Przetargi.pl
Usługa przeprowadzenie szkolenia zawodowego Barman-barista dla 12 osób.

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza przetarg

  • Adres: 39-300 Mielec, ul. F. Chopina 16A
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 7880065 , fax. 017 7880069
  • Data zamieszczenia: 2013-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu
    ul. F. Chopina 16A 16A
    39-300 Mielec, woj. podkarpackie
    tel. 017 7880065, fax. 017 7880069
    REGON: 83046686500000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przeprowadzenie szkolenia zawodowego Barman-barista dla 12 osób.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa o charakterze niepriorytetowym wymieniona w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. W sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12 z 2010r. poz. 68) tj. usługa edukacyjna i szkoleniowa, kategoria wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowego. 2. Przedmiot zamówienia stanowi przeprowadzenie szkolenia Barman-barista dla 12 osób (kod zawodu: Klasyfikacja Zawodów i Specjalności 513201, 513202). 3.Uczestnikami szkolenia będą osoby z wykształceniem minimum zawodowym, skierowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu. 4. Na szkolenie zostaną skierowane osoby, które nie posiadają przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku zgodnym z kierunkiem szkolenia. Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy zostaną skierowani przez Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu na badania lekarskie. Koszty badań lekarskich pokryje Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu. 5. Celem szkolenia jest nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności oraz przygotowanie do pracy na stanowisku barman - barista. 6. Szkolenie powinno zawierać co najmniej zagadnienia: -wprowadzenie do zawodu barmana - wizerunek, obowiązki, etyka, organizacja pracy, bhp, -sprzęt barowy - rodzaje, nazwy, funkcjonowanie, -alkoholoznawstwo - kategorie/podział alkoholi, produkcja, zastosowanie, -zasady i technika komponowania napojów mieszanych - charakterystyka, podział, składniki, -zasady podawania napojów alkoholowych - serwowanie alkoholi, obsługa przy barze i stoliku, -wprowadzenie do zawodu barista - obowiązki, narzędzia, organizacja pracy, bhp, -podstawowe informacje o kawie - historia, gatunki, uprawa, pozyskiwanie, obróbka ziaren, magazynowanie, sposoby palenia, -zasada 4M, -espresso - sprzęt, etapy przygotowania, prawidłowe metody dozowania i ubijania, -napoje na bazie espresso, -zdobienie - wzory lane, rysowane. 7. Zamawiający nie dopuszcza bloków tematycznych nie związanych bezpośrednio z kierunkiem szkolenia w postaci np. warsztatów poszukiwania pracy, przedsiębiorczości, itp. 8. Wymagana liczba godzin szkolenia - 210 godzin dla każdego uczestnika, w tym zajęcia teoretyczne - 30 godzin, zajęcia praktyczne - 115 godzin, praktyka u pracodawcy - 60 godzin oraz egzamin- 5 godzin. 9. Szkolenie powinno kończyć się egzaminem. Egzamin powinien zostać przeprowadzony po zrealizowaniu całości szkolenia tj. po części teoretycznej, praktycznej i praktyce u pracodawcy, dla całej grupy 12-tu osób. 10.Uczestnicy, którzy pozytywnie zakończą szkolenie otrzymają: zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, zgodne z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. nr 177 poz. 1193) zawierające: -numer z rejestru, -imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, -nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, -formę i nazwę szkolenia, -okres trwania szkolenia, -miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, -tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, -podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. 11.Zajęcia powinny odbywać się codziennie (bez sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy), przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu. Za godzinę zegarową zajęć uznaje się zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut. 12.Zajęcia teoretyczne powinni odbywać jednocześnie wszyscy uczestnicy szkolenia wymiarze 6 godzin dziennie. 13.Na zajęcia praktyczne wymagany jest podział uczestników na 2 grupy 6-cio osobowe. Obie grupy odbywają zajęcia praktyczne codziennie, w tym samym lokalu, przez 5 godzin, pod opieką wykładowcy/instruktora. W tym samym czasie wykładowca/instruktor może sprawować opiekę tylko nad jedną grupą. Każda grupa musi zrealizować ten sam program szkolenia. 14.Zajęcia praktyczne powinny odbywać się w lokalu gastronomicznym (hotel, restauracja) spełniającym wymagania sanitarne, posiadającym zezwolenie stacji sanitarno-epidemiologicznej w zakresie działalności gastronomicznej. Do dyspozycji uczestników szkolenia powinien być bar w pełni wyposażony m.in. w akcesoria barowe, materiały ćwiczeniowe i niezbędny sprzęt, w tym ekspres ciśnieniowy. 15.Zamawiający żąda aby po części merytorycznej szkolenia w wymiarze 145 godzin każdy uczestnik szkolenia odbył praktykę u pracodawcy w funkcjonującej placówce gastronomicznej prowadzącej działalność z zakresu barman - barista w wymiarze 60 godzin - 10 dni praktyki po 6 godzin dziennie, od poniedziałku do piątku, bez sobót, niedziel i dni wolnych od pracy. Praktyka może odbywać się nie dłużej niż do godziny 20:00. 16.Pracodawca u którego realizowana jest praktyka wyznacza opiekuna praktyki. Pod opieką jednego opiekuna praktykę może odbywać maksymalnie 2 uczestników szkolenia. 17. Opiekun praktyki sprawuje bieżącą opiekę nad kursantem odbywającym praktykę. 18.Nadzór nad przebiegiem praktyki sprawuje instytucja szkoleniowa, która odpowiada za prawidłową realizację praktyki oraz prowadzoną dokumentację, w tym codzienne prowadzenie kart praktyki zawodowej przez uczestników szkolenia. 19.Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia: -materiały dydaktyczne niezbędne przy realizacji szkolenia (dodatkowo jeden komplet materiałów dla zamawiającego doręczony zamawiającemu przed rozpoczęciem szkolenia), -materiały ćwiczeniowe niezbędne przy realizacji szkolenia (m. in. alkohole, likiery, barwniki, soki, syropy, napoje gazowane, dodatki, kawy, mleko, czekolada), -materiały piśmiennicze (długopis, zeszyt), -zaplecze dydaktyczne i kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia, -odpowiednie pomieszczenia wyposażone w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki, -bazę i sprzęt do zajęć praktycznych umożliwiający nabycie umiejętności praktycznych i płynną realizację szkolenia ( m.in. bar, akcesoria i szkło barmańskie, ekspres do kawy, filiżanki do różnego rodzaju kawy, sprzęt wspierający), -odzież ochronną, -nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego kształcenia. 20.Po zakończeniu szkolenia materiały dydaktyczne i piśmiennicze przechodzą na własność każdego uczestnika szkolenia. 21.Miejsce realizacji szkolenia: Mielec. 22.Zamawiający zapewnia sobie oraz organom nadzoru i kontroli wobec Zamawiającego możliwość kontroli realizacji szkolenia w każdym czasie, a także prawo wglądu do dokumentów związanych z realizacją szkolenia w tym dokumentów finansowych. 23.W przypadku zaistnienia obowiązku ubezpieczenia Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem wskazanych uczestników szkolenia. Obowiązek ubezpieczenia dotyczy uczestników którym nie przysługuje stypendium oraz którzy w trakcie szkolenia podjęli zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą (w przypadku kontynuowania szkolenia). Kosztu ubezpieczenia NNW nie należy wliczać do kosztu szkolenia, stanowi on wydatek wykonawcy. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o wystąpieniu obowiązku ubezpieczenia i wskaże osoby do ubezpieczenia. 24.W przypadku wystąpienia na szkoleniu oraz w drodze do i z miejsca szkolenia wypadku z udziałem osoby skierowanej na szkolenie przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia postępowania z tytułu wypadku i sporządzenia dokumentacji powypadkowej. 25.Wykonawca zobowiązany jest do: -oznaczania miejsca szkolenia oraz wszelkich dokumentów związanych z realizacją szkolenia, w tym materiałów dydaktycznych, list, zaświadczeń informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z dwoma podstawowymi logotypami: logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz flagą Unii Europejskiej, z dwoma podpisami stosowanymi zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które są zamieszczone na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie http://pokl.wup-rzeszow.pl/pl/45/2/promocja_projektow.html -rejestracji instytucji szkoleniowej w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie WWW.inwestycjawkadry.pl oraz zamieszczeniu informacji o szkoleniu przed jego rozpoczęciem oraz aktualizowaniu informacji w tej bazie, -przechowywania do 31.12.2020r. dokumentacji (w tym finansowej) związanej z realizacją szkolenia w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz zapewnienia prawa wglądu do tych dokumentów przez cały czas ich przechowywania podmiotom do tego uprawnionym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Kwalifikacje i doświadczenie kadry dydaktycznej
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.mielec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach