Przetargi.pl
Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli

Zarząd Powiatu w Rybniku ogłasza przetarg

  • Adres: 44-200 Rybnik, ul. 3 Maja 31
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 4228300 , fax. 032 4228658
  • Data zamieszczenia: 2014-03-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Rybniku
    ul. 3 Maja 31 31
    44-200 Rybnik, woj. śląskie
    tel. 032 4228300, fax. 032 4228658
    REGON: 27628517000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.starostwo.rybnik.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa przeprowadzenia szkoleń dla nauczycieli w 48 placówkach (przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne) z terenu Powiatu Rybnickiego, uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest organizacja, przygotowanie i przeprowadzenie w roku 2014 pierwszej edycji szkoleń dla uczestników projektu Wspomaganie szkół i przedszkoli w Powiecie Rybnickim poprzez wprowadzenie systemu doskonalenia nauczycieli realizowanego w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 2. Zamówienie podzielone jest na 17 części i obejmuje kursy zgodne z poniższym zestawieniem: Część I : POSTAWY UCZNIOWSKIE, JAK JE KSZTAŁTOWAĆ 1) Jak kształtować właściwe postawy uczniowskie. Budowanie właściwej atmosfery i relacji między uczniami, ilość szkoleń: 2, orientacyjna liczba uczestników: szkolenie 1:11, szkolenie 2:19 Część II: PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH 1) Tańczące stopy - ćwiczymy zdrowo na wesoło ilość szkoleń :1, orientacyjna ilość uczestników:9 2) Od wiosny do zimy razem się bawimy ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:18 3) Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ponadgimnazjalnej, ze szczególnym uwzględnieniem ucznia z zaburzeniami zachowania, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18 4) Jak skutecznie w zespole klasowym realizować dostosowania edukacyjne, ilość szkoleń: 3, orientacyjna ilość uczestników szkolenie1:15, szkolenie 2:8, szkolenie 3: 15 5) Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w zespole klasowym z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (ADHD, zespół Aspergera), ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:12 6) Dziecko z dysleksją rozwojową oraz autyzmem- diagnoza, praca z dzieckiem autystycznym/ z dysleksja rozwojową, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :12 7) Dziecko sprawiające problemy wychowawcze- diagnoza i praca, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :6 8) Planowanie pracy i prowadzenie zajęć w oddziale do którego uczęszcza uczeń niedosłyszący/słabo słyszący, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników :13 Część III: DORADZTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ 1) Jak realizować nowe programy nauczania, aby wykształcić kompetentnego i poszukiwanego pracownika rynku pracy, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 21 Część IV: WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS- BEZPIECZNA SZKOŁA 1) Neurodydaktyka praktyczna, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 22 2) Wspieranie pracy wychowawców klas bezpieczna szkoła ilość szkoleń :4, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie 1:14, szkolenie 2: 9, szkolenie 3: 21, szkolenie 4:14 3) Narkotyki w szkole i poza placówką, przemoc fizyczna i psychiczna, cyberprzemoc, autoagresja, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22 Część V PRACA Z UCZNIEM MŁODSZYM 1) Uczymy się bawiąc - działania twórcze w edukacji wczesnoszkolnej, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:9 2) Nowoczesne metody i formy pracy z uczniem w zróżnicowanym wiekowo zespole klasowym, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:20 3) Tańce integracyjne, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:6 4) Praca z dzieckiem młodszym, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9 5) Kiedy maluchy zmieniają się w zuchy, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:8 6) Tańce, pląsy i zabawy plastyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:5 Część VI: PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM 1) Praca z uczniem zdolnym w grupie przedszkolnej, ilość szkoleń:1 orientacyjna ilość uczestników:7 2) Jak prawidłowo organizować edukację ucznia zdolnego, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:18 Część VII: WSPÓŁPRACA SZKOŁY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM 1) Organizacja i realizacja współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:30 Część VIII: EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW NAUCZYCIELSKICH 1) Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:13 CZĘŚĆ IX: OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE 1) Wdrażanie i realizacja oceniania kształtującego, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:10, szkolenie 2: 14 Część X: UCZEŃ- AKTYWNY UCZESTNIK UCZENIA SIĘ 1) Zwiększenie aktywności uczniów w procesie uczenia się, ilość szkoleń: 1, orientacyjna ilość uczestników:22 CZĘŚĆ XI: JAK I PO CO PROWADZIĆ EWALUACJĘ WEWNĘTRZNĄ 1) Narzędzia badawcze w procesie ewaluacji, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:11 Część XII: TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI 1) Motywowanie dziecka do nauki i kształtowanie nawyków skutecznego uczenia się, ilość szkoleń: 7, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1: 17, szkolenie 2:20, szkolenie3:9, szkolenie 4:19, szkolenie 5:22, szkolenie 6: 16, szkolenie 7:24 Część XIII: WYKORZYSTANIE TIK NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH- BEZPIECZNY INTERNET 1) Jak zadbać o bezpieczeństwo uczniów w sieci? , ilość szkoleń: 2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:12, szkolenie 2:25 Część XIV: RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY 1) Co robić by w rodzicach mieć sprzymierzeńców?- wzajemne relacje w procesie wychowania i kształcenia, ilość szkoleń:2, orientacyjna ilość uczestników: szkolenie1:12, szkolenie 2:7 Część XV: WYKORZYSTANIE EWD W EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ SZKOŁY 1) Kalkulator EWD, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników: 12 Część XVI: BUDOWA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY 1) Koncepcja pracy szkoły, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:9 Część XVII: PROJEKT EDUKACYJNY W PRZEDSZKOLU 1) Bezpieczny świat przedszkolaka - czyli jak uczyć dzieci unikania zagrożeń, ilość szkoleń:1, orientacyjna ilość uczestników:6 3. Liczba uczestników na poszczególnych szkoleniach w stosunku do podanej orientacyjnie może wzrosnąć maksymalnie o 5 osób, a minimalna liczba uczestników szkolenia jaką gwarantuje Zamawiający to 2 osoby. 4. Wszystkie wymagania zawarte w niniejszej SIWZ są jednakowe dla każdego z powyższych siedemnastu zadań. 5. Tematyka poszczególnych kursów została określona w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ. 6. Wymagania w zakresie realizacji zajęć: 1) Zajęcia prowadzone są w poszczególnych placówkach zatrudnienia uczestników. 2) Terminy zajęć muszą być dostosowane do obowiązkowych godzin lekcyjnych uczestników projektu i uzgodnione z Koordynatorem projektu oraz Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji. 3) Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki pracy zgodne z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy oraz jeżeli to konieczne odzież ochronną i sprzęt ochronny. 4) Wykonawca w pierwszym dniu, przed rozpoczęciem kursu jest zobowiązany zapoznać uczestników z jego szczegółowym programem. 5) Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi kursu materiały szkoleniowe (instrukcje, oprogramowanie - na płycie CD) oraz jeden egzemplarz dla Zamawiającego. 6) Wykonawca zobowiązuje się do prowadzenia dokumentacji przebiegu kursu stanowiącej: ­ dziennik zajęć zawierający wymiar godzin i tematy zajęć, ­ listę obecności, ­ rejestr wydanych zaświadczeń, certyfikatów potwierdzających ukończenia kursu i opis uzyskanych kwalifikacji, ­ ankiety ewaluacyjne na zakończenie szkolenia (ankieta zawierać musi co najmniej: nazwę i datę szkolenia, dane prowadzącego, ocenę globalną szkolenia, ocenę prowadzącego, materiałów szkoleniowych, cateringu, metryczkę) 7) Wykonawca uwzględni w cenie koszt ubezpieczenia uczestników, a także pozostałe koszty organizacyjne. 8) Wykonawca przygotuje i wręczy każdemu uczestnikowi, który uczestniczył, w co najmniej 75% zajęć zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach. Wydane certyfikaty oraz zaświadczenia muszą zawierać logotypy zgodnie z aktualnymi wytycznymi oraz informację, że projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz szczegółowy zakres kursu (z podaniem ilości godzin poszczególnych tematów). Wykonawca przekaże Zamawiającemu kserokopie wydanych dokumentów wraz z potwierdzeniem odbioru przez uczestników. 9) Zamawiający zastrzega sobie możliwość prowadzenia bieżącego nadzoru nad procesem szkolenia uczestników projektu, na każdym jego etapie oraz kontroli frekwencji kierowanych przez Zamawiającego uczestników kursu na zajęciach. 10) Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji kursu będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. 7. Usługa może być świadczona również w soboty po wcześniejszym uzgodnieniu terminu między Zamawiającym a Wykonawcą. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji bez odszkodowania z przeprowadzenia kursów, o których mowa w rozdz. III pkt 2 SIWZ. Informacja w tym zakresie zostanie przedstawiona Wykonawcy najpóźniej w terminie 14 dni przed rozpoczęciem danego kursu. 9. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu podpisanych przez uczestników list obecności na zajęciach niezwłocznie po wykonaniu usługi. Listy obecności będą stanowiły podstawę stwierdzenia realizacji zamówienia. 10. Do przeprowadzenia zajęć Zamawiający zapewni bezpłatnie sale wykładowe znajdujące się w poszczególnych placówkach na terenie Powiatu Rybnickiego wskazanych w opisie zakresu zamówienia, które Wykonawca będzie realizował. Wykonawca pokrywa koszty własnego dojazdu do sal wykładowych oraz wszelkie inne koszty związane ze świadczeniem usługi w tym wydruki materiałów. 11. Wykonawca pokryje wszystkie straty wynikłe z powodu niewykonania przedmiotu zamówienia, względnie zniszczenia lub uszkodzenia powierzonego mu przez Zamawiającego mienia. 12. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa majątkowe do dokumentów, opracowań i wszelkich innych materiałów wytworzonych przez siebie w ramach realizacji niniejszego zamówienia, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006, nr 90 poz. 631, z późn. zm.), w tym w szczególności w celu udostępniania na stronach internetowych Zamawiającego. 13. Wykonawca udostępni na wezwanie Zamawiającego własnej dokumentacji finansowo-księgowej z zakresu realizowanego zamówienia w terminie do 3 dni od wezwania Zamawiającego. 14. Jeżeli Wykonawca jest osobą fizyczną lub osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą i będzie osobiście realizować zadania wynikające z niniejszego zamówienia to zobowiązuje się prowadzić ewidencję zadań i godzin pracy za okres, w którym realizowane jest niniejsze zamówienie na formularzu określonym przez Zamawiającego oraz niezwłocznie przekazywać ją Zamawiającemu na każde jego wezwanie. Równocześnie Wykonawca oświadcza, że jego łączne zaangażowanie w realizację działań projektowych w projektach realizowanych w ramach Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia nie przekroczy 240 godzin miesięcznie w okresie realizacji niniejszego zamówienia. 15. Wykonawca oświadcza, że od dnia podpisania umowy nie jest zatrudniony na podstawie stosunku pracy w żadnej instytucji uczestniczącej w realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki tj. Instytucji Zarządzającej, Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia), Regionalnych Ośrodkach EFS, Krajowym Ośrodku EFS, Krajowej Instytucji Wspomagającej lub że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. W przypadku jeżeli Wykonawca jest lub będzie zatrudniony w jednej z ww. instytucji jest zobowiązany niezwłocznie dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające, że nie zachodzi konflikt interesów pomiędzy zatrudnieniem w tej instytucji i zatrudnieniem przy realizacji przedmiotu niniejszej umowy oraz nie ma miejsca podwójne finansowanie związane z jego zatrudnieniem. 16. Harmonogram realizacji kursów: 1) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy wzór listy obecności na zajęciach, wzór harmonogramu oraz imienną listę uczestników wraz z wskazaniem placówki w której szkolenie będzie realizowane, 2) W terminie do 5 dni kalendarzowych od podpisania umowy Wykonawca przekaże Zamawiającemu harmonogram zajęć (proponowany termin zajęć). 3) Wykonawca przystąpi do realizacji przedmiotu umowy nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od podpisania umowy. 4) W terminie do 5 dni kalendarzowych od dnia zakończenia zajęć (nie później niż do dnia ), Wykonawca przekaże Zamawiającemu podpisane listy obecności, kopie certyfikatów, zaświadczeń z potwierdzeniem ich odbioru oraz oryginały ankiet ewaluacyjnych, dzienniki zajęć. 5) Po wykonaniu zajęć zostanie sporządzony przez Wykonawcę protokół odbioru usługi, podpisany przez Wykonawcę i Zamawiającego. Podpisanie bez zastrzeżeń przez obie Strony protokołu odbioru z wykonania usługi jest podstawą do wystawienia faktury/ rachunku za wykonanie usługi. 6) Wykonawca przekaże Zamawiającemu najpóźniej dnia następnego po podpisaniu umowy informacje niezbędne do dokonania zgłoszenia Wykonawcy do ubezpieczenia społecznego. Wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa Zamówień Publicznych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (j.t. Dz.U. z 2013, poz. 907 z późn. zm. )
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 42 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.starostwo.rybnik.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach