Przetargi.pl
Usługa przygotowania i przeprowadzenia regionalnej kampanii internetowej informującej o możliwościach wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO WSL) oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 (PO WER)

Wojewódzki Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 40-048 Katowice, Kościuszki
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 0 32 757 33 61, , fax. -
  • Data zamieszczenia: 2020-10-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wojewódzki Urząd Pracy
    Kościuszki 30
    40-048 Katowice, woj. śląskie
    tel. 0 32 757 33 61, , fax. -
    REGON: 27685569600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://wup.katowice.ibip.pl/public/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka organizacyjna samorządu województwa nieposiadająca osobowości prawnej.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przygotowania i przeprowadzenia regionalnej kampanii internetowej informującej o możliwościach wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO WSL) oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 (PO WER)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania i przeprowadzenia regionalnej kampanii internetowej informującej o możliwościach wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO WSL) oraz Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014-2020 (PO WER) w zakresie działań wdrażanych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach I. KAMPANIA RPO WSL 1. Prezentacja przedmiotu kampanii Przedmiotem kampanii jest promocja możliwości oraz efektów wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego w ramach działań wdrażanych przez WUP w Katowicach: 1.1 Obszar: aktywizacja zawodowa • wsparcie dla osób po 30 roku życia: bezpłatne szkolenia, staże i praktyki zawodowe, subsydiowane zatrudnienie, doradztwo zawodowe i pośrednictwo pracy, 1.2 Obszar: wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników • wsparcie dla firm: dofinansowanie od 50% do 80% usług rozwojowych (szkolenia i doradztwo) dla przedsiębiorstw MŚP i ich pracowników oraz osób samozatrudnionych w ramach Podmiotowego Systemu Finansowania. 1.3 Obszar: kształcenie ustawiczne i kompetencje kluczowe • bezpłatne szkolenia zawodowe dla dorosłych osób z woj. śląskiego oraz • szkolenia językowe i informatyczne dla osób pracujących, należących do grup defaworyzowanych tj. osób o niskich kwalifikacjach, 50+, mieszkańców obszarów wiejskich itp. 1.4 Obszar: przedsiębiorczość i samozatrudnienie • bezzwrotne dotacje na założenie własnej działalności gospodarczej dla mieszkańców woj. śląskiego, osób powyżej 30 roku życia. 1.5 Obszar: planowanie rozwoju zawodowego • bezpłatny test predyspozycji zawodowych dla dorosłych dostępny on-line na stronie WUP w Katowicach https://wybierz-zawod.eu 1.6 Obszar: prawa i obowiązki Beneficjentów i odbiorców wsparcia Funduszy Europejskich zwiększenie świadomości praw i obowiązków potencjalnych uczestników projektów EFS i beneficjentów w związku z pojawiającymi się nieprawidłowościami w realizacji projektów EFS (np. zasada bezpłatności informacji na temat Funduszy Europejskich) 2. Zadania dla Wykonawcy: 2.1 Stworzenie materiałów na potrzeby kampanii 2.2 Zaplanowanie i zakup mediów 2.3 Realizacja kampanii 2.4 Opracowanie raportu pokampanijnego. 3. Grupa docelowa kampanii: 3.1 Obszar: aktywizacja zawodowa - mieszkańcy woj. śląskiego, osoby od 30 do 65 roku życia, w tym: - osoby bezrobotne, bierne zawodowo, zwłaszcza te znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj.: • kobiety, • osoby powyżej 50 roku życia, • osoby niepełnosprawne, • osoby długotrwale bezrobotne, • osoby o niskich kwalifikacjach (z wykształceniem maksymalnie średnim), - reemigranci – do tej grupy zaliczani są również repatrianci, - imigranci (w tym osoby polskiego pochodzenia), - osoby ubogie pracujące (tj. osoby, których zarobki nie przekraczają płacy minimalnej), - osoby odchodzące z rolnictwa i ich rodziny (osoby podlegające ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu na podstawie ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (KRUS), zamierzający podjąć zatrudnienie lub inną działalność pozarolniczą, - osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych oraz pracujący w ramach umów cywilno-prawnych, których miesięczne zarobki nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia, - osoby zainteresowane podwyższaniem swoich kwalifikacji. 3.2 Obszar: wzmacnianie potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw i ich pracowników - mieszkańcy woj. śląskiego, właściciele i kadra zarządzająca mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, pracownicy w/w przedsiębiorstw oraz osoby samozatrudnione. 3.3 Obszar: kształcenie ustawiczne i kompetencje kluczowe – mieszkańcy woj. śląskiego, osoby zatrudnione i nieaktywne zawodowo w wieku 18-65 lat, w szczególności o niskich kwalifikacjach, zainteresowane podwyższeniem swoich kwalifikacji. 3.4 Obszar: przedsiębiorczość i samozatrudnienie - mieszkańcy woj. śląskiego, osoby powyżej 30 roku życia (od dnia 30 urodzin) zainteresowane założeniem własnej działalności gospodarczej, w tym: a) osoby bezrobotne, bierne zawodowo, zwłaszcza te znajdujące się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj.: – osoby w wieku 50 lat i więcej; – kobiety; – osoby z niepełnosprawnościami; – osoby długotrwale bezrobotne; – osoby o niskich kwalifikacjach. b) pozostałe grupy: – reemigranci – do tej grupy zaliczani są również repatrianci; – imigranci (w tym osoby polskiego pochodzenia); – osoby ubogie pracujące; – osoby odchodzące z rolnictwa i ich rodziny, zamierzające podjąć zatrudnienie lub inną działalność pozarolniczą; – osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych oraz pracujący w ramach umów cywilno-prawnych, których miesięczne zarobki nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia. 3.5 Obszar: planowanie rozwoju zawodowego - mieszkańcy woj. śląskiego, osoby w wieku 18-65 lat, zainteresowane diagnozą predyspozycji zawodowych. 3.6 Obszar: prawa i obowiązki Beneficjentów i odbiorców wsparcia Funduszy Europejskich - mieszkańcy woj. śląskiego, osoby w wieku 18-65 lat, potencjalni odbiorcy wsparcia i beneficjenci FE. 4. Zasięg kampanii: Kampania o zasięgu regionalnym – na obszarze województwa śląskiego. 5. Cele kampanii: 5.1 Cele główne: • promocja marki Fundusze Europejskie oraz RPO WSL, • informowanie o dostępnych możliwościach wsparcia w ramach RPO WSL, • edukacja oraz przygotowanie do korzystania z w/w możliwości, w tym zachęta do udziału w projektach finansowanych z EFS • promocja efektów działania Funduszy Europejskich w regionie, • promocja serwisu WUP w Katowicach tj. rpo.wup-katowice.pl oraz strony internetowej WUP z aplikacją testu predyspozycji zawodowych on-line https://wybierz-zawod.eu, 5.2 Cele dodatkowe:  popularyzacja idei kształcenia ustawicznego i potrzeby rozwoju zawodowego,  popularyzacja idei aktywnego poszukiwania pracy,  popularyzacja idei samozatrudnienia i przedsiębiorczości. 6. Termin kampanii: Całość usługi zostanie zrealizowana do 21 grudnia br. (termin dostarczenia raportu z kampanii). Kampania będzie realizowana od podpisania umowy do 20 grudnia br. Szczegółowy harmonogram działań i konkretny czas ich trwania w ramach kampanii zostanie ustalony między Wykonawcą a Zamawiającym w terminie 3 dni roboczych od podpisania umowy. Szczegółowy harmonogram może ulec zmianie za zgodą Zamawiającego z przyczyn obiektywnych, niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego (np. problemy techniczne na portalach/serwisach nieleżące po stronie Wykonawcy). 7. Spójność: Wykonawca zobowiązany jest w ramach realizacji umowy do zachowania spójnej koncepcji kreatywnej dla zaplanowanych w ramach kampanii działań. Komunikaty w poszczególnych mediach powinny się wzajemnie uzupełniać i wspierać, tak aby dawały efekt synergii. 8. Elementy obowiązkowe: Wszystkie produkty kampanii muszą zostać odpowiednio oznakowane zgodnie z „Księgą identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020”, zgodnie z zasadami wskazanymi w „Strategii komunikacji polityki spójności na lata 2014-2020” oraz w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji” – muszą zawierać zestaw logotypów. Wzory obowiązujących logotypów przekaże Wykonawcy Zamawiający w terminie do 2 dni roboczych od podpisania umowy. 9. Prawa autorskie: Zamawiający dopuszcza wykorzystanie zdjęć, grafik z banku. Wykonawca nie może ograniczyć wyboru zdjęć i grafik tylko do materiałów darmowych. Użycie wszystkich zdjęć i grafik – do akceptacji Zamawiającego. Teksty, poza treściami przekazanymi Wykonawcy przez Zamawiającego na potrzeby mailingu, powinny być natomiast autorskie, stworzone specjalnie na potrzeby tej kampanii. Wykonawca oświadcza, że przysługują mu wyłączne prawa autorskie do utworów powstałych w związku z wykonywaniem umowy, bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy i że przenosi te autorskie prawa majątkowe na Zamawiającego nieodpłatnie, z chwilą doręczenia przedmiotu umowy, na następujących polach eksploatacji: a) emitowanie w internecie, b) utrwalanie i zwielokrotnianie dowolną techniką, c) rozpowszechnianie w dowolny sposób – w szczególności wyświetlanie, nadawanie, d) publiczne udostępnianie, e) wprowadzanie do pamięci komputera i sieci multimedialnych w nieograniczonych ilościach. 10. Narzędzia kampanii: 10.1 Kampania banerowa 10.2 Mailing promocyjny Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania reklam w formatach dostosowanych do urządzeń mobilnych oraz zaplanowania i zrealizowania min. 1/3 działań w kanale mobile. 11. Szczegółowe założenia realizacji działań: 11.1 Kampania banerowa (display):  Wykonawca zrealizuje kampanię banerową na co najmniej jednym ogólnopolskim lub regionalnym serwisie/portalu publicystyczno-informacyjnym lub biznesowym (targowanie na woj. śląskie), należącym do wydawcy, którego liczba internautów wynosi co najmniej 16 mln (na podstawie zestawienia „TOP 20 wydawców (właścicieli witryn i programów internetowych), z których korzysta najwięcej internautów – wszystkie urządzenia” na podstawie badania Gemius PBI za lipiec 2020);  Banery wykonane w technologii HTML5 lub formacie statycznym np. jpg, gif – do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie realizacji;  Formaty banerów: - mobile - dowolne formaty i ciężar dostosowany do wymagań wydawcy, - desktop - formaty: double billboard 750x200 px oraz screening (połączenie reklamy typu billboard z tapetą); w przypadku reklamy typu screening wymiary dostosowane do wymagań wydawcy. • Zastosowanie wszystkich trzech formatów jest obowiązkowe (tj. min. jeden format mobile, double billboard i screening). • Ciężar wszystkich formatów banerów dostosowany do wymagań wydawcy;  Wykonawca zapewni minimum 20% odsłon na desktopie w formacie screening;  Kliknięcie na dany baner będzie powodowało przekierowanie na wybraną podzakładkę serwisu rpo.wup-katowice.pl;  Banery będą promowały 5 obszarów wsparcia w ramach RPO WSL wymienionych w pkt od 1.1 do 1.6, z wyłączeniem obszaru 1.5;  Wykonawca wykona projekty graficzne (treść oraz grafika/zdjęcie) banerów promujących 5 ww. obszarów wsparcia, dostosowane do wymaganych formatów (dany obszar wsparcia musi być promowany w minimum jednym formacie mobile i minimum jednym formacie desktop);  Po stronie Wykonawcy leży koszt wykonania projektów graficznych, w tym pozyskania zdjęć i/lub grafik. Zamawiający wymaga, by Wykonawca nie ograniczał się tylko do zdjęć lub grafik darmowych. Wymagany wskaźnik: CPM (cost per mille) za liczbę odsłon.  Minimalny wskaźnik odsłon w ramach każdego z 5 tematów 120 000 maksimum 240 000 odsłon (w tym minimum 40 000 maksimum 80 000 odsłon na kanale mobile).  Minimalny wskaźnik odsłon w ramach całej kampanii minimum 600 000 maksimum 1 200 000 odsłon (w tym minimum 200 000 maksimum 400 000 odsłon na kanale mobile).  Wykonawca zapewni minimum 20% odsłon na desktopie w formacie screening. Harmonogram: - Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały źródłowe (wzory logotypów, Linia graficzna RPO WSL, linki do podzakładek serwisu rpo.wup-katowice.pl zawierające opis wsparcia w ramach RPO WSL), - Wykonawca przekaże do akceptacji Zamawiającego propozycje portalu/portali oraz harmonogram realizacji kampanii banerowej, - Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego projekt szablonu projektów graficznych, - Zamawiającyzaakceptuje szablon lub dokona niezbędnych poprawek; na podstawie zaakceptowanego szablonu będą opracowywane projekty graficzne banerów promujących poszczególne obszary wsparcia, - Zamawiający na każdym etapie prac zaakceptuje przekazane materiały lub naniesie poprawki w terminie 1 dnia roboczego od ich otrzymania, - Wykonawca na każdym etapie prac nanosi poprawki Zamawiającego w terminie 1 dnia roboczego od dnia ich przekazania. Wykonawca i Zamawiający zobowiązują się, że reklamy zostaną przygotowane do publikacji i zaakceptowane ostatecznie w terminie do 5 dni roboczych od podpisania umowy. Ewentualne zmiany terminów mogą nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego i muszą wynikać z przyczyn obiektywnych (np. problemy techniczne na portalach, nieleżące po stronie Wykonawcy). Ewentualne zmiany terminów nie mogą wpływać na ostateczny termin realizacji usługi i osiągnięcie wskaźników. 11.2 Mailing reklamowy • Wykonawca zrealizuje wysyłkę wiadomości reklamowych do użytkowników (z woj. śląskiego) bezpłatnych kont pocztowych, stanowiących część co najmniej jednego z największych ogólnopolskich/regionalnych horyzontalnych portali publicystyczno-informacyjnych lub biznesowych, należących do wydawców, których liczba internautów wynosi co najmniej 16 mln internautów (na podstawie zestawienia „TOP 20 wydawców (właścicieli witryn i programów internetowych), z których korzysta najwięcej internautów – wszystkie urządzenia” w ramach badania Gemius PBI za lipiec 2020) - którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie tego typu reklam. • Tematyka maili będzie odpowiadała obszarom wymienionym w pkt. od 1.1 do 1.5. • Wysyłka musi być geotargetowana na województwo śląskie (rozpoznane adresy IP komputerów użytkowników kont) oraz grupę docelową. • Parametry techniczne wiadomości mailowych: wielkość minimum 40 kB - maksimum 60 kB. Nośnik wykonany w technologii html, szerokość maksymalnie 600 pikseli. • Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały źródłowe w postaci treści maili oraz szablonów projektów graficznych do wykorzystania w celu przygotowania projektów maili reklamowych, niemniej Wykonawca zobowiązany jest opracować ww. materiał i dostosować go do wymagań realizowanej kampanii i portalu/portali internetowych, na których będzie realizowana wysyłka, jeśli będzie to konieczne. • Mail reklamowy w ramach jednego tematu może być dostarczony podczas kampanii tylko raz do danego konta e-mailowego, • Kliknięcie na „odnośnik w liście”/lub cały list musi powodować automatyczne przekierowanie użytkownika na tematyczną podstronę internetową, podaną podczas realizacji zamówienia. 4 z 5 różnych treściowo maili będą kierowały na właściwą podstronę https://rpo.wup-katowice.pl, natomiast 1 będzie kierował na stronę https://wybierz-zawod.eu. • W przypadku wysyłki maili w ramach więcej niż jednego portalu, wysyłka będzie zbliżona czasowo we wszystkich portalach. • Koszt dostosowania ww. materiałów źródłowych na potrzeby niniejszej kampanii w celu przygotowania projektu graficznego (w tym koszty ewentualnego pozyskania zdjęć i grafik), muszą być uwzględnione w cenie usługi – projekty graficzne zostaną przedstawione do akceptacji przez Zamawiającego, • Wykonawca odpowiada za wysyłkę maili reklamowych z zachowaniem przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Wymagane wskaźniki: rozliczenie CPM (cost per mille) za liczbę maili reklamowych, które zostały dostarczone do unikalnych użytkowników. Minimalna liczba dostarczonych maili w ramach każdego z 5 tematów: minimum 50 000 - maksimum 100 000. Minimalna liczba dostarczonych maili łącznie w ramach całej kampanii: minimum 250 000 - maksimum 500 000. Odbiorcy (konta e-mail) nie mogą się powtarzać w ramach poszczególnych tematów mailingu. Wymagana łączna liczba dostarczonych maili: minimum 250 000 (w tym minimum 200 000 maili kierujących na stronę rpo-katowice.pl i minimum 50 000 maili kierujących na stronę wybierz-zawod.eu) – maksymalnie 500 000 (w tym maksymalnie 400 000 maili kierujących na stronę rpo-katowice.pl i maksymalnie 100 000 maili kierujących na stronę wybierz-zawod.eu). W przypadku wysyłki maili w ramach więcej niż jednego portalu: wysyłka w proporcjonalnych ilościach w każdym z wybranych portali. Harmonogram działań: - Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały źródłowe (szablony graficzne oraz treści maili), - Wykonawca przekaże do akceptacji Zamawiającego propozycje portalu/portali horyzontalnych oraz harmonogram wysyłki maili, - Na podstawie materiałów źródłowych Wykonawca opracuje projekty graficzne 5 maili reklamowych (tj. dostosuje przekazane materiały do wymagań wydawców na potrzeby aktualnej kampanii) oraz przekaże je do akceptacji Zamawiającego, - Zamawiający na każdym etapie prac zaakceptuje przekazane materiały lub naniesie poprawki w terminie 1 dnia roboczego od ich otrzymania. - Wykonawca na każdym etapie prac nanosi poprawki Zamawiającego w terminie 1 dnia roboczego od dnia ich przekazania. Wykonawca i Zamawiający zobowiązują się, że reklamy zostaną przygotowane do publikacji i zaakceptowane ostatecznie w terminie do 5 dni roboczych od podpisania umowy. Ewentualne zmiany terminów mogą nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego i muszą wynikać z przyczyn obiektywnych (np. problemy techniczne na portalach, nieleżące po stronie Wykonawcy). Ewentualne zmiany terminów nie mogą wpływać na ostateczny termin realizacji usługi i osiągnięcie wskaźników. 12. Raport podsumowujący Wykonawca jest zobowiązany na bieżąco kontrolować realizację wskaźników kampanii realizowanej w internecie oraz optymalizować ją w celu osiągnięcia parametrów. Po zrealizowaniu całej kampanii, najpóźniej do 21 grudnia 2020 r. Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport z adserwera w formie elektronicznej i papierowej (ewentualnie skan dokumentu z podpisem Wykonawcy), obejmujący dane nt. skuteczności i efektywności dla wszystkich przeprowadzonych działań, w tym dane nt. deklarowanych i zrealizowanych wskaźników dla wszystkich działań. II. Kampania PO WER 1. Prezentacja przedmiotu kampanii Przedmiotem kampanii są możliwości oraz efekty wsparcia w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój w ramach działań wdrażanych przez WUP w Katowicach, w tym: 1.1 wsparcie dla osób do 29 roku życia w postaci m.in. bezpłatnych szkoleń, staży i praktyk zawodowych, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego, dotacji na założenie własnej firmy, subsydiowanego zatrudnienia, 1.2 możliwość planowania rozwoju zawodowego z użyciem bezpłatnego testu predyspozycji zawodowych dla dorosłych dostępnego on-line na stronie WUP w Katowicach https://wybierz-zawod.eu. 1.3 Obszar: Obszar: prawa i obowiązki Beneficjentów i odbiorców wsparcia Funduszy Europejskich • zwiększenie świadomości praw i obowiązków potencjalnych uczestników projektów EFS i beneficjentów w związku z pojawiającymi się nieprawidłowościami w realizacji projektów EFS (np. zasada bezpłatności informacji na temat Funduszy Europejskich) 2. Zadania dla Wykonawcy: 2.1 Stworzenie materiałów na potrzeby kampanii 2.2 Zaplanowanie i zakup mediów 2.3 Realizacja kampanii 2.4 Opracowanie raportu pokampanijnego. 3. Grupa docelowa kampanii: Opis programowy: • osoby w wieku od 18 do 29 lat, nieaktywne zawodowo, nieuczące się i niebiorące udziału w szkoleniach, tzw. młodzież NEET - ang. not in employment, education or training, • osoby w wieku od 18 do 29 lat, w tym: - reemigranci – do tej grupy zaliczani są również repatrianci, - imigranci (w tym osoby polskiego pochodzenia), - osoby ubogie pracujące (tj. osoby, których zarobki nie przekraczają płacy minimalnej), - osoby odchodzące z rolnictwa i ich rodziny (osoby podlegające ubezpieczeniu emerytalno-rentowemu na podstawie ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (KRUS), zamierzający podjąć zatrudnienie lub inną działalność pozarolniczą, - osoby zatrudnione na umowach krótkoterminowych oraz pracujący w ramach umów cywilno-prawnych, których miesięczne zarobki nie przekraczają wysokości minimalnego wynagrodzenia • przedsiębiorcy z woj. śląskiego do 29 lat. Opis mediowy: • mieszkańcy woj. śląskiego, osoby w wieku od 18 do 29 lat, w szczególności: - osoby zainteresowane podwyższaniem swoich kwalifikacji, - osoby zainteresowane założeniem własnej firmy, - osoby poszukujące ofert pracy i informacji na temat rynku pracy, - absolwenci szkół wyższych, ale także osoby o niskim wykształceniu, - osoby nieaktywne zawodowo, ale także pracujące, o niskich dochodach (minimalne wynagrodzenie). - osoby zainteresowane planowaniem rozwoju zawodowego i diagnozą predyspozycji zawodowych, - przedsiębiorcy do 29 roku życia korzystający ze wsparcia EFS w ramach PO WER na podstawie przepisów o tarczy antykryzysowej w związku z wystąpieniem COVID 19. 4. Zasięg kampanii: Kampania o zasięgu regionalnym – na obszarze województwa śląskiego. 5. Cele kampanii: Cele główne: • promocja marki Fundusze Europejskie oraz PO WER, • informowanie o dostępnych możliwościach wsparcia w ramach PO WER, • edukacja oraz przygotowanie do korzystania z w/w możliwości, • zachęta do udziału w projektach finansowanych z EFS, • promocja efektów działania Funduszy Europejskich w regionie, • promocja serwisu WUP w Katowicach tj. power.wup-katowice.pl, • promocja nowej strony internetowej WUP z aplikacją testu predyspozycji zawodowych on-line https://wybierz-zawod.eu. Cele dodatkowe:  popularyzacja idei podnoszenia kwalifikacji zawodowych,  popularyzacja samozatrudnienia i przedsiębiorczości,  popularyzacja idei aktywnego poszukiwania pracy. 6. Termin kampanii: Całość usługi zostanie zrealizowana do 21 grudnia br. (termin dostarczenia raportu z kampanii). Kampania będzie realizowana od podpisania umowy do 20 grudnia br. Szczegółowy harmonogram działań i konkretny czas ich trwania w ramach kampanii zostanie ustalony między Wykonawcą a Zamawiającym w terminie 3 dni roboczych od podpisania umowy. Szczegółowy harmonogram może ulec zmianie za zgodą Zamawiającego z przyczyn obiektywnych, niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego (np. problemy techniczne na portalach/serwisach nieleżące po stronie Wykonawcy). 7. Spójność: Wykonawca zobowiązany jest w ramach realizacji umowy do stworzenia spójnej koncepcji kreatywnej dla zaplanowanych w ramach kampanii działań. Komunikaty w poszczególnych mediach powinny się wzajemnie uzupełniać i wspierać (zarówno treściowo, jak i czasowo), tak aby dawały efekt synergii. 8. Prawa autorskie: Zamawiający dopuszcza wykorzystanie zdjęć, grafik z banku. Wykonawca nie może ograniczyć wyboru zdjęć i grafik tylko do materiałów darmowych. Użycie wszystkich zdjęć i grafik – do akceptacji Zamawiającego. Teksty, poza treściami przekazanymi Wykonawcy przez Zamawiającego na potrzeby mailingu, powinny być natomiast autorskie, stworzone specjalnie na potrzeby tej kampanii. Wykonawca oświadcza, że przysługują mu wyłączne prawa autorskie do utworów powstałych w związku z wykonywaniem umowy, bez ograniczeń co do terytorium, czasu, liczby egzemplarzy i że przenosi te autorskie prawa majątkowe na Zamawiającego nieodpłatnie, z chwilą doręczenia przedmiotu umowy, na następujących polach eksploatacji: a) emitowanie w Internecie, b) utrwalanie i zwielokrotnianie dowolną techniką, c) rozpowszechnianie w dowolny sposób – w szczególności wyświetlanie, nadawanie, d) publiczne udostępnianie, e) wprowadzanie do pamięci komputera i sieci multimedialnych w nieograniczonych ilościach. 9. Elementy obowiązkowe: Wszystkie produkty kampanii muszą zostać odpowiednio oznakowane zgodnie z „Księgą identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020”, zgodnie z zasadami wskazanymi w „Strategii komunikacji polityki spójności na lata 2014-2020” oraz w „Podręczniku wnioskodawcy i beneficjenta programów polityki spójności 2014-2020 w zakresie informacji i promocji” – muszą zawierać zestaw logotypów. Wzory logotypów przekaże Wykonawcy Zamawiający w terminie do 2 dni roboczych od podpisania umowy. 10. Narzędzia kampanii: 10.1 Kampania banerowa 10.2 Mailing promocyjny Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania reklam w formatach dostosowanych do urządzeń mobilnych oraz zaplanowania i zrealizowania min. 1/3 działań w kanale mobile. 11. Szczegółowe założenia realizacji działań: 11.1 Kampania banerowa (display):  Wykonawca zrealizuje kampanię banerową na co najmniej jednym ogólnopolskim lub regionalnym serwisie/portalu publicystyczno-informacyjnym lub biznesowym (targowanie na woj. śląskie), należącym do wydawcy, którego liczba internautów wynosi co najmniej 16 mln (na podstawie zestawienia „TOP 20 wydawców (właścicieli witryn i programów internetowych), z których korzysta najwięcej internautów – wszystkie urządzenia” na podstawie badania Gemius PBI za lipiec 2020);  Banery wykonane w technologii HTML5 lub formacie statycznym np. jpg, gif – do uzgodnienia z Zamawiającym na etapie realizacji  Formaty banerów: - mobile - dowolny format lub formaty i ciężar dostosowany do wymagań wydawcy, - desktop – formaty minimum: double billboard 750x200 px oraz screening (połączenie reklamy typu billboard z tapetą); w przypadku reklamy typu screening wymiary dostosowane do wymagań wydawcy. • Zastosowanie wszystkich trzech formatów jest obowiązkowe (tj. min. jeden format mobile, double billboard i screening); • Ciężar wszystkich formatów banerów dostosowany do wymagań wydawcy; • Wykonawca zapewni minimum 20% odsłon na desktopie w formacie screening;  Kliknięcie na dany baner będzie powodowało przekierowanie na wybraną podzakładkę serwisu power.wup-katowice.pl;  Banery będą promowały 2 obszary wsparcia w ramach PO WER wymienione w pkt 1.1 i 1.3;  Wykonawca wykona projekty graficzne (treść oraz grafika/zdjęcie) banerów promujących dwa ww. obszary wsparcia, dostosowane do wymaganych formatów (dany obszar wsparcia musi być promowany w minimum jednym formacie mobile i minimum jednym formacie desktop);  Po stronie Wykonawcy leży koszt wykonania projektów graficznych, w tym pozyskania zdjęć i/lub grafik. Zamawiający wymaga, by Wykonawca nie ograniczał się tylko do zdjęć lub grafik darmowych. Wymagany wskaźnik: CPM (cost per mille) za liczbę odsłon.  Minimalny wskaźnik odsłon w ramach każdego z 2 tematów 120 000 maksimum 240 000 odsłon (w tym minimum 40 000 maksimum 80 000 odsłon na kanale mobile).  Minimalny wskaźnik odsłon w ramach całej kampanii minimum 240 000 maksimum 480 000 odsłon (w tym minimum 80 000 maksimum 160 000 odsłon na kanale mobile).  Wykonawca zapewni minimum 20% odsłon na desktopie w formacie screening. Harmonogram: - Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały źródłowe (wzory logotypów, Linia graficzna, link do podzakładki serwisu power.wup-katowice.pl zawierający opis wsparcia w ramach PO WER), - Wykonawca przekaże do akceptacji Zamawiającego propozycje portalu/portali oraz harmonogram realizacji kampanii banerowej, - Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającego do wyboru dwa szablony projektów graficznych. - Zamawiający dokona wyboru jednego z szablonów, na podstawie którego będą opracowywane projekty graficzne banerów promujących poszczególne obszary wsparcia. - Zamawiający na każdym etapie prac zaakceptuje przekazane materiały lub naniesie poprawki w terminie 1 dnia roboczego od ich otrzymania. - Wykonawca na każdym etapie prac nanosi poprawki Zamawiającego w terminie 1 dnia roboczego od dnia ich przekazania. Wykonawca i Zamawiający zobowiązują się, że reklamy zostaną przygotowane do publikacji i zaakceptowane ostatecznie w terminie do 5 dni roboczych od podpisania umowy. Ewentualne zmiany terminów mogą nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego i muszą wynikać z przyczyn obiektywnych (np. problemy techniczne na portalach, nieleżące po stronie Wykonawcy). Ewentualne zmiany terminów nie mogą wpływać na ostateczny termin realizacji usługi i osiągnięcie wskaźników. 11.2 Mailing reklamowy • Wykonawca zrealizuje wysyłkę wiadomości reklamowych do użytkowników (z woj. śląskiego) bezpłatnych kont pocztowych, stanowiących część co najmniej jednego z największych ogólnopolskich/regionalnych horyzontalnych portali publicystyczno-informacyjnych lub biznesowych, należących do wydawców, których liczba internautów wynosi co najmniej 16 mln internautów (na podstawie zestawienia „TOP 20 wydawców (właścicieli witryn i programów internetowych), z których korzysta najwięcej internautów – wszystkie urządzenia” w ramach badania Gemius PBI za lipiec 2020) - którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie tego typu reklam. • Maile będą promowały 2 obszary wsparcia w ramach PO WER wymienione w pkt 1.1 i 1.2; • Wysyłka musi być geotargetowana na województwo śląskie (rozpoznane adresy IP komputerów użytkowników kont) oraz grupę docelową. • Parametry techniczne wiadomości mailowych: wielkość minimum 40 kB - maksimum 60 kB. Nośnik wykonany w technologii html, szerokość maksymalnie 600 pikseli. • Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały źródłowe w postaci treści maili oraz szablonów projektów graficznych do wykorzystania w celu przygotowania projektów maili reklamowych, niemniej Wykonawca w razie konieczności zobowiązany jest opracować ww. materiał i dostosować go do wymagań realizowanej kampanii i portalu/portali internetowych, na których będzie realizowana wysyłka, jeśli będzie to konieczne. • Mail reklamowy w ramach jednego tematu może być dostarczony podczas kampanii tylko raz do danego konta e-mailowego, • Kliknięcie na „odnośnik w liście”/lub cały list musi powodować automatyczne przekierowanie użytkownika na tematyczną podstronę internetową podaną podczas realizacji zamówienia. 1 z 2 różnych treściowo maili będzie kierował na właściwą podstronę https://power.wup-katowice.pl, natomiast 1 będzie kierował na stronę https://wybierz-zawod.eu. • W przypadku wysyłki maili w ramach więcej niż jednego portalu, wysyłka będzie zbliżona czasowo we wszystkich portalach. • Koszt dostosowania ww. materiałów źródłowych na potrzeby niniejszej kampanii w celu przygotowania projektu graficznego (w tym koszty ewentualnego pozyskania zdjęć i grafik), muszą być uwzględnione w cenie usługi – projekty graficzne zostaną przedstawione do akceptacji przez Zamawiającego, • Wykonawca odpowiada za wysyłkę maili reklamowych z zachowaniem przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Wymagane wskaźniki: rozliczenie CPM (cost per mille) za liczbę maili reklamowych, które zostały dostarczone do unikalnych użytkowników. Minimalna liczba dostarczonych maili w ramach każdego z 2 tematów: minimum 50 000 - maksimum 100 000. Minimalna liczba dostarczonych maili łącznie w ramach całej kampanii: minimum 100 000 - maksimum 200 000. Odbiorcy (konta e-mail) nie mogą się powtarzać w ramach poszczególnych tematów mailingu. Wymagana łączna liczba dostarczonych maili: minimum 100 000 (w tym minimum 50 000 maili kierujących na stronę power-katowice.pl i minimum 50 000 maili kierujących na stronę wybierz-zawod.eu) – maksymalnie 200 000 (w tym maksymalnie 100 000 maili kierujących na stronę rpo-katowice.pl i maksymalnie 100 000 maili kierujących na stronę wybierz-zawod.eu). W przypadku wysyłki maili w ramach więcej niż jednego portalu: wysyłka w proporcjonalnych ilościach w każdym z wybranych portali. Harmonogram działań: - Zamawiający przekaże Wykonawcy materiały źródłowe (szablony graficzne oraz treści maili), - Wykonawca przekaże do akceptacji Zamawiającego propozycje portalu/portali horyzontalnych oraz harmonogram wysyłki maili, - Na podstawie materiałów źródłowych Wykonawca opracuje projekty graficzne 2 maili reklamowych (tj. dostosuje przekazane materiały do wymagań wydawców na potrzeby aktualnej kampanii) oraz przekaże je do akceptacji Zamawiającego, - Zamawiający na każdym etapie prac zaakceptuje przekazane materiały lub naniesie poprawki w terminie 1 dnia roboczego od ich otrzymania. - Wykonawca na każdym etapie prac nanosi poprawki Zamawiającego w terminie 1 dnia roboczego od dnia ich przekazania. Wykonawca i Zamawiający zobowiązują się, że reklamy zostaną przygotowane do publikacji i zaakceptowane ostatecznie w terminie do 5 dni roboczych od podpisania umowy. Ewentualne zmiany terminów mogą nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego i muszą wynikać z przyczyn obiektywnych (np. problemy techniczne na portalach, nieleżące po stronie Wykonawcy). Ewentualne zmiany terminów nie mogą wpływać na ostateczny termin realizacji usługi i osiągnięcie wskaźników. 12. Raport podsumowujący Wykonawca jest zobowiązany na bieżąco kontrolować realizację wskaźników kampanii realizowanej w internecie oraz optymalizować ją w celu osiągnięcia parametrów. Po zrealizowaniu całej kampanii, najpóźniej do 21 grudnia 2020 r. Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport z adserwera w formie elektronicznej i papierowej (ewentualnie skan dokumentu z podpisem Wykonawcy), obejmujący dane nt. skuteczności i efektywności dla wszystkich przeprowadzonych działań, w tym dane nt. deklarowanych i zrealizowanych wskaźników dla wszystkich działań
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79342200-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w ust. 6 w Rozdziale XIV niniejszej SIWZ: - oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę, przedmiotowe oświadczenie zobowiązany jest złożyć każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę. Wzór w/w oświadczenie będzie stanowić załącznik do Informacji z otwarcia ofert, która zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach