Przetargi.pl
Usługa prowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu wraz z windykacją należności.

Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia ogłasza przetarg

  • Adres: 87100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 566 118 713 , fax. 566 118 622
  • Data zamieszczenia: 2016-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia
    ul. Wały gen. Sikorskiego 8
    87100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 566 118 713, fax. 566 118 622
    REGON: 59690300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa prowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu wraz z windykacją należności.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie przez Wykonawcę w imieniu i na rzecz Zamawiającego następujących czynności: 1) kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu na wszystkich liniach kursujących w granicach administracyjnych miasta oraz na terenie innych gmin, na mocy zawartych z nimi porozumień międzygminnych we wszystkie dni tygodnia nie wyłączając dni wolnych od pracy oraz świąt całą dobę, przy czym Wykonawca zobowiązany jest w szczególności do zapewnienia kontroli zgodnie z harmonogramem przekazanym przez Zamawiającego, który będzie ustalał: a) codziennie dwie trasy wyznaczone do kontroli z wyszczególnieniem obowiązkowych linii dziennych, b) 6 dni w miesiącu na wskazanych liniach nocnych, c) godziny wykonywania kontroli, przy czym kontrola na wskazanych trasach oraz na liniach nocnych powinna być wykonana w każdej godzinie zegarowej określonej przez Zamawiającego, 2) nakładanie i pobieranie opłat dodatkowych i przewozowych: za brak odpowiedniego dokumentu przewozu, brak ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, nieuiszczenie opłaty za przewożone zwierzęta, naruszenie przepisów o przewozie rzeczy lub zwierząt, spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy przejazdu pojazdu komunikacji miejskiej (w tym także naliczania i pobierania odsetek ustawowych z tytułu niezapłaconych należności, po upływie 14 dni od dnia wystawienia przez kontrolera wezwania), a także opłat manipulacyjnych za anulowanie opłat dodatkowych; 3) prowadzenie windykacji opłat, określonych w pkt 2; 4) rozpatrywanie reklamacji, odwołań i skarg pasażerów dotyczących czynności kontrolnych; 5) uczestniczenie w szkoleniach oraz egzaminach niezbędnych dla prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, organizowanych przez Zamawiającego; 6) składanie wyjaśnień i raportów, dotyczących wykonywania obowiązków, na każde żądanie Zamawiającego; 7) uczestniczenie w spotkaniach wyjaśniających z udziałem pasażera; 8) wykonywanie dodatkowych czynności związanych z kontrolą biletów, niezbędnych do wykonywania przedmiotu umowy, nie wymienionych w pkt 1-7 powyżej. 1.1.1. Zamawiający zastrzega sobie prawo okresowego wskazywania dodatkowych linii autobusowych lub tramwajowych do przeprowadzania kontroli. 1.1.2. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia łącznie nie mniej niż 7000 kontroli biletowych w każdym miesiącu, z zastrzeżeniem że w okresie lipiec-sierpień Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia łącznie nie mniej niż 6000 kontroli biletowych w miesiącu. 1.2. Przedmiot zamówienia obejmuje również nabywanie wierzytelności (niezapłaconych w całości lub w części), na zasadach określonych w § 14 wzoru umowy stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ. 1.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1.3.1. Kontrola biletów przeprowadzana będzie na podstawie i zgodnie z wymogami: 1) ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1440 z późn.zm. ); 2) ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2015 r., poz.915.); 3) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922); 4) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 885 z późn.zm.); 5) rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. 2006, nr 38, poz. 266); 6) uchwały Nr 55/07 Rady Miasta Torunia z dnia 1 marca 2007 r. w sprawie przepisów porządkowych obowiązujących przy przewozie osób i bagażu gminnym transportem zbiorowym na terenie Gminy Miasta Toruń (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego Nr 43, poz. 638 oraz z 2014 r., poz. 2051 z późn. zm. ); 7) uchwały Nr 883/14 Rady Miasta Torunia z dnia 23 października 2014 r. w sprawie ustalenia cen urzędowych za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym w zakresie zadania o charakterze użyteczności publicznej w gminnych przewozach pasażerskich (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2014 r., poz. 2981 z późn. zm. ); 8) uchwały Nr 884/14 Rady Miasta Torunia z dnia 23 października 2014 r. w sprawie zasad korzystania ze środków lokalnego publicznego transportu zbiorowego organizowanego przez Gminę Miasta Toruń na terenie miasta Torunia oraz na terenie innych gmin na mocy zawartych z nimi porozumień międzygminnych w tym uprawnień pasażerów do bezpłatnych i ulgowych przejazdów oraz sposobu ustalenia opłat dodatkowych w razie niedopełnienia obowiązku zapłaty należności przewozowych z tytułu przewozu osób, naruszenia przepisów o przewozie zwierząt i rzeczy oraz spowodowania zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez uzasadnionej przyczyny (Dz. Urz. Woj. Kujawsko-Pomorskiego z 2014 r., poz. 2982 z późn. zm. ); 9) zasad kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu oraz ogólnych warunków wykonywania pracy przez kontrolerów, stanowiących załącznik nr 1 do wzoru umowy; 10) rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. nr 100, poz. 1024), w szczególności w zakresie obowiązków stworzenia i stosowania przy przetwarzaniu danych odpowiednich procedur i zabezpieczeń technicznych, informatycznych i prawnych wymaganych przepisami prawa. 1.3.2. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzania kontroli biletów zgodnie z zasadami wynikającymi z przepisów wymienionych w pkt 1.3.1. SIWZ, innych przepisów prawa powszechnego lub miejscowego regulujących uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów organizowanych przez Gminę Miasta Toruń na terenie miasta Torunia oraz na terenie innych gmin na mocy zawartych porozumień, a także z umową stanowiącą załącznik nr 1 do SIWZ. 1.3.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zasad wykonywania czynności stanowiących przedmiot umowy ustalonych przepisami prawa miejscowego, w szczególności w związku ze zmianą uchwał Rady Miasta Torunia dotyczących m.in. cen urzędowych za usługi przewozowe, zasad korzystania ze środków komunikacji miejskiej, przepisów porządkowych przy przewozie osób. O zmianie uchwał Rady Miasta Torunia dotyczących czynności stanowiących przedmiot umowy, Zamawiający będzie informował niezwłocznie, z zachowaniem pisemnej formy powiadomienia. 1.3.4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić co najmniej 16 osób – kontrolerów biletów, w tym co najmniej 6 kontrolerów zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy. 1.3.5. Wykonawca odpowiada za dobór osób do prowadzenia kontroli biletów pod względem fachowości i znajomości powszechnie obowiązujących przepisów oraz zasad, o których mowa w pkt 1.3.1. i 1.3.2. SIWZ, a także znajomości przebiegu linii komunikacji miejskiej. 1.3.6. Ustala się następujące kryteria, którym łącznie odpowiadać muszą kontrolerzy: 1) wykształcenie co najmniej zasadnicze; 2) ukończony 20 rok życia; 3) niekaralność potwierdzona aktualnym zaświadczeniem z Krajowego Rejestru Karnego; 4) brak zwolnienia dyscyplinarnego ze stanowiska kontrolera biletów. 1.3.7. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia wewnętrznego szkolenia kandydatów na kontrolera w zakresie znajomości przepisów dotyczących zasad kontroli biletów, uprawnień do ulgowych i bezpłatnych przejazdów, obowiązującego cennika opłat oraz znajomości układu sieci komunikacji zbiorowej organizowanej przez Gminę Miasta Toruń 1.3.8. Przez „kontrolę biletów” rozumie się wejście zespołu kontrolerskiego, składającego się minimum z 2 kontrolerów, do pojazdu komunikacji i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd i przewóz zwierząt oraz dokumenty stwierdzające prawo do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego. Kontrolerzy Wykonawcy zobowiązani są do potwierdzania przeprowadzenia kontroli u kierowcy autobusu lub motorniczego tramwaju poprzez uzyskanie podpisu prowadzącego pojazd w sporządzonym przez Wykonawcę zestawieniu. W sytuacji wystawienia wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej podczas przeprowadzania kontroli, Zamawiający dopuszcza wpisanie w zestawieniu numeru wezwania bez konieczności uzyskania podpisu kierującego pojazdem. W przypadku braku podpisu kierowcy bądź motorniczego lub numeru wezwania, wykonana kontrola nie będzie uwzględniona przy obliczaniu ilości wykonywanych kontroli. Wykonawca będzie sporządzał zestawienie przeprowadzonych kontroli według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do umowy oraz zestawienie kontroli przeprowadzonych zgodnie z harmonogramem przekazanym przez Zamawiającego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do umowy. 1.3.9. Wykonawca przekazywać będzie w terminie 5 dni roboczych po upływie danego miesiąca kalendarzowego: 1) na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 95 1160 2202 0000 0000 6171 9127 środki pieniężne z tytułu zapłaconych opłat przewozowych, opłat manipulacyjnych, opłat dodatkowych oraz odsetek ustawowych za opóźnienie wraz z oprocentowaniem tych środków, wystawiając jednocześnie fakturę za wykonane usługi w kwocie brutto; 2) na rachunek bankowy, z którego dokonano przelewu lub przekazem pocztowym - środki pieniężne nadpłacone przez pasażera, a w przypadku braku możliwości dokonania zwrotu - na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 95 1160 2202 0000 0000 6171 9127. Zwrot na rzecz pasażera jest uzasadniony w sytuacji, gdy koszt zwrotu jest niższy od kwoty nadpłaty. Wykonawca zobowiązany jest do udokumentowania dokonania zwrotu nadpłaty. W przypadku przekazywania na rachunek Zamawiającego nadpłat Wykonawca zobligowany jest do sporządzenia zestawienia nadpłat ze wskazaniem: kwoty nadpłaty, nazwy posiadacza rachunku oraz numeru rachunku bankowego, z którego zostały przekazane nadpłacone środki pieniężne. 1.3.10. Wykonawca nabywać będzie od Zamawiającego wierzytelności (niezapłacone w całości lub w części), w terminach określonych w pkt 1.3.10.1. SIWZ, z wyłączeniem wierzytelności wynikających ze spraw, w stosunku do których prowadzone jest postępowanie odwoławcze (reklamacyjne). Zapłata na rzecz Zamawiającego kwoty z tytułu nabycia wierzytelności, o których mowa w ust.1 będzie następowała w wysokości iloczynu: zadeklarowanej w ofercie ceny za 1 szt. wierzytelności oraz ilości wierzytelności wynikających z zestawienia, o którym mowa w § 14 ust. 4 wzoru umowy. 1.3.10.1. Nabycie, o którym mowa w pkt 1.3.10. nastąpi według stanu na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc ich nabycia, w terminie do 20 dnia miesiąca, w którym wierzytelności są nabywane, zgodnie z następującym harmonogramem: 1) wierzytelności powstałe w miesiącu styczniu 2017 r. w miesiącu sierpniu 2017 r.; 2) wierzytelności powstałe w miesiącu lutym 2017 r. w miesiącu wrześniu 2017 r.; 3) wierzytelności powstałe w miesiącu marcu 2017 r. w miesiącu październiku 2017 r.; 4) wierzytelności powstałe w miesiącu kwietniu 2017 r. w miesiącu listopadzie 2017 r.; 5) wierzytelności powstałe w miesiącu maju 2017 r. w miesiącu grudniu 2017 r.; 6) wierzytelności powstałe w miesiącu czerwcu 2017 r. w miesiącu styczniu 2018 r.; 7) wierzytelności powstałe w miesiącu lipcu 2017 r. w miesiącu lutym 2018 r.; 8) wierzytelności powstałe w miesiącu sierpniu 2017 r. w miesiącu marcu 2018 r. 1.3.10.2. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania realizacji decyzji Zamawiającego w zakresie udzielonych ulg w spłacie należności wynikających z wezwania do zapłaty opłaty dodatkowej w formie rozłożenia na raty bądź odroczenia terminu płatności, wydanych w okresie trwania umowy. 1.3.11. Poza czynnościami związanymi z kontrolą biletów Wykonawca zobowiązany jest do: 1) obserwacji stanu technicznego i sprawności kasowników (w tym nadruków kodów na bilecie) i automatów do sprzedaży biletów oraz niezwłocznego zgłaszania wszelkich zauważonych nieprawidłowości ustnie prowadzącemu pojazd i Zamawiającemu - w formie pisemnej (np. poprzez wpis kontrolera, w zestawieniu wykonanych kontroli stanowiący załącznik nr 2 lub 3 do umowy, dotyczący stwierdzonych nieprawidłowości – przekazany do Zamawiającego w formie elektronicznej); 2) informowania na piśmie MZK w Toruniu Sp. z o. o. oraz Zamawiającego o wszystkich podejrzeniach fałszowania biletów oraz powiadamiania o tych przypadkach organów ścigania; 3) zatrzymywania za pokwitowaniem: a) biletów, co do których istnieje uzasadnione podejrzenie, że są sfałszowane, przerabiane, b) dokumentów uprawniających do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego, jeżeli legitymuje się nimi nieprawny posiadacz; 4) informowania na piśmie MZK w Toruniu Sp. z o. o. oraz Zamawiającego o przypadkach nieposiadania w sprzedaży biletów przez kierowców i motorniczych (np. wpis kontrolera, w zestawieniu wykonanych kontroli stanowiący załącznik nr 2 lub 3 do umowy – przekazany do Zamawiającego w formie elektronicznej);; 5) pisemnego informowania Zamawiającego o braku rozkładów jazdy na przystankach; 6) informowania ustnie prowadzącego pojazd oraz pisemnie Zamawiającego o zdarzeniach mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy (np.: przewóz materiałów niebezpiecznych, uszkodzenia pojazdu mogące spowodować zniszczenie odzieży pasażera lub uszkodzenie ciała); 7) interweniowania w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa pasażerów i prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej oraz wzywania odpowiednich służb interwencyjnych oraz ratunkowych. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu informacji, o których mowa w pkt. 1 - 6 powyżej w terminie 2 dni roboczych od chwili stwierdzenia nieprawidłowości, a dokumentów zatrzymanych, o których mowa w pkt 3 powyżej wraz z zawiadomieniem o podejrzeniu popełnienia czynu karalnego w terminie 7 dni od dnia powiadomienia organów ścigania. 1.3.12.Wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcia zadeklarowanej w ofercie w % skuteczności windykacji należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu, liczonej jako iloraz liczby osób, które uiściły w ciągu miesiąca opłatę dodatkową, opłatę manipulacyjną do ogólnej ilości pasażerów ujawnionych bez ważnego biletu w miesiącu. 1.3.13. Wykonawca zobowiązany jest również do: 1) sporządzania raportów na okoliczność zatrzymania pojazdu lub zmiany trasy przejazdu według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do umowy; 2) przyjmowania wpłat należności z tytułu opłat dodatkowych w obrocie gotówkowym i bezgotówkowym; 3) utrzymywania stałego punktu obsługi interesantów (w centrum Torunia) czynnego w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godz. od 8:00 do 16:00 oraz we wtorek w godz. od 8:00 do 18:00, zapewniającego możliwość: a) przyjmowania interesantów, b) przyjmowania wpłat należności z tytułu przejazdu bez ważnego dokumentu przewozu lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu, zgodnie z uchwałą Rady Miasta Torunia, wskazaną w § 3 ust.1 pkt 8 umowy; 4) udzielania - na żądanie Zamawiającego - wyjaśnień dotyczących realizowanego przedmiotu umowy. 1.4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych i wariantowych. 1.5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a w zw. z art. 36 ust. 2 pkt. 8a lit c ustawy wymaga od Wykonawcy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze godzin co najmniej 6 osób na stanowisku kontrolera biletów, wskazanych w pkt. 1.3.4. SIWZ przy czym: 1) Najpóźniej 3 dni przed rozpoczęciem realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu kopii umów o pracę zawartych z co najmniej 6 osobami zatrudnionymi na stanowiska kontrolera biletów w pełnym wymiarze czasu pracy; 2) Wykonawca ma obowiązek na każde wezwanie Zamawiającego przedstawienia dokumentów potwierdzających zatrudnienie/związanie umową cywilnoprawną osób wykonujących czynności kontrolera; 3) Osoby zatrudnione na stanowisku kontrolera muszą spełniać kryteria, o których mowa w pkt. 1.3.6 SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79313000-1

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 10 000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych) powinno być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Okres ważności wadium powinien być zgodny z terminem związania ofertą. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu - na konto UMT nr 67 1160 2202 0000 0000 6171 9146 z adnotacją „Wadium – 167/2016 przetarg nieograniczony na usługę prowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu wraz z windykacją należności” Za datę wniesienia wadium przyjmuję się datę jego wpływu na konto Zamawiającego. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 7. Zwrot wadium 7.1. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium: - po wyborze oferty najkorzystniejszej, - po unieważnieniu postępowania, z zastrzeżeniem, o którym mowa w pkt. 7.5. 7.2. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza po zawarciu umowy. 7.3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7.5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną