Pomorskie Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy Sp. z o.o. ogłasza przetarg
- Adres: 80-214 Gdańsk, ul. Smoluchowskiego 18
- Województwo: pomorskie
- Telefon/fax: tel. 58 3444440 , fax. 58 3444440
- Data zamieszczenia: 2014-04-16
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Pomorskie Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy Sp. z o.o.
ul. Smoluchowskiego 18 18
80-214 Gdańsk, woj. pomorskie
tel. 58 3444440, fax. 58 3444440
REGON: 00029292000000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcchz.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: spółka prawa handlowego
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa prania wraz z dezynfekcją oraz naprawy bielizny i odzieży szpitalnej - Nr postępowania: 5/E/P/2014 - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa prania bielizny i odzieży szpitalnej w postaci bielizny płaskiej, bielizny różnej, odzieży fasonowej wraz ze świadczeniem usług reparacyjnych - szwalniczych, czyszczenia chemicznego i dezynfekcji asortymentu szpitalnego - w rodzajach i ilościach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ. Kody CPV: 98310000-9 usługi prania i czyszczenia na sucho, 98315000-4 usługi prasowania, 98393000-6 usługi krawieckie, 98311000-6 usługi odbierania prania. 2. Zakres świadczonych usług pralniczych, obejmuje: a) pranie wodne wraz z dezynfekcją bielizny płaskiej i bielizny różnej z prasowaniem, maglowaniem i reperacją, b) pranie wodne wraz z dezynfekcją odzieży fasonowanej (roboczej pracowników) z prasowaniem i reperacją, c) dezynfekcję komorową skażonych rzeczy oraz czyszczenie chemiczne materacy, koców, poduszek (tj. asortymentu szpitalnego innego), d) oznakowanie rzeczy Zamawiającego innych niż bielizna różna rozliczana w kg (przewidywalna ilość asortymentu przeznaczona do znakowania w ciągu 2 lat - 6 572 szt.), e) logistykę obrotu asortymentowego, w tym spedycję własną, załadunek i rozładunek, konfekcjonowanie oraz koszty opakowań i inne koszty związane z prawidłowym wykonywaniem przedmiotu zamówienia. 3. Definicje i zwroty definiowane w treści SIWZ: a) Bielizna płaska - to rzeczy takie jak: poszwy, poszewka, prześcieradła, podkłady, b) Bielizna różna rozliczana w sztukach - to rzeczy takie jak: ścierki, ręczniki, piżamy, odzież robocza, c) Bielizna różna rozliczana w kg (rozliczenie dotyczy kosztów wykonania usługi pralniczej) - to rzeczy takie jak: szlafroki, koszule nocne, podkoszulki, swetry, worki na ubrania, serwetki, parawany, mopy, spodnie dresowe, bluzy dresowe, pokrowce na materace ecolastic, pokrowce na poduszki ecolastic , d) Asortyment szpitalny inny: poduszki, koce, materace, e) Odzież fasonowa, to: spódnica, spodnie, bluzy, fartuchy. f) Logistyka - planowanie, realizowanie i kontrolowanie sprawnego obrotu bielizną oraz przepływ informacji, kontrola stanów ilościowych, konfekcjonowanie, czynności manipulacyjne, realizowanie poszczególnych zgłoszeń interwencyjnych, czynności reparacyjne, pakowanie, obsługa zwrotów reklamacyjnych, gospodarowanie odpadami, spedycja i transport, a także składowanie. Koszt logistyki winien być wkalkulowany w ciężar kosztów świadczonej usługi. g) Spedycja i transport - grupa czynności wynikająca z zadań logistycznych, powstałych ze specyfiki realizacji zamówienia, zwłaszcza organizowanie przewozu rzeczy związanych ze świadczeniem usług pralniczych wraz z dostarczeniem do miejsca przeznaczenia. Koszt spedycji winien być wkalkulowany w ciężar kosztów świadczonej usługi. h) Konfekcjonowanie - grupa czynności wynikająca z zadań logistycznych, polegająca na pakowaniu po procesie prania i dezynfekcji w opakowania przezroczyste przylegające i uniemożliwiające skażenie zawartości, asortymentu według rodzajów i miejsc pochodzenia (oddziały i inne komórki organizacyjne Zamawiającego). Koszt konfekcjonowania winien być wkalkulowany w ciężar kosztów świadczonej usługi. i) Reperacja - czynność wynikająca z zadań logistycznych polegająca na wykonywaniu na bieżąco drobnych napraw uszkodzeń bielizny i odzieży takich jak: zszywanie rozdarć i pęknięć, zszywanie rozpruć, cerowanie, tasiemek do wiązań, naprawa zamków, uzupełnianie guzików, przyszywanie guzików, nap, troczków itp. Koszt reperacji winien być wkalkulowany w ciężar kosztów świadczonej usługi. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, asortyment i ilość podano w załączniku nr 1 które stanowi integralną część niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 5. Wszystkie materiały i środki użyte przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia muszą być zgodne z wymaganiami i normami obowiązującymi w Polsce. 6. Usługi pralnicze w stosunku do poszczególnych asortymentów i rodzajów rzeczy winny być wykonywane zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi. Zamawiający zobowiązuje się przygotować rzeczy przekazywane do wykonania usług pralniczych w taki sposób, aby były one opróżnione z wszelkiej zawartości takich jak klucze, długopisy, igły, skalpele, itp. 7. Pranie i dezynfekcja, będące przedmiotem niniejszego zamówienia, muszą być wykonywane z zachowaniem bariery higienicznej, w przelotowej pralnicy tunelowej, z zastosowaniem przelotowego urządzenia myjąco-dezynfekującego, wózków transportowych przeznaczonych tylko do tego celu, komory dezynfekującej z urządzeniem suszącym, urządzenia do prasowania bielizny płaskiej i fasonowanej oraz urządzenia do chemicznego czyszczenia. 8. Zamawiający wymaga od wykonawcy stosowania technologii prania wodnego bielizny szpitalnej z zastosowaniem środków dezynfekcyjnych w procesie termiczno-chemicznym działających w zakresie B-bakterii (w tym Tbc - prątka gruźlicy), F - grzybów, V - wirusów, S - sporów. 9. Wykonawca raz na miesiąc nas swój koszt ma obowiązek dostarczyć Zamawiającemu kopie badań mikrobiologicznych wykonanych w pralni Wykonawcy, potwierdzonych przez certyfikowane laboratorium mikrobiologiczne, dokumentujących skuteczność prania i dezynfekcji. Zamawiający zastrzega możliwość wykonywania własnych wymazów czystościowych w chwili dostarczenia rzeczy czystych do Zamawiającego. 10. Wykonawca raz na rok, na swój koszt, ma obowiązek dostarczyć Zamawiającemu kopie badań skuteczności procesu dezynfekcji komory dezynfekcyjnej wykonanej przez stacje sanitarno - epidemiologiczną. 11. Zamawiający jest uprawniony do dokonywania kontroli przebiegu procesu prania oraz rodzaju używanych środków piorąco-dezynfekcyjnych w miejscu wykonywania usługi w wybranym przez siebie terminie. 12. Osoby wykonujące czynności w procesie prania i dezynfekcji ze strony Wykonawcy muszą posiadać konieczne dla wykonywanych usług uprawnienia i kwalifikacje, środki ochrony osobistej oraz badania i szczepienia ochronne, potwierdzone stosownymi zaświadczeniami. 13. Wykonawca zapewnia we własnym zakresie zbiórkę, załadunek i wyładunek rzeczy brudnych i czystych w miejscach składowania w oddziałach Zamawiającego. Transport związany z odbiorem asortymentu brudnego od Zamawiającego do pralni wykonawcy oraz dostawa asortymentu czystego z pralni wykonawcy do Zamawiającego odbywać się będzie bezpośrednio z oddziału i na oddział, środkami transportu wykonawcy (środki transportu winny być zgodne z rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2012.739). 14. Wykonawca odpowiada za rzeczy Zamawiającego od momentu odebrania ich z oddziału do czasu przekazania ponownie do miejsca użytkowania Zamawiającego. 15. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w ramach wykonywanej usługi, oznakował w sposób trwały, widoczny i estetyczny wszystkie rzeczy Zamawiającego przeznaczone do usługi prania. W oznaczeniu należy wskazać Zamawiającego oraz miejsce użytkowania rzeczy. Proponowane oznaczenia to litera Z lub litery ZAK oraz oznaczenie oddziału: IP, II, III, IV,VI, IX, PH, PR, RTG, ZOL itd. 16. Terminy odbioru rzeczy brudnych i dostarczania rzeczy czystych: a) odbiór od Zamawiającego rzeczy przeznaczonych do wykonania usług pralniczych - codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 - 9.00, b) dostawa do Zamawiającego rzeczy po wykonaniu usług pralniczych - codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:00 - 12:00; c) w przypadku wystąpienia 3 następujących bezpośrednio po sobie dni wolnych od pracy, świadczenie usług pralniczych prania bielizny pościelowej winno nastąpić 1 lub 3 dnia wolnego od pracy - do uzgodnienia przez strony z 7 -dniowym wyprzedzeniem. 17. Transport bielizny brudnej jak i czystej musi odbywać się w zamykanych wózkach jezdnych. Asortyment czysty dostarczany z pralni, musi być posortowany rodzajowo oraz zgodnie z posiadanym oznaczeniem miejsc użytkowania i ułożony w pakunkach zabezpieczonych w przezroczyste jednorazowego użytku, przylegające opakowanie. Odzież ochronna fasonowa winna być dostarczana na wieszakach, zapakowana oddzielnie w przeźroczyste jednorazowego użytku opakowania. Odzież fasonowaną należy podawać procesowi płukania przy użyciu płynu antystatycznego. Rzeczy czyste winny być przechowywane w sposób zgodny z ich właściwościami, a w szczególności chronione przed wilgocią i pleśnią. Bielizna nie nadająca się do dalszego użytkowania bądź naprawy winna być zapakowana w oddzielnym worku z opisem bielizna uszkodzona. 18. Wykonawca we własnym zakresie zapewnia worki do gromadzenia bielizny brudnej z folii LDPE nieprzeźroczystej w kolorze białym o wymiarach 80 cm* 120cm. 19. Podstawą odbioru rzeczy brudnych i dostawy rzeczy czystych oraz do obliczenia kosztów i fakturowania wykonanych usług pralniczych winna być specyfikacja określająca przekazywany asortyment rzeczowy i jego ilość w sztukach, stanowiąca jednocześnie dokument zdawczo - odbiorczy podpisywany przez przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy. Wzór dokumentu jest do ustalenia pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym, przy czym: a) pobieranie od Zamawiającego rzeczy brudnych przeznaczonych do wykonania usług pralniczych odbywać się będzie za pokwitowaniem odbiorcy na podstawie specyfikacji, sporządzanych przez poszczególne oddziały Zamawiającego; b) dostarczanie Zamawiającemu rzeczy czystych po wykonaniu usług pralniczych następować będzie za pokwitowaniem odbiorcy na podstawie specyfikacji, sporządzanych i podpisanych przez upoważnionych pracowników Wykonawcy; c) Wykonawca zobowiązany jest do odbioru i dostarczania rzeczy objętych kompleksowymi usługami pralniczymi do pomieszczeń wyznaczonych przez Zamawiającego na własny koszt i ryzyko. 20. W przypadku stwierdzenia niezgodności z ilościami podanymi w specyfikacji, o której mowa w pkt 19 pkt a) i b), należy zgłosić stwierdzone niezgodności w dniu przyjęcia, w przeciwnym razie za niezgłoszone braki odpowiadać będzie przyjmujący asortyment. 21. Wymagany czas wykonywania usług pralniczych: a) usługi prania wodnego i dezynfekcji: bielizny płaskiej oraz bielizny różnej - w ciągu 22 godzin (nie licząc godzin w dni wolne od pracy) od chwili odbioru od Zamawiającego; b) usługi prania wodnego i dezynfekcji: odzieży fasonowanej pracowników - do 48 godzin od chwili odbioru od Zamawiającego, c) usługi czyszczenia chemicznego i dezynfekcji asortymentów nie nadających się do prania wodnego: asortymentu szpitalnego innego - do 72 godzin od chwili odbioru od Zamawiającego. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 983100009
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
- II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcchz.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Świadczenie usług prania i dezynfekcji odzieży i bielizny Szpitali Wojewódzkich w Gdyni Sp. z o.o.
Dodano: 2016-07-13 - Świadczenie usług dezynfekcji, prania, suszenia i maglowania bielizny szpitalnej oraz dezynfekcji materacy i poduszek w komorze dezynfekcyjnej.
Dodano: 2016-06-21 - 04/PN/2016
Dodano: 2016-04-08 - Usługa prania (wraz z dezynfekcją) oraz naprawy bielizny i odzieży szpitalnej. Nr postępowania 5/E/P/2016
Dodano: 2016-04-07 - Świadczenie usług prania na terenie działania PI Obszar Operacyjny ds. Nieruchomości w Gdańsku
Dodano: 2016-04-07 - Usługa prania bielizny szpitalnej (2/2016)
Dodano: 2016-01-20 - Usługi Prania
Dodano: 2015-12-11 - Usługi pralnicze przedmiotów umundurowania i wyekwipowania /puiw/ na rzecz JW. 4220 oraz jednostek będących na zaopatrzeniu w 2016 r.
Dodano: 2015-12-09 - ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWEJ USŁUGI PRANIA I TRANSPORTU BIELIZNY POŚCIELOWEJ, BIELIZNY OPERACYJNEJ BARIEROWEJ WIELOKROTNEGO UŻYTKU, ODZIEŻY FASONOWEJ ORAZ BIELIZNY SZPITALNEJ I DEZYNFEKCJI MATERACY
Dodano: 2015-12-07 - Usługi pralnicze - ZP42/2015
Dodano: 2015-12-03