Przetargi.pl
usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn.: /Bukieciarstwo/

Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli ogłasza przetarg

  • Adres: 67-100 Nowa Sól, ul. Staszica 1C
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0-68 3873242 , fax. 0-68 3873242
  • Data zamieszczenia: 2011-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli
    ul. Staszica 1C 1C
    67-100 Nowa Sól, woj. lubuskie
    tel. 0-68 3873242, fax. 0-68 3873242
    REGON: 97125663800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup-nowasol.pl lub http://pup.nowasol.ibip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: samorządowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn.: /Bukieciarstwo/
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Kategoria według Słownika Zamówień (CPV): 80530000-8 usługi szkolenia zawodowego. 2. Przedmiotem zamówienia jest usługa szkolenia w zakresie przeprowadzenia kursu dla 15 osób bezrobotnych pn. /Bukieciarstwo/. Szkolenie jest usługą planowaną, organizowaną ze względu na potrzeby rynku pracy w ramach projektu Pomnóż swój kapitał w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. 3. Szkoleniem zostaną objęte osoby bezrobotne bez względu na posiadane kwalifikacje zawodowe, poziom wykształcenia, bez doświadczenia w tematyce szkolenia - skierowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Nowej Soli. 4. Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestnika do realizacji zamówień klientów na wybrane wyroby bukieciarskie. Absolwent kursu nabędzie umiejętności wykonywania bukietów okolicznościowych, ślubnych, pogrzebowych, wianków i kompozycji kwiatowych z kwiatów żywych, suszonych i sztucznych. 5. Szkolenie ma obejmować zakres wiadomości teoretycznych i umiejętności praktycznych. Zajęcia praktyczne mogą odbywać się w dwóch podgrupach. 6. Szkolenie ma obejmować 180 godzin lekcyjnych (bez egzaminu końcowego) przypadających na jednego uczestnika szkolenia. Przez godzinę lekcyjną należy rozumieć: 45 minut zajęć. 7. Dzienna ilość godzin nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych. W przypadku organizacji szkolenia w miejscowości innej niż miasto Nowa Sól, dzienny czas trwania szkolenia wraz z dojazdem w obie strony nie może przekroczyć 8 godzin, przy uwzględnieniu pkt. 8. Kurs nie może odbywać się w niedziele i święta. 8. Kurs musi być realizowany przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu dla wszystkich uczestników szkolenia zgodnie z art. 40 ust. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jednolity z 2008 roku Dz. U. Nr 69, poz. 415 z późniejszymi zmianami). Czas realizacji jest to faktyczny czas przebywania uczestnika szkolenia na zajęciach w godzinach zegarowych tj. od godziny rozpoczęcia do godziny ich zakończenia łącznie z czasem przeznaczonym na przerwy. Długość i ilość przerw może być ustalana według uznania jednostki szkolącej, jednakże łączny czas przerw w danym dniu nie może przekroczyć ilości godzin lekcyjnych i 15 minut czasu przeznaczonego na przerwę. 9. Program szkolenia ma zawierać niżej wymienione tematy zajęć i ich ogólny wymiar: Lp. Temat Czas realizacji /godz./ 1) Faza zbioru roślin i przygotowanie do suszenia 3.0 2) Technika suszenia roślin metodą zielarską i ich przechowywanie 6.0 3) Dobór gatunków roślin i przygotowanie do suszenia metodą zielnikową 2.0 4) Technika suszenia roślin metodą zielnikową i przechowywanie utrwalonych roślin 6.0 5) Przygotowanie roślin i desykantów 6.0 6) Technika utrwalania roślin metodą glicerynową 3.0 7) Dobór materiałów do dekoracji pogrzebowych 4.0 8) Wieniec obręczowy - technika wykonania 10.0 9) Wieniec poduszkowy - technika wykonania 10.0 10) Wieniec rzymski 10.0 11) Wiązanki pogrzebowe - rodzaje i technika wykonania 10.0 12) Technika wykonania poduszki 8.0 13) Dekoracje w kształcie serca i krzyża 5.0 14) Rodzaje wiązanek ślubnych i zasady układania roślin 6.0 15) Materiał roślinny i materiały pomocnicze do wiązanek ślubnych 2.0 16) Wiązanka biedermajerowska 8.0 17) Wiązanka spływająca 10.0 18) Wiązanki fantazyjne 10.0 19) Dobór gatunków roślin do wianka 1.0 20) Technika wykonania wianka i wiązanki komunijnej 5.0 21) Zasady doboru kwiatów do kompozycji 2.0 22) Technika układania kwiatów w ręku 14.0 23) Zasady układania kwiatów w naczyniach 2.0 24) Technika układania kwiatów w naczyniach 15.0 25) Stroiki na Boże Narodzenie 10.0 26) Girlanda i wianek na Boże Narodzenie 12.0 Ogółem godzin: 180 Minimum 110 godzin szkolenia powinny stanowić zajęcia praktyczne (warsztaty). 10. Miejsce przeprowadzenia szkolenia - miasto Nowa Sól, dopuszcza się możliwość innego miejsca szkolenia niż miasto Nowa Sól, jednak w takim przypadku koszty dowozu lub dojazdu uczestników szkolenia z miejscowości Nowa Sól do miejsca odbywania szkolenia jak również koszty zakwaterowania i wyżywienia - jeśli takie wystąpią - ponosi w całości jednostka szkoląca. Wykonawca w tym przypadku jest zobowiązany opisać sposób organizacji dojazdu uczestników z podaniem środka transportu. 11. Wykonawca ubezpieczy uczestników kursu na czas jego trwania od następstw nieszczęśliwych wypadków. Ubezpieczenie ma obejmować wypadki powstałe w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem. Wysokość składki ma odpowiadać sumie ubezpieczenia NNW nie mniejszej niż 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych) na jednego uczestnika szkolenia. 12. Wykonawca będzie sprawdzał efekty szkolenia na poszczególnych etapach szkolenia wybranymi przez siebie metodami, w tym poprzez egzamin końcowy. 13. Wykonawca będzie prowadził nadzór wewnętrzny nad szkoleniem służący podnoszeniu jakości prowadzonego szkolenia. 14. Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom kursu materiały szkoleniowe. Każdy uczestnik w dniu rozpoczęcia zajęć, ma otrzymać na własność literaturę wspomagającą tematykę szkolenia w formie książki dotyczącej tematyki szkolenia (zgodnie z prawem autorskim), materiały do robienia notatek (np. zeszyt i długopis). 15. Jednostka szkoląca zapewni wszystkim uczestnikom szkolenia, w każdym dniu jego trwania napoje zimne i ciepłe oraz poczęstunek. Każdy uczestnik ma otrzymać w każdym dniu szkolenia jeden napój w jednorazowym opakowaniu min. 200 ml oraz min. jedną świeżą kanapkę. Poza tym każdy kursant musi mieć stały dostęp do napojów ciepłych (np. kawa, herbata), napojów zimnych (np. woda mineralna gazowana i niegazowana) oraz dodatkowy poczęstunek (np. paluszki, ciastka). Wartość cateringu dla całej grupy na okres trwania całego szkolenia ma wynosić minimum 1 380,00 zł. (jeden tysiąc dwieście osiemdziesiąt złotych). 16. Wykonawca przeprowadzi kurs zgodnie z opracowanym i przedstawionym w ofercie programem szkolenia, który należy sporządzić wg załącznika nr 1B do SIWZ i który ma zawierać: 1) nazwę i zakres szkolenia, 2) ogólną liczbę godzin wraz z egzaminem końcowym przypadających na jednego uczestnika szkolenia - z podziałem na: godziny teoretyczne, godziny praktyczne i czas przewidywany na egzamin końcowy, 3) czas trwania (od dnia rozpoczęcia do dnia zakończenia wraz z egzaminem końcowym, podany w zaokrągleniu do pełnych tygodni bez podawania konkretnych dat realizacji szkolenia, przy uwzględnieniu pkt 6-8) oraz sposób organizacji szkolenia ze szczególnym uwzględnieniem sposobu realizacji zajęć praktycznych, 4) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia (z uwzględnieniem pkt 3), 5) cele szkolenia (z uwzględnieniem pkt 4), 6) plan nauczania określający: a) tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar (tematyka i wymiar jak w pkt 9) z podziałem na: części teoretyczną, części praktyczną i czas dodatkowy przewidziany na egzamin końcowy, b) treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, 7) wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych do realizacji przedstawionego programu, 8) wykaz wszystkich materiałów szkoleniowych które otrzyma na własność każdy uczestnik kursu jak w pkt. 14 (przy literaturze należy podać wydawnictwo, tytuł, autor). 9) sposób sprawdzania efektów szkolenia. 17. Wykonawca musi zapewnić materiały niezbędne do realizacji programu szkolenia tj. kwiaty (żywe, suszone i sztuczne), naczynia materiały do układania i zdobienia, kleje, gąbki, itp. Zajęcia praktyczne mają odbywać się w 50% na kwiatach żywych. Zamawiający nie dopuszcza wprowadzanie do obrotu handlowego wytworzonych w trakcie szkolenia wyrobów bukieciarskich i wszelkiego rodzaju dekoracji i uzyskiwania z tego tytułu przychodu. 18. Szkolenie musi zakończyć się egzaminem. Po zakończeniu szkolenia uczestnicy kursu mają otrzymać zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji wydane przez instytucję szkoleniową. Zaświadczenie zgodnie z § 75 ust 3 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193) w swojej treści ma zawierać minimum niżej wymienione elementy: a) numer z rejestru, b) imię, nazwisko oraz numer pesel , a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, c) nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, d) formę i nazwę szkolenia, e) okres trwania szkolenia, f) miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, g) tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, h) podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wraz z ofertą wzór zaświadczenia, jakie zostanie wydane uczestnikom - wzór zaświadczenia będzie stanowić załącznik nr 1 do umowy. 19. Szkolenie jest organizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Informacja o wsparciu z EFS musi być widoczna dla wszystkich innych osób, które stykają się z projektami. Dlatego jednostka szkoląca ma zadbać aby uczestnicy kursu wiedzieli, że szkolenie jest organizowane w ramach konkretnego projektu współfinansowanego ze środków EFS. Akcja informacyjna polega na oznakowaniu materiałów związanych ze szkoleniem i sal gdzie będą odbywać się zajęcia - logami UE, EFS, PO KL i tytułem projektu wraz z nazwą programu, priorytetu, działania oraz poddziałania - zgodnie z wytycznymi dotyczącymi promocji projektów współfinansowanych z EFS, które zamieszczone są na stronie internetowej: http://www.efs.gov.pl/ZPFE/Strony/Logo.aspx - szczegółowe informacje można również uzyskać w PUP w Nowej Soli u osób upoważnionych do porozumiewania się z wykonawcami, wymienionych w pkt 10 części X SIWZ. 20. Uczestnicy szkolenia powinni dodatkowo otrzymać zaświadczenie poświadczające uczestnictwo w szkoleniu w ramach projektu /Pomnóż swój kapitał/ - w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet VI. Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego - wzór zaświadczenia stanowi załącznik nr 2 do umowy. 21. Wykonawca ma obowiązek zapewnienia warunków pracy zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy w trakcie trwania szkolenia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający nie żąda wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Doświadczenie kadry dydaktycznej
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://pup.nowasol.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach