnieść wadium w wysokości 1.000 zł (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych) 3. Wadium może być wnoszone w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r., nr 42, poz. 275 ze zm.). 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Urzędu Gminy w Kętach: 07 1050 1070 1000 0023 6738 4605 w ING Bank Śląski, przy czym Zamawiający musi otrzymać z banku potwierdzenie wpływu przelewu najpóźniej w dniu składania ofert przed upływem terminu ich składania. Za skuteczność operacji finansowo – bankowych odpowiada Wykonawca. Kopię przelewu należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art.46 ust. 4a ustawy. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem art. 46 ust. 3 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W zakresie warunków dotyczących kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności o udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wykonawcy, którzy: a) posiadają aktualne zezwolenie na transport odpadów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz.1987 z późn. zm.), b) posiadają aktualne zaświadczenie o uzyskaniu wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Do oferty należy dołączyć: 1) Oświadczenia zgodne z załącznikiem nr 3 oraz nr 4 do SIWZ (oświadczenia art. 25a ustawy), 2) Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty - zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ, 3) Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, 4) Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegającego/cych się o udzielenie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii, potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie, 5) Oświadczenie dotyczące udziału podwykonawców (jeżeli dotyczy) – załącznik nr 7 do SIWZ. 6) Formularz cenowy zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 70 Formularz oferty zgodnie z załączniekim nr 1 do SIWZ. II. Podwykonawcy: 1. Zamawiający żąda przedstawienia dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1-9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy tj.: 1) odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przez upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu 4) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 7160). III. Podmioty zagraniczne: Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale nr IV pkt 4 ppkt 2 SIWZ. 1) ppkt 2 lit a, b, c - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 1 Dokument, o którym mowa w pkt III ppkt 1 lit. b, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt III ppkt 1 lit. a, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszania ma osoba, której dokument dotyczy nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w ppkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji lub oświadczeniem osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsca zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia akapitu ze znacznikiem1 stosuje się. IV. Oferta wspólna: 1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego - nie dotyczy spółki cywilnej o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. 2. Wykonawcy tworzący jeden podmiot przedłożą wraz z ofertą stosowne pełnomocnictwo - zgodnie z rozdz. XIII pkt 16 SIWZ - nie dotyczy spółki cywilnej o upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynik z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę. Uwaga: Pełnomocnictwo o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą albo z umowy podmiotów składających wspólną ofertę. 3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika). 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o którym mowa w art. 25a ustawy (pkt 4 ppkt 1 rozdziału IV SIWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę nie może podlegać wykluczeniu z postępowania co oznacza, iż oświadczenie w tym zakresie musi złożyć każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie). 5. Dopuszcza się, aby wadium zostało wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie składających ofertę. 6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach