Przetargi.pl
Usługa prowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu w 2012 roku.

Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia ogłasza przetarg

  • Adres: 87-100 Toruń, ul. Wały gen. Sikorskiego 8
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 056 6118713 , fax. 056 6118622
  • Data zamieszczenia: 2011-11-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miasta Toruń reprezentowana przez Prezydenta Miasta Torunia
    ul. Wały gen. Sikorskiego 8 8
    87-100 Toruń, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 056 6118713, fax. 056 6118622
    REGON: 00059690300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: um.torun.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Usługa prowadzenia kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu w 2012 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: a) kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu na wszystkich liniach kursujących w granicach administracyjnych miasta oraz na terenie innych gmin, na mocy zawartych z nimi porozumień międzygminnych we wszystkie dni robocze oraz soboty, niedziele i święta, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kontroli na wszystkich liniach autobusowych nocnych w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę oraz w 3 liniach autobusowych obsługujących linie dzienne komunikacji miejskiej wskazanych przez Zamawiającego we wszystkie dni miesiąca, w godz. od 5:00 do 9:00 i od 13:00 do 17:00; Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia łącznie nie mniej niż 5000 kontroli biletowych w każdym miesiącu, 167 średnio-dziennie, nie mniej niż 140 kontroli jednego dnia na liniach autobusowych i tramwajowych w godzinach ich kursowania; b) prowadzeniu windykacji i egzekucji należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu, zgodnie z zasadami określonymi w umowie stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji. Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia w przyszłości kolejnej procedury w celu wyłonienia Wykonawcy, który będzie wykonywał usługę kontroli biletów i windykacji obok Wykonawcy wyłonionego w niniejszym postępowaniu. 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1.2.1. Zasady prowadzenia kontroli biletów oraz prowadzenia windykacji i egzekucji należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu: a) kontrole przeprowadzane będą w sposób ciągły i systematyczny ze szczególnym uwzględnieniem godzin szczytu przewozowego, przy czym Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kontroli na wszystkich liniach autobusowych nocnych w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę oraz w 3 liniach autobusowych obsługujących linie dzienne komunikacji miejskiej, wskazanych przez Zamawiającego, we wszystkie dni miesiąca w godz. od 5:00 do 9:00 i od 13:00 do 17:00. Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia łącznie nie mniej niż 5000 kontroli biletowych w każdym miesiącu, 167 średnio-dziennie, nie mniej niż 140 kontroli jednego dnia na liniach autobusowych i tramwajowych w godzinach ich kursowania. b) kontrolerzy Wykonawcy zobowiązani są do potwierdzania przeprowadzenia kontroli u kierowcy autobusu lub motorniczego tramwaju, poprzez uzyskanie podpisu prowadzącego pojazd w sporządzonym przez Wykonawcę zestawieniu. Wykonawca będzie sporządzał zestawienie przeprowadzonych kontroli według załącznika nr 5 do umowy oraz zestawienie przeprowadzonych kontroli na liniach autobusowych nocnych w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę oraz w 3 liniach autobusowych obsługujących linie dzienne komunikacji miejskiej, wskazanych przez Zamawiającego we wszystkie dni miesiąca, w godz. od 5:00 do 9:00 i od 13:00 do 17:00, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do umowy, łącznie ze sprawozdaniem, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do umowy. W razie niewykonania obowiązku kontroli na liniach autobusowych nocnych w zakresie określonym w pkt 1.1.a) SIWZ (również częściowego) Wykonawca zobowiązany będzie do uiszczenia opłaty na rzecz Zamawiającego w wysokości 200 zł za każdy dzień, w którym kontrola nie była w pełni realizowana oraz karę 2000 zł za nie wywiązanie się z przeprowadzenia 5000 kontroli w ciągu miesiąca, zgodnie z pkt 1.1.b) SIWZ. 1.2.2. Kontrola biletów przeprowadzana będzie na podstawie i zgodnie z wymogami: a) ustawy z dnia 15 listopada 1984r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000r., Nr 50, poz. 601 z późn. zm); b) ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002. Nr 101, poz.926 z późn. zm); c) przepisów porządkowych obowiązujących przy przewozie osób i bagażu gminnym transportem zbiorowym na terenie Gminy Miasta Toruń, które stanowią załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji; d) zasad kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji; e) aktualnych uchwał Rady Miasta Torunia dotyczących: - cen urzędowych za usługi przewozowe - załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji; - zasad korzystania z przejazdów środkami komunikacji miejskiej w Toruniu - załącznik nr 5 do niniejszej specyfikacji; f) wszelkich innych przepisów wewnętrznych bądź wytycznych Zamawiającego dotyczących kontroli biletowej doręczonych Wykonawcy do stosowania; g) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany obowiązujących przepisów i wytycznych związanych z kontrolą biletową, w tym przepisów, o których mowa w pkt e) powyżej oraz zobowiązuje się do niezwłocznego informowania i przekazywania Wykonawcy do stosowania. 1.2.3. Kontrola biletów przeprowadzana będzie na podstawie upoważnienia udzielonego przez Zamawiającego zgodnie z art. 33 a ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. prawo przewozowe (tj. Dz. U. z 2000 r., Nr 50, poz.601, z późn. zm.), przy czym: a) przez kontrolę biletów rozumie się wejście do pojazdu komunikacji miejskiej i sprawdzenie, czy wszyscy pasażerowie znajdujący się w pojeździe posiadają ważne bilety na przejazd i przewóz zwierząt oraz dokumenty stwierdzające prawo do przejazdu ulgowego lub bezpłatnego; b) Wykonawca wydaje identyfikator uprawniający do przeprowadzania kontroli biletów na własny koszt. Wzór identyfikatora zatwierdza Zamawiający. Identyfikator podpisuje Wykonawca oraz Zamawiający nadając tym samym upoważnienie do kontroli biletów. Identyfikator bez podpisu Zamawiającego jest nieważny. Wykonawca zobowiązany jest do rozliczenia się z Zamawiającym z wydanych i podpisanych identyfikatorów zwolnionych pracowników. 1.2.4. Do obowiązków Wykonawcy należy również: a) wystawianie druków opłat dodatkowych dla pasażerów nieposiadających ważnego biletu. b) pobieranie opłat od pasażerów, u których stwierdzono w trakcie kontroli brak ważnego biletu, c) prowadzenie windykacji i egzekucji należności z tytułu jazdy bez ważnego biletu, d) opracowywanie i dostarczanie Zamawiającemu sprawozdania z prowadzonej w poprzednim miesiącu działalności w ciągu pięciu dni roboczych każdego miesiąca, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy, zawierającego: - liczbę osób wykonujących kontrolę , - ilość przeprowadzonych kontroli biletowych , - ilość opłat dodatkowych uiszczonych gotówką u kontrolera, - liczbę pasażerów ujawnionych bez ważnego biletu oraz dane osobowe pasażerów, którym wystawiono wezwanie do zapłaty opłaty dodatkowej, - kwoty należne z tytułu ujawnień pasażerów podróżujących bez ważnego biletu, - wpływy z opłat dodatkowych i opłat za przejazdy wyegzekwowane w danym miesiącu, - liczbę osób, które uiściły opłatę dodatkową, - wykonany wskaźnik windykacji, - deklarowany wskaźnik windykacji, - różnicę w sztukach (ustaloną tylko w przypadku, gdy wskaźnik wykonany jest niższy od deklarowanego), - kwotę do obciążenia, e) rozpatrywanie odwołań pasażerów od nałożonej opłaty dodatkowej oraz skarg pasażerów dotyczących pracy kontrolujących, przy czym: - Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości wykonywanych czynności kontrolnych przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę, wgląd do ewidencji osób jadących bez biletu oraz zmiany decyzji Wykonawcy w przedmiocie opłaty dodatkowej łącznie z jej anulowaniem; - Wykonawca prowadzić będzie pełną dokumentację związaną z przeprowadzonymi kontrolami biletów, ujawnionymi pasażerami podróżującymi bez ważnego biletu oraz windykacją i egzekucją należności za jazdę bez ważnego biletu; - Wykonawca zaopatruje się we własnym zakresie w druki niezbędne do prowadzenia powyższej działalności, których wzory zatwierdza Zamawiający. 1.2.5. Poza czynnościami związanymi z kontrolą biletów osoby zatrudnione przez Wykonawcę zobowiązane są do: a) informowania Zamawiającego o braku rozkładów jazdy na przystankach; b) informowania prowadzącego pojazd oraz Zamawiającego o zdarzeniach mających wpływ na bezpieczeństwo jazdy (przewóz materiałów niebezpiecznych, uszkodzenia pojazdu mogące spowodować zniszczenie odzieży pasażera lub uszkodzenie ciała), c) obserwacji stanu technicznego i sprawności kasowników oraz niezwłocznego zgłaszania wszelkich zauważonych nieprawidłowości prowadzącemu pojazd oraz Zamawiającemu, d) informowania na piśmie Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu oraz Zamawiającego o wszystkich stwierdzonych przypadkach fałszowania biletów, a także stwierdzonych nadużyciach dokonywanych przez pasażerów, e) interweniowania w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa pasażerów i prowadzących pojazdy komunikacji miejskiej. 1.2.6. Osoby zatrudnione przez Wykonawcę muszą odpowiadać następującym wymaganiom: a) wykształcenie co najmniej zasadnicze; b) ukończone 20 lat, c) niekaralność, d) posiadanie odpowiednich predyspozycji psychicznych , e) brak zwolnienia dyscyplinarnego z poprzednio zajmowanych stanowisk, Przed podjęciem kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej Wykonawca zapewnia przeszkolenie zatrudnionych osób z zakresu następujących zagadnień: - układu komunikacyjnego miasta Torunia, - ogólnych zasad wynikających z Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe, - przepisów porządkowych obowiązujących przy przewozie osób i bagażu gminnym transportem zbiorowym na terenie Gminy Miasta Toruń (załącznik nr 6 do SIWZ), - przepisów dotyczących opłat za przejazd oraz uprawnień do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami komunikacji zbiorowej Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu (załączniki nr 4 i 5 do SIWZ). - zasad kontroli biletów w pojazdach komunikacji miejskiej w Toruniu (załącznik nr 2 do SIWZ). 1.2.7. Wykonawca zapewni skuteczność windykacji nie mniejszą niż 40%, liczoną w rachunku narastającym jako iloraz liczby osób, które uiściły opłatę dodatkową i ilości pasażerów ujawnionych bez ważnego biletu (w sprawie sankcji za nie osiągnięcie lub nie utrzymanie wymaganej skuteczności patrz: wzór umowy §7 i §8 - załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji). 1.2.8. Wykonawca zapewni pomieszczenie biurowe (w centrum Torunia) w celu umożliwienia: a) przyjmowania interesantów (z oznaczeniem dni i godzin przyjęć), b) przyjmowania wpłat należności z tytułu przejazdu bez ważnego biletu zgodnie z uchwałą Rady Miasta Torunia, tzn. Wykonawca umożliwi pasażerom zapłatę należności w dniu wystawienia wezwania i w dniu następnym. 1.2.9. Wynagrodzenie Wykonawcy za prowadzenie działalności określonej wyżej stanowi iloczyn ceny ofertowej brutto tj i liczby wyegzekwowanych w całości opłat dodatkowych pobieranych od pasażerów za jazdę bez ważnego biletu na przejazd i przewóz zwierząt. Koszty windykacji należności ponosi Wykonawca. 1.2.10. Do pobierania i egzekwowania opłaty dodatkowej za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego upoważniony jest wyłącznie Zamawiający. 1.3. Prowizja Zamawiającego 1.3.1. Zamawiający pobierać będzie prowizję w wysokości 2,5% od wpłat z tytułu wystawionych przez Wykonawcę opłat dodatkowych dokonanych w kasie Urzędu Miasta Torunia przy ul. Grudziądzkiej 126 b w danym miesiącu. 1.3.2. Zamawiający informuje o możliwości dokonywania wpłat opłaty dodatkowej w kasie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu przy ul. Sienkiewicza 24/26 na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy Miejskim Zakładem Komunikacji a Wykonawcą
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793130001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 3 500 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.torun.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach