Przetargi.pl
Usługa przeprowadzenia warsztatów rękodzielniczych za pomocą arteterapii w ramach treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla uczestników projektu pn. Szansa na rozwój - aktywna integracja w Powiecie Bocheńskim

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 32700 Bochnia, ul. G. Windakiewicza
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 611 97 40 , fax. 14 611 97 40
  • Data zamieszczenia: 2018-06-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. G. Windakiewicza 42618
    32700 Bochnia, woj. małopolskie
    tel. 14 611 97 40, fax. 14 611 97 40
    REGON: 85166543300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/pcprbochni

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przeprowadzenia warsztatów rękodzielniczych za pomocą arteterapii w ramach treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla uczestników projektu pn. Szansa na rozwój - aktywna integracja w Powiecie Bocheńskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia warsztatów rękodzielniczych za pomocą arteterapii w ramach treningu kompetencji i umiejętności społecznych dla grupy maksymalnie 28 osób w łącznym wymiarze do 33 godzin zegarowych (w dwóch grupach: grupa 1. 21 godzin a grupa 2. 12 godzin). Odbiorcami przedmiotu zamówienia, czyli uczestnikami warsztatów będą uczestnicy i uczestniczki projektu. pn. Szansa na rozwój - aktywna integracja w Powiecie Bocheńskim, w szczególności: 1) 17 osób z niepełnosprawnościami, głównie na tle kryzysów psychicznych lub chorób neurologicznych, zdolne do komunikowania się z otoczeniem, w wieku aktywności zawodowej (grupa 1); 2) 11 wychowanków pieczy zastępczej w wieku szkolnym (grupa 2). Zamawiający uwzględnił diagnozę potrzeb w/w uczestników/uczestniczek, jako kryterium naboru do udziału w treningu. Zamawiający skieruje do Wykonawcy osoby, które w wywiadzie informują, że odczuwają niski poziom kreatywności oraz mają trudności z wyrażaniem emocji. W porozumieniu z pracownikiem socjalnym, osoby skierowane do Wykonawcy deklarują chęć udziału w warsztatach rękodzielniczych. Cele warsztatów: 1) wzmocnienie motywacji uczestników i uczestniczek do aktywności; 2) zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności uczestników; 3) ćwiczenie zdolności samodzielnego stosowania posiadanych umiejętności; 4) poprawa umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów w grupie; 5) poprawa stanu zdrowia poprzez wpływanie na poprawę samopoczucia psychicznego; 6) ćwiczenie porozumiewania się w języku ojczystym; 7) ćwiczenie umiejętność uczenia się; 8) ćwiczenie świadomości i ekspresji kulturalnej poprzez materialne wytwory rękodzielnictwa; 9) rozwijanie sprawności manualnej oraz rozbudzanie wyobraźni. Założenia do programu warsztatów: Planowane warsztaty rękodzielnicze powinny odpowiadać potrzebom i zainteresowaniom uczestników projektu, powinny ułatwić im znajdowanie i rozwijanie swoich zainteresowań oraz realizowanie hobby. Tematyka zajęć powinna obejmować np. wykonywanie ozdób, stroików, wytwarzanie biżuterii, decoupage, filcowanie, szycie torebek, masę solną, itp. Program warsztatów powinien mieć charakter praktyczny, inspirować uczestników do działania i poszerzania swojej wiedzy z interesujących ich obszarów. Przebieg zajęć oraz ilość czasu potrzebnego na realizację poszczególnych tematów powinny być uzależnione od osoby prowadzącej oraz faktycznych umiejętności i zainteresowań uczestników. Warsztaty powinny pozwolić odkryć uczestnikom źródła inspiracji, ale także powinni dać możliwość skonfrontowania swoich pomysłów z możliwościami technologicznymi. Program warsztatów powinien umożliwiać wyrażanie przez uczestników swoich stanów emocjonalnych za pomocą prac rękodzielniczych. Wskazane jest, aby przygotowane prace, były omawiane przez autora. Wspólna dyskusja oraz zaprezentowanie prac, ich omówienie powinno sprzyjać bliższemu poznaniu się uczestników i wzmocnieniu istniejących relacji interpersonalnych. Do tworzenia oraz zainteresowania twórczością artystyczną należy uczestników zachęcać atrakcyjnymi i urozmaiconymi metodami. Program warsztatów powinien zawierać takie elementy, jak: 1) prezentacja materiału w formie wykładu objaśniającego temat zajęć w formie syntetycznej, w języku łatwym do zrozumienia, z uwzględnieniem sposobów i metod proponowanych przy tworzeniu prac, 2) ćwiczenia praktyczne, pobudzające wyobraźnię uczestników i doskonalące indywidualne wrodzone umiejętności, 3) ćwiczenia uczestników z korektą osoby prowadzącej, 4) zachęcanie uczestników do dyskusji i do śmiałej realizacji własnych pomysłów, 5) zachęcanie uczestników do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym, 6) zachęcanie uczestników do samodzielnej pracy w domu, 7) wyrażania własnych opinii i sądów na temat sztuki, omawianie wykonanych prac z uwzględnieniem uczuć i emocji pojawiających się w trakcie ich tworzenia, 8) zróżnicowanych ćwiczeń i eksperymentów plastycznych, zabawy z rysowania i projektowania, 9) wskazywanie źródeł do pogłębiania wiedzy, 10) powtarzanie materiału praktycznego w formie działalności twórczej na zadany temat wykonywanej w preferowanych przez uczestnika technikach, 11) zorganizowanie wystawy prezentującej prace uczestników. Oczekiwane rezultaty powinny być zmierzone za pomocą obserwacji dokonywanej wśród uczestników przez osobę prowadzącą serię zajęć. Wyniki obserwacji w formie opinii zawierającej opis cech poszczególnych uczestników na pierwszych zajęciach i po zakończeniu serii zajęć powinny uwzględnić obserwację w obrębie spodziewanych rezultatów tj.: 1) zwiększenie pewności siebie i własnych umiejętności uczestników; 2) rozbudzenie motywacji uczestników do samodzielnego stosowania posiadanych umiejętności; 3) poprawa umiejętności rozwiązywania pojawiających się problemów w grupie; 4) poprawa stanu zdrowia poprzez wpływanie na poprawę samopoczucia psychicznego; 5) przećwiczenie porozumiewania się w języku ojczystym; 6) przećwiczenie umiejętność uczenia się; 7) wzbudzenie świadomości i ekspresji kulturalnej poprzez materialne wykonanie rękodzieła; 8) rozwinięcie sprawności manualnej oraz rozbudzenie wyobraźni plastycznej. Dzienny wymiar czasu warsztatów dla poszczególnych grup powinien wynosić: 1) grupa 1 - osoby z niepełnosprawnościami: 21 godzin zegarowych tj. 7 spotkań po 3 godziny, w piątki w godz. od 15.00 do 18.00 w sierpniu i we wrześniu 2018 r. 2) grupa 2 - wychowankowie pieczy zastępczej: 12 godzin zegarowych, tj. 4 spotkania po 3 godziny, w soboty w godz. od 9.00 do 12.00, w dniach 8.15.22 i 29 września 2018 r. Dopuszcza się możliwość zmiany dnia tygodnia prowadzenia warsztatu, po uzgodnieniu z uczestnikami treningu i po uprzednim zgłoszeniu tego faktu Zamawiającemu. Zastrzega się, że 1 godzina to 60 minut. Rozliczenie usługi odbywać się będzie w osobogodzinach, tj. wynagrodzenie należne Wykonawcy zostanie wyliczone w stosunku do rzeczywistej liczby osób korzystających z usługi i kosztów usługi przewidzianych za jedną osobę w czasie jednej godziny warsztatu. Maksymalny wymiar osobogodzin warsztatu wynosi 489 jednostek (tj. 17 osób x 21 godzin plus 11 osób x 12 godzin). Zamawiający zastrzega, że z przyczyn niezależnych od niego może wystąpić zmniejszenie liczby uczestników i uczestniczek zajęć, jednak przewidywany minimalny zakres zamówienia to 84 osobogodziny, co zostało oszacowane na podstawie przewidywania, że każda osoba skierowana do udziału w zajęciach będzie uczestniczyć co najmniej w jednym dniu zajęć (tj. 28 uczestników x 3 godziny). Odpowiadanie na potrzeby grupy ze strony Wykonawcy i atrakcyjność zajęć może wpływać na poziom motywacji uczestników do obecności i efektywnego udziału w zajęciach.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 37800000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia wykonawcy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz dokumentów określa pkt VI SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach