Przetargi.pl
Usługa przeprowadzenia szkolenia zawodowego Kucharz dla 28 osób bezrobotnych w 2 grupach po 14 osób

Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu ogłasza przetarg

  • Adres: 39-300 Mielec, ul. F. Chopina 16A
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 017 7880065 , fax. 017 7880069
  • Data zamieszczenia: 2013-05-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu
    ul. F. Chopina 16A 16A
    39-300 Mielec, woj. podkarpackie
    tel. 017 7880065, fax. 017 7880069
    REGON: 83046686500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pup.mielec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przeprowadzenia szkolenia zawodowego Kucharz dla 28 osób bezrobotnych w 2 grupach po 14 osób
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa o charakterze niepriorytetowym wymieniona w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010r. W sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12 z 2010r. poz. 68) tj. usługa edukacyjna i szkoleniowa, kategoria wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 80530000-8 - usługi szkolenia zawodowego. 2.Przedmiot zamówienia stanowi usługa przeprowadzenia szkolenia zawodowego Kucharz dla 28 osób bezrobotnych w 2 grupach po 14 osób. Termin szkolenia dla każdej grupy jest inny. 3.Uczestnikami szkolenia będą osoby bezrobotne skierowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu, z wykształceniem minimum gimnazjalnym/podstawowym. 4.Na szkolenie zostaną skierowane osoby, które nie posiadają przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku zgodnym z kierunkiem szkolenia. Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy zostaną skierowani przez Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu na badania lekarskie. Koszty badań lekarskich pokryje Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu. 5.Celem szkolenia jest nabycie wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności do pracy na stanowisku kucharz a także przygotowanie do egzaminu czeladniczego przeprowadzanego przed Komisją Egzaminacyjną Izby Rzemieślniczej na uzyskania tytułu czeladnika w zawodzie kucharz. 6.Program szkolenia winien zawierać co najmniej następujące bloki tematyczne: -przestrzeganie przepisów BHP i p.poż. oraz wymogów higieniczno-sanitarnych, -przygotowanie stanowiska pracy zgodnie z wymogami, czynności porządkowe w kuchni, -planowanie posiłków i układanie menu, -przechowywanie surowców i przygotowanie do obróbki wstępnej, -obróbka wstępna (jaj, ryb, jarzyn, drobiu, mięsa, podrobów), -przygotowanie surówek, sałatek, potraw mlecznych, potraw z kaszy, potraw z mąki, potraw z jaj, -przygotowanie potraw z mięsa, drobiu, podrobów i ryb, -przygotowanie zup, sosów gorących i zimnych, -przygotowanie zakąsek zimnych i gorących, -przygotowanie farszów, nadzienia, past i kremów, -sporządzanie deserów i wyrobów z ciast cukierniczych oraz napojów zimnych i gorących, -sporządzanie potraw dietetycznych i wegetariańskich, -porcjowanie, dekorowanie i wydawanie potraw. 7.Program szkolenia powinien wykorzystywać standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń dla zawodu kucharz (kod zawodu: 512201) dostępne w bazach danych Ministra Pracy i Polityki Społecznej znajdujących się na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl oraz być realizowany w oparciu o podstawę programową kształcenia w zawodzie kucharz zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm), Ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz. U. z 2002 r. Nr 112, poz. 979, z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie egzaminu czeladniczego, egzaminu mistrzowskiego oraz egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych (Dz. U. poz. 1117). 8.Zamawiający nie dopuszcza realizacji bloków tematycznych nie związanych bezpośrednio z kierunkiem szkolenia w postaci np. warsztatów poszukiwania pracy, przedsiębiorczości, itp. 9.Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenie o udziale w szkoleniu zgodne z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010r. nr 177 poz. 1193 z późn. zm.) zawierające: -numer z rejestru, -imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, -nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, -formę i nazwę szkolenia, -okres trwania szkolenia, -miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, -tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, -podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowadzającą szkolenie. 10.Uczestnicy, którzy ukończą szkolenie z wynikiem pozytywnym, otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia wydane na podstawie przepisów Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 186 z późn. zm.). 11.Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia przystąpienie do egzaminu czeladniczego przeprowadzanego przed Komisją Egzaminacyjną Izby Rzemieślniczej na uzyskania świadectwa czeladnika w zawodzie kucharz w terminie do 21 dni po zrealizowaniu programu szkolenia przez każdą grupę. Wykonawca pokryje koszty pierwszego przystąpienia do egzaminu oraz jest zobowiązany do pisemnego poinformowania Zamawiającego o terminie jego przeprowadzenia w ciągu 3 dni od ustalenia terminu egzaminu każdej grupy. 12.Uczestnicy, którzy uzyskają pozytywny wynik egzaminu czeladniczego, otrzymają świadectwo czeladnicze potwierdzające uzyskanie kwalifikacji zawodowych oraz tytuł czeladnika w zawodzie kucharz zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 2012 r. w sprawie egzaminu czeladniczego, egzaminu mistrzowskiego oraz egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych (Dz. U. poz. 1117). 13.Wykonawca jest zobowiązany na dzień egzaminu czeladniczego przeprowadzanego przed Komisją Egzaminacyjną Izby Rzemieślniczej ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku z egzaminem oraz w drodze do miejsca egzaminu i z powrotem. Koszt ubezpieczenia NNW za dzień egzaminu należy wliczyć w koszt szkolenia. 14.Wymagana liczba godzin szkolenia dla każdego uczestnika wynosi 300 godzin zegarowych, w tym 60 godzin zajęć teoretycznych oraz 240 godzin zajęć praktycznych. Za godzinę zegarową zajęć uznaje się zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę liczącą średnio 15 minut. W liczbę godzin szkolenia nie wlicza się egzaminu czeladniczego. 15.Zajęcia teoretyczne powinni odbywać jednocześnie wszyscy uczestnicy jednej grupy tj. 14 osób. Dzienny wymiar godzin szkolenia (zajęcia teoretyczne) powinien wynosić nie mniej niż 6 godzin zegarowych i nie więcej niż 8 godzin zegarowych. 16.Na czas prowadzenia zajęć praktycznych każda grupa (tj. 14 osób) zostaje podzielona na 2 podgrupy 7 osobowe. Każda podgrupa powinna odbywać zajęcia praktyczne codziennie, przez taką samą liczbę godzin, w tym samym lokalu gastronomicznym oraz realizować ten sam program szkolenia. Dzienny wymiar zajęć praktycznych szkolenia dla każdego uczestnika wynosi 6 godzin zegarowych. 17.Zajęcia praktyczne powinny odbywać się w kuchniach lokali gastronomicznych (hotele, restauracje) świadczących usługi restauracyjne, spełniających wymagania sanitarne i posiadających zezwolenie stacji sanitarno - epidemiologicznej w zakresie działalności gastronomicznej. 18.Zajęcia szkoleniowe (część teoretyczna jak i praktyczna) odbywają się codziennie dla każdego uczestnika (bez sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy), przeciętnie nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu. 19.Szkolenie każdej grupy powinno być zrealizowane w ciągu maksymalnie 49 dni szkoleniowych. 20.Szkolenie powinno kończyć się egzaminem wewnętrznym. Egzamin powinien być wliczony w liczbę godzin szkolenia. 21.Zamawiający nie dopuszcza dołączenia osób trzecich do szkolenia ani dołączenia grupy skierowanej przed Zamawiającego do innej grupy szkoleniowej. 22. Zamawiający zapewnia sobie oraz organom nadzoru i kontroli wobec Zamawiającego możliwość kontroli realizacji szkolenia w każdym czasie, a także prawo wglądu do dokumentów związanych z realizacją szkolenia, w tym dokumentów finansowych. 23.Miejsce realizacji szkolenia: Mielec. 24.Wykonawca zapewnia każdemu uczestnikowi szkolenia: -materiały dydaktyczne niezbędne przy realizacji szkolenia (dodatkowo jeden komplet materiałów dla zamawiającego doręczony zamawiającemu przed rozpoczęciem szkolenia), -materiały ćwiczeniowe niezbędne przy realizacji szkolenia, -materiały piśmiennicze (zeszyt, długopis), -zaplecze dydaktyczne i kadrę dydaktyczną posiadającą kwalifikacje zawodowe odpowiednie do prowadzonego kształcenia, -odpowiednie pomieszczenia wyposażone w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizację kształcenia, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki, -bazę i sprzęt do zajęć praktycznych umożliwiający nabycie umiejętności praktycznych i płynną realizację szkolenia, -odzież ochronną (fartuch, nakrycie głowy) -nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości prowadzonego kształcenia. 25.Po zakończeniu szkolenia materiały dydaktyczne i piśmiennicze przechodzą na własność każdego uczestnika szkolenia. 26.W przypadku zaistnienia obowiązku ubezpieczenia Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem wskazanych uczestników szkolenia. Obowiązek ubezpieczenia dotyczy uczestników którym nie przysługuje stypendium oraz którzy w trakcie szkolenia podjęli zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą (w przypadku kontynuowania szkolenia). Kosztu ubezpieczenia NNW nie należy wliczać do kosztu szkolenia, stanowi on wydatek wykonawcy. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o wystąpieniu obowiązku ubezpieczenia i wskaże osoby do ubezpieczenia. 27.W przypadku wystąpienia na szkoleniu oraz w drodze do i z miejsca szkolenia wypadku z udziałem osoby skierowanej na szkolenie przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia postępowania z tytułu wypadku i sporządzenia dokumentacji powypadkowej. 28.Wykonawca zobowiązany jest do: -oznaczania miejsca szkolenia oraz wszelkich dokumentów związanych z realizacją szkolenia, w tym materiałów dydaktycznych, list, zaświadczeń informacją o współfinansowaniu przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z dwoma podstawowymi logotypami: logotypem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz flagą Unii Europejskiej, z dwoma podpisami stosowanymi zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które są zamieszczone na stronie internetowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie http://pokl.wup-rzeszow.pl/pl/45/2/promocja_projektow.html -rejestracji instytucji szkoleniowej w internetowej bazie ofert szkoleniowych dostępnej na stronie www.inwestycjawkadry.pl oraz zamieszczeniu informacji o szkoleniu przed jego rozpoczęciem oraz aktualizowaniu informacji w tej bazie, -przechowywania do 31.12.2020r. dokumentacji (w tym finansowej) związanej z realizacją szkolenia w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo oraz zapewnienia prawa wglądu do tych dokumentów przez cały czas ich przechowywania podmiotom do tego uprawnionym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: KWALIFIKACJE i DOŚWIADCZENIE KADRY DYDAKTYCZNEJ
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pup.mielec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach